Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De installatie cd van mijn mobo werkt helaas niet meer.
Ik heb een Epox Nforce + sli, wat moet ik precies downloaden om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de drivers op de site van je moederbordfabrikant.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

nForce chipset zal niet herkend worden. Kwestie van de drivers daarvoor installeren en het zal waarschijnlijk weer werken. Maar de modelnaam van je moederbord klopt zeker niet, dus zeggen welke je moet hebben kan ik je niet vertellen.
Zoek eens uit welk model je precies hebt door het manual er bij te zoeken of door de kast open te trekken en op het moederbord te kijken. Misschien staat het zelfs wel op de CD.
Vervolgens kun je terecht op de website van de fabrikant of op die van nVidia zelf. Welk OS draai je trouwens?

@scenix: Dat iemand iets kan vinden met Google kan zo zijn. Maar die boodschap kun je heel anders verpakken waardoor het een stuk vriendelijker overkomt. Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! begint bij jezelf.

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 03-12-2009 20:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
nevermind....

[ Voor 83% gewijzigd door scenix_ op 03-12-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:41:
nForce chipset zal niet herkend worden. Kwestie van de drivers daarvoor installeren en het zal waarschijnlijk weer werken. Maar de modelnaam van je moederbord klopt zeker niet, dus zeggen welke je moet hebben kan ik je niet vertellen.
Zoek eens uit welk model je precies hebt door het manual er bij te zoeken of door de kast open te trekken en op het moederbord te kijken. Misschien staat het zelfs wel op de CD.
Vervolgens kun je terecht op de website van de fabrikant of op die van nVidia zelf. Welk OS draai je trouwens?

@scenix: Dat iemand iets kan vinden met Google kan zo zijn. Maar die boodschap kun je heel anders verpakken waardoor het een stuk vriendelijker overkomt. Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! begint bij jezelf.
Beetje een onvolledige post, my bad.

Ik heb een Epox 9NPA 3 sli

Nu vond ik de onderstaande link wel, maar de keuzes die je hebt bij 'know the driver you need' zijn enorm.
Ik heb werkelijk waar geen idee voor welke ik moet gaan...

http://www.epox.com/downl...=DRIVERS&item=EP-9NPA3SLI
Wat moet ik exact downloaden voor mijn probleem? er staan zoveel drivers!

Ik draai overigens Windows 7 Ulitmate

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pricewatch: Epox EP-9NPA+ SLI, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) dus?
Website fabrikant

nForce4 en Windows 7... ohow, waarom gaat er hier nu een alarmbelletje af?

* Ultraman gaat even zoeken
Ohja omdat die er niet zijn :+

Er zijn wel Vista drivers gemaakt die je kunt proberen, je vermeld niet of je een x86 (32 bits) of een x64 (64 bits) Windows gebruikt, maar hier kun je wat drivers vinden bij nVidia: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Onder "Legacy" -> "nForce4" -> "nForce4 SLI AMD" -> OS naar keuze (Vista 32 of 64 dus) en houdt de taal op iets Engels. Dat zijn je chipset drivers.

Audio is op die borden voorzien dmv een Realtek chipje.
Volgens de website:
Audio: Realtek ALC850 selectable 2 or 8-CH audio CODEC with SPDIF
Nou dat moet wel te vinden zijn. Volgens mij valt die nog onder de Realtek AC97, check dat even voor de zekerheid, maar die zou je bij Realtek zelf vandaan kunnen plukken. Er is een nieuwere versie van die ook Win7 ondersteunt en de AC97 drivers zijn een stuk minder populair dan de HD Audio variant, dus de nieuwste versie daarvan vind ik zo snel niet op mirrors. De realtek website is traag en de downloads (haal hier vaak iets van 30kb/s, soms minder) ook, maar gewoon geduld hebben.

Moet er wel bij vertellen dat je de betreffende chipjes dus op de productpagina van je moederbord op de website van Epox prima kunt vinden. Als je die weet kun je bij de drivertjes komen.
Probeer voortaan ook zelf net even iets verder te kijken dan de neus lang is, zo moeilijk is het eigenlijk allemaal niet. Je moet alleen weten dat je ook bij de fabrikant van de chipjes aan kunt kloppen.
Handig voor een volgende keer, en probeer dan ook gelijk broodnodige info als modelnamen te vermelden ;)

[ Voor 126% gewijzigd door Ultraman op 03-12-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kwam totaal niet in me op om op die problemen te googelen.
Heb inmiddels geprobeerd de programma's te installeren maar helaas nog zonder resultaat, dat zal waarschijnlijk komen dat ik mijn dag niet heb vandaag.

In elk geval enorm bedankt voor de genomen moeite!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat gaat er mis? nForce chipsetdrivers of Realtek geluid? Weet je ook zeker dat je de goede versie hebt? 32bits vs 64 bits?

Support voor nForce4 op Win7 is er simpelweg niet, maar Vista drivers zouden kunnen werken.
Kijk nog maar even rustig morgen. En laat anders zo compleet mogelijk weten wat je doet en waar het dan mis gaat, en vergeet natuurlijk niet eventuele foutmeldingen ook hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelfixje: ethernet-controller en multimedia-audio controller? >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:10:
Wat gaat er mis? nForce chipsetdrivers of Realtek geluid? Weet je ook zeker dat je de goede versie hebt? 32bits vs 64 bits?

Support voor nForce4 op Win7 is er simpelweg niet, maar Vista drivers zouden kunnen werken.
Kijk nog maar even rustig morgen. En laat anders zo compleet mogelijk weten wat je doet en waar het dan mis gaat, en vergeet natuurlijk niet eventuele foutmeldingen ook hier te posten.
Ik heb een 64 bits versie.
Na het installeren en het herstarten van de computer probeer ik via apparaatbeheer de stuurprogramma's bij te werken.
Voor beide programma's krijg ik direct:

'Uw ethernet controller kan niet worden geinstalleerd en dezelfde melding krijg ik bij installeren van de multimedia audio-controller.'

Edit:
Mijn ethernet controller heb ik met succes kunnen installeren! :)

Inmiddels ben ik er achter dat het (code 10) bij Realtek is, daar is gelukkig genoeg over te vinden.
Het lijkt alsof hij de driver niet wil pakken, de enige drivers die ik zie zijn van 2005 en juni 2009.

Heb ze beiden geprobeerd te installeren.
Bij een poging de driver van 2005 te installeren loop ik direct tegen een blauw scherm op.

De driver van 2009 doet helemaal niets.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probeer ook eens de nForce Audio van de nVidia website. Misschien wil die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ultraman schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:19:
Probeer ook eens de nForce Audio van de nVidia website. Misschien wil die wel.
Dat zijn toch de soundstorm drivers?(die niet werken met Vista/Win7)

Heb je nog ruimte voor een audio-PCI (-e) kaartje, dat is namelijk ook nog een optie.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij zit daar meer in dan enkel SoundStorm drivers, maar dat weet ik niet zeker.
De search functie voor die dingen lijkt niet te werken, maar ik kan daar wel Vista 64 selecteren... Hmm...

PCI kaartje voor audio is idd een oplossing. Die hebben genoeg mensen wel liggen, waaronder ikzelf, iets simpels is 2e hands best aan te komen.

Kunt ook een mailtje richting Epox doen he. Misschien weten zij wel een oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 04-12-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

Wirehub

Blaat

voor goede driverpacks mbt Nvidia nforce chipsets :

http://www.nforcershq.com/forum/nforce-drivers-f28.html

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mailtje richting Epox zal niet meer werken...
De fabriek bestaat nog wel maar ze produceren alleen nog maar voor de grote jongens en er is dus ook geen support meer voor het oude spul.

EPOX USA verkoopt alleen nog de oude restanten en heeft verder ook geen binding met de oorspronkelijke fabrikant. Misschien dat ze wel nog kunnen helpen met support...dan heb je een mazzeltje.

http://www.epox.com/index.asp...dit is dus de verkoop organisatie en niet de oorspronkelijke fabrikant.

http://en.wikipedia.org/wiki/EPoX

[ Voor 4% gewijzigd door Klunssmurf op 04-12-2009 17:49 ]

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
De echte breinen achter Epox hebben na het debacle van de graaiende top dan ook Supox opgericht. Ik denk dat al zouden ze nog ondersteuning willen bieden binnen Epox, er gewoon de know-how niet meer voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door een kleine werkvakantie in Barcelona, lukte het me niet om eerder te reageren.
Iedereen bedankt voor alle hulp!

Ik zat in eerste instantie te deken aan del 'Creative Sound Blaster X-Fi Go!' dat is een 'geluidskaart' in de vorm van een usbstick.
Nu alleen nog een pci-e kaartje voor een leuk prijsje op de kop weten te tikken....

Nogmaals allen enorm bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 05:47 ]

Pagina: 1