Alienware Aurora

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views

• Cocopuff
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 17:35
Hallo iedereen,

ik heb gister avond een system gemaakt op de dell website van alienware, en ben hier op uitgekomen qua specs ik wil graag jullie meningen of dit system een top systeem is of juist helemaal niet:

Alienware Aurora (D00AWA01)
Alienware Aurora - Standaardchassis in zwart, Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit - Nederlands

Punt
Beschrijving

Basis
Alienware Aurora - Standaardchassis in zwart

Geheugen
6 GB 1.066 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen

Toetsenbord
Alienware Multimedia Keyboard - Dutch (QWERTY)

Monitor
Beeldscherm niet inbegrepen

Videokaart
1.8 GB NVIDIA® GeForce™ GTX295 grafische kaart

Harde schijf
1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)

Microsoft-besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit - Nederlands

Muis
Alienware - optische muis

Optische apparaten
16x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)

Geluidskaarten
Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio

Verzenddocumenten
Dutch - Documentation with European Power cord

Gedis-pakketreferentie
D12AWA01

Standard Warranty
1 year of coverage included with your PC

0
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

Bestelgegevens
Alienware Aurora DT Order - Netherlands

Processor
Intel#174 Core#153 i7 Processor 950 (3,06 GHz, 8 MB L2-cache, 4,8 GT/sec.)

Headphones
No Headset Required

Mediakit voor Dell-systeem
Alienware Aurora Resource DVD

Alienware Glow Avatar

AutoMatic Updates
AutoMatic Updates : AutoMatic updates - On

AlienFx Colour
Mars Red

Accidental Damage Support
No Accidental Damage Support

Bescherm uw nieuwe pc
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels

Groetjes!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Zonder te roepen wat je met deze pc gaat doen is er geen zinnig woord over te zeggen, en wordt het meer een verkapt 'kijk mij eens patsen met alienware' topic.

Als Database server lijkt me dit een waardeloze setup.
Als Office/Internet pc is het overkill

En groeten doen we/hoeft niet, evenals aanhef

If you choose to criticise you choose your enemies

• Cocopuff
ik kan toch hopelijk zelf wel beslissen hoe ik een bericht post en vraag stel ofniet?

[ Voor 18% gewijzigd door Cocopuff op 06-12-2009 19:13 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

stefanbodijn schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:13:
ik kan toch hopelijk zelf wel beslissen hoe ik een bericht post en vraag stel ofniet?
Ja, maar over het algemeen is het not done, met betrekking tot "hoi" en "groetjes"

En dan om je vraag te beantwoorden; duur systeem met aardig wat onderdelen. Maar top? Geen idee; blijkbaar heb je het systeem voor een hele specifieke reden gekocht en dan kan het dus "top" zijn maar het zou voor mij niet voldoen.

/edit: zie ook CSL FAQ

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 06-12-2009 19:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je gooit hier een copy/paste van de dell website neer en vraagt of het een topsysteem is. Wat voor antwoord wil je nu? Dat ik het niet zou weten omdat 2/3e van de lijst allemaal optionele zut is die je al-dan-niet aangevinkt hebt, maar het nu wel onleesbaar maakt?

🖥️ | 🚗

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

stefanbodijn schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:13:
Principe, nee :) Er zijn forum regels waar toch redelijk omschreven staat hoe en wat over je post.

Alienware is voor de looks, voor hetzelfde geld kan je zelf een beter systeem in elkaar timmeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-12 16:05
Wel leuke specs, maar waarschijnlijk kan je voor de helft van de prijs een nog betere pc in elkaar knutselen.

• Cocopuff
ik zal de pc gebruiken voor gamen met alles in High resolutie te zetten verder zal ik het systeem gebruiken voor internetten bestanden snel verplaatsen en nog veel meer dingen. de reden waarom ik deze pc zal gaan kopen is omdat ik het wel verdient heb en eindelijk gewoon is een goeie pc te kunnen bezitten na talloze keren een flut pc te kopen, en ik kwam met deze vraag van me 1e post omdat jullie aangezien meer weten van pc dan ikzelf.

en fout van mezelf dat ik niet CSL FAQ gelezen hebt.

• MAX3400

MAX3400

Nou ja, simpel; voor snel bestanden verplaatsen kan je zelf ook wel bedenken dat je aan 1 schijf dus niets hebt? Laat ik het nuanceren; schrijven en lezen van dezelfde schijf is natuurlijk langzamer dan lezen van de ene en schrijven op de andere.

Begrijp me niet verkeerd; PC zal ongetwijfeld leuk kunnen meekomen om te gamen maar Hartenajgen uit Windows '95 is ook een game... ;)

• Cocopuff
haha ja hartenjager is ook een spel maar dat zou ik niet zo snel spelen, gaat mij meer om de nieuwe games. het gaat er bij mij om om gewoon alles op High Resolutie te spelen.

• MAX3400

MAX3400

Wederom "high reso" is ook weer relatief. Waarom? Je hebt geen monitor of reso genoemd. Je kan met een gewoon 9800GT ook wel high-reso op 1280x1024 gamen; daar is geen GTX voor nodig. Dat je graag een PC koopt, oke (om welke reden dan ook) maar ik zie nog steeds geen motivatie of redenen die specifiek genoeg zijn om dit systeem te rechtvaardigen.

• Cocopuff
me post gaat over of dit een top pc is, het gaat mij er niet om of jij het waard vind om dit systeem te kopen of je een reden ziet ervoor.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-12 16:05
Koop maar lekker die alienware pc dan. Maar voor €2300 zou ik het wel weten..

[ Voor 33% gewijzigd door Giant87 op 06-12-2009 19:54 ]

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Waarom 1 hd?
waarom geen SSD of Raid-0 als je snelheid wilt?

Zoals eerder geroepen, wat voor spellen, welke resolutie?

Wat heb je verder zelf bedacht voordat je deze combo bij elkaar klikte ?

MEER info is de key als je zinnige antwoorden wil. Anders blijf ik volledig achter mijn 1e post staan.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

stefanbodijn schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:03:
Alienware Aurora (D00AWA01)
Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit - Nederlands
6 GB 1.066 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
1.8 GB NVIDIA® GeForce GTX295
1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio
i7 Processor 950 (3,06 GHz, 8 MB L2-cache, 4,8 GT/sec.
Effe een kort lijstje gemaakt.
Tis leuk spul, snel spul
Waarvoor ga je het gebruiken?
Wat ga je er voor betalen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
Om eigenlijk alles samen te vatten: ja het is een goed systeem voor met de gamen, maar een echte tweaker zou zelf een systeempje samenstellen, en zo een pak minder betalen. En dit had je zelf al wel kunnen verzinnen, als je op de site van Alienware kijkt dan zie je gewoon al dat je een hoop zal betalen voor de naam en de looks. Ik schat dat je dit systeem wel kan samenstellen voor €1500 (afhankelijk van kast, moederbord enz).
Veel meer valt er niet over te zeggen..

Neem er ook de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2009 bij, het onderste systeem is nog wel sneller dan het jouwe, en inclusief scherm, toetsenbord, headset, ...

[ Voor 37% gewijzigd door Malantur op 06-12-2009 20:17 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Alienware is de ideale manier om geld weg te geven.
Het is net als de PC of zeeman...kleding is kleding, het doet hetzelfde en evengoed... je betaald enkel extra voor de naam (en meestal dus looks).
Als je naar mycom loopt met het budget van dit systeem en de uitdraai ervan (hoef je echt geen tweaker voor te zijn, enkel gezond verstand hebben) zullen ze je een beter systeem kunnen aangeven voor minder geld. Wanneer je hier tijdje rond gaat neuzen en nadenken kom je nog veel beter uit.

Wat betreft het systeem.. voor snelheid valt het tegen (geen raid/ssd) en je hebt een graka die het niet meer haalt tegenover de nieuwe ati serie (en zal goedkoper zijn ook).

Daarbij, alle vragen die worden gesteld zijn nodig voor een zinnig antwoord. die 295 gtx gaat een 30" scherm niet trekken op de normale resolutie, maar is overkill op een 15".

Dus:
-waarvoor ga je het gebruiken
-wat is je budget
-wat voor scherm gebruik je (vooral grootte/resolutie)
-waarom per se dell ipv alternate/azerty/mycom om maar wat te noemen

Zet ook het geheel duidelijker neer...
-er zijn tig geheugen opties voor 6gb op 1066mhz, moeten weten welke voordat er iets over kan worden gezegd
-zelfde voor het moederbord
-zelfde voor soort koeling
-zelfde voor keuze HDD
-zelfde voor voeding (die heb je er geeneens in staan)
-en iets dat ik vast nog vergeten ben

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica