Beste tweakers.
[Probleem]
Ik heb gisteren windows 7 gekocht en gelijk geinstalleerd, na installatie kwam ik erachter dat wanneer ik de resolutie op 1920x1080 koos zette er aan elke zij/boven kant een zwarte balk kwam/was.
Dit was zo bij elke resolutie en de nieuwste ATI driver(9.11).
[Geprobeerd]
HDMI kabel verruilt voor een vga kabel en toen leek het in eerste instantie goed te werken maar nu valt aan de linkerkant van het scherm zo’n 2cm weg.
Dit is alleen bij 1920x1080(Gebruik nu tijdelijke 1650x1050 en dit werkt perfect behalve dat het niet de native resolutie is).
Driver 9.10 gaf precies het zelfde probleem als 9.11
[Systeem]
Moederbord: Asus P5VX-SE
Grafische kaart: Ati radeon 4850
Processor: Intel core 2 duo 7300
Geheugen 2GB DDR II Kingston
Windows 7 Ultimate
Monitor: HH251HP
Kabel was DVI > HDMI, huidige kabel is DVI > VGA en dan valt dus “alleen” aan de linkerkant van het scherm een stuk weg.
Iemand nog iedeen ?
/edit
Oh ja ik bedenkt me net, de refresh rate blijft altijd op 59hertz staan ipv 60, weet niet zeker of dit het veroorzaakt maar heel veel mensen lijken hier van last te hebben.
/edit 2
Me ODS zegt wel gewoon 60hertz te draaien dus lijkt gewoon op win 7 bugje.
/edit 3
In MW2 kan ik wel gewoon 1920x1080 draaien
[Probleem]
Ik heb gisteren windows 7 gekocht en gelijk geinstalleerd, na installatie kwam ik erachter dat wanneer ik de resolutie op 1920x1080 koos zette er aan elke zij/boven kant een zwarte balk kwam/was.
Dit was zo bij elke resolutie en de nieuwste ATI driver(9.11).
[Geprobeerd]
HDMI kabel verruilt voor een vga kabel en toen leek het in eerste instantie goed te werken maar nu valt aan de linkerkant van het scherm zo’n 2cm weg.
Dit is alleen bij 1920x1080(Gebruik nu tijdelijke 1650x1050 en dit werkt perfect behalve dat het niet de native resolutie is).
Driver 9.10 gaf precies het zelfde probleem als 9.11
[Systeem]
Moederbord: Asus P5VX-SE
Grafische kaart: Ati radeon 4850
Processor: Intel core 2 duo 7300
Geheugen 2GB DDR II Kingston
Windows 7 Ultimate
Monitor: HH251HP
Kabel was DVI > HDMI, huidige kabel is DVI > VGA en dan valt dus “alleen” aan de linkerkant van het scherm een stuk weg.
Iemand nog iedeen ?
/edit
Oh ja ik bedenkt me net, de refresh rate blijft altijd op 59hertz staan ipv 60, weet niet zeker of dit het veroorzaakt maar heel veel mensen lijken hier van last te hebben.
/edit 2
Me ODS zegt wel gewoon 60hertz te draaien dus lijkt gewoon op win 7 bugje.
/edit 3
In MW2 kan ik wel gewoon 1920x1080 draaien
[ Voor 17% gewijzigd door DefLite op 06-12-2009 14:52 ]
De rode lijnen zijn de binnenkanten van het scherm(Waar windows dus zou moeten ophouden)