Toon posts:

Duidelijkheid wat nu wel of niet toegestaan in in V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om een voorbeeld te noemen, mijn advertentie met een paar Poken's die ik over heb is verwijderd.
Op de vraag waarom, kreeg ik na enkele dagen antwoord dat hij geen verband zag met computers?
Mijn reactie hierop was dat dit verband toch wel erg duidelijk was, want een Poken is een usb-stick, en die kan je nergens anders instoppen als in een computer, toch?
Hierop krijg ik dan geen antwoord. (inmiddels een paar weken verder, dus ik heb geduld genoeg gehad denk ik).
Ook een andere moderator aangesproken, ook geen reactie. Ook tot 2 maal toe een melding gemaakt dat een andere advertentie wél Pokens aanbied, die NIET verwijderd word, word totaal genegeerd. (krijg geen reactie).
Vandaar dat ik de discussie dan maar publiekelijk wil voeren.
Zien jullie dan echt totaal geen verband met computers? Of ben ik nu gek? (nouja, dat laatste laten we maar in het midden ;-))

Verder begrijp ik dat je geen software mag aanbieden, behalve als die bij hardware geleverd word.
Maar wat is er dan eigenlijk mis met originele software?
Nu weet ik wel dat sommige fabrikanten in hun voorwaarden hebben staan dat je het niet mag weggeven, uitlenen, verkopen e.d. maar dat is zeker niet bij elke fabrikant zo? Zou dat niet iesjes soepeler kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je topic sluit beter aan in PW (Pricewatch); daar kan je met de search ook goed eerdere discussies vinden over het aanbieden van software en dergelijke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

1..2..PW :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het leek mij nu juist het perfecte item voor de beleidsforum!
Maja.. ik ben geen moderator ;-)

Verwijderd

Topicstarter
kleine schop.

ik zie dat iemand anders wel zijn poken aanbied, en die advertentie word NIET verwijdert?

betekend dit dat ik de mijne weer kan neerzetten, zonder het risico verbannen te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:48:
betekend dit dat ik de mijne weer kan neerzetten, zonder het risico verbannen te worden?
Hooguit dat er er nog geen frontpage admin tegenaan is gelopen. Zet hem in het meldpunt en dan is hij zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
En waarom ? :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, precies. Waarom. Daar gaat het mij eigenlijk om.
Ik wil best wel NSB-er spelen en iemand verraden, maar dan wil ik wel weten waarom iets niet mag?

Overigens vind ik het ook niet kunnen, dat, als je de verantwoordelijke mod er over aanspreek, je gewoon geen reply terugkrijgt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook hier ook gewoon GEEN antwoord.

Ik vind dit zeer onprofessioneel!
Ik word gewoon doodgezwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Overdrijven is ook een vak natuurlijk :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet echt.

Ok.. ik heb 1 x een reply gehad van degeen die de advertentie verwijderde, kort erna, met het argument dat hij geen verband zag tussen Pokens en computers. (het is een USB stick!!!!) Toen ik een e-mail stuurde met uitleg wat het verband was, totaal geen reactie meer.
Naar een andere mod.. geen reactie. Andere: Geen reactie. Topic: verplaatst hierheen.. en hier.. gewoon niets. zoals je ziet!
Blijkbaar willen ze niet toegeven dat ze fout zaten?
Maar dan blijft de vraag, mag ik het opnieuw plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Als het gewoon een usb stick is plaats je hem toch nog een keer en zet je de link naar je advertentie én een link naar de productpagina van de fabrikant even hierin?
Heb je in ieder geval iets om naar te wijzen als ze hem weer weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat er met je mails gebeurd is, en ik zie hier ook geen reactie van de mod die je ad verwijderd heeft, maar laat ik dan maar even reageren:

Een poken is géén USB stick zoals je de indruk wekt dat het dat is. Ja, je sluit het aan op USB, maar dat is met een USB ventilator en een universele acculader ook. Wat je impliceert met een USB stick is echter dat je het als universele data-opslag kan gebruiken. Een poken heeft echter slechts geheugen voor een zeer beperkt aantal adressen. De panda die je aanbood bijvoorbeeld slechts voor 64.
http://www.azerty.nl/8-12...-panda.html?tab=overzicht

Dat valt niet in de categorie USB geheugens zoals dat in V&A bedoeld is. Je advertentie is dan ook terecht verwijderd. Als je vindt dat andere advertenties niet voldoen aan de voorwaarden, kan je daarvoor het meldpunt gebruiken. Je mag daarbij compleet belachelijke referenties naar NSB in het vervolg weglaten.

Overigens ben ik graag eerlijk waarom ik hier zelf niet eerder ben gaan reageren; het is ten eerste niet aan mij aangezien ik de advertentie niet verwijderde, en ten tweede nodigt je historie niet uit om een constructieve discussie aan te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de goede orde. Ik maakte geen enkele link tussen NSB en wie dan ook.

Verder begrijp ik niet hoe mijn historie een constructieve discussie in de weg staat?
Zo'n discussie ga ik nooit uit de weg, en ik ben al lang genoeg uit de luiers gegroeid om dat volwaardig en volwassen te voeren? Ik voel me toch oud en wijs genoeg om goed naar de argumenten van een ander te luisteren, en als het nodig is mijn ongelijk toe te geven. Zie hier, een discussiepartner uit het juiste hout gesneden, anders dan veel mensen die alleen naar hun eigen luisteren en vinden dat alleen zijzelf altijd gelijk hebben zonder zich in te leven in de zienswijze van een ander.
Het is slechts de angst van anderen voor zo'n discussie die mij proberen een slechte naam te bezorgen?
Verder vind ik die opmerking totaal niet relevant in deze topic.

Anyway..
toch bedankt voor de reactie. Jij neemt tenminste de moeite ;-)

Ga ik toch proberen om een constructieve discussie te beginnen. En hierbij hoop ik toch van harte op bijval van anderen, zodat het geen welles-nietes word tussen 2 mensen, want dat versta ik ook niet bepaald onder ' constructief' .

Om te beginnen, het argument van Microkid was niet, dat het geen USB-stick zou zijn, maar zijn letterlijke woorden waren, dat hij geen verband zag met computers. Is toch weer een ander verhaal, denk ik?
Dus als je met argumenten komt, dan wel svp afgeschoten met het juiste wapen!

Jouw vergelijking met die USB ventilator vind ik wel een goede. Begrijpelijk dat zoiets niet in de V&A past.
Maar de opmerking dat er te weinig geheugen in zit om een USB stick te zijn, lijkt mij imo onterecht?
Wil je dan bijvoorbeeld ook zeggen dat de eerste computers zo weinig geheugen hadden, dat het eigenlijk geen computers waren?

Ik hoop op een serieus reply. ;-)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:13:
Voor de goede orde. Ik maakte geen enkele link tussen NSB en wie dan ook.
Jawel: een link met jezelf. "Ik wil best wel NSB-er spelen en iemand verraden..."
Algemeen voor discussies op internet: haal er geen 2e wereldoorlog-dingen bij - zie Godwin's Law...
Jouw vergelijking met die USB ventilator vind ik wel een goede. Begrijpelijk dat zoiets niet in de V&A past.
Maar de opmerking dat er te weinig geheugen in zit om een USB stick te zijn, lijkt mij imo onterecht?
Wil je dan bijvoorbeeld ook zeggen dat de eerste computers zo weinig geheugen hadden, dat het eigenlijk geen computers waren?
Ik denk dat wat er bedoeld werd: "een poken bevat te weinig geheugen om in de categorie USB stick te passen". Hoort gewoon niet in die categorie.
Heel simpel en extreem geredeneerd: een USB ventilator zou er ook in mogen, immers: ik kan hem in de USB poort stoppen en er met potlood nullen en enen op schrijven - da's toch ook een soort geheugen?
Een USB webcam gaat ook in de USB poort en bevat ook geheugen. Toch hoort 'ie niet in de USB stick categorie.

Iemand die in V&A in de USB stick categorie gaat zoeken doet dat waarschijnlijk omdat 'ie iets zoekt om documenten, films, muziek, foto's en zo makkelijk mee te nemen. Dat is de hedendaagse volksmond-definitie van USB stick. Een 'poken' voldoet daar niet aan, dus hoort 'ie niet in die categorie. Als er een categorie "USB gadgets" zou zijn, zou 'ie daar thuis horen, naast de USB ventilator en koffie-warmhouder.

Voor de zekerheid: ik ben maar een simpele user, kan er dus helemaal naast zitten maar ik denk dat dit dus de reden voor de afwijzing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://tweakers.net/pricewatch/cat/798 (categorie Gadgets)

Hier zou die prima passen denk ik?

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 02-10-2009 12:32 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sterker nog, ik HAD hem ook in die categorie gezet! Toen hij werd verwijderd!
NIMMER heb ik die advertentie gezet in de categorie usb sticks!
Zelf heb ik ook nooit de vergelijking gemaakt met een geheugenstick!
Nee, dat word door anderen gedaan, en dat zelfverzonnen argument word vervolgens gebruikt om het te verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo ook wel weer genoeg geweest; de eigenlijke weg voor dit soort dingen is mail/DM, en de enige die je vraag kan beantwoorden is degene die hem verwijderd heeft. Voor zover ik weet heeft iedere mod DM aanstaan.

Je ziet al dat het niet zo hoeft te zijn dat mods alle topics altijd zien; hence de verwijzing naar andere communicatiemiddelen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.