Toon posts:

"ASUS" A8NE FM OEM

Pagina: 1
Acties:
  • 1.340 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
My fellow tweakerzz,

Ik heb een groot probleem en vraag hierbij U expertise,

Zoals de titel al aangaf gaat dit topic over het dubieuze "ASUS" A8NE-FM OEM mamaplank,
Ik heb dat mamaplankje vorige week aangeschaft met een AMD 64 X2 3800+ Manchester Core Processor...nu is het probleem bij mij en bij meerderen zoals ik al las op andere forums, dat het geen ASUS moederbord zou zijn maar een:

"However, it's not really an Asus board, but a Fujitsu-Siemens OEM board. And Asus does not support it. It's just BRANDED exactly like an Asus board to deceive consumers"

Meerdere mensen kampen met dit obstakel maar ik heb nog geen oplossing voorbij zien komen....
Zal dit betekenen dat ik een nieuwe mamplank moet halen want dat had ik toch eigelijk niet in de 2005 begroting geplanned....

Mijn dank is bij voorbaad al groot.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:54:
Mijn dank is bij voorbaadt al groot.
Nederlands is soms moeilijk he.

maar heb je er ook problemen mee? Zo niet, waarom zou je hem dan omruilen?
Misschien dat je het met je leverancier kan uitvechten?

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 27-09-2005 09:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
Mij is ook niet duidelijk wat het probleem is? Je mainboard is dus blijkbaar van een ander merk als dat je verwachte? Ach, ga ermee terug als het je echt niet aanstaat en koop een andere zou ik zeggen. Ben bang dat niemand hier daar iets aan kan veranderen.... :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat is nou het probleem? Dat het geen ASUS-bord is of dat het niet werkt? :?

Wanbeleid is ook beleid.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Als het niet voldoet aan de enigzins verwachtbare verwachtingen kun j ehem terug brengen en je geld terug vragen of omruilen. En anders zie ik het probleem niet?

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 16:33
Wat is het probleem dan? Heb je het gekocht als zijnde een ASUS MB. Of heb je gewoon een gehele computer gekocht (aangezien het een OEM MB is). Is het MB "slechter" dan een gewoon ASUS A8N-E Moederbord ofzo? Ik snap het probleem niet zo.

edit: Beetje dubbelop mijn post :)

[ Voor 11% gewijzigd door s441558 op 27-09-2005 10:01 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid heb dit al zovaak getyped :)

Nee mijn mobo ondersteund mijn processor niet die is dualcore en me mobo en bios zeggen dat het een hammer single core family "MODEL UNKNOWN" is,

Dus ff een update draaien, maar nee want het is helemaal geen asus bord dus ondersteunen ze het ook niet :@ geen bios update dus....en nu loopt me processor op halve kracht.

Andere mensen hebben al gekeken bij siemand fujitsu websites maar komen er daar ook niet uit....

dit is dus mijn probleem

mijn dank is bij voorbaaT al heel erg grooD :P

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

simpel geval van een miskoop...

ik hoop voor je dat je hem kunt omruilen bij je harde waren toko. is er eigenlijk iets mis mee (behalve dat het niet van ASUS is)? anders kan dat omruilen moeilijk worden.

suc6

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

simpel jij koopt een asus bord wat het eigenlijk niet is en het werkt niet met je proc wat de toko zou moeten weten. dus omruilen die handel ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een (kogel) e-meeuw gestuurd aan mijn "Hardewaren Toko" maar ben nog aan het wachten op een reply...is het niet ook zo dat je 8 dagen na aankoop altijd nog kan wisselen/ruilen enzo als je niet tevreden bent of er complicaties optreden?

Grom heb ik weer :@

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:10

Piggen

Lekker bakkie

Ik wist niet eens dat ze dat soort borden los verkochten. Zat het wel allemaal in een doos met kabeltjes enzo?

Verwijderd

Topicstarter
yes, het zal geheel compleet in een retail boxje...met kabels en schroeven en de hele reutemeteut....

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:17:
yes, het zal geheel compleet in een retail boxje...met kabels en schroeven en de hele reutemeteut....
In een asus doos??
Zo ja, dan zou ik ook een mailtje naar asus sturen...
Zullen ze wel waarderen...
En eisen dat ze 'm omruilen, aangezien je betaald voor een asus en niet voor een "bud" merk..

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als je het moederbord bij een soepele winkel hebt en je een niet al te grove mail gestuurd hebt zi de kans redelijk groot dat ze het bord omruilen. Daar staat tegenover dat daar op deze gronden niet verplicht toe zijn: jij hebt zelf de spullen besteld en ze zijn dus niet verplicht jouw fouten recht te trekken lijkt me.

Lees dit ook eens door, is er speciaal voor geschreven.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
In een paar opzichten heb je gelijk....maar het wordt zoals hierboven al vermeld als een ASUS moederbord verkocht...aangezien het dat niet is ben ik min of meer om de tuin geleid....ben nog aan het wachten op hun mailtje.

Greets

• ShellGhost
agent327 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:23:
Als je het moederbord bij een soepele winkel hebt en je een niet al te grove mail gestuurd hebt zi de kans redelijk groot dat ze het bord omruilen. Daar staat tegenover dat daar op deze gronden niet verplicht toe zijn: jij hebt zelf de spullen besteld en ze zijn dus niet verplicht jouw fouten recht te trekken lijkt me.

Lees dit ook eens door, is er speciaal voor geschreven.
Wanneer je een asus bord besteld en een asus doos krijgt waar geen asus mobo in zit heb je niet gekocht wat je besteld hebt..
Dus kan je 'm gewoon terug sturen omdat er niet aan de leveringsvoorwaarden voldaan is...
Dit lijkt mij athans...

Verwijderd

Topicstarter
En zo las ik:

Herroepingsrecht

Bij elke overeenkomst op afstand heeft de consument een termijn van ten minste 7 werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. De consument moet in dit geval ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De leverancier is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.
De termijn van het herroepingsrecht gaat voor goederen in op de dag waarop de consument de goederen ontvangt. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan. Voor diensten gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten, of op de dag waarop de leverancier aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging heeft voldaan. Indien de leverancier niet heeft voldaan aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de, is de termijn van
herroeping drie maanden.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 10:34 ]

Verwijderd

Ik zelf zou overigens geen mail sturen, maar even bellen met het bedrijf waar je het moederbord gekocht hebt. (of ligt je telefoon nog bij je vriendin?:P)

Daarbij zou ik ze meteen vriendelijk verzoeken een melding van het feit dat dit eigenlijk geen asus moederbord is op de site te zetten, of desnoods het moederbord een apartie catagorie geven oid. Dit is namelijk niet zoals het hoort.

Hopelijk komt alles dan goed ;) bij mij draait alles iig :9~ O+ :*)

offtopic:
Ik verveel me, isser nog wat te doen voor de BGS Willemijntje?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe lang heb je dat mobo al? Binnen acht dagen kan je (mits aangekocht bij een Webwinkel) zonder opgaaf van redenen het terug sturen, zoals je zelf al zegt

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:45:
Hoe lang heb je dat mobo al? Binnen acht dagen kan je (mits aangekocht bij een Webwinkel) zonder opgaaf van redenen het terug sturen, zoals je zelf al zegt
Als m'n geheugen klopt sinds vorige week donderdag, maar dat weet clSs t beste :)

Verwijderd

Topicstarter
Eh, heb em binnen sinds donderdag wel besteld vanuit een webwinkel....heb wel mail gekregen:

Ik ga straks even contact opnemene met asus , volgen miij kan de bios van
een gewone a8n-e er ook in ,

dusss ik hoor het wel, die a2n-e bios kan er niet in btw

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
zorg nu alleen even dat die webwinkel het boeltje niet gaat rekken en rekken, want daar gaan je 7 of 8 dagen dan, en dan zal het moeilijker worden om terug te sturen hoor...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

c00kie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:06:
zorg nu alleen even dat die webwinkel het boeltje niet gaat rekken en rekken, want daar gaan je 7 of 8 dagen dan, en dan zal het moeilijker worden om terug te sturen hoor...
Is het niet zo dat je binnen 8 dagen een melding moet doen, lijkt me namelijk nogal lastig als de TPG weer eens vertraging heeft :(
offtopic:
Check je stage e-mail adres even aub :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij ook lucas (NFO.nl) ik heb me email als bewijs etc etc...

Verwijderd

Topicstarter
Maar het klopt in zijn geheel niet zie ik nu hier...tenminste als me geheugen me niet in de steek laat...als het goed is zou ik een Asus A8N-E FM OEM (Socket 939) krijgen en ik heb thuis gekregen een A8NE FM OEM zonder streepje (maakt dat wat uit?)....moet ik strax wel ff nakijken...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 11:14 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Bij Asus zie je dat wel meer dat ze een Fujitsu-Siemens bordje rebranden naar een Asus plank voor de goedkopere planken. Dat wil overigens niet zeggen dat het slecht is en ze er geen support op leveren, maar tsjah... Je verwacht eigenlijk wel een echte Asus plank. Het populaire Asus PSCH-L server/Workstationmoederbord is ook een Siemens plankje. Het Asus logo en modelnummer zijn gewoon op het moederbord geplakt met een stickertje in plaats van op het bord gedrukt zoals gebruikelijk. Ik heb het stickertje eens voorzichtig verwijderd en er kwam het Siemens logo te voorschijn.
Maar dat neemt niet weg dat het een uitstekende entry level serverplankje is waar Asus wél support op levert. Overigens zijn de afbeeldingen op de Asus website van het PSCH-L bordje wel getrouw. Dat is hoe het mobo eruit ziet, inclusief het stickertje over het Siemens logo.

Echte door Asus zelf ontwikkelde borden hebben steeds het Asus logo en typenummer in vrij vette witte letters op de print gedrukt bovendien meestal ter hoogte van de PCI-sloten. Geen stickers.

Een prangende vraag die me bezighoudt is of het bordje van de topic starter qua uitzicht grotendeels overeenkomt met het uiterlijk van de A8N-E op de Asus website? Kan de topic starter er eventueel een foto van maken?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik hoop trouwens niet dat dit klanten van mij op een idee brengt om voor veel geld spullen te bestellen en vervolgens terug te sturen zodat ik er (in ieder geval op korte termijn) mee blijf zitten. :(

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm jah lijkt er verdomd veel op en jah er zit daar een sticker met het model etc....ik ga dat stickertje er ook eens lekker afplukken, das allemaal heel fijn wat je zegt over die andere moederborden mahi maar op dit moederbord word GEEN support geleverd en zit ik dus vast....

Ik maak vanavond wel een een foto (wel met webcam...blurry shit) maar zoals je al zei is ie bijna zoals de A8N-E

Greets

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:44:
Ehm jah lijkt er verdomd veel op en jah er zit daar een sticker met het model etc....ik ga dat stickertje er ook eens lekker afplukken, das allemaal heel fijn wat je zegt over die andere moederborden mahi maar op dit moederbord word GEEN support geleverd en zit ik dus vast....

Ik maak vanavond wel een een foto (wel met webcam...blurry shit) maar zoals je al zei is ie bijna zoals de A8N-E

Greets
Wat zijn de verschillen dan, of kan je dat niet zo uit je hoofd opnoemen?
[en kijk je stagemail nu eens!]

Verwijderd

Topicstarter
Geen verschillen als ik zo kijk en uit me hoofd denk....alleen die verdomde fake sticker :@ (daar waar asus staat bij de A8N-E

• ShellGhost
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:44:

Greets
Laat in gods naam dat stickertje erop zitten!!!!
Daar kunnen ze moeilijk over gaan doen wanneer je 'm gaat ruilen voor een echte asus...
Dan is het bord "beschadigd"...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd asus te berieken dvm websites of te bellen maar bij beide loopt het spoor bijster, heeft iemand toevallig een email adress waar ik mijn gal kan spuien?

Bvd

Verwijderd

Topicstarter
hehe shell heb ik ook al aan gedacht daarom wacht ik eerst op mail van me pcboer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het moederbord ook in het assortiment maar ik wilde deze niet aanschaffen vanwege Bulk versie. Dan weet ik precies wat er aan de hand is. Liever een duurder bord met kabels en doos want ik heb in het verleden zo vaak ruzie gehad met Asus over zulke kwesties.

Zo had ik laatst namelijk een aanbieding van Asus moederbord P5GD1-VMF Bulk OEM dus met Firewire geloof ik er nog bij. geen kabels en zo. Voor 1 euro(inkoop) meer kon ik een Gigabyte 8I945GMF(ook met firewire) maar met een Intel 945 chipset ipv 915 en ddr2 ipv ddr. En er zat een doos en kabels erbij. De keuze was vrij snel gemaakt dan voor mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Nou me niet zo flexibele pchoer zegt dat ik ****** in me **** kan krijgen :'( en wil dus nix vergoeden tenzij het werkelijk defect is......*evil grin* Ik ga proberen om mn BIOS eraf te pleuren en gewoon een BIOS van een A8N-E erop te zetten...moet wel lukken hoop ik :+

Wat denken jullie van dat idee?

• ShellGhost
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:42:
Nou me niet zo flexibele pchoer zegt dat ik ****** in me **** kan krijgen :'( en wil dus nix vergoeden tenzij het werkelijk defect is......*evil grin* Ik ga proberen om mn BIOS eraf te pleuren en gewoon een BIOS van een A8N-E erop te zetten...moet wel lukken hoop ik :+

Wat denken jullie van dat idee?
Zoals ik al vroeg, zat het in een asus doos en had je een asus besteld??
Zo ja, dan is de koop ongeldig omdat je niet gekregen hebt wat je besteld hebt...

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei :+ : Jah (zover ik me kan herrineren ben nu niet thuis maar zal nachecken) zat het in een ASUS doos en heb ik het als een ASUS besteld heb daar me webwinkel ook over aangesproken.

begin boos te worden....

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Terug sturen onder de wet "koop op afstand"

wil het niet goedschiks, dan wel 'kwaadschiks' maar je staat in je recht

• ShellGhost
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:53:
zoals ik al zei :+ : Jah (zover ik me kan herrineren ben nu niet thuis maar zal nachecken) zat het in een ASUS doos en heb ik het als een ASUS besteld heb daar me webwinkel ook over aangesproken.

begin boos te worden....
Dan is de koop ongeldig, omdat er niet aan de leveringsvoorwaarden voldaan is...
Draai de bestelbon uit en ga er heen en laat hun de bon uitdraaien en het bord vervangen voor een asus..
Mochten ze nog steeds moeilijk doen, dan kan je eventueel raad inwinnen bij een rechtswinkel...

• ShellGhost
Gunner schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:57:
Terug sturen onder de wet "koop op afstand"

wil het niet goedschiks, dan wel 'kwaadschiks' maar je staat in je recht
Daar heb je in dit geval niet mee te maken, omdat datgene wat besteld is niet geleverd is...
Dat hij in z'n recht staat absoluut.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
Dit is geen technisch probleem, maar gewoon een algemeen geval (alleen is het onderwerp toevallig een moederbord). Wat jij moet doen is dat ding gewoon terugsturen als hij niet overeenkomt met wat jij besteld hebt. Anders kun je je altijd op de wet kopen op afstand beroepen. En hou 't niet bij alleen mail maar ga bellen, da's sneller :)

Zie ook het SG subforum voor dergelijke vragen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.