Toon posts:

Hoe moet ik mijn Playstation 3 Slim aansluiten op speakers ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een 52" full HD Sharp Aquos gekocht.

Om die 1080p optimaal te benutten heb ik nu ook maar een Playstation 3 Slim gekocht voor de bluray en de games.

Ik wil er ook graag goed geluid bij hebben, dus 5.1 aangezien 7.1 iets teveel van het goede is in mijn kamer..

Je kan je misschien wel voorstellen dat het geld van een student wel 'ongeveer' op is na het kopen van zulke apparatuur...

...dat is ook de reden dat ik niet teveel geld wil uitgeven aan de 5.1..

Ik heb een Torenset van BNW (2 voor, 2 achter, 1 center) met een AKTIEVE SUBWOOFER erbij.. (heb hem tekoop staan op marktplaats omdat ik hem nooit gebruikte..maar nu wel weer wil doen)

mijn vraag is echter of ik die actieve subwoofer (heeft GÉÉN OPTICAL) aan kan sluiten op de Playstation 3 met verloop stukjes..?

Dit is de subwoofer:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/a/05/1I3mAkB9ky11uByYgEt2IQ==.jpg

Daarnaast heb ik OOK deze dvd speler die ik eventueel kan gebruiken (heb hem ook op marktplaats staan omdat ik er eigelijk niks meer mee doen nu ik die Playstation 3 heb:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/64/RmSLb3tIx4YQhkC4fqeluQ==.jpg

Welke zijn de mogelijkheden, wat is beter ?

Ik heb ook gekeken naar een Z5500 en/of een aparte reciever, maar daar heb ik het geld nu even niet voor met kerst voor de deur..

Alvast erg bedankt! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 13:24 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:34
Volgens mij mis je één component en dat is een receiver. ;)

Aansluiten zou technisch wel mogelijk moeten zijn, maar of deze kabeltjes in de retail voor handen zijn? Ik heb ze zo nooit gezien, ook niet bij de wat betere retailer.

Goedkoopste is denk ik (mits je alle/de meeste bekabeling hebt) om een goedkope optische 5.1 receiver van Marktplaats te halen. dan heb je in ieder geval 5.1 geluid en kan je sparen voor een degelijke set.

[ Voor 94% gewijzigd door Jumpman op 04-12-2009 13:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Je enige optie is toslink/optical of via HDMI.
Dit heb je niet, dus hou je 2 opties over.
1. Er bestaan toslink naar 5.1 analoog converters. Maar die zijn bijna niet te vinden en erg duur.
2. Verkopen die hap en koop een setje met optische aansluiting of hdmi.

Er is opzich vrij veel te vinden als je in het tweedehands sigment zoekt. voor een 100-150 euro kan je flink te keer gaan.

Verwijderd

Met de DVD speler kan je niets, wat je nodig hebt is een kastje er tussenin dat het digitale signaal van de Playstation omzet naar een analoge 5.1 signaal. Die 6 aansluitingen die je op je subwoofer ziet zitten zijn die 6 analoge ingangen. Bij een duurdere set zit die decoder ingebouwd in de versterker en worden de subwoofer en luidsprekers daar op aangesloten.

Een voorbeeld van zo'n kastje dat dat kan doen is de http://nl.creative.com/pr...category=136&product=9468 . Hier kan je op tweakers nog een topic over dit onderwerp vinden: Alternatief voor Creative DDTS-100?

Helaas is zo'n kastje meestal vrij duur, zo'n 150 euro. In de pricewatch staat het kastje helaas niet meer, wel kan je er nog een review vinden: pricewatch: Creative Decoder DDTS-100

Ook kan je een review van dit specifieke kastje vinden op Tom's hardware volgens de reviewer in de pricewatch.

Succes! En als je een voordelige 5.1 decoder vindt laat het me dan weten via een pm, ik zoek er ook eentje!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

PS3 heeft analoge stereo uit, heb je in ieder geval een beetje geluid. Anders moet je aan de receiver.
je DVD speler heeft ook alleen stereo analoog, dus dat schiet niet op.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

mr.paaJ schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:41:
PS3 heeft analoge stereo uit, heb je in ieder geval een beetje geluid. Anders moet je aan de receiver.
je DVD speler heeft ook alleen stereo analoog, dus dat schiet niet op.
Dat is inderdaad het antwoord waar je nu wat mee hebt.
Nadeel is dat de receiver wel meerkanaals analoog in heeft, maar zowel de PS3 als de DVD-speler hebben dit niet. Enige wat je kan doen is de Multi AV-out van de PS3 en de Line Out van de DVD-speler gebruiken om beide apparaten stereo met de subwoofer te verbinden. Maar dan heb je dus 2.0 geluid en geen 5.1 wat de PS3 sowieso weer kan geven. Op de DVD-speler zie ik zo niet van een S/PDIF uitgang, maar die zal er vast wel opzitten.

Enige optie zou een echte receiver zijn met digitale ingangen om de PS3 zo aan te sluiten. Die zijn tweedehands meer dan genoeg te krijgen. De speakers heb je al. Enige nadeel van alleen optisch op de receiver is dat je dan maximaal Dolby Digital en DTS 5.1 uit kan sturen. Een receiver met HDMI kan veelal ook nog LPCM 5.1 of HD Audio decoderen. Maar met dit budget moet je daar niet wakker van liggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1