Beste Tweakers,
Ik heb thuis twee server staan, een webserver en een controle server (Deze houd de webserver in de gaten). Nu ben ik de laatste tijd bezig met het organiseren van het back-up 'systeem'. Hierbij is het idee op gekomen om de twee machine die er nu staan te vervangen door een machine. De nieuwe machine moet aan twee eisen voldoen: laag verbruik en het kunnen draaien van twee virtuele machines.
Ik heb met deze eisen in mijn achterhoofd het volgende systeem samen gesteld:
Ik heb mijn best gedaan om te zorgen dat alles met elkaar samen werkt, maar omdat dit mijn eerste keer is dat ik zelf een systeem samen stel wou ik toch even om advies vragen.
Het idee is dat op deze machine een FC11 x64 gaat draaien met VirtualBox. VirtualBox zal dan twee machines hebben: 2x een FC4* systeem: images van de huidige servers. Verder zal het host OS een back-up taak op zich nemen: een soort veredelde NAS dus.
Dan heb ik nu nog wat vraagjes:
**Ik had op de site van de fabrikant van het moederbord iets gelezen over max 2GB, is dit van toepassing?
***Geen Ubuntu
Alvast bedankt!
Ik heb thuis twee server staan, een webserver en een controle server (Deze houd de webserver in de gaten). Nu ben ik de laatste tijd bezig met het organiseren van het back-up 'systeem'. Hierbij is het idee op gekomen om de twee machine die er nu staan te vervangen door een machine. De nieuwe machine moet aan twee eisen voldoen: laag verbruik en het kunnen draaien van twee virtuele machines.
Ik heb met deze eisen in mijn achterhoofd het volgende systeem samen gesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock 4CoreDual-SATA2 R2.0 | € 50,35 | € 50,35 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 29,25 | € 29,25 |
| 1 | Corsair VS4GBKIT667D2 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q8400S | € 182,59 | € 182,59 |
| 2 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 83,- | € 166,- |
| 1 | Samsung SH-S223B | € 19,09 | € 19,09 |
| Importeren | Totaal | € 517,18 | |
Ik heb mijn best gedaan om te zorgen dat alles met elkaar samen werkt, maar omdat dit mijn eerste keer is dat ik zelf een systeem samen stel wou ik toch even om advies vragen.
Het idee is dat op deze machine een FC11 x64 gaat draaien met VirtualBox. VirtualBox zal dan twee machines hebben: 2x een FC4* systeem: images van de huidige servers. Verder zal het host OS een back-up taak op zich nemen: een soort veredelde NAS dus.
Dan heb ik nu nog wat vraagjes:
- Valt er nog wat op/aan te merken aan de hardware configuratie?
- Is een 300 watt voeding voldoende?
- Gaat het geheugen werken?
- Kan dit moederbord meer dan 4GB aan?**
- Is een andere Linux distributie beter om te gebruiken als host?***
- Een goede schatting van het verbruik (idle)?
**Ik had op de site van de fabrikant van het moederbord iets gelezen over max 2GB, is dit van toepassing?
***Geen Ubuntu
Alvast bedankt!