Probleem: sinds vorige week crasht mijn computer regelmatig. Als dit gebeurt helpt alleen een keiharde reset nog (stroom eraf/ stroom erop). Muis noch toetsenbord reageren nog.
Als eerste de componenten van mijn systeem:
CPU: AMD Athlon 64 3200+
Moederbord: ASUS A8NE-FM
Videokaart: GeForce 9500GT
Geheugen: 1GB
HD: sATA WDC WD2500JD-22H
Voeding: 300W
Verder nog: TV-kaart, WiFi kaart, DVD-speler en DVD schrijver.
Omdat ik het vermoeden had dat het wel eens aan Ubuntu kon liggen (na 3 upgrades liep die toch al niet meer zo lekker) heb ik dit opnieuw geinstalleerd. Helaas geen verbetering. Daarna bleek dat het ook gebeurde als ik de PC in windows opstartte (kan want dual boot). Conclusie: probleem komt niet door OS => hardware?
Wat zoeken op internet levert op dat dit soort gedrag ook voorkomt als CPU of GPU te warm worden. Als volgende stap heb ik TV kaart, WiFi kaart en DVD schrijver eruit gehaald en de kap van de PC eraf gelaten. Dit leek in eerste instantie te helpen, maar gisteravond had ik toch weer een crash.
Verder: de GPU temperatuur komt niet boven de 50 graden (volgens de nVidia driver). CPU temperatuur ook niet. Ik weet echter niet hoe betrouwbaar die laatste temperatuur is.
Ik weet niet meer wat ik verder nog kan proberen. Iemand een idee?
Als eerste de componenten van mijn systeem:
CPU: AMD Athlon 64 3200+
Moederbord: ASUS A8NE-FM
Videokaart: GeForce 9500GT
Geheugen: 1GB
HD: sATA WDC WD2500JD-22H
Voeding: 300W
Verder nog: TV-kaart, WiFi kaart, DVD-speler en DVD schrijver.
Omdat ik het vermoeden had dat het wel eens aan Ubuntu kon liggen (na 3 upgrades liep die toch al niet meer zo lekker) heb ik dit opnieuw geinstalleerd. Helaas geen verbetering. Daarna bleek dat het ook gebeurde als ik de PC in windows opstartte (kan want dual boot). Conclusie: probleem komt niet door OS => hardware?
Wat zoeken op internet levert op dat dit soort gedrag ook voorkomt als CPU of GPU te warm worden. Als volgende stap heb ik TV kaart, WiFi kaart en DVD schrijver eruit gehaald en de kap van de PC eraf gelaten. Dit leek in eerste instantie te helpen, maar gisteravond had ik toch weer een crash.
Verder: de GPU temperatuur komt niet boven de 50 graden (volgens de nVidia driver). CPU temperatuur ook niet. Ik weet echter niet hoe betrouwbaar die laatste temperatuur is.
Ik weet niet meer wat ik verder nog kan proberen. Iemand een idee?