i7 of 955BE

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmieman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10-2021
Beste Tweakers, ik ben nieuw als account op dit forum maar kijk stiekem vaak mee.

Ik wil graag een nieuwe game-pc kopen, eentje waarmee ik nog jaren vooruit kan. Voor het totaal pakket heb ik 2000€ incl btw voorradig, dus beeldscherm toetsenbord etc.

Ik zit echter met een dilemma, ik zit te denken aan deze met een HD5970 http://www.dragoncomputer...com_virtuemart/Itemid,26/ met een phenom II X4 955BE processor en de november BGG van tweakers, met de dubbele HD5850 en de i5 (die ik upgrade naar i7 860 voor 60€ via salland.eu).
Beide keuzes komen allebij rond de 2000€ (alles erop en eraan) uit, de videokaarten zijn ook vergelijkbaar volgens http://www.hardware.info/...ATI_Radeon_HD_5970_test/7 dus de keuze ligt op de processor.
Hier wordt het dus moelijk, velen geven de keuze aan i7 voor de hyperthreading en OC eigenschappen maar op game benchmarks scoort de 955BE hoger.
Om even duidelijk te maken, ik zal mijn systeem waarschijnlijk lichtelijk overklokken tot zover mogelijk is met de huidige setup, ik zal geen dikkere voeding of koeling erin gaat zetten.
Ik heb ook vernomen dat bij toekomstige games (volgend jaar) Hyperthreading zal worden gebruikt, dus ten gunste van de i7.

Nu is dus mijn vraag, wat is de beste keuze (voor de toekomst aangezien het nu toch alles gemakkelijk draait), zoals gezegd, het systeem zal zover de koeling en voeding toelaat worden overgeclocked.

Dan ook nog de vraag, klopt het dat de 860 beter is als de 920?

Ik zal nog even toevoegen, ik ben een redelijke noob als het aankomt op OC-en en zelf pc's in elkaar zetten, vandaar dat ik de BGG via salland.eu koop en ik ook de mogelijkheid heb om btw terug te vragen

Alvast mega bedankt! Ik ben van plan mijn droom pc in een week of 3 te gaan kopen, misschien wacht ik nog wel op de nieuwe BGG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:48

PromoX

Flying solo

Dit subforum is er niet voor welk-systeem-moet-ik-kopen vragen. Voor informatie daarover kun je terecht in Complete Systemen & Laptops. Zie onder meer HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? en *LET OP* - Wat moet ik kopen voor verdere info en waar je terecht kunt voor eventuele vragen :).

Zoals je daar kunt lezen zijn losse topics hierover niet meer toegestaan, dit is dan ook de reden dat ik het topic sluit.

And I'm the only one and I walk alone.

Dit topic is gesloten.