[Externe HD] Werkt alleen met korte USB-kabel; Waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Mijn Western Digital Passport externe hard disk werkt enkel met een korte USB-kabel i.v.m. stroomtoevoer naar de schijf. Nu heb ik het bijgeleverde korte kabeltje (40-45cm) verloren.

Ik vind het erg lastig om een nieuwe te vinden. Weet iemand waar deze korte kabels verkocht worden?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:38
Bij mijn WD Elements is dit een normale usb aansluit kabel, denk dus dat je bij bijna iedere webshop zo'n kabeltje wel kan vinden. Kan echter niet vinden of dit bij jouw externe hdd ook het geval is, maar heb zo het vermoeden van wel.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• EmilneM
Fanatix schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:30:
Bij mijn WD Elements is dit een normale usb aansluit kabel, denk dus dat je bij bijna iedere webshop zo'n kabeltje wel kan vinden. Kan echter niet vinden of dit bij jouw externe hdd ook het geval is, maar heb zo het vermoeden van wel.
Was inderdaad een normale aansluitkabel...

Dacht ook dat het vanzelfsprekend was dat bijna iedere webwinkel een kort kabeltje zou verkopen. Blijkt dus in de praktijk niet zo te zijn (0.9m is doorgaans de kortste).

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 10:22
hoe kom je erbij dat je alleen een kort usb kabeltje kan gebruiken?
usb kan max. tot 5m en met repeaters tot 25m, bedoel je niet dat je zo'n usb kabel zoekt die je in 2(!) usb poorten prikt, 1 voor data en de ander voor stroom omdat je harde schijf meer trekt dan 500mA?

• EmilneM
oddish2211 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:58:
hoe kom je erbij dat je alleen een kort usb kabeltje kan gebruiken?
usb kan max. tot 5m en met repeaters tot 25m, bedoel je niet dat je zo'n usb kabel zoekt die je in 2(!) usb poorten prikt, 1 voor data en de ander voor stroom omdat je harde schijf meer trekt dan 500mA?
Nee, bedoel echt een standaard USB-kabeltje. Dacht ook dat de lengte van de kabel geen directe invloed heeft op de stroomvoorziening. Heb al verschillende kabels gebruikt en alleen een hele korte werkt (wordt denk ik ook niet voor niets een korte bij de schijf geleverd).

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 10:22
misschien is dat kabeltje gewoon "beter" als in betere shielding/kwaliteit bekabeling/connector.

er wordt denk ik gewoon een kort kabeltje bijgeleverd omdat dat wat handiger is, wat heb je aan een 2 meter kabel bij een makkelijk verplaatsbare HD?
Pagina: 1