Mute schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:47:
Sorry hoor, maar leeftijd is natuurlijk een beetje een bullshit argument, als de topicstarter z'n leeftijd niet in had gevuld in z'n profiel dan was er waarschijnlijk niemand geweest die had gevraagd hoe oud ie was
Kennelijk was
iemand wel geïnteresseerd in dat soort informatie om het topic in de juiste context te kunnen plaatsen. Nee, dat soort dingen vraag je niet, dat klopt. De informatie was echter wel gewoon beschikbaar.
want zo onvolwassen of puberaal of wat dan ook was de startpost niet.

Maar nu omdat z'n leeftijd wel bekend is, en het een vrij jong iemand blijkt te zijn, vallen mensen daar ineens over.
Ik val niet over zijn leeftijd, ik val over de lompheid van dit topic.
Zijn leeftijd verklaart een hoop en zie ik als een verzachtende omstandigheid.
Het zou kunnen, maar ik vond het zo iets duidelijker.
Ik zie overigens echt niet in waarom leeftijd en community-ervaring relevant zijn, dat komt op mij toch over alsof je eerst een bepaalde 'status' moet hebben bereikt om te mogen klagen. Dat lijkt me niet echt wat je zou moeten willen op een forum dat openstaat voor iedereen.
Iemand die op de eerste dag over het beleid klaagt neem ik niet serieus. Iemand die weinig post, neem ik weinig serieus. Iemand die veel post neem ik onder verder gelijke omstandigheden serieuzer. Kortom, ik vind het wel degelijk belangrijk wie er eigenlijk iets zegt. En ik ben echt niet de enige. Het is politiek correct doch ook gezwets als je zegt dat het niet uitmaakt.
In het geval van community-ervaring in het bijzonder: je moet niet vergeten dat Tweakers.net ook een (uitstekende

) frontpage heeft waar veel mensen komen die niet op het forum actief zijn, en het lijkt me dat die ook hun zegje mogen doen?
Die zouden het waarschijnlijk houden bij een keertje klagen onder het betreffende nieuwsitem.
En onder "zegje mogen doen" versta ik iets anders dan een topic van net 2 regels.