Things are cheaper for a reason
met geluid zou je denk ik zelf moeten maken of overkopen van iemand
ja, daag.
gevonden lijkt mijHeb hier een aantal 2x 30cm setjes liggen van deze paarse soundreactive CCFLs.
* Length 300 mm
* Voltage 700Vac+/- 40V
* Input Current 300 MA +/- 10%
* Power 3.6W+/-0.3W
* Brightness over 18000 +/- 3000 nt (cd/m2)
* Life Expectation over 15000 hrs
* Input Voltage DC 12 V
* Output Current 5 mA +/- 10%
* Support Output Dual
* Sound
* Sensitive Color Green
If water polo was easy, it would be called football
Daar heeft hij al op geboden als je reactie onder die advertentie kijkt. Blijkbaar niet door gegaan ofzo. Werkt een search op google niet? : Soundreactive CCFL. oid?jorritnr4 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:16:
hmm bekijkt vraag en aanbod ziet bij casemodding stuff iemand ccfls aan bieden?http://tweakers.net/aanbo...l-%28paars-2x30cm%29.html
[...]
gevonden lijkt mij
http://www.graficall.nl/P...ctivated-CCFL-Module.aspx
[ Voor 7% gewijzigd door Xenomorphh op 04-12-2009 23:31 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
maar het is hier geen v&A
als je googled op zon setje zijn zie niet leverbaar meer, dat probleem heb ik ook gehad.
maar via een zolder opruiming op t.net heb ik mijne gekocht. misschien via een samen koop actie?
[ Voor 4% gewijzigd door wâldpyk op 04-12-2009 23:50 . Reden: zaterdag avond (B) ]
Ik weet dat dit geen V&A is,maar ik vond dit toch een te specifieke vraag voor V&A. Ik zou nog een gevraagd advertentie neer kunnen zetten, of iemand miss. nog iets heeft liggen... Ohja, die buisjes die jij gaf, van V&A zijn paars, en als je googled lijken ze heel erg roze, dat moet ik dus niet hebben, aangezien ik zo'n UV-reactive sleeving kit voor mijn PSU heb.
@Xenomorph
Kun je deze bijv. splitten, dat je alle 4 erop aansluit(ik weet dat ze dan alle 4 hetzelfde doen, dat moet juist)?
Bedankt voor alle antwoorden!
uv licht is meestal paars achtig,Reiniertjuhhh schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:59:
Jorritnr4 welke kleur buisjes heb jij dan?
Ik weet dat dit geen V&A is,maar ik vond dit toch een te specifieke vraag voor V&A. Ik zou nog een gevraagd advertentie neer kunnen zetten, of iemand miss. nog iets heeft liggen... Ohja, die buisjes die jij gaf, van V&A zijn paars, en als je googled lijken ze heel erg roze, dat moet ik dus niet hebben, aangezien ik zo'n UV-reactive sleeving kit voor mijn PSU heb.
@Xenomorph
Kun je deze bijv. splitten, dat je alle 4 erop aansluit(ik weet dat ze dan alle 4 hetzelfde doen, dat moet juist)?
Bedankt voor alle antwoorden!
een ccfl kit is meestal 2 sticks , en 1 blokje(inverter) ( waar je dan 2 sticks op aan kan sluiten) en 1 aan/uit knop
dus als je 4 sticks wilt, heb je 2 blokjes en 2 aan/uit knopjes
ja, daag.
Verwijderd
Ik heb zelf deze module al jaren moest wel even zoeken "vroeger" werden ze overal verkocht maar nu hebben de meeste shops alleen nog maar de ccfl lichten zelf.
De kleine witte stekkertjes gaan naar het inverterboxje wat bij de ccfl lampen zit, uit de box komen dan 2 ccfl's ik heb er 4 op aangesloten 2 groene en 2 rode werkt prima
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 10:46 ]

Verwijderd
Ik weet niet hoe lang het duurt dat was de enige winkel die ik zo snel via google kon vinden maar dan weet je in iedergeval waar je naar moet zoeken. (Sunbeam Sound Activated Module)
Hier de site van de fabrikant met plaatjes hoe je het aansluit.
Misschien heeft een andere winkel ze nog anders kan je altijd een advertentie plaatsen zoals hier of op marktplaats oid
En anders zoiets zie wel dat het niet op vooraad is maar daar kan je in iedergeval nog bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 11:02 ]
Ik kan het schema denk wel ff voor je opzoeken, weet niet namelijk niet direct waat ik het heb gelaten
EDIT: Laat maar, je hebt al wat zie ik
[ Voor 11% gewijzigd door Iska op 06-12-2009 15:41 ]
-- All science is either physics or stamp collecting
Zeker weten doe ik het niet maar vanavond plaats ik een order voor de onderdelen en dan ga ik het volgende week testen
Hopelijk werkt het, bij een review zag ik wel dat de Sunbeams een opwarmtijd hebben voor ze op volledige lichtsterkte zijn en daarna meer stroom verbruiken dus het blijft wel een gok.
Tegen die tijd post ik de uitkomst
[ Voor 28% gewijzigd door EekTheCat2 op 09-12-2009 15:29 ]
Casemod: Cubeleon
Vermeld daarin ook maar even wat je er voor wilt hebben
4x revoltech cathodes op 1 sunbeam sound controller en daarop een 12 volt adapter
Alles werkt prima en de sunbeam controller stuurt dus ook andere merken aan
de revoltech werden bij mij geleverd met inverters met een enkele aansluiting
toen ik de kastjes had opengemaakt bleken ze intern wel twee aansluitingen te hebben
hierin lijken ze dus veel op de sunbeam cathodes
Verwijderd
En er staat dat hij op voorraad is
http://www.highflow.nl/mo...ated-module-for-ccfl.html
7,99.- + 0,99.- verzendkosten.
Linkje: http://cgi.ebay.nl/SOUNDS...dding&hash=item5ad97b6533
Verwijderd
Ik heb 4 keer een zo'n subeam sound acitve module gehad, en alle 4 zijn letterlijk in rook op gegaan.nickbloemen schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:09:
Weet iemand of je op de sunbeam sound controller alle merken CCFL kan aansluiten? Of werkt Sunbeam met een speciale inverter?
Ik sloot mijn revoltec ccfl's er op aan, en na 3 sec kwam er rook uit, terwijl ik alles goed aansloot.
De module kon ik dus weggooien, maar de ccfl's werkten nog gewoon..

Ben nu al een paar maanden op zoek naar een goede set sound active modules, dus please DM me als je ze gevonden hebt, en ze werken
Verwijderd
Kun je mij please wat foto's en een miss een video sturen van hoe jij het hebt aangesloten, want bij is dit 4 keer mislukt, revoltec ccfl's + sound module werkten niet bij mij.nickbloemen schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:58:
ik heb gister de hele mikmak aangesloten
4x revoltech cathodes op 1 sunbeam sound controller en daarop een 12 volt adapter
Alles werkt prima en de sunbeam controller stuurt dus ook andere merken aan
de revoltech werden bij mij geleverd met inverters met een enkele aansluiting
toen ik de kastjes had opengemaakt bleken ze intern wel twee aansluitingen te hebben
hierin lijken ze dus veel op de sunbeam cathodes
ik heb het dus zo staan... zo als je ziet werken niet alle CCFL goed met de sound active beamer.
je ziet dus rood niet helemaal rood worden, alleen maar tot de helft, en blauw zie je dus wel helemaal blauw.
merk van de CCFL's weet ik echt niet meer, heb de blauwe bij highflow samen met de sound active besteld.
http://highflow.nl/moddin...cfl-controller-black.html
Deze is alleen duurder(volgens mij??) alleen wel silver
http://highflow.nl/moddin...fl-controller-silver.html
En de oude bekende sunbeam controller:
http://highflow.nl/moddin...ated-module-for-ccfl.html
uhm, je weet dat je nu reageert op een reactie die ruim 1 jaar geleden is geplaatst?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:19:
[...]
Ik heb 4 keer een zo'n subeam sound acitve module gehad, en alle 4 zijn letterlijk in rook op gegaan.
Ik sloot mijn revoltec ccfl's er op aan, en na 3 sec kwam er rook uit, terwijl ik alles goed aansloot.
De module kon ik dus weggooien, maar de ccfl's werkten nog gewoon..![]()
Ben nu al een paar maanden op zoek naar een goede set sound active modules, dus please DM me als je ze gevonden hebt, en ze werken
Don't dream your life, live your dreams!
Alles is aangesloten volgens de standaard stekkers. Hier kan je dus niks in verkeerd doen. Daarna heb ik het aangesloten op een 12volt 1000mAh adapter. Dit is alleen iets te weinig! De lampen verbruiken zo'n 300mAh de stuk en de soundcontroller verbruikt ook stroom. Daarom kan je beter naar een 1500mAh adapter uitkijken. Als je alles goed aansluit kan je de lampen gewoon in het stopcontact prikken. Als je de plus en min omdraait ben je natuurlijk wel de klos. Gebruik eventueel een electraschroevendraaier van de auto (12v) als je niet zeker bent! Op wikipedia kan je zien welke draden voltage hebben in je computer en welke nul draden zijn. Dit is belangrijk vooral omdat dit anders is dan bijvoorbeeld in de auto gebruikelijk is. Als je dan alles aangesloten hebt kan het eigenlijk niet verkeerd gaan. Tenzij je of teveel volts doorstuurd of teveel lampen aansluit. De stekkers kunnen er verder allemaal maar op een manier in.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:21:
[...]
Kun je mij please wat foto's en een miss een video sturen van hoe jij het hebt aangesloten, want bij is dit 4 keer mislukt, revoltec ccfl's + sound module werkten niet bij mij.
Even opmerking met wat issues van mensen, ik moest de + en - bij mij toen dr tijd omdraaien. Probeer dit nou niet gelijk maar kijk even of dat ook goed zit