Toon posts:

Deze week: Aldi Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.504 views

Verwijderd

Topicstarter
Okee ,

Ik weet dat Medion computers of medion hardware niet goed bekend staat bij de meeste mensen. Maar deze week las ik door het ALDI blad, en ik kwam deze computer tegen:

Video kaart: NVIDIA® GeForce® GT240
Processor: i-5 750
mobo: ??
harde schijf: 1 tb(rpm stond er niet bij)
Werkgeheugen: 4 GB DDR3 SDRAM
besturingssysteem: W7 home premium
geluid: 8 kanaals
HDMI en ESATA
een brander.

prijs: 599€
Is dit wat om te kopen ? of kan ik beter iets anders dan ALDI nemen :|

Is dit een leuk

Verwijderd

Dat hangt er vanaf wat je ermee wilt doen ..

• Bartzegmaar
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-12 16:34
idd die NVIDIA® GeForce® GT240 is niet echt geschikt om te gamen, niet de nieuwste in elkgeval.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alles kan stuk.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12 03:04
Medion is niet 'Aldi' zoals jij het noemt, het wordt er verkocht maar dat is absoluut niet representatief voor de kwaliteit van de Medion systemen. De computers zijn al vaker getest door diverse sites e.d. en komen over het algemeen prima uit de bus, zeker wat betreft prijs/kwaliteit. Die €599,- voor zo'n systeem is een heel schappelijk prijsje, daar moet je goed voor zoeken om het goedkoper zelf te kunnen bouwen. Het is iig een leuk multimedia systeem als ik het zo zie, maar niet om echt serieus op te gamen... het is uiteraard goed mogelijk, maar zeker niet met hoge prestaties...

Zoek voor de grap gewoon eens met google op 'medion test', tientallen links met reviews over verschillende systemen welke over het algemeen goed uit de tests komen.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12 19:13
@bartzegtmaar Ik weet niet wat jij onder verstaat bij als niet geschikt om te gamen.

Geef is een goede onderbouwing waarom hij wel een crossfire 4x 5870 moet nemen?

Niet elk mens heeft een 1 meter scherm met FullHD ondersteuning...

http://www.hardware.info/...,0000FF,00FF00/benchmark/

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zonglew00 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:29:
@bartzegtmaar Ik weet niet wat jij onder verstaat bij als niet geschikt om te gamen.

Geef is een goede onderbouwing waarom hij wel een crossfire 4x 5870 moet nemen?

Niet elk mens heeft een 1 meter scherm met FullHD ondersteuning...

http://www.hardware.info/...,0000FF,00FF00/benchmark/
Maar Far Cry 2 is al een 'oud' spel. Dan kan die kaart misschien dat spel wel goed draaien, maar kun je bij een spel uit 2010 alsnog een betere videokaart gaan kopen. De gt240 is gewoon geen gamekaart, dus als je wilt gamen kun je beter een snellere kaart aanschaffen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

twiFight schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:34:
[...]

Maar Far Cry 2 is al een 'oud' spel. Dan kan die kaart misschien dat spel wel goed draaien, maar kun je bij een spel uit 2010 alsnog een betere videokaart gaan kopen. De gt240 is gewoon geen gamekaart, dus als je wilt gamen kun je beter een snellere kaart aanschaffen.
Als je niet veel eyecandy hoeft is het een prima kaart, zelfs voor crysis. Dat het veel beter kan is waar maar je kan hier echt de nieuwste games wel op draaien. Daarbij zul je goed moeten zoeken om een medion/dell/HP pc met goede videokaart te vinden voor onder de 1000 euro ofzo, want die systemen zijn voor gamen gewoon niet gebalanceerd.
MicGlou schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:29:
Die €599,- voor zo'n systeem is een heel schappelijk prijsje, daar moet je goed voor zoeken om het goedkoper zelf te kunnen bouwen.
Zelfbouw is nagenoeg altijd goedkoper (behalve bij de soortgelijke medion die laatst voor 250,- verkocht werd :P), met zelfbouw van een pc die lijkt op deze kom je ook ongeveer op die prijs uit, al heb je dan waarschijnlijk wat betere kwaliteit voeding etc.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:56:
Is dit wat om te kopen ? of kan ik beter iets anders dan ALDI nemen :|
Het wordt verkocht door aldi maar is gewoon een medion hoor :P Maar om antwoord te geven op of het een goede koop is: Geen idee :P Wil je ermee gamen? Als multimedia-pc? Internet-en-office-pc? Het is wel een allroundertje dus het kan er alledrie op en het zal geen miskoop zijn, al zijn er misschien betere keuzes als je specifiek weet wat je zoekt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, dat van Medion en ALDI wist ik nog niet. Zo leer je nog eens wat op sinterklaas avond.

Op het antwoord wat de bedoeling is met de pc: Af en toe een spel spelen(cod:mw2, battlefield 2, age of empires:)) enz, geen nieuwste van de nieuwste games dus. Verder gewoon films erop afspelen en wat dingen voor school ermee doen(Word, Powerpoint,excell,etc.)

Groetjes!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik denk dat het slimmer is om een systeem te nemen dat wat meer in balans is.
In plaats van een snelle CPU en een trage videokaart.

Zou hier eens kijken: [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem november 2009

Bijvoorbeeld zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620€ 78,39€ 78,39
1AOpen ES45F Zwart€ 36,28€ 36,28
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 77,40€ 77,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 83,36€ 83,36
1MSI 760GM-E51€ 51,15€ 51,15
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,-€ 42,-
1Sony AD-7240S€ 18,25€ 18,25
ImporterenTotaal€ 386,83

Is al veel beter om te gamen.

[ Voor 112% gewijzigd door -The_Mask- op 05-12-2009 18:47 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zelf ben echt duidelijk voor zelfbouw, ik koop nooit merkpc's meer. Namelijk:
- Beter afgesteld op je eigen eisen
- Betere kwaliteit van afzonderlijke onderdelen
- Overclockbaar

Maar om het even iets objectiever te beantwoorden: Jammer bij bijna elke merk-pc is dat ze sommige onderdelen te goedkoop doen. Meestal zijn dit de voeding en de videokaart.
De voeding doen ze net zo duur dat het maar net genoeg is. Ga je iets upgraden dan moet je al een nieuwe eigenlijk.

Verder stoppen ze er altijd van die overdreven onderdelen wat niet ten goede komt voor de videokaart.
Bijvoorbeeld "De nieuwste Quad-Core en 1 Terabyte HD!". Ja, nou en? De videokaart is daartegen weer cheap-ass.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:06

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:33:
Bedankt voor jullie antwoorden, dat van Medion en ALDI wist ik nog niet. Zo leer je nog eens wat op sinterklaas avond.

Op het antwoord wat de bedoeling is met de pc: Af en toe een spel spelen(cod:mw2, battlefield 2, age of empires:)) enz, geen nieuwste van de nieuwste games dus. Verder gewoon films erop afspelen en wat dingen voor school ermee doen(Word, Powerpoint,excell,etc.)

Groetjes!
Je noemt een rijtje games waaronder CoD: MW2, waaruit je concludeert "Geen nieuwste van de nieuwste games dus". De rest van de games zal prima draaien, maar CoD: MW2 uit je rijtje is wel behoorlijk nieuw en vereist wel een goede videokaart.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:35

M2M

medicijnman

MsG schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:50:
[...]

Je noemt een rijtje games waaronder CoD: MW2, waaruit je concludeert "Geen nieuwste van de nieuwste games dus". De rest van de games zal prima draaien, maar CoD: MW2 uit je rijtje is wel behoorlijk nieuw en vereist wel een goede videokaart.
CoD MW2, zeker net zoiets als COD4, wat nagenoeg elke videokaart kon draaien. De meeste simpele videokaart kreeg daar meer dan 100 FPS :/

maargoed, voor de TS, je zit hier op tweakers.net. Wij bouwen het liefst alles zelf en tweaken er dan aan tot we een ons wegen :+

-_-

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica