Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Backup met Excel bestanden van 0kb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik beschik over een aardige hoeveelheid data opgeslagen op een externe HD. Nu wilde ik hier van de week wat bestanden van raadplegen en nu blijkt dat 90% van deze Excel bestanden inmiddels het formaat 0kb hebben en derhalve ook niet meer openen. Van belang lijkt me dat de bestanden uit 2003/2004 stammen (ivm Excel versie) en dus vermoedelijk in office 2003 zijn opgemaakt.

Destijds heb ik de backup gechecked en was alles netjes over gekomen zonder problemen. Blijkbaar is er in tussentijd iets gebeurd waardoor de bestanden zijn beschadigd. Ik krijg dan ook de melding "kan het bestand niet lezen" terwijl het wel als Excelfile wordt gezien (en is).

Is er een gangbaar (gratis) programma om zo'n bestand terug te krijgen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 15:24 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Dat het een Excel-file is, bepaalt Windows gewoon door de bestandsextensie (al dan niet zichtbaar in de verkenner): .xls. Daarvoor hoeft het bestand niet eens geopend te worden. Dat alles op 0 kB staat, is minder goed nieuws, dan ben ik bang dat je backup toch naar zijn grootje is.
Je zou een image van de disk kunnen maken (niet met het origineel gaan prutsen!) en met diverse recoverytooltjes kunnen proberen of er nog wat te redden valt. Kijk eens in de OM FAQ voor inspiratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 01-12-2009 17:24 ]

Zo scherp als een voetbal!