[Win 7] Deel beeld valt weg

Pagina: 1
Acties:

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 23:52

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Beste tweakers.
[Probleem]
Ik heb gisteren windows 7 gekocht en gelijk geinstalleerd, na installatie kwam ik erachter dat wanneer ik de resolutie op 1920x1080 koos zette er aan elke zij/boven kant een zwarte balk kwam/was.
Dit was zo bij elke resolutie en de nieuwste ATI driver(9.11).

[Geprobeerd]
HDMI kabel verruilt voor een vga kabel en toen leek het in eerste instantie goed te werken maar nu valt aan de linkerkant van het scherm zo’n 2cm weg.
Dit is alleen bij 1920x1080(Gebruik nu tijdelijke 1650x1050 en dit werkt perfect behalve dat het niet de native resolutie is).
Driver 9.10 gaf precies het zelfde probleem als 9.11

[Systeem]
Moederbord: Asus P5VX-SE
Grafische kaart: Ati radeon 4850
Processor: Intel core 2 duo 7300
Geheugen 2GB DDR II Kingston
Windows 7 Ultimate
Monitor: HH251HP

Kabel was DVI > HDMI, huidige kabel is DVI > VGA en dan valt dus “alleen” aan de linkerkant van het scherm een stuk weg.

Iemand nog iedeen ?

/edit

Oh ja ik bedenkt me net, de refresh rate blijft altijd op 59hertz staan ipv 60, weet niet zeker of dit het veroorzaakt maar heel veel mensen lijken hier van last te hebben.

/edit 2
Me ODS zegt wel gewoon 60hertz te draaien dus lijkt gewoon op win 7 bugje.

/edit 3
In MW2 kan ik wel gewoon 1920x1080 draaien :o

[ Voor 17% gewijzigd door DefLite op 06-12-2009 14:52 ]

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
*Geeft het topic een ongelofelijke schop*

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 21:45

wowi

kun je het niet dvi dvi aansluiten? En welk beeldscherm praat je nu over?

[ Voor 35% gewijzigd door wowi op 06-12-2009 14:50 ]

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Helaas heeft de monitor alleen VGA & HDMI.

Het betreft trouwens deze monitor HH251HP

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
Zit er bij de drivers van ATI geen tool om de schermgrootte aan te passen? Dat heb ik wel bij NVidia namelijk. Ik heb het nu niet over de resolutie.

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik ben nu in Ati Catalyst Control Center aan het zoeken naar een optie om schermgrootte /scalen aan te passen maar kan het nergens vinden in de 9.11.
En op internet kom ik alleeen maar screenshots tegen van ouders versies :(

Anders maar es kijken of ik een oudere CCC kan vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door DefLite op 06-12-2009 15:54 ]

Verwijderd

Little_captain schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:53:
Ik ben nu in Ati Catalyst Control Center aan het zoeken naar een optie om schermgrootte /scalen aan te passen maar kan het nergens vinden in de 9.11.
En op internet kom ik alleeen maar screenshots tegen van ouders versies :(

Anders maar es kijken of ik een oudere CCC kan vinden.
ati CCC
displays manager
knopje force rechtsonder, probeer daar eens iets te doen...

• Mr.Qips
Je zegt dat je in MW2 wel je volledige scherm gebruikt. Kan je dan zien welke resolutie je gebruikt (op het scherm zelf, niet op je pc)? Wellicht kan je deze resolutie dan forceren met tools als PowerStrip.

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb even een foto(ja slechte kwaliteit en onderbelicht aangezien me lamp kaduuk is ;p) gemaakt om het wat te verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/7802/06122009932.jpgDe rode lijnen zijn de binnenkanten van het scherm(Waar windows dus zou moeten ophouden)

Zoals je ziet valt er gewoon een deel buiten het scherm, dit op de resolutie van 1920x1080 die gewoon door de monitor wordt ondersteund.
Windows/ATI CCC maakt dit alleen nog breder en valt er een deel buiten het scherm.

Hier het enige wat ik qua scalen oid in ati CCc kan vinden(Wat een ontzettend meuk programma zeg....echt heel onlogisch ingedeeld imo)
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/8280/scaling1i.png
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/5775/scaling2.png
Maar ik kan niet het scherm "kleiner" maken zodat het daadwerkelijk binnen in de monitor "grenzen" blijft. Alleen verplaatsen maar dan valt er rechts weer een stuk weg.

@lukas0r
Ik ben de force opties nu aan het uitproberen, al lijken ze meer bedoelt voor hele exotische tv's/monitoren ;p

@Mr.Qips
Ik kan via de ODS niet de resolutie zien maar ik ben er vrij zeker van dat het binnen cod toch echt 1920x1080 is aangezien het scherper is dan 1650x1080.

[ Voor 8% gewijzigd door DefLite op 06-12-2009 16:56 ]

• wowi

wowi

Heb je dat monitor info bestandje geinstalleerd? Zo nee dan even doen je weet nooit.

Verwijderd

Heb net een nieuw topic gestart met ongeveer hetzelfde probleem |:( (zie: Probleem: laptop via hdmi op tv is niet beeldvullend). Ik kan je dus weinig verder helpen, behalve voorzichtig te concluderen dat dit misschien een typische fout is voor de combinatie windows 7 en ati videokaart...

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
@wowi
Ja is geinstalleerd :<

@Spelvaud
Ja idd stome ati kaart icm win 7 :<

Ik zit erover te denken me kaart maar met die van me broer te ruilen(8800gtx) om het werkend te krijgen. Helaas mag ik dan ook de voeding gaan omwisselen aangezien de 8800gtx weer 2 van die stroom aansluitingen nodig heeft :X

• Mr.Qips
Wat gebeurt er als je bij dat tweede plaatje 'EDID' uit zet? Test eens met andere refreshrates etc. Wellicht is je monitor stiekem een 1920x1200 monitor of iets dergelijks?

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Dan gebeurt er precies hetzelfde als op 1920x1050 :<

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Bumperdebump naar de top!

• wowi

wowi

http://bmw2.hannspree.inf...Manual_HH251H_EN_V1.0.pdf

Bladzijde 13, auto search al eens uitgezet ? of aan, en dan aspect ratio is dat niet mogelijk. En blz 14 video mode goed staan? Scherm reset al geprobeerd naar de fabrieks instellingen?

[ Voor 16% gewijzigd door wowi op 08-12-2009 11:41 ]

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Zodra ik thuis ben zal ik dat proberen, alvast bedankt!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Het probleem is opgelost, dit heb ik gedaan:

Ik heb de VGA kabel omgewisseld voor een HDMI kabel, normaal was dit al zo, maar de HDMI kabel zorgde voor zwarte balken om het scherm heen en dus had ik deze vervangen voor de VGA, die achteraf gezien alleen maar meer problemen met zich meebracht. Volgens de handleiding zou ik de balken kunnen wegwerken door de Video Mode te veranderen, maar deze optie kon ik niet vinden. Met CCC kon ik uiteindelijk toch de Scaling Options aanpassen, en die op 0% Overscan gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/qqel9c.png

Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1