• Thomaszomer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12-2022
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet niet of ik dit goed plaats.

Maar mijn vraag is, welke kaart is nou beter qau gaming?
de Sapphire hd 4870 1gb, of de Sapphire hd 5770 1gb?

En met die 5770 bedoel ik die lange rechthoekige..

Alvast bedankt

Groetjes:P

[Voor 13% gewijzigd door Thomaszomer op 06-12-2009 17:46]

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoek benchmarks op, en je hebt je antwoord. Dit zijn dingen die je makkelijk zelf uit kan zoeken.

Zie ook: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 06-12-2009 17:50]

• Thomaszomer
Dat benchmarks snap ik niet helemaal,
Ik zal wel even in dat topic kijken..

Dit is trouwens mijn samenstelling..
[img=http://img257.imageshack.us/img257/9651/naamloosxo.th.png]

Hier moet ik dus een goed videokaart voor hebben voor rond de 150 euri..

Groetjes

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Ik zou gaan voor de HD5770.
Maar de OCZ voeding die je nu hebt is niet de beste keuzen en je hebt nogal duur geheugen. ;)

Wat trouwens ook zou kunnen is een HD5850 en dan besparen op wat andere onderdelen, dan is de PC meer in verhouding.

[Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 06-12-2009 18:05]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Thomaszomer schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:57:
Dat benchmarks snap ik niet helemaal,
Ik zal wel even in dat topic kijken..
Korte uitleg: een benchmark is het testen van *iets* (in dit geval de grafische kaart) en het internet staat vol met benchmarks van de HD5770 en HD4870 ;) oftewel hier staat wel welke er hoger scoort (bekijk meerdere benchmarks, het resultaat kan per spel/resolutie verschillen).

Daarbij heeft de HD5770 nog de voordelen dat 'ie DX11 ondersteunt en hij zuiniger is en dat is fijn :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En zuiniger betekent ook dat ie minder geluid maakt, minder stroom, minder koeling, minder herrie :)

• Thomaszomer
Ik ga dan denk ik toch liever voor de 5770,
want later, wil ik er nog één 5770 bij in drukken met crossfire ofzo,
en ik heb gehoord dat twee 5770's beter presteren als één 5850.

Welke voeding raad je dan aan in dezelfde prijsklasse?

Groetjes

• Thomaszomer
ehmm..

Ik las zelf ergens op dit forum, dat be quiet! niet zulke hele goede prestaties leverde.
Terwijl OCZ redelijke prestaties leverde voor de zelfde prijs.

maar, zijn deze beetje goed dan?
Arctic Cooling Fusion 550R, 61,45euro
CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU, 68,00euro.

Ik weet dat het wat duurder is, maar voeding is volgens mij zeer belangrijk wil
je je systeem stabiel hebben lopen ofniet?
:P

Thomaszomer schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:28:
Ik las zelf ergens op dit forum, dat be quiet! niet zulke hele goede prestaties leverde.
Terwijl OCZ redelijke prestaties leverde voor de zelfde prijs.
Vertel maar waar dat staat dan. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• Thomaszomer
Dat weet ik niet meer precies. Het zou zomaar kunnen dat dat op een ander
forum stond hoar:D Maar ik heb het wel ergens gelezen.

Verder nog een idee over die voedingen?

• Thomaszomer
Budget: tussen 60 en 70 euri.
Modulair: Wat is dat?
andere eisen: Moet SLI of CrossFire ondersteunen.

CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU, 68,00euro

Ik dacht zelf aan 1 van deze.
:D

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 12:39

sebasss2

[Tweakers2] Clan member

Modulair is volgens mij dat de kabels losneembaar zijn.
Zodat je de kabels die je niet gebruikt niet in in je kast hangen maar die je dan kan opbergen.
sebasss2 schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:06:
Modulair is volgens mij dat de kabels losneembaar zijn.
Klopt.
Thomaszomer schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:48:
Is een leuke Seasonic volgens mij, zelfde voeding als de Corsair HX450W die zo goed als niet meer leverbaar is helaas.
CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU, 68,00euro
Redelijke voeding, met een mooie prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De vraag over de videokaart lijkt me beantwoord en valt keurig onder **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Voor de discussie over de voeding zitten we hier in het verkeerde subforum. Voor informatie over voedingen, de aanschaf er van en eventuele begrippen stel ik voor om Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 te lezen, daar staat alleen in de topicstart als een berg aan info. En voor verdere discussie rondom die kastje kan dat ook aldaar :)

Voor vragen/opmerking betreffende dit slotje kun je contact opnemen met mij via DM/email.

[Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 07-12-2009 16:03]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee