Lord of the Rings op Blu-ray?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat er in het Shopping Forum gediscussieerd wordt over de verkrijgbaarheid van films kan nog, maar laten we discussies over de beeldkwaliteit van rips a.u.b. achterwege houden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:14:
@ GMC ,\
heb je link naar sites met de vergelijkingen?
Ehh nee, die sites zouden hier niet zijn toegestaan. En wat ik ook al schreef: Ik wacht op de originele BD's in de winkels, en kijk dan gewoon met m'n blu-ray speler

Plus wat Orion hierboven dus ook al zegt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
De officiële trilogie op Blu-ray is gereviewed. Zoals te verwachten was naar aanleiding van de reeds gelekte HD-versies is het beeld nogal belabberd. En da's niet eens overdreven gesteld, als je het zo leest. Ongelooflijk zonde van zo'n release waar zo'n beetje de halve wereld op zat te wachten ;)

Misschien (hopelijk!) doen ze hier wat aan met een eventuele Extended version. Deze skip ik logischerwijs :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mezelf maar eens te quoten ....

Ik schreef op maandag 14 december 2009
Lord of the Rings Blu-ray Set for April
Posted December 14, 2009 03:28 AM by Juan Calonge

New Line Cinema New Line Home Entertainment, in conjunction with Warner Home Video, will release 'The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy' on Blu-ray on April 6, 2010. Release details are unchanged from those revealed early in the year (see blu-ray.com, June 24). The nine-disc box set will contain the theatrical versions of the movies, along with more than seven hours of special features (on three regular DVDs), digital copies for each film, and previews for the extended versions of the films (which will come out on Blu-ray "at a later date").
Dat is dus vandaag.

Dat u het allemaal maar weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

nu bij de mediamarkt daily mania

de trilogie op Blu-ray voor 48 euro

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
En op zich niet duur, op dailymania maar 48€
Jammer dat het zo'n slechte release is.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Arfman schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:30:
Ow, het is niet de extended :')
Dan wacht ik inderdaad nog wel even, voorlopig red ik me nog wel met de HD DVD transfers. Onbegrijpelijk dat ze niet meteen de Extended Edition versies ernaast leggen, lijkt wel of ze geen geld willen verdienen.
Voor BR gaan ze voor de extended editions nog weer een stap verder. Er komt weer nieuw materiaal beschikbaar (er gaan geruchten dat ze delen van "the hobbit" in de extended versie verwerken). Er wordt gezegd dat de extended editions op BR ergens half 2011 beschikbaar komen, waarschijnlijk dus ook in de buurt van de release van "the hobbit".

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felyrion schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:01:
[...]

Voor BR gaan ze voor de extended editions nog weer een stap verder. Er komt weer nieuw materiaal beschikbaar (er gaan geruchten dat ze delen van "the hobbit" in de extended versie verwerken). Er wordt gezegd dat de extended editions op BR ergens half 2011 beschikbaar komen, waarschijnlijk dus ook in de buurt van de release van "the hobbit".
Pssst: het is geen BR maar BD (Bluray Disk).

En van je stelling zou ik graag de bron willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Hmja, BD dan ;)

Die bewering komt voornamelijk van een aantal interviews die ik gezien heb.
Deels ook hier te vinden, en zie ook deze discussie

Komt voornamelijk voort uit toespelingen van de heer jackson zelf, en het feit dat hij zegt dat hij nog één ultieme release wil creeeren die meer moet bieden dan welke andere lotr box tot nu toe.

[ Voor 38% gewijzigd door Felyrion op 07-04-2010 11:33 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Heeft iemand de BD al?
Het schijnt dat de beeld kwaliteit niet echt hoger is als de HDTV uitzendingen die er al geweest zijn.
Maar ik vraag me af of dat iemand dat kan bevestigen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 03:33:
Heeft iemand de BD al?
Het schijnt dat de beeld kwaliteit niet echt hoger is als de HDTV uitzendingen die er al geweest zijn.
Maar ik vraag me af of dat iemand dat kan bevestigen.
Da's niet helemaal waar. Vooral FotR is een teleurstelling, TT en RotK zijn een stuk beter.

Mijn persoonlijke mening is dat deze films beter af geweest zouden zijn bij bv. Sony of Disney ipv Warner. Want Warner heeft een zeer wisselvallige geschiedenis bij het produceren van BD's. Met name staan ze negatief bekend voor het overmatige gebruik van DNR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even puin geruimd, gemierenneuk over spelfoutjes en hatelijke reacties op spelcorrecties mogen achterwege blijven. Dank u :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Vandaag heb ik de BluRay box zien liggen, maar ik twijfel erg om hem aan te schaffen want is het nu echt wel een big wow! verschil of merk je het amper? Verder neem ik aan dat er zwarte balken in zitten? ( 21:9 )

Zou wel beter zijn als het 16:9 is. Het is natuurlijk "maar" de cinema versie maar het kriebelt wel om hem aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb alle drie nu gekocht in een handige box. En ik moet zeggen: het geluid is erg goed maar het beeld valt vies tegen. Het is niet echt super slecht maar de kwaliteit is gewoon niet beter als de hdtv rips die ik al op internet heb gezien.

Hopelijk komen de extended versies nog ooit eens uit en zijn die van betere kwaliteit.

Dit valt vies tegen. :(

en met zwarte balken is de verticale resolutie eigenlijk maar 800p en geen 1080p.

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 27-07-2010 20:58 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:27:
en met zwarte balken is de verticale resolutie eigenlijk maar 800p en geen 1080p.
technisch geneuzel in SF: het is 1080p als de horizontale resolutie ten minste 1920px groot is, de hoogte maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ze staan nu op Bol voor 40 euro.

http://www.bol.com/nl/p/d...02004007624772/index.html

't Is bij mij inmiddels 5 jaar geleden dat ik ze gezien heb op dvd.
De extended edition heb ik nooit gezien, zou het nog de moeite zijn om te wachten hierop?

De hamvraag is natuurlijk of de beeldkwaliteit beter gaat zijn of niet want voor wat gesnoeide scènes leg ik geen 80 euro oid neer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ondertussen nog 35 euro op Bol.
Heeft echt niemand info over de EE? Zelf vind ik niets concreets terug op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de toegevoegde waarde van de extended versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:32:
Wat is de toegevoegde waarde van de extended versie?
Extra scene's die uit de bioscoop versie geknipt waren om tijd te besparen, maar die wel degelijk wat aan het verhaal toevoegen.

Voorbeeld wat mij het meeste opviel.
In de 3 films zie je ze onder andere een lichtgevend flesje gebruiken, een elventouw (waar ze gollum aan vastbinden), en de broches die merin en pippin op de grond laten vallen wanneer ze gevangen genomen zijn, welke hun vrienden vinden tijdens hun achtervolging.

Al deze items krijgen ze cadeau van Galadriel in Lothlorien. In de originele film is deze scene afwezig.
Je ziet de voorwerpen in de bioscoop versie dus opeens wel, maar hebt geen idee waar ze vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
O ja? Volgens mij zit die scène ook in de originele versie.
Wat bvb niet in de originele zit in de dood van Saruman.
Zie je alles ontrafelen en dan plots is de film gedaan en weet je niet wat er gebeurt is met toch wel een belangrijk personage ...

Er is nergens iets te vinden over de EE versie maar de prijs van de gewone versie is toch sterk gezakt, misschien is dat omdat de EE versie eraan zit te komen (alhoewel daar nergens sprake over is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan me er iets bij voorstellen dat een uitgever niet zal aangeven dat een EE-versie er aan komt. De verkopers van de huidige versie zouden niet vrolijk worden als iedereen daar op gaat wachten.

De extra's op de EE(-DVD) kan je zien op bijv. IMDB.com: http://www.imdb.com/title/tt0120737/alternateversions

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:03

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Een tijd geleden had ik een mooi artikel hierover gelezen, dat ging over de ontwikkeling van de Blu-Ray releases en mogelijke Blu-Ray extended edition.

Het kwam er op neer dat Peter Jackson dit op de juiste manier wilt doen en hetzelfde bedrijf wat verantwoordelijk was voor de extended dvd releases wilt gebruiken. Dit bedrijf heeft ook 'meegeholpen' aan de Blu-Ray theatrical releases maar het was voornamelijk het team van Warner Bros. (dat New Line Cinema heeft overgenomen in 2008), die de versies heeft geproduceerd.

Daarnaast zou Peter Jackson nog stapels aan unseen behind the scenes materiaal hebben dat hij graag in deze edities zou willen verwerken.

Maargoed, het hangt vooral af van Warner Bros., zien zij er wel brood in en 'if so', laten we hopen dat het correct gebeurt..

Edit:
Aah hier is dat artikel/interview; http://www.thedigitalbits.com/articles/ringsbdmp/index.html

[ Voor 6% gewijzigd door Pendaco op 20-10-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

Extra scene's die uit de bioscoop versie geknipt waren om tijd te besparen, maar die wel degelijk wat aan het verhaal toevoegen.

Voorbeeld wat mij het meeste opviel.
In de 3 films zie je ze onder andere een lichtgevend flesje gebruiken, een elventouw (waar ze gollum aan vastbinden), en de broches die merin en pippin op de grond laten vallen wanneer ze gevangen genomen zijn, welke hun vrienden vinden tijdens hun achtervolging.

Al deze items krijgen ze cadeau van Galadriel in Lothlorien. In de originele film is deze scene afwezig.
Je ziet de voorwerpen in de bioscoop versie dus opeens wel, maar hebt geen idee waar ze vandaan komen.
Ik denk ook dat dit in de originele versie zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:15:
[...]
Ik denk ook dat dit in de originele versie zit
volgens mij toch niet hoor

zie hier ook uit de gelinkte pagina van imdb
The Extended Edition DVD includes the following changes to the film:
...
As the Fellowship leaves, Galadriel gives them each a personalized gift that will end up being critical to their future. Legolas gets a special bow, Sam gets some elven rope that comes in handy when he & Frodo make their way through the Emyn Muil, Frodo receives the Phial of Galadriel, and a touching moment occurs between Gimli and Galadriel.
...
en bij de beschrijving op Amazon:
...There's more character development, and more background into what is to come in the two subsequent films, such as Galadriel's gifts to the Fellowship ...
ik heb de bioscoop versies 2 keer gezien, en de extended volgens mij een keer of 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Extended tijd terug bij MusicStore op Blu-ray voor 30,- opgepikt was een actie vanuit een of ander blad :) Terwijl de adviesprijs 80,- was ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:59:
Heb de Extended tijd terug bij MusicStore op Blu-ray voor 30,- opgepikt was een actie vanuit een of ander blad :) Terwijl de adviesprijs 80,- was ofzo
De EE is nog niet uit op blu ray dus dat kan niet.
Posted July 27, 2009
In an interview with Collider.com, director Peter Jackson gave some insight into the upcoming Blu-ray releases of 'The Lord of the Rings'. He was able to not only confirm what we already knew, that the upcoming Blu-ray release of 'The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy' would present the theatrical versions of the films, but also that the Extended Editions of the films would be available on Blu-ray next year.

...

It was previously believed that the Extended Edition Blu-ray release would be held back until the theatrical release of 'The Hobbit', but Jackson's remarks seem to indicated otherwise.
Volgens de info destijds zou het nog dit jaar moeten uitkomen, ik ga iig nog wachten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:22
Ik hoop dat het beeld ook een stuk beter wordt in de EE dan in de eerdere uitgebrachte uitvoering.
ik heb de bioscoop versies 2 keer gezien, en de extended volgens mij een keer of 4
Nou maar hopen dat je de film wel begrijpt na 6 keer kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

M a r c o schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:37:
volgens mij toch niet hoor

zie hier ook uit de gelinkte pagina van imdb

en bij de beschrijving op Amazon:

ik heb de bioscoop versies 2 keer gezien, en de extended volgens mij een keer of 4 :+
Volgens mij zit in de bioscoopversie dat stuk er wel in dat Frodo het flesje krijgt, maar de rest zit in de EE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mace schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:05:
[...]
Volgens mij zit in de bioscoopversie dat stuk er wel in dat Frodo het flesje krijgt, maar de rest zit in de EE.
Ik heb het stukje even gekeken. In de biosversie zie je de fellowship wegvaren in de kano's en zie je Frodo met het flesje licht in zijn handen, en zie je een beeld dat Galadriel dat flesje in zijn handen legt.
"Farewell, Frodo Baggins. I give you the light of Erendil, our most beloved star."

Dus dat zat inderdaad wel in de bioscoop versie dan.
Unknown Alien schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:28:
Nou maar hopen dat je de film wel begrijpt na 6 keer kijken :9
haha ;) en dan heb ik ook nog eens het boek gelezen (inclusief the Hobbit en the Silmarillion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extended Lord of the Rings Blu-ray Expected This Year
Extended Lord of the Rings Blu-ray Expected This Year
Posted January 14, 2011 05:59 AM by Juan Calonge
As principal photography is about to finally begin on The Hobbit, The Digital Bits is reporting that New Line, under Warner Home Video, will release the extended edition of The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy "sometime this year," in order to "keep the franchise fresh in the minds of fans."

The Hobbit will open in theaters in two parts, in 2012 and 2013. Afterwards, the studio is expected to release an ultimate Blu-ray box set including all five movies, with 3D versions probably also available.

All of the above must be considered unofficial until there is a formal announcement from the studio.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
En hij komt er dan eindelijk aan op 27 juni.

http://www.highdefdigest....ions_Blu-ray_Details/6532

http://www.amazon.co.uk/g...=467128533&pf_rd_i=468294

Op Amazon.uk 55 pond, koopje moet ik zeggen voor zes blu-rays (elke film op twee schijven, veel zeikerds die daarover vallen op de verschillende fora) en negen DVDs met extra's. Alle extra's van de originele extended editions plus nog wat extra.

Ook mooi om te zien dat FotR een remaster heeft gekregen en er dus waarschijnlijk nu wél goed uit ziet.

Deze gaat direct in de pre-order hier :9

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

YESSS d:)b

Jaartje ongeveer had ik toch gezegd? :Y)

Ziet er uit als een mooie set, en niet duur idd, gaat hier ook in de pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Zou daar NL ondertiteling bij zitten??? hmmm...

edit: laat maar niet dus ;) tenminste volgens de specs vooralsnog alleen spaans :p

[ Voor 50% gewijzigd door alwinus op 01-04-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dr. Strangelove schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:36:
Ook mooi om te zien dat FotR een remaster heeft gekregen en er dus waarschijnlijk nu wél goed uit ziet.
Que? Wat was er niet goed dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
alwinus schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:36:
Zou daar NL ondertiteling bij zitten??? hmmm...

edit: laat maar niet dus ;) tenminste volgens de specs vooralsnog alleen spaans :p
jammer, anders had ik hem direct al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:38:
[...]

Que? Wat was er niet goed dan?
Met name FotR heeft veel kritiek gekregen omdat de transfer zeer inconsistent is qua beeldkwaliteit. Zie voor een goed overzicht:

http://bluray.highdefdige..._fellowship.html#Section3

Het is goed te vernemen dat dit ter harte genomen is en deze film een remaster heeft gekregen. Nu afwachten of het ook daadwerkelijk verbeterd is.

Sony had dit indertijd ook met hun BD release van The Fifth Element. Die hebben ze indertijd kosteloos vervangen door een remasterd version die een stuk beter was.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Beter :D ondertiteling vervuilt het beeld alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:22
Goed nieuws. Ik wacht nog wel even af. Ik wil eerst de kwaliteit zien van het beeld. Dit is 1 van mijn favo films en die wil ik hebben, maar wel in de kwaliteit zoals die hoort op Blu ray. Dat wordt iig vrouw de pinpas geven ka nze lekker winkelen, zodat ik lekker alleen thuis ben. gordijnen dicht geluid op +5. Chips\popcorn en drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:50:
Sony had dit indertijd ook met hun BD release van The Fifth Element. Die hebben ze indertijd kosteloos vervangen door een remasterd version die een stuk beter was.
Dat was dan ook een van de eerste blu rays, ze moesten het nog leren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:50:
Met name FotR heeft veel kritiek gekregen omdat de transfer zeer inconsistent is qua beeldkwaliteit. Zie voor een goed overzicht:

http://bluray.highdefdige..._fellowship.html#Section3

Het is goed te vernemen dat dit ter harte genomen is en deze film een remaster heeft gekregen. Nu afwachten of het ook daadwerkelijk verbeterd is.
Ah de BD was slecht, die heb ik nooit gezien. Ik dacht dat je het over FotR in het algemeen had, de DVD was best te pruimen vond ik namelijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De superbit ervan was wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:53

Sargan

Filmfreak...

Dit is wel heel goed nieuws zeg! Mijn EE dvd's haperen al zovaak heb ik ze al afgespeeld.
Ik hoop wel dat er Ned ondertitels gaan komen aangezien mijn vrouw nog maar zo'n 30% goed kan horen.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Nederlandse release van de extended edition blu-ray staat in elk geval al bij bol.com.
28 juni 2011, 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Gonadan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:37:
[...]

Ah de BD was slecht, die heb ik nooit gezien. Ik dacht dat je het over FotR in het algemeen had, de DVD was best te pruimen vond ik namelijk. ;)
De DVD van FotR was ook niet zo geweldig. Zie de volgende site:

http://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html

En dat is een vergelijk met de ook al tegenvallende broadcast HD-versie. (Nu kan je zeggen, HD is beter dan DVD, maar in dit geval is de HD-versie teruggeschaald naar DVD-resolutie, dus die vlieger gaat niet op).

Achja, met een beetje geluk zijn we van alle issues af met de komende release. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:14:
[...]

En dat is een vergelijk met de ook al tegenvallende broadcast HD-versie. (Nu kan je zeggen, HD is beter dan DVD, maar in dit geval is de HD-versie teruggeschaald naar DVD-resolutie, dus die vlieger gaat niet op).

Achja, met een beetje geluk zijn we van alle issues af met de komende release. :)
Alle EE's, inclusief FotR, waren prima gedigitaliseerd / geencodeerd. Ook de voorbewerking was prima; Althans voor DVD-resolutie/kwaliteit (als in de beperking in resolutie en de MPEG2 codec).

Ongetwijfeld hebben ze voor de BD dezelfde digitale master gebruikt. Maar er zit een groot verschil in downscalen naar 1080p en een VC1 codec, en dowscalen naar 576i en MPEG2 codec. En dat verschil werd pijnlijk duidelijk bij het uitbrengen van de BD. Ze hadden simpelweg een nieuwe digitale transfer / intermediate moeten maken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
vanaalten schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:15:
Nederlandse release van de extended edition blu-ray staat in elk geval al bij bol.com.
28 juni 2011, 80 euro.
80 euro een hoop geld, wacht wel tot het betaalbaarder is, heb ook band of brothers voor 20 euro op bluray kunnen scoren en tijd terug.

Als die 50 euro gaat kosten wil ik hem wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

mace schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:14:

Ik neem aan dat je volgens jou dus mag aannemen dat de DVD meer detail had kunnen bevatten? Wat ik mij kan herinneren is dat het niet zo erg was als je op die website ziet. Maar uiteindeiljk zie je het toch niet op je TV, DVD was bedoeld voor schermen die een diagonaal vs. afstandverhouding hebben waarbij je toch geen detail kan zien. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Hoi allen,

Bol.com is gezakt (69,99) maar ... is dit de goede versie?

http://www.bol.com/nl/p/d...02004011332504/index.html

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Wildfire

Joy to the world!

hamsteg schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:03:
Hoi allen,

Dat moet wel, aangezien de extended editions nog niet op Blu-ray te verkrijgen zijn. Deze staan voor release op eind juni bij BOL dus het lijken de goede te zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
de normale trilogy kost nu 26,95 :) die extended hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 12:03

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

hamsteg schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:03:
Hoi allen,

Als het goed is is (komt) er vooralsnog maar 1 extended edition uit op Blu-ray, dat zou deze moeten zijn.

Het stomme is dat ze dit een Limited Extended Edtion noemen wat in mijn ogen voor verwarring kan zorgen. Voor DVD is er namelijk ook een Special Limited edition waarop en de theatrical release + extended edition + nieuw bonusmateriaal staan.

Sowieso, hoe 'limited' is limited als ie overal verkrijgbaar is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tsja, de eerste 'extended' was officieel ook 'limited', dus ik gauw preorderen. Uiteindelijk staat hij zelfs nu nog in de winkels. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb 'm bij BOL trouwens ook maar gepreordered. Bestellen bij Play.com scheelt me maar twee euro terwijl ik dan niet eens zekerheid heb van NL subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:28:
de normale trilogy kost nu 26,95 :) die extended hoef ik niet.
Jouw keuze. Voor zover ik weet is voor de normale versie dezelfde digitale transfer gebruikt als voor de DVD. Bij die transfer is ermee rekening gehouden dat de uiteindelijke DVD-resolutie (naar huidige maatstaven) laag is. Die transfer blonk daarom niet uit in HD-waardige detaillering, en kende digitale filtering. De uiteindelijk bluray die dus ook van die transfer is gemaakt, liet dat duidelijk zien.

Voor de extended edities zijn nieuwe transfers gemaakt voor zover ik weet, en er is met name veel aandacht besteed aan de digitale effecten, zodat die op HD ook goe overkomen (dat ze niet teel opvallen zeg maar).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:03:
[...]

Jouw keuze. Voor zover ik weet is voor de normale versie dezelfde digitale transfer gebruikt als voor de DVD. Bij die transfer is ermee rekening gehouden dat de uiteindelijke DVD-resolutie (naar huidige maatstaven) laag is. Die transfer blonk daarom niet uit in HD-waardige detaillering, en kende digitale filtering. De uitweindelijk bluray van die transfer liet dat duidelijk zien.

Voor de extended edities zijn nieuwe transfers gemaakt voor zover ik weet, en zijnmet name de digitale effecten goed overgezet (dat ze niet teel opvallen zeg maar).
Ah kijk dat wist ik dan weer niet, :)
Dan is het het dus wel waard om de extended te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Op Wehkamp staat ie op dit moment nog goedkoper. (€57.59)

[ Voor 43% gewijzigd door SR8 op 18-05-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik wil em wel. Maar dan wil ik ook wel een blu-ray speler en een full HD-tv. En dát zit er voorlopig nog even niet in. Sowieso woon ik nog bij m'n ouders en dan vind ik het toch nog een beetje zonde van het geld. En zodra ik weg ben thuis kan ik het toch niet meer betalen.

Voor mij dus nog even geduld hebben, maar uiteindelijk komt die Extende Edition er :)

...Tenzij hij deze keer écht limited is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

SR8 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:08:
Op Wehkamp staat ie op dit moment nog goedkoper. (€57.59)
Damn, zo te zien moet ik maar even mijn pre-order bij amazon cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de extended edtion reencode en de blu-ray daarnet zien verschijnen. De transfer van Fellowship (nauwkeuriger gesteld: de pq van de encode) lijkt inderdaad vele malen beter dan die van de eerdere BD. Ben benieuwd wanneer ik ze kan gaan bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

Ik stond op het punt de Trilogie maar eens op Blu-ray te bestellen totdat ik iets las wat me toch wel van koop weerhoudt: elke film staat op twee discs, dus halverwege mag je op staan om schijfjes te wisselen. Aan de andere kant ook goed nieuws, want de kwaliteit móet dan toch zeer hoog zijn wil het niet op één schijfje passen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

FeaR schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 03:10:
Ik stond op het punt de Trilogie maar eens op Blu-ray te bestellen totdat ik iets las wat me toch wel van koop weerhoudt: elke film staat op twee discs, dus halverwege mag je op staan om schijfjes te wisselen. Aan de andere kant ook goed nieuws, want de kwaliteit móet dan toch zeer hoog zijn wil het niet op één schijfje passen.
Dat was bij de DVD-versie ook al zo en ik kan je uit ervaring vertellen dat tegen die tijd even opstaan helemaal niet erg is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

FeaR schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 03:10:
Wow. Je bent zo superlui dat na bijna twee uur film kijken je nog steeds geen energie hebt om heel even op te staan om het schijfje te verwisselen... :?

Even serieus nu: als dat een serieus argument is om het niet te kopen dan vrees ik dat er ergens een schroefje bij je los zit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:17
Of je ript ze naar je htpc/mediaplayer en plakt ze aan elkaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

MM Zoetermeer deze week: €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SR8 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:41:
MM Zoetermeer deze week: €50.
Utrecht en Middelburg ook.
Amsterdam helaas niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wildfire schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:22:
[...]

Wow. Je bent zo superlui dat na bijna twee uur film kijken je nog steeds geen energie hebt om heel even op te staan om het schijfje te verwisselen... :?

Even serieus nu: als dat een serieus argument is om het niet te kopen dan vrees ik dat er ergens een schroefje bij je los zit... :+
Mwah voor mij is het wel een serieus argument hoor, midden in je film ervaring gestoord worden voor zoiets onbenulligs vind ik absoluut niet fijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
http://screenshotcomparison.com/comparison/58228
http://screenshotcomparison.com/comparison/58250
http://screenshotcomparison.com/comparison/58229
http://screenshotcomparison.com/comparison/58456
(Screenshots waarin je theatrical en Extended Editions kunt vergelijken van Fellowship kunt vergelijken. Zoals je ziet is het detailniveau een stuk hoger geworden)
(Overigens is dit de enige film waarvan het beeld zo sterk is veranderd voor de EE.)

[ Voor 26% gewijzigd door foppe-jan op 30-06-2011 19:07 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf! :)
Jammer dat er geen collectors box is zoals bij de 1e extended DVD's.
Had er nog wel een 4e beeldje bij willen hebben, of zo'n ring. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 11:53
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:18:
[...]

Dat was bij de DVD-versie ook al zo en ik kan je uit ervaring vertellen dat tegen die tijd even opstaan helemaal niet erg is. :P
Precies. Na zo'n anderhalf à twee uur kijken wil ik best even een plaspauze en drankje bijvullen :-)

EE voegt echt iets toe aan de films, er zitten een aantal scenes in die meer achtergrond en meer uitleg bij het verhaal geven, het verhaal gaat zo meer "leven" en voelt logischer en completer aan. Daarnaast een enorme berg hele interessante docu's als bonusmateriaal, geeft een mooi beeld van de enorme omvang van de productie en het oog voor details dat bij het maken van de films is gebruikt.

50 euro is een mooie prijs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de extended editions op bluray gekocht, maar bij het rippen naar de server viel het me op dat hij vast liep op een read error na 97%. Daarna eens af proberen te spelen met media player classic, en de laatste 3 ofzo VOB files van meer dan een paar kB speelt hij niet af.

Kan iemand anders misschien checken of dat probleem algemeen is of aan mijn set ligt? Betreft hier D3 van TTT, de eerste DVD dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

En ik heb hem binnen. :D

Uiteindelijk 53.09 + 1.95 betaald via de Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wildfire schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:22:
[...]Wow. Je bent zo superlui dat na bijna twee uur film kijken je nog steeds geen energie hebt om heel even op te staan om het schijfje te verwisselen... :?
Als ik midden in een film zit vind ik het niet echt tof als de film halverwege opeens op houdt en ik schijfjes mag gaan wisselen. En over handig om naar de wc te gaan: ik beslis graag zelf wanneer ik een film op pauze zet om bijvoorbeeld naar de wc te gaan of wat te snacken te pakken. Dat heeft verder niets met lui te maken.
Neuh, want ik heb hem hier nu gewoon thuis staan. Enige jammere is dat ik mijn Blu-rays op alfabet heb staan en naast de Lord of the Rings Extended Edition staat de Machete en die zit in een steelcase. Dus elke keer als ik Lord of the Rings van de plank pak komt Machete mee doordat deze aan de magneet in de doos van Lord of the Rings blijft zitten. Nu maar een film zoeken met normale plastic case welke tussen Lord of the Rings en Machete past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dat is een serieus dilemma Fear. Even Love Actually op DVD scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zit al te kijken welke titels er allemaal zijn. Ik vind het verder niet erg als Machete een keer naar beneden stuitert, want dat overleeft hij wel. Nadeel is alleen dat mijn Blu-rayverzameling boven één van mijn speakers staat en ik moet er niet aan denken dat ik (of iemand anders) een keer zonder er bij stil te staan de Lord of the Rings-box pakt. Dan heb ik een deuk in mijn Focals :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dat is idd niet wat je wil. Ik heb mn speakers al zo opgesteld dat onhandige idioten er niet ze niet meer van de stands af kunnen mikken ;) Waarom zet je je special editons niet apart?

ah, Machete in een steel case is zeker ook een special edition?

[ Voor 15% gewijzigd door wagenveld op 03-07-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:20:
[...]
Nu maar een film zoeken met normale plastic case welke tussen Lord of the Rings en Machete past :P
Problem?
http://www.amazon.com/Lor...TF8&qid=1309646051&sr=8-2
Problem solved. d:)b

- bol.com linkje

[ Voor 12% gewijzigd door M a r c o op 03-07-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ik stem nog steeds voor Love Actually.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

wagenveld schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:31:
Dat is idd niet wat je wil. Ik heb mn speakers al zo opgesteld dat onhandige idioten er niet ze niet meer van de stands af kunnen mikken ;)
Er zijn altijd wel mensen die niet opletten. Laatst iemand nog hier die eerst een paar spullen op mijn speaker zette. En ik heb speakers welke af zijn gewerkt met zwart plexi, dus dat krast nog al. Zijn ook nog eens Limited Editions (volgens mij heb ik wat met LE's :+) dus dat was niet tof. Draait hij zich om trapt hij met zijn grote poten tegen mijn PC-kast. Op zich ook niet heel erg, maar ik heb een Lian Li van een paar honderd euro staan... sommige mensen zijn gewoon lomp :P
ah, Machete in een steel case is zeker ook een special edition?
Inderdaad ;) Niet zo'n Special Edition met dat je meer scènes of wat dan ook krijgt, het is puur alleen de steelcase. Maar die vond ik wel tof en aangezien ze niet van prijs verschilden is de keuze snel gemaakt :)
Dat gaat hem worden :D
Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Damn you Marco, het geweld heeft weer van de romantiek gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
foppe-jan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:00:
http://screenshotcomparison.com/comparison/58228
http://screenshotcomparison.com/comparison/58250
http://screenshotcomparison.com/comparison/58229
http://screenshotcomparison.com/comparison/58456
(Screenshots waarin je theatrical en Extended Editions kunt vergelijken van Fellowship kunt vergelijken. Zoals je ziet is het detailniveau een stuk hoger geworden)
(Overigens is dit de enige film waarvan het beeld zo sterk is veranderd voor de EE.)
-O- Die extended edition is echt een stuk beter zeg. niet normaal gewoon. Hadden ze bij de normale versie ook wel op mogen letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Iemand hier ook problemen mee gehad?:
Ik heb ook de LOTR extended editions op bluray gekocht, maar bij het rippen naar mijn server bleek de 3e disc van The Two Towers een fout te hebben. Bij 97% stopte hij met een read error. Andere dvd drive geprobeerd, op hetzelfde punt dezelfde fout. Vervolgens handmatig geprobeerd de VOB files af te spelen, en inderdaad, de laatste 3 ofzo van meer dan een paar MB spelen niet af. Vanochtend de set omgeruild bij de free record shop, maar de nieuwe set heeft hetzelfde euvel.

Maandag maar terug brengen dus, misschien dat ik dan een set uit Engeland bestel in de hoop dat die wel goed is...
Bovenstaande komt van HT Forum. Ikzelf heb het nog niet kunnen testen en zal er ook niet echt mee zitten aangezien het mij vooral om de films gaat. Disc 3 is - volgens mij - alleen iets met extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
FeaR schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:02:
Ja, als je een beetje had opgelet... ;)
Collie heeft dat hier al gepost.

(maar best mogelijk dat Collie dat ook op HTforums heeft gepost - en is het misschien meer een probleem van z'n rip-drive of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

FeaR schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:02:

[...]

Bovenstaande komt van HT Forum. Ikzelf heb het nog niet kunnen testen en zal er ook niet echt mee zitten aangezien het mij vooral om de films gaat. Disc 3 is - volgens mij - alleen iets met extra's.
Net even getest. AnyDVD aangezwengeld, daarna DVD Decrypter de DVD laten rippen. Ging richting het einde ook fout, bij VTS_08_1.VOB en verder. DVD Decrypter gaf aan dat de DVD onversleuteld zou moeten zijn, maar dit bestand (en de verdere, nadat ik verder probeerde) nog wel versleuteld waren. Maar na een paar keer de key te laten kraken door DVD Decrypter ging het verder ook niet meer, leesfouten.

Probeer nu nog even via AnyDVD's ingebouwde ripper zelf te rippen, kijken hoe dat gaat.

-- Edit: de ripper van AnyDVD zelf lijkt, althans volgens zichzelf, zonder problemen te rippen. Ik zie wel dat 'ie niet alle bestanden heeft gedaan, de laatste is VTS_08_1.VOB, de VTS_09, VTS_10, VTS_11 en VTS_12 bestanden heeft 'ie niet gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 03-07-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:26:
[...]

Ja, als je een beetje had opgelet... ;)
Collie heeft dat hier al gepost.

(maar best mogelijk dat Collie dat ook op HTforums heeft gepost - en is het misschien meer een probleem van z'n rip-drive of zo)
Daarom heb ik hem in 2 verschillende drives proberen te rippen, heeft niet mogen baten :( Maar ik heb inderdaad ook op HTforum gepost :)
Wildfire schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:58:
[...]

Net even getest. AnyDVD aangezwengeld, daarna DVD Decrypter de DVD laten rippen. Ging richting het einde ook fout, bij VTS_08_1.VOB en verder. DVD Decrypter gaf aan dat de DVD onversleuteld zou moeten zijn, maar dit bestand (en de verdere, nadat ik verder probeerde) nog wel versleuteld waren. Maar na een paar keer de key te laten kraken door DVD Decrypter ging het verder ook niet meer, leesfouten.

Probeer nu nog even via AnyDVD's ingebouwde ripper zelf te rippen, kijken hoe dat gaat.

-- Edit: de ripper van AnyDVD zelf lijkt, althans volgens zichzelf, zonder problemen te rippen. Ik zie wel dat 'ie niet alle bestanden heeft gedaan, de laatste is VTS_08_1.VOB, de VTS_09, VTS_10, VTS_11 en VTS_12 bestanden heeft 'ie niet gedaan.
Ik heb mijn set gisteren omgeruild voor een nieuwe, maar de nieuwe heeft dus hetzelfde probleem. Morgen breng ik hem dus terug. Wel fijn dat dezelfde fout ook bij een ander te reproduceren is. Ik wacht het nog even af, misschien dat ik een set uit Engeland ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ligt niet aan defecte DVD's, dit is gewoon extra kopieerbeveiliging. (ArccOS of Ripguard)

DVD Decrypter is inmiddels 6 jaar oud trouwens dus die zal niet de laatste varianten van deze beveiligingen kunnen omzeilen. AnyDVD wordt wel onderhouden dus dat zal goed gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door mace op 03-07-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik AnyDVD HD met een lifetime license, laatste versie, mocht niet baten. Lijkt me wel apart als ze deze beveiliging maar op 1 DVD nota bene van de hele set zouden hebben geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mace schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:34:
Ligt niet aan defecte DVD's, dit is gewoon extra kopieerbeveiliging. (ArccOS of Ripguard)

DVD Decrypter is inmiddels 6 jaar oud trouwens dus die zal niet de laatste varianten van deze beveiligingen kunnen omzeilen. AnyDVD wordt wel onderhouden dus dat zal goed gaan.
DVD Decrypter doet het bij mij via AnyDVD, dus in principe zou DVD Decrypter een onbeveiligde DVD aangeboden moeten krijgen. Maar goed, rippen met de ripper van AnyDVD zelf leverde geen foutmeldingen op en hij sloeg de "foute" bestanden gewoon over blijkbaar.

Denk dus niet dat er specifiek iets mis is met deze DVD, maar ik wacht nog wel even de volgende versie van AnyDVD af, misschien dat het dan beter gaat.

(niet dat het voor mij uitmaakt, ik geef sowieso toch niet zoveel om al die extra's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 12:05
YouTube: ‪Clerks 2 Star Wars vs. Lord of the Rings‬‏

Hoeveel (en welk) nut heeft dat encrypten van DVD's en BD's eigenlijk nog? Iedereen die zo'n ding wil rippen heeft gewoon software om het te omzeilen.
Weet wel van de cd's enkele jaren geleden dat de opname eigenlijk verpest werd als soort van kopieerbeveiliging, waar een cd speler dan gewoon overheen las maar een cd-romspeler (das ook alweer oud zeg..) en de meeste autoradio's op bleven hangen. Dingen hadden er ook geen 'Audio-cd' logootje op staan.

Van de 4 vergelijkende screenshots zaten er enkele goede verschillen tussen qua detail, maar die laatste is alleen kleur, zie daar verder geen verschil in.
Misschien toch eens keer halen, heb niet voor niks een BD speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Net een landelijke reclame voor de MM, weer 49 euro.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam de EE's op BD tegen, en kon ze niet laten liggen. Gewoon meegenomen.

De nieuwe encoding van de master van FOtR is bij deze EE-releases een aanmerkelijk stuk beter gelukt dan die van de de theatrical edition. Het zogenaamde 'kleurentiming verhaal' valt erg mee. (Als je er last van hebt zet de de waarde voor 'hue' een beetje hoger, vooropgesteld dat je een receiver/TV hebt die dat aankan). Deel 2 en 3 andere films zijn qua beeld en geluid gewoon goed gemasterd.

All-in-all: Deze BD's van de Extended editions is, vergeleken met de DVD versie van de EE's een flinke stap vooruit; Qua beeld èn geluid. En dan te bedenken dat de Extended editions op DVD ook al behoorlijk goed waren..

Ik heb dus nu de DVD versies van de EE's 'over', iemand interesse ?
:P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Mijn schoonvader heeft ze toch echt al, gewoon de losse films gekocht op blue ray.
Ik dacht dat hij ze ergens besteld had. Zal eens vragen waar... Morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

scenix_ schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:25:
Mijn schoonvader heeft ze toch echt al, gewoon de losse films gekocht op blue ray.
Ik dacht dat hij ze ergens besteld had. Zal eens vragen waar... Morgen ;)
Wat bedoel je nou? Het lijkt erop dat je denkt dat wij hier bedoelen dat ze nog niet uit zijn, maar als dat het is: de topictitel mag het vraagteken nu wel verliezen omdat de Extended Editions op Blu-ray nu alweer een paar weken officiëel uit zijn op Blu-ray.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 15-07-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 22:21
Ook de extended blu rays gekocht, als eerste blu ray films. Had ook nog geen blu ray speler, dus speciaal voor de gelegenheid maar een speler aangeschaft. Wat blijkt nu, alle schijven met extra's spelen gewoonweg niet af. De film discs doen het wel allemaal. Iemand enig idee, is dit beveiliging, en waar zou ik het in moeten zoeken, de speler of de discs. Hoop dat iemand een oplossing weet, het is nogal een domper dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iivvvii schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:38:
Ook de extended blu rays gekocht, als eerste blu ray films. Had ook nog geen blu ray speler, dus speciaal voor de gelegenheid maar een speler aangeschaft. Wat blijkt nu, alle schijven met extra's spelen gewoonweg niet af. De film discs doen het wel allemaal. Iemand enig idee, is dit beveiliging, en waar zou ik het in moeten zoeken, de speler of de discs. Hoop dat iemand een oplossing weet, het is nogal een domper dit.
ik zou even met de discs terug gaan naar de winkel, je moet gewoon een nieuwe krijgen als ze het niet doen. doen ze het weer niet dan moet je naar de speler gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Heb alleen nog deel 3 te gaan en dan heb ik de box klaar, wat een films en leuke stukken die ik nog niet kende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:45:
[...]

ik zou even met de discs terug gaan naar de winkel, je moet gewoon een nieuwe krijgen als ze het niet doen. doen ze het weer niet dan moet je naar de speler gaan kijken
Zou toch wel erg toevallig/onwaarschijnlijk als het een productiefout op de blu rays zou zijn. Precies op alle extra's en dat de film discs het zelf wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
Na wat gebel blijkt dat alle extra's op dvd staan en de films op blu-ray. Nu ligt het probleem bij de blu ray speler die blijkbaar geen dvd's af kan spelen = kapot...
Pagina: 1 2 Laatste