Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26
Inleiding

Ik ben hier al een tijdje geregistreerd en het leek me leuk dat ik mijn allereerste CaseMod met jullie deel.
Misschien houd ik er ook nog een paar tips aan over die ik in mijn kast kan gaan verwerken.

Het Plan

Het plan is dat ik een kast ga bouwen van MDF. Het is de bedoeling dat mijn kast zo klein mogelijk wordt met toch de beste airflow die eruit valt te halen. Mijn kast die ik nu heb vind ik nogal groot. De kleur van de kast wordt waarschijnlijk metallic zwart met een plexiglas window.

Updates

Update 1

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel. op 05-12-2009 23:25 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen met Casemod in Progress policy door te lezen, er is een procedure voor casemods en die vereist dat je eerst toestemming vraagt :) .

Wat is uiteindelijk het speciale aan je casemod?

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 05-12-2009 23:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Update I

Sinds vandaag ben ik begonnen aan het ontwerp.
Ik zat al een hele tijd te denken over hoe ik het zou maken en ik heb al een beginnetje.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9586/eerstev.jpg
Dit is wat ik tot nu toe heb. De onderverdieping met een voeding de HD en de DVD speler.

Alles wat je hier ziet is op werkelijk formaat dus de voeding is zo groot als in werkelijkheid.

Misschien hebben jullie al wat verbeteringen of aanpassingen.

Morgen komt er waarschijnlijk weer een update met de rest van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
gambieter schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:12:
Je kunt het beste beginnen met Casemod in Progress policy door te lezen, er is een procedure voor casemods en die vereist dat je eerst toestemming vraagt :) .

Wat is uiteindelijk het speciale aan je casemod?
Het speciale aan deze kast is, is dat deze kast helemaal zelf wordt gebouwd. Niet dat ik een bestaande kast gebruik en die helemaal ga veranderen.

Misschien brengt deze topic ook wel andere op het idee om een zelfbouw kast te maken en dan hebben ze al heel wat informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
ShittyNL schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:24:
[...]

Het speciale aan deze kast is, is dat deze kast helemaal zelf wordt gebouwd. Niet dat ik een bestaande kast gebruik en die helemaal ga veranderen.

Misschien brengt deze topic ook wel andere op het idee om een zelfbouw kast te maken en dan hebben ze al heel wat informatie.
Je zou eens moeten weten hoeveel mensen zelf al een kast hebben gebouwd, kijk het subforum maar eens door ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:49

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik heb zelf ook een keer MDF gebruikt voor een kast: http://gathering.tweakers...message/32538468#32538468

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

brinkdinges schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:25:
[...]

Je zou eens moeten weten hoeveel mensen zelf al een kast hebben gebouwd, kijk het subforum maar eens door ;)
Haha, ik ben er ook eentje aan het bouwen. Zelfs de titel is gelijk van onze topics :P
Maar je bent zeker de eerste niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
je kan het beste eerst ook even de project logs van andere mensen doorlezen voordat je zelf een plan trekt, ik heb dit zelf ook gedaan(heb dr echt veel bekeken :P ) en het is gigantisch leerzaam en een goede inspiratiebron.

je vind er vaak ook handigheden in en ook bijvoorbeeld zie je wat voor gereedschap je nodig zou kunnen hebben(dat bijvoorbeeld Tomcat175 met zn [CCIP] Elements of Fortune gigantisch veel gebruik maakt van een Festool invalzaag waar ik erg jaloers op ben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
brinkdinges schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:25:
[...]

Dat klopt, daarvanuit heb ik ook mijn plan getrokken van hoe ik het zou doen.
Misschien vinden mensen het wel leuk om ook een iets wat simpelere kast te zien en dan mij met ideeën te kunnen inspireren.
LlamaWereldOver schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:14:
je kan het beste eerst ook even de project logs van andere mensen doorlezen voordat je zelf een plan trekt, ik heb dit zelf ook gedaan(heb dr echt veel bekeken :P ) en het is gigantisch leerzaam en een goede inspiratiebron.

je vind er vaak ook handigheden in en ook bijvoorbeeld zie je wat voor gereedschap je nodig zou kunnen hebben(dat bijvoorbeeld Tomcat175 met zn [CCIP] Elements of Fortune gigantisch veel gebruik maakt van een Festool invalzaag waar ik erg jaloers op ben ;) )
Zoals hierboven beschreven heb ik ook eerst goed naar andere projecten gekeken van bouwers voordat ik er zelf aan begon.

Als het niets speciaals is of mensen niet boeit mag het topic wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

ShittyNL schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:00:
[...]

Dat klopt, daarvanuit heb ik ook mijn plan getrokken van hoe ik het zou doen.
Misschien vinden mensen het wel leuk om ook een iets wat simpelere kast te zien en dan mij met ideeën te kunnen inspireren.

[...]

Zoals hierboven beschreven heb ik ook eerst goed naar andere projecten gekeken van bouwers voordat ik er zelf aan begon.

Als het niets speciaals is of mensen niet boeit mag het topic wel weg.
Een casemod moet altijd hier worden aangevraagd, dan word het zeg maar gekeurd zodat er ook werkelijk iets komt wat er ook echt komt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Slotje in verband met geen toestemming voor een CiP. Zie de casemod in progress policy bovenaan dit forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.