Toon posts:

Videokaart naar de knoppen of software probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben sinds korte tijd overgestapt op Windows7. Nu heb ik niet heel veel verstand van pc-zaken, maar tot nu toe ging het allemaal vrij foutloos.

Nu heb ik twee Samsung T220 beeldschermen en heb er sinds eergister een probleem mee. Tijdens het spelen van een spel (Dragon Age: Origin) liep alles vast, en na het opnieuw opstarten van de PC doet een van de twee beeldschermen het helemaal niet meer. Op het beeldscherm dat het nog wel doet zit het grafisch niet goed (rode lijnen door het scherm)

Een paar dingen die ik geprobeerd heb;
Stuurprogramma van de monitoren uitgeprobeerd (eerst werkte het zonder dit). De cd van de monitoren zelf had ook een programmatje (Dualscreen) dat na installatie zegt 'Samsung monitor not found'.

Volgens apparaatbeheer heb ik de laatste driver voor m'n videokaart, maar ook dit verhelpt het probleem niet.
Als ik doorklik op Apparaatbeheer bij Eigenschappen van de beeldschermadapters krijg ik het volgende te zien; Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Verder bij het opstarten van verschillende games krijg foutmeldingen, de ene dat er geen geschikt display device gevonden is en dat de toepassing wordt afgesloten, en de andere dat er geen geschikte videokaart gevonden is.

Als laatste nog een systeemherstel uitgevoerd, voor het geval dat het zou werken maar ook dit was vergeefs.

De grafische fouten op m'n werkende beeldscherm zijn niet alleen in windows aanwezig, maar ook tijdens het opstarten van de PC en bijvoorbeeld in het Bootmenu. Zou dit kunnen betekenen dat de videokaart naar de knoppen is? Ik heb geen andere videokaart thuis liggen om ze om te wisselen en te kijken of dat het probleem oplost.

Hier wat info over mijn pc:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
4gig ram
Nvidia GeForce 8800 GTS 512

Iemand die mij kan helpen, of is m'n videokaart naar de knoppen en moet er gewoon een nieuwe komen? Bij voorbaat dank!

-Weh

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:41
Code 43
Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Aanbevolen oplossing:

Een van de stuurprogramma's van het apparaat heeft het besturingssysteem gemeld dat het apparaat op de een of andere manier niet werkt.

Als u de wizard Apparaatproblemen oplossen reeds hebt uitgevoerd, kunt u mogelijk de hardwaredocumentatie raadplegen voor meer informatie over het oplossen van het probleem.
Het stuurprogramma geeft dus al aan dat het device niet doet wat het moet doen, je zou dan kunnen proberen de drivers opnieuw te installeren, maar in jouw geval zal dit bijna zeker niets uitmaken.Dit is dan ook redelijk simpel uitgelegd; die videokaart is duidelijk naar de knoppen. Het vastlopen tijdens de game, de verstoorde weergave tijden post/boot... dat kan niet aan de software liggen, die kaart is kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Zoiets vreesde ik al maar ik wilde het graag zeker weten voordat ik onnodig geld zou gaan uitgeven aan een nieuwe kaart.

Bedankt voor het slechte nieuws! ;)

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik weet niet of je ngo garantie heb anders zou je dit kunnen proberen: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:48

skoozie

SCSI

probeer ook eens je monitoren los te halen/te wisselen.
als het je kaart is zal dit niets uitmaken, maar het kan wel uitsluiten dat het niet je monitoren zijn.
2 monitoren defect tegelijk lijkt me stug, maar toch liever uitsluiten voor je kosten gaat maken...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• MicGlou
skoozie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:20:
probeer ook eens je monitoren los te halen/te wisselen.
als het je kaart is zal dit niets uitmaken, maar het kan wel uitsluiten dat het niet je monitoren zijn.
2 monitoren defect tegelijk lijkt me stug, maar toch liever uitsluiten voor je kosten gaat maken...
Idd, dat zou je nog kunnen proberen, is een kleine moeite om toch nog een eventuele storing uit te sluiten, alhoewel de kans wel erg klein lijkt.

Verwijderd

Xenomorphh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:17:
Ik weet niet of je ngo garantie heb anders zou je dit kunnen proberen: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten
Hij heeft nu niet een videokaart met een G80 GPU dus zou nog maar even wachten met hem in de oven gooien.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:32

M2M

medicijnman

ten eerste: windows 7 x64, of de 32 bit versie? De eerste heeft namelijk geWHQL-de drivers nodig, anders kun je ze, zonder hack, niet installeeren.
Daarnaast, heb je de drivers van je videokaart al eens geprobeerd te updaten, via de website van nvidia. De laatste officiele WHQL certified drivers. Uiteraard eerst de oude er af gooien, rebooten en dan de nieuwe er op zetten, en dan ook weer rebooten. Ik heb gemerkt dat de nvidia installer in windows 7 niet meer zeurt over rebooten, maar dat het bij sommige updates wel aan te raden is.

En als laatste nog even je temperatuur en voltage in de gaten houden. Misschien is je voeding wel defect aan het raken, waardoor er niet genoeg power op de 12V lijnen hangt, of je koeler vol stof zit waardoor het ding veel te heet wordt. (dus kast open + tafelventilator op hardste stand)

-_-

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:36:
[...]

Hij heeft nu niet een videokaart met een G80 GPU dus zou nog maar even wachten met hem in de oven gooien.
Als je da topic doorspit werkt het wel meer kaarten dan alleen met de g80 GPU ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• MicGlou
M2M schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:38:
ten eerste: windows 7 x64, of de 32 bit versie? De eerste heeft namelijk geWHQL-de drivers nodig, anders kun je ze, zonder hack, niet installeeren.
Daarnaast, heb je de drivers van je videokaart al eens geprobeerd te updaten, via de website van nvidia. De laatste officiele WHQL certified drivers. Uiteraard eerst de oude er af gooien, rebooten en dan de nieuwe er op zetten, en dan ook weer rebooten. Ik heb gemerkt dat de nvidia installer in windows 7 niet meer zeurt over rebooten, maar dat het bij sommige updates wel aan te raden is.
Beste, dit is allemaal niet nodig. De TS geeft aan dat de weergave al niet in orde is tijdens het bootscherm, de problemen kunnen dus onmogelijk een softwarematige achtergrond hebben want er is immers nog geen driver ingeladen.
[b][message=33022947,noline]En als laatste nog even je temperatuur en voltage in de gaten houden. Misschien is je voeding wel defect aan het raken, waardoor er niet genoeg power op de 12V lijnen hangt, of je koeler vol stof zit waardoor het ding veel te heet wordt. (dus kast open + tafelventilator op hardste stand)
Dit is heel waarschijnlijk hetgeen wat juist fout is gegaan, de gpu is te warm geworden en zogezegd 'doorgebrand', of misschien een ander onderdeel door directe/indirecte opwarming etc, iig is de kaart al kapot. Jouw omschrijving is ter voorkoming daarvan of vaststellen van een probleem wat grote gevolgen zou kunnen hebben voor de videokaart, maar bij deze gebruiker is het leed dus al geschied.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:32

M2M

medicijnman

MicGlou schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:16:
[...]

Beste, dit is allemaal niet nodig. De TS geeft aan dat de weergave al niet in orde is tijdens het bootscherm, de problemen kunnen dus onmogelijk een softwarematige achtergrond hebben want er is immers nog geen driver ingeladen.
ja ik had de laatste alinea niet goed genoeg gelezen, blijkbaar.

Enfin, als je kaart in de bios al een corrupt beeld geeft, en het probleem niet bij de schermen zelf ligt, dan is hoogst waarschijnlijk hardwarematig kaduk. Als je nog garantie hebt op de kaart, dan zou ik 'm terug sturen (minimum garantie is 2 jaar, dus je zou als het goed is nog wel garantie moeten hebben) of anders de ovenprocedure proberen die beschreven staat in het topic van The_mask

-_-

Verwijderd

Xenomorphh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:37:
[...]

Als je da topic doorspit werkt het wel meer kaarten dan alleen met de g80 GPU ;)
Nou dat is niet meer dan toevallig aangezien andere kaarten meestal niet hierdoor overlijden. De kans is ook erg aanwezig dat als je een niet kapotte kaart in de oven drukt hij er wel kapot uit komt.
Pagina: 1