1.5 TB SEAGATE 7200.11 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-09 02:18
Beste mede tweakers,
Ik heb hier een grote probleem :-( mijn HD van 1.5 TB van seagate (7200.11) start niet meer op. Hij probeert op te starten maar dan gaat die weer uit, zo een spin on spin off. Ik heb deze schijf gebruikt als een extern hd voor data en ik ga gek worden als ik ze kwijt raak. Ik had die HD op de tapijt gelegd (die HD stond recht) op de grond
maar die is op zijn kant gevallen, en dan ging die meteen uit. Ik was niet aan het kopieren dus ik hoop dat de kop nog intact is. Weet iemand dus of er een manier is om die schijf op een of andere manier te resetten ofzo (geef mij aub een hoop mannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iets met backups...

Dergelijke oneliners heeft niemand wat aan natuurlijk

[ Voor 64% gewijzigd door _Dune_ op 03-12-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkste is een nieuwe disk kopen en je backup terugzetten (of als dit je backup was de originelen opnieuw kopiëren).
Mocht je geen backup hebben kun je 2 dingen doen.
1. datarecovery bedrijf inschakelen en de kosten voor lief nemen.
2. zelf aan de slag gaan (Thematopic: Datarecovery) en hopen dat je wat terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:51
Kijk even in het Seagate topic hier. Die serie Seagates heef een firmware probleem. Als jou model (serienummer en firmware versie combinatie) volgens Seagate onder de bekende probleemgevallen valt kun je je drive gratis aanbieden aan het door hun aangewezen data recovery bedrijf.
Zo even uit mijn hoofd allemaal, check de Seagate thread voor meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PeterPan schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:21:
Kijk even in het Seagate topic hier. Die serie Seagates heef een firmware probleem. Als jou model (serienummer en firmware versie combinatie) volgens Seagate onder de bekende probleemgevallen valt kun je je drive gratis aanbieden aan het door hun aangewezen data recovery bedrijf.
Zo even uit mijn hoofd allemaal, check de Seagate thread voor meer details.
En dan komen ze er achter dat het niets met het firmware probleem van doen heeft, maar dat de TS enigszins een beetje "onhandig" is geweest en de schijf heeft laten vallen. Persoonlijk denk ik dat het gewoon een mechanisch defect is namelijk. Voor de rest zie het verhaal van TERW_DAN.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Adlan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:33:
Beste mede tweakers,
Ik heb hier een grote probleem :-( mijn HD van 1.5 TB van seagate (7200.11) start niet meer op. Hij probeert op te starten maar dan gaat die weer uit, zo een spin on spin off. Ik heb deze schijf gebruikt als een extern hd voor data en ik ga gek worden als ik ze kwijt raak. Ik had die HD op de tapijt gelegd (die HD stond recht) op de grond
maar die is op zijn kant gevallen, en dan ging die meteen uit. Ik was niet aan het kopieren dus ik hoop dat de kop nog intact is. Weet iemand dus of er een manier is om die schijf op een of andere manier te resetten ofzo (geef mij aub een hoop mannen).
Tja wat moet ik zeggen. Backup, backup, backup!!! Ook al wordt deze oneliner door de admins niet als wenselijk beschouwd. Het is wel de enige remedie. Ik krijg regelmatig telefoontjes van mensen die me opbellen dat 'alles weg is' en dat het van levensbelang is. Ik help ze niet eens meer! Veel van deze mensen heb ik al vaker gezegd, maar nu eens een backup en houd het bij! Ze doén het gewoon niet!

PS. Ik weet niet wat je met een hoop mannen wilt, maar ik
denk dat daar een ander forum voor is :P *; *O* voor mensen die het niet snappen, is als humor bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:51
_Dune_ schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:25:
[...]

En dan komen ze er achter dat het niets met het firmware probleem van doen heeft, maar dat de TS enigszins een beetje "onhandig" is geweest en de schijf heeft laten vallen. Persoonlijk denk ik dat het gewoon een mechanisch defect is namelijk. Voor de rest zie het verhaal van TERW_DAN.
Als de drive de problematische firmware heeft kun je 'm volgens mij zonder meer aanbieden.
Als het recovery bedrijf dan ziet dat er mechanische schade is kun je altijd nog verder zien of je het door hun verder laat afhandelen (voor eigen kosten) of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-09 02:18
Bedankt voor de reacties. Ik heb zeker geen fw fout ofzo. Ik heb de links van TERW_DAN gelezen maar niets geholpen, die schijf start gewoon niet op. Die probeert op te starten maar dan gaat die weer uit en dan weer aan, en zo doet die heel de tijd. Als die 1 platter had dan zou ik die nog open maken en die motor vervangen (zoals bij die film op youtube ) maar daar zitten 5 schijven in en dus |:( . Ik hoop dat het PCB is, maar dan moet ik weer een juiste pcb hebben met de juiste fw en p/n. Kennen jullie soms een of ander bedrijf die goedkoop die data kan recoveren (voor rond 100 euro ) ik zou gewoon die schijf opsturen samen met een andere 1.5 tb schijf om al die data te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

€100 is wel erg weinig, dat ben je vaak alleen al kwijt aan onderzoekskosten. Je zou dan op zoek moeten gaan naar de no cure no pay bedrijfjes, maar of je daar uiteindelijk voor €100 klaar bent vraag ik me af, ik zou wel iets ruimer rekenen en gewoon wat offertes aanvragen.
Pagina: 1