Alternatief voor Creative DDTS-100?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Weet iemand een goed en betaalbaar alternatief voor de DDTS-100? Ben dus op zoek naar een losse AC3 / DTS decoder, zonder ingebouwde versterker zodat ik m'n nu stofhappende Logitech 5.1 set nieuw leven in kan blazen (aansluiten op den Xbox hiero).

Ik heb gezocht tot ik een ons woog, maar niets gevonden.

SysSpec

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Teufel biedt sinds een paar maanden de Decoderstation 3 aan, zie hier. Ik heb 'm sinds kort ook, in combinatie met een Teufel speakerset, en 't werkt allemaal prima. Dolby Digital 5.1, DTS en Dolby Pro Logic II worden netjes ondersteund, en hij heeft genoeg aansluitmogelijkheden (hetzij een paar minder dan de DDTS-100 had). Het enige nadeel is dat je 'm vanuit Duitsland moet bestellen bij Teufel zelf, want hun producten zijn niet via resellers te koop.

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 20:39
De DDTS-100 heb ik hier liggen als je daar naar opzoek bent.

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
PeterPan schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:24:
De DDTS-100 heb ik hier liggen als je daar naar opzoek bent.
Kijk, dat zijn goeie dingen! Mijn e-mail adres staat wel hiero in m'n profiel, aangezien de jouwe er niet in staat laat ik het contacteergedeelte aan jou over ;).

SysSpec

Verwijderd

PeterPan en lak, ik ben zeer nieuwsgierig of jullie koop is doorgegaan.. Anders ben ik namelijk een gegadigde voor de DDTS-100

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Zijn er behalve deze decoder station nog andere (goedkopere) alternatieven? Met verzendkosten e.d. wordt dat ding wel heeeeel prijzig, dan kan ik bijna een GD580 set inclusief DDTS-100 kopen. Ik heb echter al speakers, dus heb liever een losse oplossing.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:15
ben ik ook wel nieuwsgierig naar, aangezien de DDTS niet meer leverbaar is in NL.

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
hier nog 1!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
ik zit met hetzelfde probleem. wil binnenkort een console aanschaffen en ik wil het geluid natuurlijk wel over gigaworks S750 heen hebben. Er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem lijkt mij?

[ Voor 4% gewijzigd door atomic frogger op 23-04-2007 00:05 ]

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
ik ben zelf ook al druk aan het zoeken. Ik kwam deze wel tegen. Deze voldoet alleen niet aan mijn eisen omdat hij maar 5.1 is ipv 7.1... jammer :(

• bymee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2018
Ik heb wel belang bij een aantal ddts-100. Dus wie er nog een aantal heeft liggen?

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Is er al een goede vervanger bekent voor de ddts-100? Want ik wil namelijk binnekort een console aan mijn speaker set aansluiten, en om nou het geluid via de pc eerst te laten gaan is ook een dure grap vanwege het srommverbruik. Ik heb de gigaworks s750 set.(het mag een 5.1 decoder zijn vanwege upmix functie van de speaker set). Heb ook gekeken bij de teufel maar daar schiet ik niks mee op vanwege andere aansluitingen op de versterker in de subwoofer.

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01 10:29
Ik heb belang om zo'n DDTS-100 kastje te bemachtigen. Hij is echt nergens meer te vinden. Of zijn er andere (betaalbare) alternatieven, met uitzondering van de Teufel.

Als iemand er één over heeft laat het maar weten!

Verwijderd

Ja, wederom een flinke kick voor dit topic- maar ook ik zit met deze vraag :)

Ik heb heel lang een Creative Inspire 5500 digital setje gehad. Decoder die met 3 keer minijack naar de sub ging. Nou is die decoder helaas aardig gaar aan het worden, dus ik ben rond gaan kijken voor vervanging.

De Z-5500 is een mooi sterk systeem, met precies dit concept, alleen zowel technisch als financieel zware overkill. En aangezien m'n boxen nog prima zijn zou ik het liefste alleen een decoder kopen. Ik weet dat er geluidskaarten zijn met losse uitgangen, maar ik vond die losse decoder juist ideaal (xbox en stereo jack hingen er ook aan). Heeft iemand suggesties / ideeen?

Ik heb marktplaats en ebay al gechecked, maar veel is daar helaas niet te vinden

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:41
fusion_ghost heeft gelijkt, Zalman heeft zo iets dus niet.
http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=212

Teufel heeft zo iets
http://www.teufel.de/PC-Systeme/Decoderstation-5.cfm

Maar misschien is een 2e hand AV receiver ook een optie. Is niet zo klein maar met een beetje geluk wel rond de 100 euro te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door kippy op 21-02-2010 21:38 ]

Verwijderd

Die Zalman is helaas geen echte 'decoder', hij werkt met analoge inputs. De Teufel (whats in the name) wel, es kijken of die ergens wat goedkoper op te snorren is.
Pagina: 1