Toon posts:

Bose CineMate II GS of HK 250HS of...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik weet dat 'ik ben op zoek naar'-topic's niet echt geliefd zijn, daarom heb ik zelf al zoveel mogelijk informatie verzameld en zoek ik eigenlijk enkel wat meningen over de door mij aangebrachte systemen en/of betere alternatieven.

Ik ben op zoek naar een 2.1 home cinema systeem. Momenteel heb ik een Sharp Aquos lcd-tv, leuk beeld, maar met barslecht geluid. Aansluiten van de tv op de (ietwat gedateerde maar nog steeds intacte) Marantz versterker is geen optie omdat het geluid voorloopt op de beelden.

Daarom dacht ik dus voor een 2.1 home theater systeem te gaan, met een soort van surround emulatie. Praktisch gezien is een 5.1 systeem niet mogelijk hier.
Ik heb een ICY Box en een kabel decoder, beide aangesloten via HDMI op de tv. Vermits die ICY Box zelf geen dts kan decoderen, heb ik een set nodig die DTS ondersteunt. Ik zou de tv dan via optical out naar het systeem verbinden.
Uit praktische overwegingen zou ik dan ook nog liefst redelijk kleine boxen hebben, dus geen boxen die op staanders staan.
Wat betreft het sync probleem. Beide boxen hebben HDMI1.3 out, maar de televisie geeft het geluid op de analoge uitgangen gewoon niet sync met het beeld uit. Het geluid van de tv zelf is wél sync met het beeld.

Kort samengevat:
- 2.1 (ook soundbars vallen uit de boot want de tv staat op een meubel en heeft een nogal lage voet)
- dts support, optical in mogelijkheid.
-DVD-speler met hdmi niet noodzakelijk als dit enkel de prijs verhoogt.
- Uitgebreide mogelijkheid tot syncen
- Mooi vol geluid, maar niet te overheersend bij lage niveau's (maw. op een normale manier naar het nieuws kunnen kijken :) )
- Receiver + boxen apart kopen is nogal overkill lijkt me. Zeker omdat we oude receiver gaan blijven gebruiken.

BOSE 3.2.1. leek mij niet slecht maar: dan zit ik met die mediacenter dewelke voor mij compleet overbodig is. Hun Cinemate II GS systeem daarentegen heeft dit niet, maar zou dan wat betreft zuivere geluidkwaliteit matig scoren. Ik ben niet zo audiofiel dat ik het zou horen denk ik, maar ik wil anderzijds wél value for money.

Bij Harman Kardon (ik dacht aan de 250HS) is nog eens €200 duurder, met een mediacenter bij én een nogal oversized subwoofer. Ook zouden er nog wat technische storingen zijn met het systeem als ik de reviews zowat nalees.

Ook Philips heeft enkel mediacenters en betaal je eerder voor het design dan voor de klank vrees ik.

Ik zit dus een beetje met de handen in het haar. Denon heeft al helemaal niet wat ik zoek.

Ik twijfel dus een beetje tussen HK 250HS en de Bose Cinemate II GS. Welke zouden jullie aanraden of hebben jullie nog alternatieven?

edit: topictitel niet volledig :+

Verwijderd

Sinds er nog niemand op je bericht gereageerd heeft en ik erg nieuwsgierig ben naar het antwoord, hier even een bericht. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een goede 2.1 set, en mijn beweegredenen daarvoor zijn gelijk aan die van jou (geen ruimte voor 5.1 etc). Gister laten voorlichten over de Bose 321 set, alleen vanwege behoorlijk negatieve reviews + het gemis van een blu-ray speler nog niks gekocht. De verkoper (mediemarkt) stelde voor om voor de Sony DBV-Z7 te gaan; toch schijnt dit ook niet super te zijn. Het idee is nu om de Cinemate II GS te combineren met een blu-ray speler, heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling? Budget: 1500 euro max.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:07
ik denk dat de volgende set aan alle eisen voldoet:
http://www.teufel.de/Komp...-400.cfm?show=technik#tab

Voor 599 doet dit alles wat het moet doen. Ik heb de set nooitbeluisterd, maar in Duitsland zijn ze lyrisch over het merk!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 21:05

HenkS

Da_king alias HenkS

Ik ben zelf ook naar zoiets opzoek, maar ivm ontwerp en dat ik geen hele kritische luisteraar ben denk ik dat ik voor ene philips soundbar ga waar de reviews toch goed van zijn:

http://www.kieskeurig.nl/.../philips/hts8160b/348548/ (reviews heb ik voornamelijk van engelse sites gehaald, maar gaat mij om dit systeem om even aan te geven)

ik heb nog enkele maanden voordat ik in mijn nieuwe huis kan, dus ik heb nog bedenktijd en misschien komt er nog wat anders moois uit, maar op dit moment heeft dit systeem voor mij de voorkeur

Verwijderd

Die oversized subwoofer bij de HK set kan je tenminste nog een subwoofer noemen. Als je kijkt naar de drivers die ze gebruiken in de "subwoofers" van Bose word je gewoon treurig. Ze gebruiken 6"drivertjes (mid-woofers). Dat verklaard ook gelijk waarom ze het een "bass module" noemen.

Verwijderd

Sinds korte tijd hebben wij hier thuis ook een bose 3.2.1 systeem staan, wat ik echt een mooie set vind. Geweldig design lekker simpel en kwaliteit van het geluid is zeer goed. Dit merk je echt goed als je hem flink hard hebt staan tijdens een film. De subwoofer moet je wel goed instellen anders is deze zeer overheersen maar echt een mooie set. Deze is zeker aan te raden!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Er zijn zoveel 2.1 systemen. Persoonlijk vind ik de Kef KIT's en Denon S301 de betere. Bose zou ik qua prijs/kwaliteit vandaan blijven. Maar dit is persoonlijk. Zoek een winkel die er meerder heeft (Mediamarkt heeft toevallig al de Bose en Denon) en ga luisteren. Het wordt jouw set en hij moet dus aan jouw smaak en wensen voldoen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:29:
... en kwaliteit van het geluid is zeer goed. Dit merk je echt goed als je hem flink hard hebt staan tijdens een film.
Dus als een set hard kan is het geluid goed? Koop dan een Z-5500 van Logitech. Die kan ook hard, is nog goedkoper dan de Bose en dan moet het wel een super set zijn...

Maar zonder gekheid: goed geluid is relatief en voor iedereen anders. Jij vind het wellicht goed geluid maar vergeleken met wat? Met de standaard speakers van de tv, het het Sweex pc-setje wat je eerst had? Deze informatie zegt op zich zelf namelijk echt niets hoe je het nu brengt.

En dan nog: geluid is persoonlijk. Wat de ene goed vind klinken qua klank en sound kan de ander wel niet lekker vinden. Je bent in ieder geval wel één van de weinigen die positief is over Bose...
Ik zag hem nu pas, maar heb het even aangevuld voor je :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:36:
[...]

Dus als een set hard kan is het geluid goed? Koop dan een Z-5500 van Logitech. Die kan ook hard, is nog goedkoper dan de Bose en dan moet het wel een super set zijn...
Nee ik bedoel dat als je het geluid harder zet dat hij nog steeds mooi en zuiver blijft, daarbij is het geluid ook niet overheersend als je gewoon een tv programma kijkt en hem redelijk zacht hebt staan. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:12:
[...]

Nee ik bedoel dat als je het geluid harder zet dat hij nog steeds mooi en zuiver blijft, daarbij is het geluid ook niet overheersend als je gewoon een tv programma kijkt en hem redelijk zacht hebt staan. ;)
Ik heb nog geen enkele Bose set gehoord die al "mooi & zuiver" was op laag volume. En als je ze harder zet wordt het echt verschrikkelijk. Het is gewoon veel boomboom "laag" en veel hoog zonder finesse. Zeker voor het geld wat je ervoor betaald. Daarvoor kan je ook een leuke Marantz wegzetten met een paar kef eitjes. Heb je zelfs nog een echte subwoofer en drivers in je sats die ook nog redelijk mid-range kunnen neerzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 15:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:33:
[...]

Ik heb nog geen enkele Bose set gehoord die al "mooi & zuiver" was op laag volume. En als je ze harder zet wordt het echt verschrikkelijk. Het is gewoon veel boomboom "laag" en veel hoog zonder finesse. Zeker voor het geld wat je ervoor betaald. Daarvoor kan je ook een leuke Marantz wegzetten met een paar kef eitjes. Heb je zelfs nog een echte subwoofer en drivers in je sats die ook nog redelijk mid-range kunnen neerzetten.
Ach het blijkt wel weer dat goed geluid voor iedereen anders is ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

mace

Sapere Aude

Bose is goedkope rommel met een duur prijskaartje.

Ja er komt aardig geluid uit, maar je betaalt er veel te veel voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:10:
[...]

Ach het blijkt wel weer dat goed geluid voor iedereen anders is ;)
Hmm, zou ik, samen met 99,9% van de echte audioliefhebbers, het dan mis hebben?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:19:
[...]

Hmm, zou ik, samen met 99,9% van de echte audioliefhebbers, het dan mis hebben?
als het op smaak aankomt, dan bestaat er geen goed of fout. Als koenn het goed vindt klinken, dan is dat zo. En als hij, of zijn ouders, daar in jouw ogen te veel geld voor betaald hebben, doet geen afbreuk aan zijn belevenis.

Ik typ dit vanachter mijn 24" iMac.... misschien net zo'n geval als Bose. Te duur voor de hardware die je er voor krijgt. Maar mijn beleving van het ding is top. En als er mensen zijn die dat gevoel met Bose hebben, en van hun systeem genieten, wie ben jij dan om dat gevoel in twijfel te trekken of af te kraken :?

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Bose is gewoon zonde van het geld aangezien je voor minder geld beter geluid kan krijgen.

Smiling as the shit comes down...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:25:
[...]

als het op smaak aankomt, dan bestaat er geen goed of fout. Als koenn het goed vindt klinken, dan is dat zo. En als hij, of zijn ouders, daar in jouw ogen te veel geld voor betaald hebben, doet geen afbreuk aan zijn belevenis.

Ik typ dit vanachter mijn 24" iMac.... misschien net zo'n geval als Bose. Te duur voor de hardware die je er voor krijgt. Maar mijn beleving van het ding is top. En als er mensen zijn die dat gevoel met Bose hebben, en van hun systeem genieten, wie ben jij dan om dat gevoel in twijfel te trekken of af te kraken :?
Bose is gewoon een merk die bijna alle (beetje) audioliefhebbers niet in hun huiskamer willen hebben. Daarnaast zijn er nog groep, die veel laag "mooi" vinden klinken, en dat moeten ze zelf toch weten? Heb ik Bose dan af zitten kraken?
Maar ik vind dat ze dan niet moeten zeggen dat er een goed geluid uit komt. Er komt gewoon enorm veel laag en een snerpend hoog uit. Klaar.
Samengevat: Als je een natuurlijk geluid wilt, zit je fout bij Bose.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
[offtopic]
Nou nou, ik beschouw mijzelf stiekem als 'audioliefhebber', heb ik ervaring met verschillende Bose modellen (niet de moderne), en alsnog zou ik enkele modellen best in mijn huiskamer willen hebben staan. :>
Dat die modellen minstens 10 (20, 30?) jaar oud zijn zal daar wel iets mee te maken hebben, en die waren overigens met een heel andere geest ontworpen dan die plastic/papier rommel van nu. On the other hand, dat die moderne mini-speakertjes beroerd klinken geloof ik best.

Moet nog eens opnieuw kijken wat de namen van die oude modellen zijn, maar volgends mij recyclede Bose hun oude speakernamen waardoor ik die niet kon terugvinden (kan me zoiets herinneren). Ik heb overigens ook geen enkel idee van hun prijs/kwaliteit verhouding toendertijd, ik had toen helemaal geen tijd/geld voor dure hobby's :9 .

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 10-12-2009 22:34 ]

Pentaxiaan

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 06:33
Een simpele suggestie/vraag misschien, maar heb je eigenlijk al geluisterd naar de setjes die je zo genoemd hebt? Uiteindelijk gaat het daar toch om?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:33:
[...]

Bose is gewoon een merk die bijna alle (beetje) audioliefhebbers niet in hun huiskamer willen hebben. Daarnaast zijn er nog groep, die veel laag "mooi" vinden klinken, en dat moeten ze zelf toch weten? Heb ik Bose dan af zitten kraken?
Maar ik vind dat ze dan niet moeten zeggen dat er een goed geluid uit komt. Er komt gewoon enorm veel laag en een snerpend hoog uit. Klaar.
Samengevat: Als je een natuurlijk geluid wilt, zit je fout bij Bose.
Uit een Bose setje komt juist geen laag :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Decalies schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:09:
Een simpele suggestie/vraag misschien, maar heb je eigenlijk al geluisterd naar de setjes die je zo genoemd hebt? Uiteindelijk gaat het daar toch om?
I rest my case. Kopen wat je zelf mooi vind klinken. Niet meer en niet minder. Neem je eigen CD mee naar de winkel en vraag of ze je lievelingsnummer kunnen draaien. De set waar voor jou het mooiste geluid uit komt (waar jouw nummer het best op klinkt) is echt jouw set.

De rest moet je echt achter komen (rommel eens met een menu, kijk eens of instellingen helder en duidelijk aan te passen zijn, pak een remote beet en zoek eens snel een bepaalde toets die je veel zou gebruiken). Het zijn echt dingen die je zélf moet ondernemen!

Succes met je aankoop!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SirNobax schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:01:
[offtopic]
Nou nou, ik beschouw mijzelf stiekem als 'audioliefhebber', heb ik ervaring met verschillende Bose modellen (niet de moderne), en alsnog zou ik enkele modellen best in mijn huiskamer willen hebben staan. :>
Dat die modellen minstens 10 (20, 30?) jaar oud zijn zal daar wel iets mee te maken hebben, en die waren overigens met een heel andere geest ontworpen dan die plastic/papier rommel van nu.
Ook oude zooi van Bose bevat doorgaans goedkope componenten, zie:
[Bose] Alle harde feiten op een rijtje! en BOSE - Better Profits Through Marketing :>

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
warp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:25:
[...]
Ook oude zooi van Bose bevat doorgaans goedkope componenten, zie:
Modellen na 2000 noem ik niet oud, ik bedoel de modellen uit/rond de jaren '80 :> .

Pentaxiaan

Pagina: 1