Na schoonmaak geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 19:09
Hallo tweakers,

Ik heb zojuist een P4-systeempje van m'n pa opengeschroeft en het stof verwijderd mbv de stofzuiger. Ook even de harde schijf los gedraaid, maar verder niets mee gedaan en weer vast gedraaid.

Vervolgens alles weer in elkaar gezet, aangesloten en aan gezet. Fan draait, hdd draait, maar ik krijg geen beeld. Ook geen BIOS oid, de monitor ontvangt geen signaal.

Ik kwam dit topic tegen waar dus al wordt gezegd dat het niet goed is om de boel met een stofzuiger schoon te maken. Had ik eerder moeten weten, maar goed, daar doen we niets meer aan.

Wat is de oorzaak dat ik geen beeld heb? Heb ik de geíntegreerde graphics card gemold? Ik heb tijdens het schoonmaken geen vitale delen geraakt, alleen erboven gehouden. De monitor werkt aan mijn laptop wel, dus die is OK.

Systeempje:
CPU: Intel Pentium 4, 2400 MHz (18x133)
Moederbordnaam: Gigabyte GA-8SIMLH (3 PCI, 1AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord chipset: SiS 651
Systeemgeheugen: 738 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type: Award Modular (01/24/03)
Videokaart: SiS 650_651_M650_740 (32MB)
3D-versneller: SiS 315 Integrated

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51
Heb je enige idee hoeveel statische electriciteit zo'n stofzuiger afgeeft...
(hmm .. sorry, zo is het net een fipo, dat had je zelf al ontdekt)
Anyhow, controlleer of alles er goed inzit. Met name je videokaart. Start anders eens op met het minimale aantal kaarten en geheugen en hdd's e.d. zodat je misschien in het bios scherm kan komen. Dan weet je tenminste of de basis nog werkt. Vervolgens kan je een voor een bijprikken.

[ Voor 76% gewijzigd door DukeBox op 28-11-2009 12:27 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-12 08:19
Zit je CPU Koeler nog wel goed vast?

Verwijderd

Stekkers controleren. En daarna nog een keer controleren.

• Stiems4
Allereerst bedankt voor de snelle reacties!
DukeBox schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:25:
Heb je enige idee hoeveel statische electriciteit zo'n stofzuiger afgeeft...
(hmm .. sorry, zo is het net een fipo, dat had je zelf al ontdekt)
Anyhow, controlleer of alles er goed inzit. Met name je videokaart. Start anders eens op met het minimale aantal kaarten en geheugen en hdd's e.d. zodat je misschien in het bios scherm kan komen. Dan weet je tenminste of de basis nog werkt. Vervolgens kan je een voor een bijprikken.
Yup, leerzaam zo:S Zal niet weer gebeuren met een stofzuiger... Videokaart zit toch ingebakken in het moederbord? Die kan ik dan toch niet op aansluiten controleren. Verder heb ik echt alles ongemoeid gelaten.

Ik krijg geen beeld. Kan dit dus ook aan andere apparaten liggen? Als ik de hdd los haal, zou ik dan evt. wel de BIOS moeten kunnen zien?
hhoekstra schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:27:
Zit je CPU Koeler nog wel goed vast?
Deze zit nog muurvast ;) De grote fan heb ik wel even losgeklikt en weer vast geklikt, maar dat lijkt met het probleem ook niet omdat deze gewoon gaat draaien.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:28:
Stekkers controleren. En daarna nog een keer controleren.
Volgens mij heb ik zo langzamerhand wel alle stekkers gecheckt... Ook de kabel van de monitor zelf is goed, volgens mij.

Mocht ik de integrated graphics gemold hebben, dan krijg ik geen beeld meer. Kan ik dit evt. oplossen door een PCI-videokaartje erin te prikken? Er is nog 1 PCI slot vrij...

Verwijderd

ik maak pc's alleen maar stofvrij met stofzuigers.. geen 1x is er iets stuk gegaan....

• Stiems4
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:40:
ik maak pc's alleen maar stofvrij met stofzuigers.. geen 1x is er iets stuk gegaan....
Had het volgens mij ook wel vaker gehoord, maar hier ging 't dus blijkbaar niet goed... De opmerking lost m'n probleem echter niet op... :(

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07
Heb je geen andere beeldschermaansluitingen? S-video bijvoorbeeld, die je op een tv kan uitproberen? Het klinkt inderdaad alsof de monitor niet goed is aangesloten; check eens of je hem misschien op een verkeerde VGA-poort hebt aangesloten (soms zitten er twee op een pc: onboard en van een kaartje).

Ik maak mijn pc ook altijd schoon met de stofzuiger en daarbij is niets misgegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Qips op 28-11-2009 12:49 ]

• Stiems4
Mr.Qips schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:49:
Heb je geen andere beeldschermaansluitingen? Check eens of je hem misschien op een verkeerde VGA-poort hebt aangesloten (soms zitten er twee op een pc: onboard en van een kaartje).
Ik heb hier een onboard kaartje, met blauwe stekker. Daarboven zit een male connector (ipv female) met ongeveer dit teken: |oo| en dan nog een rechthoekje eromheen. Waar dient deze voor?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:37

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is een com-poort. Als je goed kijkt is het ook niet de male versie van de VGA aansluiting.

Maar je hebt je dus niet per ongeluk vergist in de VGA aansluiting?

Soms zit er een onboard videokaart in én een losse. Waarvan er natuurlijk maar 1 is ingeschakeld.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Ik vraag me af of je alleen been beeld krijgt, of dat je moederbord gewoon niet doorstart.
Hoor je de HD het os starten? of is je HD doodstil.

Het lijkt me namelijk logischer dat je moederbord niet meer werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 28-11-2009 13:15 ]

• Stiems4
Nee, 100% zeker niet vergist. Heb namelijk geen losse videokaart. Ik heb dus ook geen andere beeldschermaansluitingen...

Zit momenteel te kijken naar een ander (cheap-ass) videokaartje hier in de buurt. Moet ik nog op dingen letten?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Per ongeluk aan/uitschakelaar van de voeding aangeraakt? Achterop, naast de stroomaansluiting.

• Stiems4
ssj3gohan schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:20:
Per ongeluk aan/uitschakelaar van de voeding aangeraakt? Achterop, naast de stroomaansluiting.
Dat was in eerst instantie zo en dan doet ie helemaal niets. Daarna knopje omgezet en geprobeerd de computer op te starten. Apparaten die reageren:

Fan, hdd, dvd speler, dvd brander. Ik krijg dus alleen geen beeld. Denk wel dat het de onboard graphics is die het niet meer doet. Daarvoor wil ik ff een kaartje aanschaffen. Dit lijkt me wel een geschikte toch: http://link.marktplaats.nl/298675639 ? Wel een mega-upgrade van 32 mb shared naar 128 mb dedicated :P

Edit: Wel moet ik erbij zeggen dat hij niet volledig lijkt op te starten. Nu weet ik niet of dit veroorzaakt kan worden door een defecte onboard? En zou dit opgelost kunnen zijn door een aparte videokaart?

[ Voor 13% gewijzigd door Stiems4 op 28-11-2009 13:28 ]

• job

job

Stiems4 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:27:
Apparaten die reageren:

Fan, hdd, dvd speler, dvd brander. Ik krijg dus alleen geen beeld. Denk wel dat het de onboard graphics is die het niet meer doet.
Hoe reageren ze? Dat je HD aan gaat is omdat er stroom op komt te staan. Maar doet hij ook daadwerkelijk wat? Gaat die ook ratelen (zoals wanneer je windows opstart)? Gaat het HD lampje wel knipperen op het moment dat windows op zou starten?

Dat moet je wel even zeker weten.. straks koop je een nieuwe videokaart.. en dan blijkt dat niet de oplossing te zijn. Dat je HD aangaat is dus niet genoeg om te bevestigen dat je moederbord nog werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 28-11-2009 13:32 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53
Heeft hij een piepje? Als hij dat wel doet dan geraakt hij door de POST, maar geeft geen beeld omdat de onboard kapot is. Geeft hij geen piepje, dan geraakt hij niet door de POST en dan is er nog meer kapot.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• job

job

Er zijn inderdaad aardig wat merken moederborden die een piepje geven bij opstarten. goede tip.
Maar niet allemaal. Dus ga daar niet altijd van uit. :)

Verwijderd

maak je hdd los, start hem op... prik je geheugen eruit en laat 1 reepje erin en start hem op.

• robindv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12 11:09
offtopic: Ads door Google
Schoonmaakbedrijf Hengelo
Schoonmaak van kantoren, fabrieken, scholen, horeca, recreatie www.schoonmaakgilde.nl
lol..

ontopic: wellicht kan de handleiding van je moederbord je helpen als je die nog hebt...

Verwijderd

Heb je mischien de bios een harde reset gegeven ?? Dat zou mischien ook wel kunnen helpen door de voedings stekker er uit te halen en het batterijtje er voor tien seconde er uit te halen en dan er weer in te stoppen .Want dit soort dingen heb ik ook wel eens gehad met m,n eigen pc en van een vriendin naar dat ik de harde schrijfen er uit heb gehaald en met een stofzuiger ging schoon maken 8)7
en naar twee drie keer proberen deedt de pc het in eens weer O-)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Zoals eerder gezegd: geeft hij een piepje en gaat daarna de hdd doen alsof hij normaal opstart? Dan is het je igp. Zoniet, dan start niks door. Mem, cpu nakijken, zorg dat als je een ps/2 toetsenbord hebt, dat hij in het juiste gaatje zit (ja, daar doen sommige moederborden moeilijk over), zorg dat je fans vastzitten (ja, daar doen sommige moederborden moeilijk over), zit er een lampje op het moederbord dat zegt dat je mobo standby staat? Brandt die?

• Malantur
ssj3gohan schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:51:
zorg dat je fans vastzitten (ja, daar doen sommige moederborden moeilijk over)
Zorg dat de kabel van je fans vastzitten* :P
Je kan de fan zelf ook vastzetten door er iets in te steken, maar daar is ie vast niet blij mee! :+

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12 17:54

r44

Bij een P4 moederbord moet je ook een P4 voeding aansluiten.
Dit is een 4 polig stekker die vanaf je voeding op je moederbord in prikken.
Op je moederbord vindt je het links boven in de buurt van je processor socket.
Als deze niet aangesloten is of niet goed vastzit zal het syteem ook niet doorstarten.

44

• Stiems4
job schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:30:
[...]

Hoe reageren ze? Dat je HD aan gaat is omdat er stroom op komt te staan. Maar doet hij ook daadwerkelijk wat? Gaat die ook ratelen (zoals wanneer je windows opstart)? Gaat het HD lampje wel knipperen op het moment dat windows op zou starten?

Dat moet je wel even zeker weten.. straks koop je een nieuwe videokaart.. en dan blijkt dat niet de oplossing te zijn. Dat je HD aangaat is dus niet genoeg om te bevestigen dat je moederbord nog werkt.
De harde schijf draait z'n rondjes, want hij suist. Hij ratelt niet zoals bij het opstarten zoals bij het opstarten van Windows.
Malantur schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:31:
Heeft hij een piepje? Als hij dat wel doet dan geraakt hij door de POST, maar geeft geen beeld omdat de onboard kapot is. Geeft hij geen piepje, dan geraakt hij niet door de POST en dan is er nog meer kapot.
Voor het defect gaf het moederbord ook geen piepje bij het opstarten / aanzetten en nu ook niet. Wat is trouwens de POST??
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:38:
maak je hdd los, start hem op... prik je geheugen eruit en laat 1 reepje erin en start hem op.
HDD al eens los gehad, maar ik krijg helemaal geen beeld. Niet met en niet zonder hdd. Ook met 1 reepje eruit geprobeerd; geen effect. Wat kan het geheugen er mee te maken hebben?
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:50:
Heb je mischien de bios een harde reset gegeven ?? Dat zou mischien ook wel kunnen helpen door de voedings stekker er uit te halen en het batterijtje er voor tien seconde er uit te halen en dan er weer in te stoppen .Want dit soort dingen heb ik ook wel eens gehad met m,n eigen pc en van een vriendin naar dat ik de harde schrijfen er uit heb gehaald en met een stofzuiger ging schoon maken 8)7
en naar twee drie keer proberen deedt de pc het in eens weer O-)
Hoe heb ik die een harde reset kunnen geven? Dit is trouwens het proberen nog wel waard... Maar je bedoelt dat ik evt. vaker de stekker en batterij eruit moet halen?
ssj3gohan schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:51:
Zoals eerder gezegd: geeft hij een piepje en gaat daarna de hdd doen alsof hij normaal opstart? Dan is het je igp. Zoniet, dan start niks door. Mem, cpu nakijken, zorg dat als je een ps/2 toetsenbord hebt, dat hij in het juiste gaatje zit (ja, daar doen sommige moederborden moeilijk over), zorg dat je fans vastzitten (ja, daar doen sommige moederborden moeilijk over), zit er een lampje op het moederbord dat zegt dat je mobo standby staat? Brandt die?
Hoe kan ik mem en cpu nakijken? PS/2 toetsenbord zit goed. Paars = paars ;)
Fans zitten ook vast en de kabels lijkt me ook. De fans draaien allemaal.
Bij het aanzetten gaat het lampje van de mobo branden.
Malantur schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:27:
[...]

Zorg dat de kabel van je fans vastzitten* :P
Je kan de fan zelf ook vastzetten door er iets in te steken, maar daar is ie vast niet blij mee! :+
Lost echt het probleem op.. .:(
r44 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:38:
Bij een P4 moederbord moet je ook een P4 voeding aansluiten.
Dit is een 4 polig stekker die vanaf je voeding op je moederbord in prikken.
Op je moederbord vindt je het links boven in de buurt van je processor socket.
Als deze niet aangesloten is of niet goed vastzit zal het syteem ook niet doorstarten.
P4 zit in het midden van het moederbord. Deze voeding heeft er altijd in gezeten en kan m.i. het probleem niet zijn. Aandrukken van de kabel misschien, maar welke kabel is het?

Zal anders eens een fotootje schieten van de kast...

[ Voor 8% gewijzigd door Stiems4 op 28-11-2009 15:18 ]

• job

job

Stiems4 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:15:
De harde schijf draait z'n rondjes, want hij suist. Hij ratelt niet zoals bij het opstarten zoals bij het opstarten van Windows.
Wat ik al dacht.. je moederbord komt niet eens aan opstarten toe.. Het niet beeld geven ligt dan aan je moederbord.. en niet specifiek aan de videochip. Je kan de tips in dit topic volgen of je nog leven in je bordje krijgt.. maar de kans is groot dat het een kapot moederbord is.

• mvh
  • Laatst online: 20:41

mvh

State Governor

Hoe heb ik die een harde reset kunnen geven? Dit is trouwens het proberen nog wel waard... Maar je bedoelt dat ik evt. vaker de stekker en batterij eruit moet halen?

P4 zit in het midden van het moederbord. Deze voeding heeft er altijd in gezeten en kan m.i. het probleem niet zijn. Aandrukken van de kabel misschien, maar welke kabel is het?
Zo'n harde reset van de BIOS is in principe nooit nodig, maar soms kan het nodig zijn (bijvoorbeeld als je teveel aan het overklokken bent geweest). Volgens mij zit er ook vaak een jumper voor op het moederbord, met een bijschrift als 'CMOS Reset'. Als je de pinnetjes hiervan (tijdelijk) met elkaar verbindt, bijvoorbeeld met een schroevendraaier, tijdens het opstarten wordt hij gereset.

De voedingsstekker waar ze het over hebben heeft niet met je CPU opzich te maken. Vanuit je voeding komt een grote kabelboom met een 20- of 24-aderige stekker naar je moederbord, en daarnaast is er nog een extra 4-polig voedingsstekkertje speciaal voor de CPU, die is bekend als de P4 voedingsstekker. Als je alle stekkers los hebt gehad zou het kunnen zijn dat je deze vergeten bent, die zit meestal linksboven je CPU.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Malantur
[...]

Dan krijgt hij wel stroom, maar er wordt geen data gevraagd. Hier kan je niets concluderen.
[...]

Voor het defect gaf het moederbord ook geen piepje bij het opstarten / aanzetten en nu ook niet. Wat is trouwens de POST??
Wikipedia: Power-on self-test
[...]

HDD al eens los gehad, maar ik krijg helemaal geen beeld. Niet met en niet zonder hdd. Ook met 1 reepje eruit geprobeerd; geen effect. Wat kan het geheugen er mee te maken hebben?
Geheugen kapot -> geraakt niet door de POST
[...]

Ofwel door de stekker en batterij eruit te halen, ofwel door de CLR_CMOS jumper (normaal te vinden naast de batterij) te gebruiken.
[...]

Hoe kan ik mem en cpu nakijken? PS/2 toetsenbord zit goed. Paars = paars ;)
Fans zitten ook vast en de kabels lijkt me ook. De fans draaien allemaal.
Bij het aanzetten gaat het lampje van de mobo branden.
Het gemakkelijkste is vervangen door een exemplaar waarvan je weet dat ze wel werken. Of als je een andere computer beschikbaar hebt hetzelfde type ram en/of cpu dan kan je ze daar ook in testen.
Gebruik Memtest86+ om het geheugen te testen op fouten.
[...]

Lost echt het probleem op.. .:(
Trieste reactie.. Laten we dan vanaf nu alle ludieke noten in het leven achterwegen laten?
Ik verduidelijk alleen maar wat Ssj3gohan zegt. Maar als je liever hebt dat ik hier niets meer zeg, dan ga ik met plezier ergens anders reageren..

• Stiems4
job schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:22:
[...]

Wat ik al dacht.. je moederbord komt niet eens aan opstarten toe.. Het niet beeld geven ligt dan aan je moederbord.. en niet specifiek aan de videochip. Je kan de tips in dit topic volgen of je nog leven in je bordje krijgt.. maar de kans is groot dat het een kapot moederbord is.
Daarom vroeg ik ook of hij het onboard gedeelte nodig had om op te starten. ;)

Je gaat dus uit van een kapot moederbord. Maar kan het ook de processor zijn? Ik krijg komende week nog wel een andere processor binnen, dus kan dat dan evt. testen.

Verder zit ik wel te kijken naar snelle oplossingen: Kan dit mobo hem vervangen: V&A aangeboden: mATX Soltek SL-85DIV3-L ? 't Is verder maar een verouderd PC'tje maar zolang hij liep had m'n pa er meer dan genoeg aan. Nu niet ... :P

• Stiems4
Malantur schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:27:
[...]

Dan krijgt hij wel stroom, maar er wordt geen data gevraagd. Hier kan je niets concluderen.

[...]

Wikipedia: Power-on self-test

[...]

Geheugen kapot -> geraakt niet door de POST

[...]

Ofwel door de stekker en batterij eruit te halen, ofwel door de CLR_CMOS jumper (normaal te vinden naast de batterij) te gebruiken.

[...]

Het gemakkelijkste is vervangen door een exemplaar waarvan je weet dat ze wel werken. Of als je een andere computer beschikbaar hebt hetzelfde type ram en/of cpu dan kan je ze daar ook in testen.
Gebruik Memtest86+ om het geheugen te testen op fouten.

[...]

Trieste reactie.. Laten we dan vanaf nu alle ludieke noten in het leven achterwegen laten?
Ik verduidelijk alleen maar wat Ssj3gohan zegt. Maar als je liever hebt dat ik hier niets meer zeg, dan ga ik met plezier ergens anders reageren..
Als ik 't goed begrijp heb ik dus een No-POST screen ;) Maar dan is het dus niet duidelijk of dit veroorzaakt wordt door de defecte onboard graphics... Als hij niet door de POST komt, kan dat hieraan liggen, maar wordt dit niet opgelost door de onboard graphics te vervangen. Heb ik dat zo een beetje goed begrepen?

Batterij en voeding eruit halen kan ik nog proberen...

Het probleem is dat dit verder het enige dekstopje thuis is. Verder wel drie laptops in de buurt, maar dus geen mogelijkheid om de componenten te testen.

Excuses voor m'n reactie, maar vond de reactie niet al teveel toevoegen. Wil dit gewoon graag opgelost zien en ben daarom echt wel blij met de reacties. ;)

Mobo vervangen lost het probleem in ieder geval wel op, toch?

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12 17:54

r44

Zie link.
op deze foto staat het P4 stekkertje linsk boven.
Een wit vierkantblokje
http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=1399

44

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12 15:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Misschien heb je wel een elco/condensator van het moederbord opgezogen tijdens het stofzuigen ..

Afbeeldingslocatie: http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i303/30328_4lo.jpg

.. of zoals iemand hierboven zegt, heb je hem misschien gemold door statische elektriciteit.

Persoonlijk zou ik nooit een pc uitzuigen als ik de beschikking had over een compressor. Dat werkt gewoonweg perfect ! Bij ons op het werk zijn ze te lame om er één aan te schaffen, dus in de TD is het nu iedere keer kloten als er een zo'n ranzig ding binnenkomt :r

Je zou de stofzuigerzak eens leeg kunnen kiepen en kijken of er wat in zit .. of kijken op het moederbord of je ergens afgebroken pootjes ziet ofzo ..

Dat de harde schijf gewoon draait is niet verwonderlijk, want die krijgt zijn voeding rechtstreeks vanaf de voeding. Als hij ook daadwerkelijk ratelt .. dat maakt wel uit, want dan wordt hij door de processor aangestuurd om wat te doen (Windows laden o.i.d.).

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-11-2009 17:14 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• job

job

Stiems4 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:31:
Daarom vroeg ik ook of hij het onboard gedeelte nodig had om op te starten. ;)

Je gaat dus uit van een kapot moederbord. Maar kan het ook de processor zijn? Ik krijg komende week nog wel een andere processor binnen, dus kan dat dan evt. testen.
Zonder videokaart boot een moederbord niet, maar hoe dit bij een moederbord zit waarvan de videokaart stuk is?? Geen idee. Je kan natuurlijk altijd een videokaart lenen om te testen. Een kopen is vervelend als het niets helpt.

Het kan ook wel de cpu zijn, maar dat komt eigenlijk minder vaak voor. Moederborden gaan makkelijker stuk dan cpu's. Maar alles kan natuurlijk.
Verder zit ik wel te kijken naar snelle oplossingen: Kan dit mobo hem vervangen: V&A aangeboden: mATX Soltek SL-85DIV3-L ? 't Is verder maar een verouderd PC'tje maar zolang hij liep had m'n pa er meer dan genoeg aan. Nu niet ... :P
Je moet even uitzoeken welke socket dat moederbord heeft, en welk geheugen het ondersteund.
(dat staat er dus al bij :) )
Als dat het zelfde is als het huidige moederbord, dan gaat het prima werken.
Waarschijnlijk moet je wel de boel opnieuw installeren.

Maar buiten dat.. Het lijkt op een stuk moederbord.
Maar bevestig dat of sluit het uit dmv de tips in dit topic.
En kijk nog eens even of alle onderdelen nog goed vast zitten. Voor het zelfde geld is het iets knulligs als een losse stekker.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 28-11-2009 17:42 ]

• Stiems4
Ik kwam een setje tegen op marktplaats: geheugen, mobo en videokaart kon ik overnemen voor een mooi prijsje. Mobo is een nieuwere dus die gaan we ook inbouwen.

Hopelijk werkt dit weekend alles weer :)

Iedereen bedankt voor de antwoorden! _/-\o_
Pagina: 1