Toon posts:

[LED, LCD of toch PLASMA. + - €400]

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik wil graag een televisie kopen. ik zit op kamers, en met die studiefinanciering van tegenwoordig heb je niet bijzonder veel te makken als student, dus ik zou graag een televisie willen van om en nabij de 400 euro. Goedkoper mag, indien de kwaliteit goed is. Duurder mag ook, indien die extra euros hard de kwaliteit waard zijn.

Ik heb geen vaste voorkeur voor LED LCD of PLASMA, aangezien ik niet zelf de stroomrekening betaal, die zit bij de huurprijs in. Wel wil ik uiteraard de beste waar voor mn geld.

Zouden jullie me kunnen helpen? Dank jullie wel!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zal je eens helpen!

De economische levensduur van een televisie is al gauw een jaar of zes, dus als jij over vier jaar je stroomrekening ineens wél zelf mag betalen wil je niet met een apparaat zitten dat 500 watt gebruikt. Gelukkig komen daar richtlijnen voor, en hopelijk komen die ook naar europa.

Daarnaast kun je op http://koopinfo.nl/ prima je ultieme televisie uitzoeken die aan jouw eisen voldoet. In de pricewatch kun je vervolgens reviews lezen *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 23:12
De keuze tussen lcd of plasma van de stroomrekening laten afhangen is vrij beetje onzinnig.
Een TV in de prijsklasse van 400 euro gebruikt sowieso geen 500 watt, voor dat bedrag heb je een 37" of 42" hd-readyscherm. Neem bijvoorbeeld de LG 42PG2000 a 418 euro, die doet 181 watt (geeft LG op voor 'normaal' gebruik).

Belangrijkere aanschafcriteria zijn formaat en beeldkwaliteit. Lcd of Plasma zal je zelf uit moeten zoeken, lees er de diverse topics op na, ga zelf kijken (bij voorkeur in een real life situatie, niet onder TL licht in de mediamarkt, dat heb je ook niet in je huiskamer mag ik hopen).

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Plasma, zowel voor klein als groot budget (oneindige kijkhoek, kleurweergave, geen reactietijd) voor iets meer dan 400 euro haal je al een 42" scherm in huis zoals de genoemde LG, of een Samsung B430. Kun je wat meer geld vrijmaken dan is er bijvoorbeeld de Panasonic TX-P42X10, voor zo'n 525 euro (pricewatch) krijg je een scherm wat zeer goed uit de tests komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 01-12-2009 21:53 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Beste Jwdoetookmee,

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Zo is het dus niet de bedoeling om alleen te melden dat het een tv zoekt met een budget van €400,-. Ik stel voor dat je vooral kijkt naar Welke TV moet ik kopen?, want daar staat echt (bijna) alles in van wat je moet weten alvorens je een tv koopt.

In het LCD Beleid kan je nalezen waar een dergelijke topicstart aan moet voldoen wil je na wat meer onderzoek een nieuw topic openen.

Als je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je gewoon naar de winkel moet gaan en daar in de praktijk zien hoe een tv presteert als het gaat om dingen als kleurweergave, design, enzovoorts. Maar dat staat dus heel goed uitgelegd in Welke TV moet ik kopen?.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.