Audigy 2 en Samsung HTZ-210R optisch verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 20:16
Ik heb een audigy 2 kaart en een Samsung HTZ-210R home cinema set.

Kheb deze nu verbonden met een jack split naar 2 RCA kabels. Alleen ben ik benieuwd of ik deze ook digitaal kan aansluiten. Toevallig zag ik op de soundcard "digital out" staan en de samsung heeft een optische ingang. Zijn deze hetzelfde (digitaal)? Waarschijnlijk wel. Ik zag ook dat je daarvoor een toslink kabel hebt, maar ik weet het dus niet zeker. Je had er ook weer verschillende van :/

Enig idee of een normaal toslink kabel voldoet, of heeft deze weer een aparte naam en is er een converter etc. benodigd?

Waarschijnlijk een simpele vraag, maar ben een leek in dit gebied dus enige hulp wordt gewaardeerd :)

URL Samsung specs

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Tenzij je zelf een converter wil maken, hoort dit topic niet in het elektronica-subforum. Schopje naar Audio&Hifi dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 13:27
Als ik google op jou geluidskaart, dan kom ik op dit plaatje http://img206.imageshack.us/i/zsot0.png/

Ik zie geen optische uitgang, maar wel een coaxiale. (in de vorm van een 3,5 mm mini-jack)
Dit zou dus dan alleen mogelijk zijn als je samsung home cinema set ook een coaxiale ingang heeft.
Je zal dan ook opzoek moeten naar een 3,5 mm mini-jack --> coaxiaal (staat in het plaatje boven)

Als dit niet kan, is het eerst noodzakelijk om dit het coaxiale signaal te converteren naar een optisch signaal.
Zijn niet heel duur : http://kabeltje.com/audio...e-converters-c-3_243.html

Kom je er zo een beetje uit?

[ Voor 83% gewijzigd door Bart_Denon op 07-12-2009 14:02 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Bart_Denon schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:48:
Als ik google op jou geluidskaart, dan kom ik op dit plaatje
Deze? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.sequoyahcomputer.com/howto/lp2cd/AudigyJacks.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 13:27
JA die ja, ging ff wat fout ;) grote edit.....

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

:P

Nadeel is alleen wel dat je dus van een 3,5mm jack naar een digitale coax moet. En die kabeltjes zijn redelijk zeldzaam in tegenstelling tot de meer gebruikte 3,5mm jack naar optische aansluiting...

• Saiya
Dus kan geen toslink gebruiken :/
Geen standaard optische digitale kabel...
3.5mm jack moet in de audigy neem ik aan en moet er dus een digitale coax in de Samsung htz-210R.
Is die digitale coax dan voor een optische ingang?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Saiya schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:29:
Is die digitale coax dan voor een optische ingang?
Zoals je op onderstaande afbeelding ziet is het dus een 3,5mm jack naar RCA:
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/3658/audigy2zsdigitaloutwg2.jpg

Er zijn twee soorten S/PDIF aansluitingen. Een digitale coax en een optische toslink. De eerste heb jij dus nodig om de output van je geluidskaart te gebruiken en de tweede versie heb je nodig om je home cinema set in te gaan. Dus je zal er ten alle tijden iets tussen moet zetten om van digitale coax naar optische toslink te gaan. En daarvoor kan je zo'n converter gebruiken die Bart_Denon aan geeft.

• Saiya
Thnx Bart_Denon, wordt een stuk duidelijker zo. Kdenk alleen niet dat mijn samsung set een coaxiale ingang heeft, maar een optische. Ga ik zo even kijken, een coaxiale naar optische converter is me net iets te prijzig. Maarjah dan heb ik wel 5 kanaals geluid over m'n boxen ipv 2 kanaals en die ge-prologic'd :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Saiya schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:34:
Ga ik zo even kijken, een coaxiale naar optische converter is me net iets te prijzig.
Een andere manier om optische toslink om te zetten naar digitale coax is er anders niet zo simpel en goedkoop. Maar let wel dat het nog wat duurder wordt: je hebt namelijk ook een digitale coax-kabel én optische kabel nodig. Maar goed, een optie was het sowieso al niet.

• Saiya
Nog 1 laatste vraag daar ik het nu allemaal snap :)

Kheb zelf een 3.5mm jack naar 2 keer RCA (links en rechts audio) aangesloten op de home cinema.
Alleen wil ik toch digitaal proberen.

De stappen daarvoor zijn dan:
1. 3.5mm jack --> RCA voor coax
2. Coax naar Optisch converter/adapter.
3. Optische toslink kabel van converter naar Home cinema.

Mijn vraag is bij stap 1. Kan ik daarvoor mijn 3.5mm jack naar 2 keer RCA gebruiken? Zo ja, Hoe?
Of heb ik daar een aparte 3.5mm jack naar 1 keer RCA nodig?
Of nog iets anders? Zou zoiets bijvoorbeeld lukken: http://www.buy.com/prod/r.../q/loc/111/210878546.html

Als het 3.5mm jack naar 1x digitale RCA is heeft iemand dan enig idee waar ik die kan vinden? Zijn inderdaad aardig schaars volgens mij. Bij meerdere webshops niet kunnen vinden :/

[ Voor 12% gewijzigd door Saiya op 04-01-2010 01:38 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Saiya schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:28:
Als het 3.5mm jack naar 1x digitale RCA is heeft iemand dan enig idee waar ik die kan vinden? Zijn inderdaad aardig schaars volgens mij. Bij meerdere webshops niet kunnen vinden :/
Hier is die van 3,5mm jack male naar RCA female te vinden. Ze hebben echter ook deze. Bij del laatste staat dat het een coax is, maar alleen niet of het een coax is voor analoge tv of coax voor een digitale coax kabel.

Maar ze zijn er dus wel.
En of het werkt durf ik niet te zeggen. Ik ken iemand die ook met een dergelijke verloopje en dan een digitale coax kabel gewoon Dolby Digital en DTS op zijn receiver heeft. Maar zijn op GoT ook wat topics te vinden waar het niet goed werkt en mensen dus echt op zoek moeten naar de kabel van Creative.

Pagina: 1