Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb vandaag een 7075 van Emininent aangeschaft maar krijg het apparaat niet werkend.
Ik gebruik als OS Windows 7 en in mijn PC staat alles open. Volgens de gebruiksaanwijzing moet
ik als ik de netwerk button aanklik de keuze krijgen tussen DHCP en STATISCH. Echter ik krijg
na een tijdje de melding dat de map niet geopend kan worden ofzo. Ik heb ook een externe HD
ingeplugd en die zie ik ook nergens terug in het menu. Ik ben zelf systeembeheerder dus weet wel
van wanten maar ik kom hier gewoon niet verder. Ik zie waarschijnlijk iets heel onbenulligs over
het hoofd....wie kan mij helpen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zijn de netwerksettings wel in orde? Kortom, heeft hij verbinding en hangt hij in hetzelfde subnet als jouw PC?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:02:
Zijn de netwerksettings wel in orde? Kortom, heeft hij verbinding en hangt hij in hetzelfde subnet als jouw PC?
Daar zit m nu juist het punt denk ik, ik kan in de mediaplyer helemaal niets instellen.....
Het app ziet wel mijn PC

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 18:13 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Kijk nou eens 2 topics lager dan die van jou :-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Room42
  • Niet online
Check deze thread even: [Mediaplayer] Eminent hdMedia Stream EM7075
Kan me niet voorstellen dat daar nog niemand iets met netwerk gedaan heeft ;)

@^^^ >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 05-12-2009 18:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
renzo4000 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:14:
Kijk nou eens 2 topics lager dan die van jou :-)
ligt het nou aan mij? ik ben de hele dag allerlei topics aan het doorlopen maar geen een rept maar ook een
woord over de problemen die ik tegenkom............alles naar behoren aangesloten dus

• Room42
  • Niet online
Misschien handig om op z'n minst de exacte foutmelding(en) te melden, dat zoekt al een stuk makkelijker.

Leg ook de opbouw van je netwerk eens uit.
En kun je in je DHCP-server niet zien of er een lease is uitgegeven aan de mediaplayer?

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 05-12-2009 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:36:
Misschien handig om op z'n minst de exacte foutmelding(en) te melden, dat zoekt al een stuk makkelijker.

Leg ook de opbouw van je netwerk eens uit.
En kun je in je DHCP-server niet zien of er een lease is uitgegeven aan de mediaplayer?
Nou weet je ik kreeg van de verkoper te horen bij Mediamarkt dat het een kwestie was van plug n play
een kwestie van aanzetten en het apparaat doet de rest. ik kan er wel induiken maar het was mij bedoeld
als een makkelijk iets.Mijn router is goed ingesteld, alle pc in het netwerk doen het. Het probleem zit m in de handleiding. Deze geeft aan dat ik bij de tag netwerk dus kan kiezen, echtern ik kan alleen kiezen tussen
mediaplayer en gedeelde mappen, that's it

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 16:12

ACT Connectivity Solution

Bedrijfsaccount
Beste Dijkie,

Voor de EM7075 is een apart topic. Dit had het geheel wat overzichtelijker gehouden.
Verder proberen we te voorkomen dat eindgebruikers via het Tweakers forum support zoeken. (Wij (Eminent) hebben een helpdesk die je evt. kunt emailen met je probleem.)

De oorzaak van je probleem is relatief simpel, je zit in het verkeerde menu:
Volgens de gebruiksaanwijzing moet
ik als ik de netwerk button aanklik de keuze krijgen tussen DHCP en STATISCH. Echter ik krijg
na een tijdje de melding dat de map niet geopend kan worden ofzo.
Je moet dan ook naar het menu 'Instellingen -> Netwerk'
Niet naar het menu 'Netwerk - Mediaserver' of 'Netwerk - Gedeelde Mappen'
k ben zelf systeembeheerder dus weet wel
van wanten maar ik kom hier gewoon niet verder. Ik zie waarschijnlijk iets heel onbenulligs over
het hoofd...
Dit maken we vaker mee. De verkoper bij Mediamarkt had wel gewoon gelijk, het apparaat is plug & play, en heeft dan ook waarschijnlijk al via DHCP netjes een IP-Adres gekregen. Dit kun je verder allemaal zien in het menu 'Instellingen - Netwerk'.

Mochten deze tips verder niet helpen, neem dan contact op met support [at] eminent-online.com

https://www.act-connectivity.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je respons. Ik ben er inmiddels ook achter wat je schrijft over dat verkeerde menu. Echter in dat menu kan ik kiezen tussen dhcp of statisch als ik vervolgens dhcp kies dan zie ik in het apparaat wel
de mediaplayer maar als ik daar vervolgens op klik krijg ik na een paar minuten de melding dat ik geen toegang heb tot de map. Ik werk privé met Windows 7 en heb alles opengezet denk ik. Kan wel films kijken via een ingeplugde externe HDD maar het mooiste, via het netwerk, lukt niet.
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:50:
Beste Dijkie,

Voor de EM7075 is een apart topic. Dit had het geheel wat overzichtelijker gehouden.
Verder proberen we te voorkomen dat eindgebruikers via het Tweakers forum support zoeken. (Wij (Eminent) hebben een helpdesk die je evt. kunt emailen met je probleem.)

[...]

[...]
Dit maken we vaker mee. De verkoper bij Mediamarkt had wel gewoon gelijk, het apparaat is plug & play, en heeft dan ook waarschijnlijk al via DHCP netjes een IP-Adres gekregen. Dit kun je verder allemaal zien in het menu 'Instellingen - Netwerk'.

Mochten deze tips verder niet helpen, neem dan contact op met support [at] eminent-online.com

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 dagen ploeteren en bellen met de helpdesk was ik het gedoe zat en heb de Eminent 7075 teruggebracht naar de Mediamarkt. Daar nog gevraagd of zij mij hierbij konden adviseren maar deze mensen in Almere kunnen beter bij de Hema gaan werken.

Ben naar de Hardware Outlet gegaan en daar een uitstekend advies gekregen. Heb de AC Ryan Playon HD aangeschaft (was een tientje duurder) en thuis ingeplugd. Wow!! na 2 minuten kon ik streamen via mijn netwerk!
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:50:
Beste Dijkie,

[...]

[...]

Pagina: 1