Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

• Philipvda
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een videokaart die mij ongeveer 120-140 euro moet kosten. Momenteel heb ik een Sapphire 3870 512MB Gddr3.

Mijn oog is gevallen op

Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E OC Klik
OF:

Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E Klik

Qua afmetingen, zijn ze beide veel groter dan die ik heb? Ik heb als kast de Recom Powerstation, moet wel lukken toch?

Prestaties, heb wel wat gezocht maar word er niet veel wijzer van.. Kan iemand mij een advies geven over deze 2 kaarten? Of is er een kaart die niet gek veel duurder is en qua prestaties veel beter is.

Alvast bedankt!

Verwijderd

De 4890 is over het algemeen sneller, maar de HD5770 is stiller, zuiniger en komt met DX11. Wat jou het meeste waard is, kan ik niet voor jouw bepalen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:43

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kijk eens bij **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? en dan vooral onder het kopje Prestaties. Zo moeilijk is het echt niet hoor!

Rail Away!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Een vergelijking tussen de HD4890 en HD5770 moet wel te vinden zijn, zoek eens op "HD5770 review". Een vergelijking van beide kaarten met je oude kaart zal wat lastiger te vinden zijn, maar je kunt er vanuit gaan dat ze beide +/- 2 keer zo snel zijn als je huidige.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem inderdaad **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door.
Omdat je hiermee prima zelf uit kunt zoeken welke kaart voor jou belangrijk is, door te kijken naar de voor jou relevante benchmarks gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.