Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, dit is mijn eerste post, dus mijn excuses als het in een verkeerd topic o.i.d. staat!

Ik ben van plan om een beamer (Acer X110) te kopen.
Wil deze gebruiken om films, af en toe tv, op te kijken, en mijn XBOX360 op aan te sluiten.
Ik heb helaas geen digitale televisie.

Een aantal vragen voordat ik tot aanschaf overga:
1. Krijg ik via mijn videorecorder televisie op de beamer? En hoe doe ik dit?
2. Is de beeldkwaliteit dan goed?
3. Is het de moeite waard om op die beamer een XBOX360 aan te sluiten?
4. Is de Acer X110 uberhaupt een goede optie?
5. Heb ik nog extra spullen nodig?

Alvast bedankt! :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
5 jaar geleden vond ik dit al twijfelachtig, nu zou ik toch echt minstens voor een hd ready hometheater projector gaan, tweedehands voor vrij weinig te krijgen. Breedbeeld, dvi/hdmi input, degelijk contrast, stil en perfect voor een verduisterde ruimte. Dat alles heeft deze niet.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Deze die beamer is twijfelachtig voor de job?
Die beamer heeft toch ook HDMI!?

Heb je suggesties voor een 2e hands HD Ready beamer?

• ShittyOldMan
  • Nu online
Nee enkel vga, composite en supervideo. Resolutie is 800x600 waarvan je vandaag de dag met breedbeeld enkel 800x450 gebruikt. Deze is gericht op kantoor gebruik e.d. Natuurlijk werkt het wel, maar voor een beetje extra kan het al stappen beter worden.
Kijk naar wat oudere optoma, sanyo, epson en panasonic modellen met 1280x720 native resolutie ("native" is belangrijk, dat is de resolutie van het paneel dat er in zit)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hier staat dat de Acer X110 ook hogere resoluties heeft:
http://www.pixmania.nl/nl.../acer/x110-projector.html

Resolutie Native: SVGA (800 x 600 pixels)
Maximaal: UXGA (1600 x 1200 pixels), 1080p (1920 x 1080 pixels)

(weliswaar niet de Native, maar dat snap ik sowieso niet?! "de resolutie van het paneel?!")

Videostandaard NTSC (3.58/4.43), PAL (B/D/G/H/I/M/N), SECAM (B/D/G/K/K1/L), HDTV (720p, 1080i, 1080p), EDTV (480p, 576p), SDTV (480i, 576i)

En ook HDTV?

Please advise, ik ben de grootste leek die er bestaat, haha :P

• ShittyOldMan
  • Nu online
Een projector gebruikt een LCD paneel met zoveel bij zoveel pixels, in dit geval 800x600 (dat is dus de native resolutie). Deze accepteert ook een 1920x1080 signaal, wat veel scherper is, maar zal het zelf terugbrengen naar 800x600 (800x405 omdat het breedbeeld is) zodat het past op het eigen LCD paneel. Je kunt dus wel hdtv aansluiten, maar niet met die kwaliteit weergeven.

[ Voor 8% gewijzigd door ShittyOldMan op 29-11-2009 02:37 ]

Pagina: 1