Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Topic kon ook bij Windows algemeen, maar denk dat ik hier beter af ben door doelgroep.

Bij het installeren van Windows 7 Professional werden de Drivers voor mijn Wacom Bamboo V1 automatisch opgepakt. Deze werden dusdanig opgepakt, dat ook de Peninvoer functies van Windows 7 werkten (denk hierbij aan volgende / vorige door middel van een streek naar rechts of links in een browser, en tevens de cirkel bij een klik of rechtsklik).

Nu wilde ik mijn drivers updaten (V5.21-6 voor Windows 7) aangezien er een aantal Bug Fixes waren en hij vooral bij Pan Scrolling nogal processor intensief reageerde (50% bij een Q8300).

Echter is hij bij Apparaatbeheer nu verdwenen bij "Muizen en Andere Aanwijsapparaten" en geeft Windows aan dat Tablet Functies niet meer beschikbaar zijn. Het vorige volgende en andere Windows gerelateerde Pen dingen zijn niet meer mogelijk, nu heb ik ook geprobeerd in Vista Compatibility te installeren, of enkel de driver te installeren terwijl de Wacom nog wel bij "Muizen en Andere Aanwijsapparaten" vermeld stond, maar tevergeefs.

Terugdraaien werkt ook niet, aangezien hij dan de Driver kwijt is, en hem als normale muis ziet.

Iemand dit ook ervaren bij Installatie van zijn haar Wacom met officiele drivers, bovenop reeds draaiende Stock versie vanuit Win7 (in combinatie met Originele Wacom Drivers die bij Installatie door Windows automatisch waren opgehaalt).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik zou toch het stuurprogramma helemaal verwijderen (soms sowieso een goed idee bij het installeren van een nieuw stuurprogramma), je bent de functies van je bamboo/pen nu toch al kwijt dus er kan weinig misgaan. Misschien helpt het zelfs wel, je weet het maar nooit met Windows :)

Verder kan ik me eigenlijk niet meer herinneren hoe ik m'n Graphire toen onder Vista aan de praat heb gekregen, maar het ging idd niet makkelijk.

Heb je de vorige (5.2.0-7a) ook al geprobeerd?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dit brengt idd de oude functionaliteit weer terug, toch jammer dat de nieuwe Drivers geen Verbetering zijn, wellicht dat ze daarmee duidelijk willen maken dat de oude Bamboo is uitgestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
hmm, onder windows 7 ging het heel vlotjes bij de mijne, ik heb trouwens een intuos3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
natasdiamon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:16:
hmm, onder windows 7 ging het heel vlotjes bij de mijne, ik heb trouwens een intuos3.
Het ging ook vlotjes zonder dat ik er wat aan deed, alleen toen ik de nieuwste driver wilde pakken ging het mis, nu teruggestapt op een oudere driver, wellicht is dat de sleutel tot succes, vind het wel jammer, nieuw is fun, maja then again, "Don't fix it, if it ain't broken!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik had eerst ook de nieuwe driver geinstalleerd op Win7Pro x64, dan teruggekeerd naar de oude.
Maar nee ! :( Tablet-pc functies zijn er wel bijna allemaal terug, maar die irritante cirkelanimatie rond de aanwijzer is nog altijd niet weg te krijgen (bij klikken en dubbelklikken).

Bij Vista is dit gewoon te vinden bij 'Pen en invoerapparaten' -> Opties voor aanwijzer -> Dynamische feedback en dan optische feedback.
Bij Win7 is er wel iets gelijkaardigs, maar het tabje Opties voor aanwijzer bij 'Pen en aanraken' is er gewoon niet :( :(
Of moet ik ergens anders zoeken ? Iemand een oplossing om weer de gewone muisaanwijzer met standaard animaties terug te krijgen?

edit: had dus hetzelfde als hier, en is opgelost met de daar voorgestelde oplossing ! yaaah eindelijk
http://forum.wacom.eu/viewtopic.php?f=3&t=2146

[ Voor 9% gewijzigd door Ward Vr op 08-01-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:07
Voor het uitschakelen van die muisdingen, ga naar configuratie > tablet > overige > pen en invoer (link) en daar vindt je de instellingen als het goed is :)

Wat betreft de tablet die veel cpu trekt, je moet in de instellingen van het tablet ingeven dat hij hem moet gebruiken als middelste muisknop, dan kan je er ook mee pan/scrollen maar trekt tie (bij mij dan iig) geen 50% van je cpu, wel moet ik daarbij vermelden dat ik wacom 5.21-5 gebruik één versie eerder dus, misschien dat dat nog scheelt,

Succes ;)

Edit: Laaaaaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Ik had precies hetzelfde met mijn bamboo. Alles geprobeerd systeemherstel enzo. Maar niets mocht baten. Ook ik heb een Q8200 en was echt irritant.

Na een reinstall heb ik nu echter geen problemen meer.
Pagina: 1