Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 15:02
Ik ben al enige tijd opzoek naar een vervanger voor mijn inmiddels ouderwetse phone, de samsung d600!

Nu trekt Android mij erg vanwege het opensource karakter, grote aanbod gratis apps, en de ontwikkeling gaat gestaag door.

Maar, nadat ik wat mobieltjes bekeken heb kom je tot de conclusie dat de techniek wel érg snel gaat.

En als je een nieuwe phone koopt zit je vaak vast aan abbonnementen van 1 of 2 jaar! Tegen die tijd is dit ding natuurlijk hopeloos verouderd.

Als je bijvoorbeeld de Trinity van Zii bekijkt zie je wat voor enorme techniek ze nu allemaal in zo een mobieltje kunnen stoppen.

Dus mijn vraag: wat is op het moment het snelste / beste / meest gebruikte andriod-mobieltje? En kun je als je een mobieltje met android 1.6 koopt, ook altijd naar android 2.0 upgraden? Of raden jullie me aan om nog even te wachten met deze aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt zo'n beetje alle modellen, inclusief de aangekondigde vinden in dit subforum. Lees die dus eens door en vertel dan zelf eerst eens waar je aan zit te denken en welke specifieke vragen je hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
RoD schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:52:
Je kunt zo'n beetje alle modellen, inclusief de aangekondigde vinden in dit subforum. Lees die dus eens door en vertel dan zelf eerst eens waar je aan zit te denken en welke specifieke vragen je hebt :)
Nouja mijn vraag is vooral: is het verstandig nu een (andriod)-smartphone aan te schaffen? Als je ziet hoe snel de techniek vooruitgaat op het moment...

En nog een valt me net in: is een fysiek toetsenbord een groot voordeel? of is een scherm toetsenbord te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je er nu een nodig hebt, gewoon doen. De huidige zijn niet slecht. Als je nog even kunt wachten.. doe dat dan en kijk eens naar de X10/Milestone. De nieuwe generatie lijkt toch wel even net wat sneller.

Wat betreft toetsenbord: dat zul je zelf moeten bepalen. Je kunt eens even een winkel binnenlopen om te kijken hoe het aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf twee maanden geleden een HTC Hero aangeschaft en ben er nog steeds heel tevreden over. Het feit dat de telefoon na de update een stuk sneller was heeft mij doen besluiten om het te kopen (en het feit dat hij in de aanbieding was bij Hi, waardoor ik minder ging betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
ApexAlpha schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:57:
[...]

Nouja mijn vraag is vooral: is het verstandig nu een (andriod)-smartphone aan te schaffen? Als je ziet hoe snel de techniek vooruitgaat op het moment...
Stel dat je een paar maanden of een jaar wacht, denk je dat de techniek dan stil gaat staan? Voor telefoons geldt hetzelfde als voor computers, er is geen goed moment om in te stappen. Want wanneer je wat dan ook koopt, volgende maand staat er alweer iets nieuws op de hoek. Dat is nu zo, en dat zal over 5 jaar nog zo zijn.

En daarbij, als iets voor jou op dit moment aan je wensen voldoet, wat zou het dan uitmaken dat er binnen 2 jaar weer iets nieuwers is? Is de door jou gekozen telefoon dan opeens niet goed meer? Voldoet het dan opeens niet meer aan je eisen? Waar komt die drang vandaan om altijd maar mee te moeten gaan met wat nieuw is?

Kijk, ik zou nu ook best een Droid willen hebben, want dat grotere scherm lijkt me toch wel erg fijn. Maar dat neemt niet weg dat ik nog naar alle tevredenheid mijn HTC Magic gebruik en er nog elke dag mee zit te rommelen/spelen.
En nog een valt me net in: is een fysiek toetsenbord een groot voordeel? of is een scherm toetsenbord te doen?
Dat is zeer persoonlijk. Sommigen zweren bij een fysiek toetsenbord, anderen hebben liever een virtueel toetsenbord. Hangt af van je gebruik, schermafmetingen, dikte van de vingers, etc.
Advies: uitproberen bij vrienden/in winkel.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk ben ik iemand die 't nieuwste van het nieuwste wil. De Milestone wordt langzamerhand geintroduceerd en brengt tot nu toe 't beste wat in een Androider te vinden is. Zodoende heb ik besloten daarvoor te gaan, en niet meer voor 'n Hero. Wat een zeer mooi apparaatje is en nog steeds heel erg populair. Deeltje 6 komt er alweer bijna aan.. gaat supersnel dus. Je kan die duur van 1 of 2 jaar natuurlijk zelf bepalen. Je koopt nu 'n toestel met abbo en als je behoefte hebt aan een nieuwe, koop je een losse nieuwe telefoon. Of je koopt er nu eentje simlockvrij, zoals ik ook heb gedaan.. Allemaal zeer persoonlijke keuzes dus. Succes!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:22
CLB schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:08:
Persoonlijk ben ik iemand die 't nieuwste van het nieuwste wil. De Milestone wordt langzamerhand geintroduceerd en brengt tot nu toe 't beste wat in een Androider te vinden is. Zodoende heb ik besloten daarvoor te gaan, en niet meer voor 'n Hero. Wat een zeer mooi apparaatje is en nog steeds heel erg populair. Deeltje 6 komt er alweer bijna aan.. gaat supersnel dus. Je kan die duur van 1 of 2 jaar natuurlijk zelf bepalen. Je koopt nu 'n toestel met abbo en als je behoefte hebt aan een nieuwe, koop je een losse nieuwe telefoon. Of je koopt er nu eentje simlockvrij, zoals ik ook heb gedaan.. Allemaal zeer persoonlijke keuzes dus. Succes!
Heb je nou al een Android telefoon of niet?
Nieuwste van het nieuwste, tja, zodra je iets koopt komt er wel weer wat nieuws uit wat beter, sneller etc is. Dus wachten doe ik zelf nooit, maar vaak upgraden als ik daar zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou kiezen voor de Acer Liquid, die is relatief goedkoop (349,-) maar biedt wel fantastische hardware (high-res scherm, capacitief, Snapdragon 768Mhz CPU, 5MP Camera, Android 1.6 enz) en ligt over een paar dagen echt in de winkel in Nederland. Enige nadeel is dat Acer nog niets heeft losgelaten over een update naar 2.0. Voor die 349,- heb je een leuk toestel voor een jaar (de ontwikkelingen gaan hard!) en daarna kun je hem vast nog wel verkopen voor 100 euro. Dus uiteindelijk betaal je "maar" 249.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bas r schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:12:
Heb je nou al een Android telefoon of niet?
Noopz, hoop over een weekje...
Nieuwste van het nieuwste, zodra je iets koopt komt er wel weer wat nieuws uit wat beter, sneller is.
Dat klopt uiteraard, maar ik zou het toch zonde vinde om nu nog voor een Hero te gaan ofzo..
Enige grote punt wat dan mee zou kunnen spelen is de prijs, aangezien die 2e hands op de 300,- ligt
En 'n Motorola Milestone ofzo, wel zo'n 500,- kost... Persoonlijk heb ik dat er zeker voor over, maar de TS..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
CLB schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:41:
[...]

Noopz, hoop over een weekje...

[...]

Dat klopt uiteraard, maar ik zou het toch zonde vinde om nu nog voor een Hero te gaan ofzo..
Enige grote punt wat dan mee zou kunnen spelen is de prijs, aangezien die 2e hands op de 300,- ligt
En 'n Motorola Milestone ofzo, wel zo'n 500,- kost... Persoonlijk heb ik dat er zeker voor over, maar de TS..
als je het nieuwste van het nieuwste wilt en de hero is al geen optie, dan blijft er zo goed als niks meer over buiten de droid. Die samsung-modellen zijn al zeker niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom heb ik ook een Milestone gepre-ordered =)

@ TS: De suggestie van Only.Holoris is ook wel een leuke, mocht Acer / het design je aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
ik zal hoogstwss gaan voor de opvolger van de hero. Ik ben zeer tevreden van htc. Vooral als je ziet dat de support ervoor nog hoog is en ze met de htc sense en de facebook-integratie geweldige zaken hebben gedaan die de andere makers niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 21:12
pina schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:04:
[...]
Die samsung-modellen zijn al zeker niet aan te raden.
Wat is er precies mis met de Samsung modellen?

Ik ben namelijk de Galaxy Spica aan het overwegen maar heb tot nu toe geen keuze kunnen maken dus zou graag weten waarom deze niet is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43
Heb net zelf de T-Mobile Pulse gekocht voor 100 UKP. Maar wil graag later over stappen naar de Milestone. Alleen die is gewoon nog even te duur (kan ik bijna 5 Pulse van kopen).
Dus tegen de tijd dat ik uitgespeeld ben met de Pulse is de Milestone betaaldbaar en is er andere leuke modelen met versie 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
kwiebus schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:58:
[...]

Wat is er precies mis met de Samsung modellen?

Ik ben namelijk de Galaxy Spica aan het overwegen maar heb tot nu toe geen keuze kunnen maken dus zou graag weten waarom deze niet is aan te raden.
weinig support van samsung en update software die 9 vd 10 keer zonder reden gewoon niet werkte.. en allemaal van dat soort dingen :P

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coredalae schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:00:
[...]

weinig support van samsung en update software die 9 vd 10 keer zonder reden gewoon niet werkte.. en allemaal van dat soort dingen :P
Klopt aftersales support van Samsung qua bijhouden software dingen suckt best wel. Bij de Omnia HD (een symbiantoestel) was er allerlei gezeik met de video-audiocodec waar niet goed naar geluisterd werd. Verder mooie toestellen, maar zodra t ding verkocht is doen ze niet echt hun best meer met updates helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ik heb een paar weken geleden mijn iPhone 3g geruild tegen een HTC Hero. Voor mij een prima deal omdat ik uitgeken was op de iPhone en Android OS eens wou proberen. Tot nu toe bevalt 't prima, soms wat traag, maar ik ben ook niet van plan om hier heel lang mee rond te lopen. In Q1 van het nieuwe jaar komen er namelijk weer mooie foons uit. Neem bijvoorbeeld de SE X10 of de HTC dragon. Persoonlijk zou ik hier op wachten, 't duurt nog 'maar' anderhalve maand en dat zijn deze snapdragon units zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk dus toch en Milestone besteld =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
CLB schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:32:
Uiteindelijk dus toch en Milestone besteld =)
Inderdaad, onder andere het hardware toetsenbord en android 2.0 en nog meer gaven toch de doorslag, hij komt morgen of maandag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 19:52
Ookal is de Hero nu al een tijdje uit, voor een echte tweaker maakt dat niet uit. Het toestel is er wel wat langer, maar het design is goed en het ligt lekker in de hand. Na een week of 3 met mn hero heb ik er een custom OS op gezet; MoDaCo 3.0 , nu is hij veel sneller, en de aanraakgevoeligheid ligt ook veel hoger

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nog even en koop de misschien Google Phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:38:
Wacht nog even en koop de misschien Google Phone :)
Raar dat google in feite met zichzelf gaat concurreren...

Maarja ze besteden dus alle hardware en ontwerp uit aan HTC en doen zelf alleen het thema...

Dus als die versie van android op de google phone zo leuk is kan ik hem altijd op mijn droid zetten, lang leve open source

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Google phone vind ik nou niet echt interesting... maar dat gaat offtopic worden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

ApexAlpha schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:12:
[...]

Raar dat google in feite met zichzelf gaat concurreren...

Maarja ze besteden dus alle hardware en ontwerp uit aan HTC en doen zelf alleen het thema...

Dus als die versie van android op de google phone zo leuk is kan ik hem altijd op mijn droid zetten, lang leve open source
DIt is voor Google zo'n beetje de enige manier om directe winst uit android te halen. Ze hebben waarschijnlijk altijd al de "perfecte telefoon" in het hoofd gehad en die kunnen ze alleen op deze manier realiseren.

Daarnaast hoop ik dat je je keuze niet teveel hebt laten afhangen van CLB, anders kan je over 1 of 2 maanden nog wel eens spijt hebben van je aankoop... maar dat is natuurlijk je eigen keuze :)
Pagina: 1