Toon posts:

na schoonmaak geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een AMD Athlon staan. Deze pc moest geformateerd worden en schoongemaakt worden.

Dus ik heb de kast open gehaalt de schijven eruit gehaalt, deze in een andere pc gezet als slave. Daarna geheel geformateerd en daarna op dezelfde wijze terug gezet.
Daarna heb ik de processor los gehad en alle kaarten eruit gehaalt om deze met een kwast en stofzuiger van stof vrij te maken. :|

Nu heb ik alles weer aangesloten (nieuwe coolgel tussen koeling en proccesor gedaan, dat was het eerste probleem na een paar seconden sloeg de pc af omdat ik de coolgel vergeten was) het beeldscherm zegt wel dattie connected is maar hij geeft geen beeld. :*)

Ook start hij de bios oid niet op, ik heb dus uit een andere pc letterlijk de schijven zoals die werken in de andere pc in de amd gezet en die geven ook geen beeld. ;)

aan de harde schijven ligt het niet, de voeding doet het ook goed, ik heb ook een andere voeding geprobeert.
Het memory doet het in de andere pc ook goed. de koeling is nu ook goed aangesloten omdat hij zichzelf uit beveiliging niet meer uitschakeld. De voeding nagemeten en die heeft ook nergens last van. Ook een ander beeldscherm geprobeerd en die zegt dat hij gewoon connected is. Ook een andere agp kaart geprobeert en de video kaart op het moederbord, deze zijn allemaal connected maar ze geven gewoon geen beeld. 8)7

De helderheid op het beeldscherm is ook goed, want op een andere pc geeft hij perfect beeld. :Y)

Wat zou er mis kunnen zijn?? :o
Ik zou veel baat hebben bij iemand die nog een tip heeft om te checken of een oplossing!! _/-\o_

Verwijderd

Tsja als wat je zegt allemaal lijkt te werken blijft er alleen nog mobo en processor over, kan je de processor in een andere pc proberen? en heb je ook al opgestart met zo min mogelijk apparaten aangesloten (geen geluidskaart, cd-rom speler, etc.)? Als er daar wat mee mankeert kan hij ook niet opstarten soms :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het gebruik van een stofzuiger in de pc wordt afgeraden en kwasten kunnen haartjes achterlaten die de boel kunnen kortsluiten..

Check dus of er ergens iets is achtergebleven... met een busje perslucht/of de mond ram-sloten/agp-sloten schoonblazen en nog es proberen :)

CMOS resetten kan ook nooit kwaad :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 13-05-2006 19:18 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:14:
Tsja als wat je zegt allemaal lijkt te werken blijft er alleen nog mobo en processor over, kan je de processor in een andere pc proberen? en heb je ook al opgestart met zo min mogelijk apparaten aangesloten (geen geluidskaart, cd-rom speler, etc.)? Als er daar wat mee mankeert kan hij ook niet opstarten soms :)
Kan het ook niet gewoon aan het moederbord liggen, als je een beetje goede stofzuiger hebt gebruikt dan kan het wel eens gebeuren dat er iets vitaals mee gezogen wordt

[schaammodus]In mijn prille computerdagen heb ik dezelfde fout gemaakt[/schaammodus]

Destijds heb ik de hele computer laten nameten en toen maakte het moederbordt ook ergens kortsluiting.

Heb je wel goed antistatisch gewerkt?

In ieder geval succes

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

Haan

dotnetter

Kijk eerst hier eens naar zou ik zeggen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

En wat voor Athlon processor gaat het precies om?

Je hebt trouwens geen hardeschijf nodig om je pc op te laten starten, dus daar zal het probleem niet liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Haan op 14-05-2006 11:19 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Kijk eerst eens goed naar alle aansluitingen of die goed vastzitten, maak desnoods alles eens los
en weer vast. Ik heb al eens geen beeld gehad omdat toetsenbord en muis verkeerd om waren aangesloten en ook toen een CDrom niet op de voeding was aangesloten hing het ding bij POST.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:06:
Nu heb ik alles weer aangesloten (nieuwe coolgel tussen koeling en proccesor gedaan, dat was het eerste probleem na een paar seconden sloeg de pc af omdat ik de coolgel vergeten was) het beeldscherm zegt wel dattie connected is maar hij geeft geen beeld. :*)
Hij slaat niet af omdat je de pasta vergeten bent.
Ik denk dat je de cpu gemold hebt.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
Zit de videokaart nog wel vast dan?? Als je AGP hebt of zelfs pci, komen die makkelijk iets omhoog. Druk al die kaarten eens goed aan

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zal ook geen videokaart probleem zijn, dan krijg je namelijk een lange piep bij het starten.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik sluit mij aan bij KillerAce_NL.
Waarschijnlijk heb je je CPU door laten fikken bij gebrek aan die coolpasta.
Als de PC vanwege een thermische beveiliging is uitgevallen na enkele seconden, en daar lijkt het wel op, is de kans erg groot dat je CPU is doorgefikt. In tegenstelling tot de huidige S754 en S939/940 processoren van AMD, waren de XP's behoorlijke heethoofden, ook nog eens niet voorzien van een degelijk thermische beveiliging zoals die op dit moment bestaat.
Over het algemeen is de processor eerder doorgefikt dan dat de PC kan uitschakelen.

Je kan het controleren door de processor er even uit te halen, en aan de onderkant van de CPU te kijken. In het vierkantje in het midden tussen de pinnen, onder de core dus, is vaak een schroeivlekje te zien als de CPU is doorgefikt. Als dit het geval is, heb je er een mooie sleutelhanger bij, helaas...

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
alles uit de kast halen en op een tafel alles in elkaar zetten zonder kast en alles stuk voor stuk schoon spuiten met perslucht

1337

Verwijderd

Bogey Dope schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:11:
[...]
als je een beetje goede stofzuiger hebt gebruikt dan kan het wel eens gebeuren dat er iets vitaals mee gezogen wordt
Dat dacht ik ook gelijk, check de manual van je moederbord eens en kijk of je jumpers mist van je bordje.
En zoals al gezegd, een andere processor proberen, of deze proc. in een andere pc.

Zelf zou ik helemaal van voor af aan beginnen, bord uit de kast op antistatische folie leggen, processor-memory-vid card erin, voeding eraan, CMOS clearen en dan eens zien wat er gebeurt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

job

BredeP schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:23:
Ik sluit mij aan bij KillerAce_NL.
Waarschijnlijk heb je je CPU door laten fikken bij gebrek aan die coolpasta.
KillerAce_NL zegt juist dat een gebrek aan pasta niet de oorzaak kan zijn.
En daar ben ik het mee eens. Je cpu koeler doet prima z'n werk zonder pasta. Het is alleen risky als je dat ding lang en op full load laat draaien.

Ik denk gewoon dat de core gecrushed is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter idd...

En verder is het een misvatting om automatisch te denken dat "geen beeld" problemen altijd aan videoplank of beeldkanon ligt - als je even stilstaat bij waar dat beeld vandaan komt kan het legio zaken zijn, waar we dus die troubleshooter voor geschreven hebben. Doe er je voordeel mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.