Grote websites: Welke Vaardigheden

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is afgesplitst van Grote websites: Java vs PHP

Ik heb een vraag met enige relevantie tot dit topic, maar mijn kennis is bescheiden, wellicht gaat dit verder dan hoofdzakelijk Java vs. PHP.

Stel ik zou een website als Facebook of YouTube na willen bouwen, wat voor uitvoerders (programmeur e/o designer) met welke vaardigheden zou ik dan naar op zoek moeten gaan?

Deze twee sites zijn puur ter voorbeeld, het is niet de bedoeling om daadwerkelijk na te bouwen, maar zijn als referentie voor de gebruikte technieken op sites als deze.

- Zoals het on-page loading systeem op Facebook (zie drie 'ladende' rechthoeken)
Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx27/Locometo/fbonsite1.jpg

- En het modulaire systeem gebruikt op YouTube (modules die on-page te verplaatsen (up/down) en verwijderen zijn):
Afbeeldingslocatie: http://i738.photobucket.com/albums/xx27/Locometo/YTModules1.jpg

Opsomming van verdere karakteristieken:
- Hoofdzakelijk user generated content
- Deze content is voor het merendeel tekstueel
- Uitgebreide content filters
- Dynamisch, flexibel, snel (ook buiten Europa)

Bij voorbaat dank,
PJ

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 01-12-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

Iets waar jij je lekker in voelt, en als je groot bent anderen inhuren :-)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:25:
Opsomming van verdere karakteristieken:
- Hoofdzakelijk user generated content
- Deze content is voor het merendeel tekstueel
- Uitgebreide content filters
- Dynamisch, flexibel, snel (ook buiten Europa)
Je realiseert je dat je het waarschijnlijk over een project hebt dat een paar ton kost?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Maak daar maar een paar miljoen van.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Grijze Vos schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:17:
Maak daar maar een paar miljoen van.
misschien in roepie, maar een paar mil. euro voor een website systeem, dan moet het wel een heeeel erg bijzonder systeem zijn wil je dat kwijt zijn.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Als je een dergelijke hoeveelheid video's als YouTube over heel de wereld wilt verspreiden moet je je daar zeker niet in vergissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
djluc schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:17:
Als je een dergelijke hoeveelheid video's als YouTube over heel de wereld wilt verspreiden moet je je daar zeker niet in vergissen!
Tuurlijk niet, maar dan gaan je kosten meer in je server infrastructuur zitten dan in je software. Tuurlijk is de software een dure factor, maar relatief gezien maar een fractie van je hardware/dataverkeer kosten.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Deze vraag heeft weinig met het andere topic te maken, dus heb ik het even afgesplitst.

Verder heeft de daadwerkelijke vraag helaas ook weinig met SEA te maken
Stel ik zou een website als Facebook of YouTube na willen bouwen, wat voor uitvoerders (programmeur e/o designer) met welke vaardigheden zou ik dan naar op zoek moeten gaan?
Het heeft immers niks te maken met het volgende
Het forum voor taalonafhankelijke ontwerpproblemen.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
Je hebt twijfels bij de database-opzet die je ontworpen hebt.
Je weet niet zeker waar je in je OO-ontwerp de verantwoordelijkheden moet leggen.
Je gooit hier nu alleen een vraag over wat voor mensen je nodig hebt, zonder dat je een concrete vraag hebt over de architectuur van je systeem, en tegen welke problemen je aanloopt. Dus ik ga dit topic toch op slot doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.