Toon posts:

ik word gediscrimineerd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil toch even mijn hart luchten.

Voor ik begin... ik heb geen behoefte (meer) aan discussies met moderators en admins... want dat zijn discussies, die win je niet. Zij hebben de macht, en jij hebt maar te gehoorzamen. Hoe onredelijk het ook is. En protesteer je daartegen, dan word je gebanned. Ik heb het allemaal meegemaakt en maak ik al jaren mee, dat voor mij andere regels gelden dan voor anderen.

Dus nogmaals.. moderators hoeven hier niet te reageren.. heb ik geen zin meer in. En ik zoek ook geen oplossing meer. Want ik gewoon wil, is met anderen gebruikers een discussie wat zij ervan vinden, en wat hun ervaringen zijn.

Concreet voorbeeld wat de laatste maanden speelt is dat ik bijvoorbeeld niet geoorlofd ben om een advertentie voor een Poken te plaatsen. (een electronische visitekaartje in de vorm van een USB stick).
Nu gaat het mij allang niet meer om die advertentie, maar als ik tegen puur onrecht aanloop, kan ik daar soms gewoon niet van slapen, en ik heb daar gewoon echt LAST van! (ik heb het wekenlang geprobeerd om te negeren, maar lukt me niet).

Bewuste advertentie had ik in de juiste categorie gezet (gadgets), maar is verwijderd door een moderator waarvan ik de naam niet noem, want ik wil het niet op de man spelen. Reden, het heeft niets met computers te maken.

Een USB stick die Hyves pagina's opslaat, en wat niets met computers te maken heeft???

Ok.. tot daar aan toe..
Maar waarom blijft een andere advertentie met hetzelfde item WEL staan?

En daarnaast... in dezelfde categorie zie ik dingen staan, wat echt HELEMAAL TOTAAL NIETS met computers te maken heeft, maar dat mag WEL?

Zoals ik al zei.. dit speelt al jaren, en steeds opnieuw weer dingen dat ik iets niet mag wat een ander wel mag. Wat is dit toch? Wat hebben admins tegen mij, en vooral, waarom?

Nee.. ik hoef geen antwoord daarop... alleen andere gebruikers reageren svp...
Enigste waar admins goed in zijn is elke topic op slot gooien waar kritiek geuit word. En dat zal met deze ook wel gebeuren, denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens vaag die eerdere post van jou gelezen over de Poken. Ik vind idd dat zoiets prima in V&A kan zolang het maar niet bedrijfsmatig is. Want T.net is niet alleen maar computers, maar ook electronics tegenwoordig.

Maar het woord discriminatie lijkt me iets te ver gezocht imho.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb gemerkt dat admins en moderators behoorlijk redelijk zijn. Streng maar redelijk. En ja dat kan alle twee. En ze maken ook fouten. En sommige (niet allemaal) zijn ook best bereid om dat toe te geven. En ik zie niet in waarom dit topic zomaar op slot zou gaan. (onmiddellijk dan, dit soort topics krijgt wel eens een slotje als het ontaard in moderator bashing)
GoT mods kunnen best tegen kritiek.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:19:

Nee.. ik hoef geen antwoord daarop... alleen andere gebruikers reageren svp...
Dan heb je pech, want LA is in principe feedback richting doktersteam (en enigszins mods + admins) - beetje onzinnig als ze volgens jou niet mogen reageren.
Enigste waar admins goed in zijn is elke topic op slot gooien waar kritiek geuit word. En dat zal met deze ook wel gebeuren, denk ik :(
Kijk, dat is een constructieve manier om een discussie te starten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in "lieve adjes" iets posten waarvan je geen antwoord wil hebben over 1000 vragen
kansloos

ik heb die poken wel eens gezien .. een keer op tv maar nooit in real life
ik zou zeggen van mij mag ej zoeiets wel aanbieden

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 04-12-2009 19:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe kun je nou gediscrimineerd worden op Got? Men kan niet eens zien welk ras, geslacht of leeftijd je hebt. Dus waarop denk je dat er onderscheid gemaakt wordt als jij dingen niet mag?

De aadjes (het forum waar je dit in plaatst) zijn trouwens volgens mij de moderators en admins dus als dit niet voor hun is ...

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Jou advertentie heeft meer met handel te maken, en handel op T.net wordt niet geaccepteerd?
Op samenkopen.net worden deze ook al als 'handel' aangeboden.
Blijkbaar heeft er niemand interesse in, iedereen kan een webpagina op zijn of haar usb stick bewaren.. waarom dan een extra iets kopen als visitekaartje??

http://www.samenkopen.net/topic/85286/440891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Discrimineren? Je denkt dus echt dat de crew de pik op je heeft, en je speciale (negatieve) behandeling geeft? :?

Ik geloof daar niet in. Als ik je posts zo nu en dan tegenkom, zijn ze vergelijkbaar met wat je hier post, nogal warrig, met stukjes in schreeuwerige hoofdletters en 100% overtuigd van het eigen gelijk. Dat maakt een discussie heel moeilijk, zeker als je het moeilijk hebt om een negatieve beslissing te accepteren (zoals je in dit topic doet).

Als je het niet eens bent met Mods/Admins, dan is er altijd nog het Doktersteam. Maar op een bepaald moment is het afgelopen, en zul je een beslissing moeten accepteren. Zeggen dat anderen het wel mogen, dat betekent niet dat jij het ook mag; gewoon een TR maken zodat ook die andere advertenties worden weggehaald :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:47
Dus het gaat je niet om die advertentie, maar ik lees verder niets in je TS dan een klacht over het verwijderen van de betreffende ad. Op basis waarvan wordt je gediscrimineerd, ras, geloof, huidskleur? Volgens mij kunnen wij dat van achter onze pc's helemaal niet zien...

Iets meer op deze casus gericht die er hier niet toe doet... De mods en FP admins lezen niet alle ads daardoor blijven sommige had wel staan hoewel dat niet de bedoeling is. Dat is niet om jou te pesten maar omdat de moderators wel wat beters te doen hebben dan elke ad doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet om de ergernis weg te nemen bij de topicstarter of de admins in de kaart te spelen maar essentieel biedt je een USB-stick aan die wordt geleverd met een bepaald stuk software en functionaliteit om bepaalde "social networking gegevens" op te slaan in een database van een ander bedrijf.

In de droogste vorm van deze beschrijving is het retail software en dus afgezet tegen de reviews: Tweakers.net FAQ niet toegestaan. Doe er je voordeel mee, of je nou topicstarter of admin of moderator bent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:46:
Niet om de ergernis weg te nemen bij de topicstarter of de admins in de kaart te spelen maar essentieel biedt je een USB-stick aan die wordt geleverd met een bepaald stuk software en functionaliteit om bepaalde "social networking gegevens" op te slaan in een database van een ander bedrijf.

In de droogste vorm van deze beschrijving is het retail software en dus afgezet tegen de reviews: Tweakers.net FAQ niet toegestaan. Doe er je voordeel mee, of je nou topicstarter of admin of moderator bent.
Beetje overdreven want dan mogen zaken als een TOMTOM ook niet, want daar gaat ook vooral om de software en niet de toevallige hardware waar het op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:48:
[...]

Beetje overdreven want dan mogen zaken als een TOMTOM ook niet, want daar gaat ook vooral om de software en niet de toevallige hardware waar het op draait.
Lijkt me niet; TomTom is OEM-software want de kaarten zijn in veel gevallen onderling uitwisselbaar tussen verschillende TomTom-units en werken alleen als je de bijbehorende hardware meeverkoopt.

Pas als je losse uitbreidingskaarten of CD's van TomTom gaat aanbieden, is het weer retail-software.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2009 19:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:48:
Het maakt mogelijk ook uit of het gaat om commerciele activiteiten. Als de TS er een paar wil verkopen, tja, maar als deze handel wil drijven dan is een V&A advertentie niet de bedoeling.

Echter, daar gaat het de TS niet om in dit topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De discussie over dezelfde verwijderde V&A advertentie is eerder gevoerd. :)
Duidelijkheid wat nu wel of niet toegestaan in in V&A

Prima dat je je hart wilt luchten, maar LA is primair een forumbeleidsissues-discussieplek. Dit topic is om twee redenen niet op zijn plek hier:
a) Je sluit de belangrijkste gesprekspartners voor een beleidsdiscussie, de crew, bij voorbaat uit.
b) De discussie is per definitie uit evenwicht. Persoonlijke, individuele discussies voeren we namelijk niet in het openbaar. Da's domweg niet fair. Ben je er met een mod niet uitgekomen, en zijn admin is ook niet voor jouw rede vatbaar? Probeer bemiddelaar[at]tweakers.net. Dat laatste oordeel is dan wel definitief. In theorie kun je nog hogerop bij het management, maar dan moet het over iets meer gaan dan een verwijderde poken ad. :)

Het enige beleidsmatige zou zijn of de regels per individuele gebruiker verschillen. Dat is pertinent niet zo. Wel is er een verschil in de handhaving van de regel, gerelateerd aan aan de gebruiker, niet aan zijn persoon. Als een gebruiker die normalitair prima reageert een keer uit de bocht de vliegt zal een flame hooguit een mailtje opleveren in de trant van; 'zijn we van jou niet gewend'. Exact dezelfde flame kan bij een gebruiker die een geschiedenis heeft van trollen, flamen en op de man spelen een ban opleveren. De regels zijn gelijk, de toepassing ook, alleen de situatie niet.

En dat is dus ook de reden om de discussie niet in het openbaar te voeren: we zouden achtergrondinformatie over de situatie moeten geven die niemand wat aangaat, behalve crew en betrokkene. Schandpalen zijn afgeschaft. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:11

sanzut

It's always christmas time

Het lijkt misschien een flame, maar is meer bedoelt als een kritische vraag aan TS.

Even op basis van je usericon, aangenomen dat je zelf op de foto staat, lijk je afkomstig uit Turkije, Marokko, of een ander niet-centraal Europees land. Dit usericon zie je niet eens bij een V&A advertenties.

Dus komt bij mij het idee op dat je misschien op een andere plek bent gediscrimineerd, bij de bakker, of misschien op je werk, en dit nergens anders kan ventileren? Zeker omdat je er s'nachts niet van kan slapen.
Dat gebeurt niet van slechts 'een verwijderde V&A advertentie'. Dit probleem moet je aanpakken op de plek waar dit daadwerkelijk speelt, en niet op GOT.

Tenslotte; Niet alles is direct 'Discriminatie', maar misschien is het gewoon een 'misverstand', 'onwetendheid', 'plagerijen' of misschien zelfs wel 'pesten'?

Op GOT zijn zo weinig persoonlijke kenmerken van je bekend, dat het onmogelijk is om hier op te discrimineren. Ik denk dat je het allemaal wat overtrekt, en dat die V&A advertentie de druppel was.

Nogmaals, geen flame, maar puur enkele kritische vragen die je jezelf moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens z'n profiel heet hij Marius Langenberg, dat klinkt me niet bepaald Turks of Marokkans :z

Maar je hebt wel een punt mbt definitie van discriminatie. Dat houdt in dat je benadeeld wordt omdat je behoort tot een bepaalde groep. Ik vraag me erg af welke groep hier dan bedoeld wordt, welke groep we als moderatoren en admins blijkbaar anders zouden behandelen dan anderen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dion_b schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:52:
welke groep we als moderatoren en admins blijkbaar anders zouden behandelen dan anderen...
offtopic:
Users vs crew. Wij users mogen geen extra knopjes, kleurtjes of andere uitvoerende rechten hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoals ik al zei.. dit speelt al jaren, en steeds opnieuw weer dingen dat ik iets niet mag wat een ander wel mag. Wat is dit toch? Wat hebben admins tegen mij, en vooral, waarom?
He shit, 't valt dus toch op? Mja, stiekem mogen we je natuurlijk allemaal niet en zitten we de hele dag aan ons scherm gekluisterd op zoek naar nieuwe manieren om jou te kunnen pesten, want daar zijn we goed in. :Y

...of misschien hebben we wel iets beters te doen en proberen we gewoon zo goed en zo kwaad als we kunnen deze site draaiend te houden. Als jij daarbij vaker in contact komt met admins, moderators of andere crewleden dan andere mensen, dan durf ik te zeggen dat je dat grotendeels aan jezelf te danken hebt. Ik kan aardig wat mensen opnoemen die al jarenlang actief lid zijn en zelden tot nooit aangesproken zijn door iemand uit de crew.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor ik begin... ik heb geen behoefte (meer) aan discussies met moderators en admins... want dat zijn discussies, die win je niet. Zij hebben de macht, en jij hebt maar te gehoorzamen. Hoe onredelijk het ook is. En protesteer je daartegen, dan word je gebanned. Ik heb het allemaal meegemaakt en maak ik al jaren mee, dat voor mij andere regels gelden dan voor anderen.
Misschien komt dat meer omdat je zoals je zelf al aangeeft je het jezelf veel te veel aantrekt in verhouding tot de gemiddelde medemens?
Die zou namelijk echt niet op het idee gekomen zijn om te zeggen dat ie gediscrimineerd wordt ;)

Maar goed, ik wens je veel sterkte met het verwerken van het Calimero-complex en hoop dat je tijdig hulp zult vinden. Ik kan me goed voorstellen dat het een aardig deel van je levensvreugde op deze manier wegneemt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik voel me gediscrimineerd omdat ik niet gediscrimineerd wordt :+
(variant op Russel paradox?)

Storm in een glas water allemaal.
Afgezien van het feit dat tweakers nu niet echt een doelgroep is voor dit soort kinderspeelgoed, zou ik me totaal geen zorgen maken als iemand zegt 'die advertentie mag niet'.

Daarnaast is Tweakers.net geen democratie.

Verder is het woord discriminatie ongepast hier aangezien er geen groepen (op basis van geloof, ras, geaardheid, haarkleur, politieke voorkeur) apart behandeld worden.

In de tijd dat je je druk maakte over je ad op tweakers had je al 10 advertenties op andere sites kunnen zetten en geld kunnen verdienen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Want ik gewoon wil, is met anderen gebruikers een discussie wat zij ervan vinden
Sja die mochten kennelijk ook niet reargeren, want daar reargeer je ook niet op.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Emmeau schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:36:
Verder is het woord discriminatie ongepast hier aangezien er geen groepen (op basis van geloof, ras, geaardheid, haarkleur, politieke voorkeur) apart behandeld worden.
offtopic:
Discriminatie betekent niet meer dan onderscheid maken. Dat hoeft niet met complete groepen te gebeuren, en ook hoeft het niet op basis van ras, geloofsovertuiging, enz. te gebeuren. ;) Ik kan best onderscheid maken tussen bijvoorbeeld jou enerzijds en alle andere tweakers anderzijds. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Concreet voorbeeld wat de laatste maanden speelt is dat ik bijvoorbeeld niet geoorlofd ben om een advertentie voor een Poken te plaatsen. Nu gaat het mij allang niet meer om die advertentie, maar als ik tegen puur onrecht aanloop, kan ik daar soms gewoon niet van slapen, en ik heb daar gewoon echt LAST van! (ik heb het wekenlang geprobeerd om te negeren, maar lukt me niet).
Kerel jij hebt echt een vriendin en een goeie beurt nodig he als je dit met droge ogen uit je toetsenbord krijgt....

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Ik ben wel eens vreemde dingen tegengekomen maar dit slaat toch alles. Je doet het voorkomen alsof iedereen achter jou aanzit. Admins/modjes houden zich echt niet bezig met individuele gebruikers en er zal per geval een prima reden zijn geweest om een ad te verwijderen, topic te sluiten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

curry684 schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:15:
[...]
Kerel jij hebt echt een vriendin en een goeie beurt nodig he als je dit met droge ogen uit je toetsenbord krijgt....
Eensch. Al krijg ik door dit soort opmerkingen wel lastig zinnen met droge ogen uit mn toetsenbord.

Als je dusdanig last hebt van een verwijderde advertentie moet je misschien een fijne grot opzoeken. Het internet is een grote wereld en daar zul je best nog wel wat keren een hangslot op je topics of advertenties krijgen. Misschien een keer met je therapeut praten ofzo, want dit gaat echt nergens over.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je uberhaupt een discussie aangaan, afgaande op je eerste zin en het feit dat je niet meer reageert in dit topic?

Ik geloof dat er meer dan genoeg crew / users zijn die een normale discussie met je willen voeren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik had het topic graag opengelaten maar nu wordt het toch echt meer TS -bashen dan iets anders. Dus ja, topic gaat dicht, maar om een andere reden dan je dacht. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.