Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
oke, dit lijkt me de beste plek om het te vragen op tweakers... waarom hier , omdat hier mensen zitten die vele wegen kennen over mijn vraag, omdat men ook geintresseerd is in films, technologie etc Het nieuws wat ik gevonden heb is oud ...lees 2007 ,en ik kan dus duidelijk niks kan vinden op internet .

Ik heb overigens een mailtje gestuurd naar New Line Cinema , maar geen antwoord gekregen !

Kortom weet iemand heel heeeel toevallig of en zo ja wanneer Lord of the Rings serie uitkomt op blue ray ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:39

FeaR

In GoT we trust

En toch vind ik het meer iets voor het Shopping Forum

Al zou Nieuws, Sport, TV & Muziek ook kunnen... Maar aangezien de twijfel toch eerst naar Shopping O-)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was geplanned voor november 2009, maar is opgeschoven naar Q1 2010 (vermoedelijk maart/april).

Da's wat ik las op
http://www.highdefdigest.com/ (specifically: http://www.highdefdigest....logy_Blu-ray_Delayed/3401)
http://uk.blu-ray.com/

PS1: het is Bluray (zonder e)

PS2: Het betreft de theatrical editions. EE nog niet bekend. Rumor is dat die komt omstreeks de release van de verfilming van de Hobbit.

PS3: Releasdatums op het internet zijn doorgaans geldig voor het gros van alle landen ter wereld, behalve Nederland. NL loopt vaak een paar maanden achter.
Tip: Bestel je BD's in een ander land, bv via Amazon oid, tenminste als je kunt leven zonder ondertitels.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

ben ik het of is die al uit? ik zie iig op amazon al een mooie boxset.
http://www.amazon.com/Lor...al-Editions/dp/B000X9FLKM

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

is nog onbekend, kijk maar eens hier:
http://bluray.highdefdigest.com/releasedates.html

kijk er zelf ook naar uit. Eerste geruchten, 7discs allemaal extended movie version :D
kost 99 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:24

Soggney

Zeekomkommer

kKaltUu schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:55:
ben ik het of is die al uit? ik zie iig op amazon al een mooie boxset.
http://www.amazon.com/Lor...al-Editions/dp/B000X9FLKM
zoals je kan zien is dit een pre-order

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic, maar is extended ook meteen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

daar zitten alle extra scenes in die er voor de bioscoopversie uitgehaald zijn omdat hij anders te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is Blu-Ray, zonder e maar met het streepje.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:57:
off topic, maar is extended ook meteen beter?
Ja naar mijn mening wel, de extra content is een goede toevoeging en maakt het verhaal op sommige stukken duidelijker en bied meer achtergrond informatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
oke, Blu-Ray , my mistake ! kortom helaas weinig concreets mbt wanneer het uitkomt ! helaas de boel flink in de gaten houden , alhoewel... als ie uitkomt zal er vast wel een hoop herrie omheen komen ! :)

Bedankt voor de info in ieder geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:34:
[...] kortom helaas weinig concreets mbt wanneer het uitkomt ! [...]
:?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:52:
[...]
Was geplanned voor november 2009, maar is opgeschoven naar Q1 2010 (vermoedelijk maart/april).
[...]
http://www.highdefdigest....logy_Blu-ray_Delayed/3401
[...]
Vergeleken met alle schattingen, roddels en geruchten is dit vrij concreet. De releasedatum was zelfs exact bekend, totdat er werd verschoven. Maar maart/april is denk ik best realistisch (hoop ik ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Tsurany schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:25:
Het is Blu-Ray, zonder e maar met het streepje.
Kleine "r". Blu-ray (Disc), BD.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Lang leve wikipedia *O*
In May 2008, Jackson stated that he was working with Warner Bros. on releasing the trilogy in high-definition Blu-ray format, although no release date has been confirmed. On April 16, 2009, Warner Bros. announced that it would be releasing the theatrical versions of the trilogy on Blu-ray in a boxed set later in 2009. Jackson also said that the Extended Editions were in development for Blu-ray and would be released in conjunction with the theatrical release of The Hobbit in 2011. In July 2009, Jackson announced in an interview that the Extended Editions will be released sometime in 2010 on Blu-ray with possibly new special features to be made.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pssst, da's achterhaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ach, er staan een bultje bronnen in het origineel van het stuk wat ik citeer, dus kan je daar voor de zekerheid ook nog eens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hobbit Movie Delayed, Possible Effect on Rings Blu-ray Releases

Fans of 'The Lord of the Rings' can't get a break. After the unceremonious postponement of the release of the theatrical versions of the 'Rings' movies on Blu-ray (see blu-ray.com September 9), now comes the news that the theatrical release of the first instalment of 'The Hobbit' (often mentioned as the probable release date for the extended versions on BD) could also be delayed one full year, to late 2012.

Peter Jackson is working on the screenplay of the second Hobbit film. If all goes well and he receives the green light, he hopes to begin filming in mid- 2010
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter Jackson Talks Lord of the Rings Blu-ray
Posted December 5, 2009 02:59 PM by Juan Calonge

During an interview for the promotion of his upcoming movie 'The Lovely Bones', Peter Jackson was asked about the status of the Blu-ray release of 'The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy'. Jackson replied: "I've seen the Blu-ray as they sent it to me to approve and I looked at the film and it looks fantastic on Blu-ray but I don't know the date."

Jackson said he believed that the Blu-ray is "scheduled for some time next year", but he admitted that he was not "the best person to ask" about the BD as he isn't in charge of it, but rather that Warner Home Video is. He also thought that the theatrical releases will be released first, but he wasn't "100% certain."

In other news, the filmmaker said that, contrary to some reports (see blu-ray.com, December 1), 'The Hobbit' was still planned for a 2011 theatrical release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:52:

[...]
Ik 'QFT' mezelf maar eventjes, want:
Lord of the Rings Blu-ray Set for April
Posted December 14, 2009 03:28 AM by Juan Calonge

New Line Cinema New Line Home Entertainment, in conjunction with Warner Home Video, will release 'The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy' on Blu-ray on April 6, 2010. Release details are unchanged from those revealed early in the year (see blu-ray.com, June 24). The nine-disc box set will contain the theatrical versions of the movies, along with more than seven hours of special features (on three regular DVDs), digital copies for each film, and previews for the extended versions of the films (which will come out on Blu-ray "at a later date").
Ik zat dus goed met mijn eerste idee/beredenering dat hes wss maart/april zou worden :).

Of NL ook op 6 april 2010 volgt is in mijn idee maar de vraag. NL loopt qua films nogal eens een paar maanden achter. Dus als je hem hebben wilt, kan je beter de amazon's etc. opzoeken.
A week later, Warner Home Video will release the 1978 animated version of J.R.R. Tolkien's epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Duurt wel lang voordat ze eindelijk uitkomen :(
Ik zit al te wachten sinds ik mijn PS3 heb, en dat is al bijna 2 jaar!
Zo lang duurt het toch niet om een film opnieuw te compileren :?
Kan dit niet gemeld worden aan Neelie :X

P.S.: Hoe heb je kunnen achterhalen naar wie je moest mailen. Ik wil een klacht versturen over een Blu-ray film, maar kan maar niet vinden naar wie.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Als Jackson er zelf weinig mee te maken heeft, welke meerwaarde zal de BD versie dan hebben?
Tenminste als je de extended versie al hebt natuurlijk.... ik kan me slecht voorstellen dat mensen een dergelijke set opnieuw aanschaffen alleen omdat het 'iets' beter zal zijn.
Als er nu een nieuw beeldje bij komt..... :P

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:18:
Als Jackson er zelf weinig mee te maken heeft, welke meerwaarde zal de BD versie dan hebben?
Tenminste als je de extended versie al hebt natuurlijk.... ik kan me slecht voorstellen dat mensen een dergelijke set opnieuw aanschaffen alleen omdat het 'iets' beter zal zijn.
Als er nu een nieuw beeldje bij komt..... :P
Laat ik je dit vragen: Kijk jij al in HD ? en dan nog dit: Luister jij in HD ?

Op een moderne beetje grote Plasma/LCD TV is het verschil dat BD maakt boven DVD ongeveer even groot, als het verschil dat DVD maakte boven (S)VHS op de "gewone" beeldbuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update

Warner Home Video has now released the technical specifications and full special features for this title. Video will be presented in 2.40:1 1080p, whereas audio will be 5.1 Dolby TrueHD. Subtitles will be provided in English, French, German, Spanish, Bulgarian, Croatian, Czech, Hungarian, Latvian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, and Slovenian.

Content per disc is as follows:

Disc 1 (Blu-ray)

* Feature Film: The Fellowship of the Ring
* Trailers:
o The Lord of the Rings trilogy supertrailer
o The Lord of the Rings: Aragorn's Quest game trailer
o The Lord of the Rings: War in the North game trailer

Disc 2 (DVD)

* Houghton Mifflin In-Store Special: Welcome to Middle-Earth
* Fox TV Special: Quest for the Ring
* Sci-Fi Channel Special: A Passage to Middle-Earth
* Lordoftherings.net featurettes:
o Finding Hobbiton
o Hobbiton Comes Alive
o Believing the World of Bree
o Ringwraiths: The Fallen Kings
o Rivendell: The Elven Refuge
o Languages of Middle-Earth
o Two Wizards
o Music of Middle-Earth
o Elijah Wood
o Viggo Mortensen
o Orlando Bloom
o Cate Blanchett
o Liv Tyler
o Ian McKellen
o Weathertop: The Windy Hill
* Six TV spots
* Music video: Enya, May it Be
* Special extended DVD edition preview
* The Two TowersBehind-the-scenes preview

Disc 3 (Blu-ray)

* Feature film: The Two Towers
* Trailers:

Disc 4 (DVD)

* Starz Encore Special: On the Set "The Lord of the Rings: The Two Towers"
* WB Special: Return to Middle-Earth
* The Long and Short of It, a short film directed by Sean Astin
* The Making of "The Long and Short of It"
o Forces of Darkness
o Designing the Sounds of Middle-Earth
o Edoras: The Rohan Capital
o Creatures of Middle-Earth
o Gandalf the White
o Arms and Armor
o The Battle of Helm's Deep
o Bringing Gollum to Life
* 16 TV spots
* Music video: Emiliana Torrini, Gollum's Song
* Behind-the-scenes preview of "The Return of the King"

Disc 5 (Blu-ray)

* Feature Film: The Return of the King
* Trailers:

Disc 6 (DVD)

* The Quest Fulfilled: A Director's Vision
* A Filmaker's journey: Making "The Return of the King"
* National Geographic Special: "The Lord of the Rings: The Return of the King"
o Aragorn's Destiny
o Minas Tirith: Capital of Gondor
o The Battle of Pelennor Fields
o Samwise the Brave
o Eowyn: White Lady of Rohan
o Digital Horse Doubles
* 13 TV spots

Disc 7 (DVD)

* Digital copy on disc: The Fellowship of the Ring

Disc 8 (DVD)

* Digital copy on disc: The Two Towers

Disc 9 (DVD)

* Digital copy on disc: The Return of the King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:44:
Of NL ook op 6 april 2010 volgt is in mijn idee maar de vraag. NL loopt qua films nogal eens een paar maanden achter. Dus als je hem hebben wilt, kan je beter de amazon's etc. opzoeken.
De vraag is of je de theatrical edition of de extended edition wilt hebben. Aangezien ik de extended editions op DVD heb wil ik diezelfde versie ook op BR hebben. Vind het jammer dat ze het zo proberen uit te melken maar het is hun goed recht. Het zal waarschijnlijk 2011 worden wanneer The Hobbit uitkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 30-12-2009 20:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zwager die bij A-film werkt (in A'dam Noord), die bevestigt dat de theatrical editions ook in Nederland op 6 april zouden moeten verschijnen.

Maar ook ik wacht op de EE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:50:
Ik heb een zwager die bij A-film werkt (in A'dam Noord), die bevestigt dat de theatrical editions ook in Nederland op 6 april zouden moeten verschijnen.

Maar ook ik wacht op de EE's.
6 april pas... Ik dacht dat die BRD's Q1 2010 uit zouden komen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dit heeft een tijdje terug in de newsfeed van dvd.nl gestaan, de informatie lijkt direct afkomstig te zijn van de marketingafdeling van A-Film:
LORD OF THE RINGS - Vanaf 6 april verkrijgbaar op Blu-ray Disc.

Vanaf 6 april 2010 zullen de drie Lord of the Rings films met superieur beeld en geluid te zien zijn. De meest succesvolle filmtrilogie ooit zal dan op Blu-ray Disc verschijnen. Perfect high-definition beeld en geluid bieden een sensationele nieuwe filmervaring.

Meer dan 5,5 miljoen mensen zagen de originele films in de Nederlandse bioscopen en ruim 4 miljoen DVD’s gingen over de toonbank. Sinds de introductie van Blu-ray Disc wordt reikhalzend uitgekeken naar de release van The Lord of the Rings op het nieuwe format. Regisseur Peter Jackson is erg gelukkig met het resultaat: “Ik heb de films op Blu-ray Disc bekeken en ze zien er fantastisch uit”.

The Fellowship of the Ring, The Two Towers en The Return of the King zullen in de originele bioscoopversies op Blu-ray Disc verschijnen. De discs bevatten ruim zeven uur aan extra materiaal.

Verdere informatie en art-work is op dit moment nog niet bekend.
Dus in Nederland komen ze ook in april uit.

Zelf ga ik deze versie niet kopen, de EE op DVD ziet er dankzij de geweldige transfer prima upgescaled uit en wacht daarom liever tot ze eindelijk de EE op BD uitbrengen (alhoewel dat vanwege marketingtechnische redenen vast idd met de release van The Hobbit in de bios zal plaatsvinden :'( )

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Hoe kan die nou nog steeds niet uit zijn voor Bluray? Ik heb die film (Extended Edition) jaren geleden al in 1080P gekeken. Dat was volgens mij een HD-DVD versie. Is het nou zo moeilijk om het om te zetten?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 10:11
Xof schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:17:
Hoe kan die nou nog steeds niet uit zijn voor Bluray? Ik heb die film (Extended Edition) jaren geleden al in 1080P gekeken. Dat was volgens mij een HD-DVD versie. Is het nou zo moeilijk om het om te zetten?
Misschien domme vraag, maar als hij pas net officieel uit is in Blu-ray formaat, hoe kan jij hem dan al eerder in 1080P hebben gezien? Weet je zeker dat hij niet geupscaled was van DVD ofzo?

Ik wacht in ieder geval ook nog totdat de EE er is. Zo veel beter. :Y)

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

MADG0BLIN schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:18:
[...]

Misschien domme vraag, maar als hij pas net officieel uit is in Blu-ray formaat, hoe kan jij hem dan al eerder in 1080P hebben gezien? Weet je zeker dat hij niet geupscaled was van DVD ofzo?

Ik wacht in ieder geval ook nog totdat de EE er is. Zo veel beter. :Y)
Nou om eerlijk te zijn, hij staat al jaren op nieuwsgroepen/torrents. En de kwaliteit was toch echt vele malen hoger dan DVD zover ik me kan herinneren. Vraag ik me af hoe ze daar aan komen :D

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb ook HD versies van LOTR thuis. Maar die zijn volgens mij van een HD TV uitzending.
Geen ID meer wat de source was. Vond het toen ook raar omdat de BR (en volgens mij is er nooit een HD versie uitgekomen) niet uit was.
Toch zijn er screenshots van de HD versie vs SD versie op het internet. En ik moet zeggen dat ze er wel beter uitzien op mijn plasma dan de DVD (EE versie). Maar dat het niet echt WOW is.
Zodra ze op BD uitkomen zal ik ze aanschaffen (EE wel te verstaan) Dit soort films zijn gewoon een lust voor het oog.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Xof schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:30:
[...]

Nou om eerlijk te zijn, hij staat al jaren op nieuwsgroepen/torrents. En de kwaliteit was toch echt vele malen hoger dan DVD zover ik me kan herinneren. Vraag ik me af hoe ze daar aan komen :D
Tja, die heb ik natuurlijk ook gezien. Maar de gemiddelde bitrate van 8 mbps is niet om naar huis te schrijven. De BD zal waarschijnlijk ~20 à 25 Mbps bitrate hebben, en dat ga je zien.

Enne; Die MKV's hebben een vrij magere sounddtrack. Wat ik ervan begrijp worden de BD's met een lossless 24 bit 7.1 mix afgeleverd. Dus je gaat het verschil niet alleen duidelijk zien, maar ook nog eens duidelijk horen :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:34
Peter Jackson heeft onlangs in een interview aangegeven dat de EE edities ook op BR zullen verschijnen en dat dat niet heel lang na de theatrical releases zal plaatsvinden.

De huidige torrentrelease is wel HD maar niet om over naar huis te schrijven. Het verschil met de DVD-release op een goede upscaling DVD-speler is marginaal. De BR release zal echt een enorme sprong vooruit zijn, minder mag je niet verwachten.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-12-2009 15:17 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
[...]

Dat is gewoon een upscaled 1080i versie die van digitale tv is geript. maar vind de kwaliteit niet echt goed.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dat zijn HDTV versies en die gaan niet hoger dan 1080i dus het upscalen zal wel erg goed gedaan zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In April 2010 komt de Lord of the Rings trilogie uit op Blue Ray.
Waarschijnlijk nog niet met ondertiteling, maar daarover ben ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 02:31:
In April 2010 komt de Lord of the Rings trilogie uit op Blue Ray.
Waarschijnlijk nog niet met ondertiteling, maar daarover ben ik niet zeker.
http://www.bol.com/nl/p/d...02004007624772/index.html

06-04-2010 met NL ondertiteling. Verder gebeurd het vaak dat titels worden opgeschoven voor release vanwege het overige aanbod en/of het slagen van hoge verkopen rekeninghoudend met de budgetten van kopers. Release tussen kerst en zomervakantie = vaak hogere verkopen ;) En als je niet kunt wachten is de volledige BR trilogy al te downloaden, ongecomprimeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warner Exec Confirms Hobbit Delay – No Extended LOTR Blu-ray till 2012?

Warner Bros. COO Alan Horn (who also oversees New Line Cinema, which became a part of WB in early 2008) has said that the most probable date for the theatrical release of 'The Hobbit' would be in the fourth quarter of 2012, thus confirming earlier reports (see blu-ray.com, December 1, 2009). In that case, the theatrical version of the 'Lord of the Rings' trilogy (due out on April 6) could be the only one available on Blu-ray for a long time.

For 'The Hobbit', New Line shares financing rights with MGM/UA, which bought the original rights in 1969; the complication this time around is that MGM could soon sell those rights as part of its restructuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:22
snap alleen niet warom ze een bios versie uitbrengen en daarna de EE :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:46:
snap alleen niet warom ze een bios versie uitbrengen en daarna de EE :|
Moneten in de kassa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:10:
[...]

Dat zijn HDTV versies en die gaan niet hoger dan 1080i dus het upscalen zal wel erg goed gedaan zijn.
Een film van 24p wordt dmv telecine naar 1080i/60hz omgezet. Maar daarna kan je ook weer het omgekeerde doen om de originele 24p beelden uit de 1080i versie te halen d.m.v. reverse telecine.
Dit laatste hebben ze ongetwijfeld gedaan bij de HDTV rips, waardoor er geen resolutie verloren is gegaan en een volwaardige 1080p/24hz film het resultaat is.

Je verliest dus geen resolutie bij films in 1080i, het wordt alleen anders (onhandiger) opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Een film van 24p wordt dmv telecine naar 1080i/60hz omgezet. Maar daarna kan je ook weer het omgekeerde doen om de originele 24p beelden uit de 1080i versie te halen d.m.v. reverse telecine.
Dit laatste hebben ze ongetwijfeld gedaan bij de HDTV rips, waardoor er geen resolutie verloren is gegaan en een volwaardige 1080p/24hz film het resultaat is.

Je verliest dus geen resolutie bij films in 1080i, het wordt alleen anders (onhandiger) opgeslagen.
Dat hangt er helemaal vanaf. Ideaal gezien zou er een pull-down zijn gebeurt naar 1080p @ 29.970 en dan interlacen naar 1080i60. Maar vaak wordt er eerst ge-interlaced, en dan wordt er gebruik gemaakt van field/frame blending. In dat geval zit je met jouw idee met een probleem. Dan moet je goed kijken of AL je fields daadwerkelijk beweging bevatten.

Want in zo'n geval heb je verticaal werkelijk maar 540 lijnen resolutie, maar daartegenover staat dan weer dat je meer temporale resolutie hebt (meer frames/seconde). De niet bewegende fields (als gevolg van de pull-down of blending) weggooien, en dan de-interlacen naar 720p60 is dan de beste optie.

Overigens is het met de caps die ik gezien heb niet zo gebeurd. Die zijn in feite MBAFF geencodeerde versies van BBC-HD. En in feite zijn die inderdaad gewoon progressief, op een Macro Blockje hier en daar (MB Alternated field format, interlacing op MacroBlock niveau). In pricipe valt daar weinig te de-interlacen, en kan je gerust een langzame/goede de-interlacer gebruiken.

Wel zit je met BBC-HD dan weer met het PAL speedup probleem, en met het fiet dat de stream anamorphic wordt gestreamed. In pricipe kan je dan dus ook beter naar 720p toe werken, en dan een framerate zoeken die de speedup weer tenietdoet (of juist zo laten, en de DTS(ES) van de theatrical DVD's erbij pakken ;) ).

Maar goed, genoeg "re-encode to x264 guide / how-to" voor dit moment.

Back on topic: Nog 2 maanden voor de theatrical editions. Eens zien hoe de PQ is, en of er geen DNR oid is toegepast.

Verwijderd

lord of the rings dvd blue ray

Die is uit
in 't Engels
geen idee van subtitels :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het DVD

of

Blu-ray (zonder e) ?

En waar haal je die info vandaan ?

Enne, als je dit topic eens leest, zal je zien dat ik de volledige info en specificaties van de BD al heb opgegeven, inclusief alle talen ondertitels.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord of the Rings Blu-ray Ditches Dolby, Goes 6.1
Posted March 4, 2010 05:44 AM by Juan Calonge

New Line Cinema Warner Home Video has uploaded the final back cover picture for The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy, which comes out on Blu-ray in a month, and a significant change in the audio specs has taken place: while initially audio was listed as Dolby TrueHD 5.1, now it's DTS-HD Master Audio 6.1.

The replacement of one lossless codec by another is not too important, but some forum members had complained about the audio track being only 5.1, as the DVDs had DTS-ES 6.1 tracks. Those concerns are now addressed.

The other, less welcome, change is the loss of several subtitled languages as the only subtitle tracks listed now are English for the deaf and hard of hearing and Spanish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Errhh .. dus geen gewone EN ondertiteling? Dus nu krijg je "DOOR OPENS CREAKILY" te zien? :S

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat is inderdaad shitty maar de meesten hebben de films inmiddels wel zo vaak gezien dat ze kunnen dromen wat er gezegd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:29:
lord of the rings dvd blue ray

Die is uit
in 't Engels
geen idee van subtitels :)
Praat niet zo vaag man, een "dvd blue ray" bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:21:
[...]

Laat ik je dit vragen: Kijk jij al in HD ? en dan nog dit: Luister jij in HD ?

Op een moderne beetje grote Plasma/LCD TV is het verschil dat BD maakt boven DVD ongeveer even groot, als het verschil dat DVD maakte boven (S)VHS op de "gewone" beeldbuis.
Kijk ja! Luister, helaas nog niet. Komt ook natuurlijk.
Het upscalen van een DVD door de Blu-ray speler maakt dat verschil misschien iets minder groot?

Ik las overigens nu pas hoe de kwaliteit word opgeschroefd naar Blu-ray. Misschien dat ik mijn visie hierop moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:26:
Dat is inderdaad shitty maar de meesten hebben de films inmiddels wel zo vaak gezien dat ze kunnen dromen wat er gezegd wordt ;)
Nou, da's voor mij dus gewoon een dealbreaker. Ik vind het fijn om films met originele ondertiteling te kijken, maar niet met opmerkingen erbij als "LOUD THUNDER" en "FRODO GRUNTS". Verschrikkelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:59:
[...]

Nou, da's voor mij dus gewoon een dealbreaker. Ik vind het fijn om films met originele ondertiteling te kijken, maar niet met opmerkingen erbij als "LOUD THUNDER" en "FRODO GRUNTS". Verschrikkelijk.
Dat is de English Hard of Hearing (HoH), voor doofstomme mensen dus.

Dus die ietwat ongenuanceerde grappen zijn niet echt passend :>

Overigens hadden jullie ook kunnen weten dat dit de site UK.blu-ray betreft. Dus dat dit niets zegt over de NL ondertitels.

M'n zwager die bij A-Film werkt bevestigt overigens dat er ook een NL versie zou moeten verschijnen rond diezelfde tijd. Of dit dezelfde is, en dat de informatie in het artikel dus onjuist is, of dat het een andere mainland-eu-versie is, dat wist hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:51:
[...]

Ongenuanceerde grappen :?
Overigens hadden jullie ook kunnen weten dat dit de site UK.blu-ray betreft. Dus dat dit niets zegt over de NL ondertitels.

M'n zwager die bij A-Film werkt bevestigt overigens dat er ook een NL versie zou moeten verschijnen rond diezelfde tijd. Of dit dezelfde is, en dat de informatie in het artikel dus onjuist is, of dat het een andere mainland-eu-versie is, dat wist hij niet.
OK, ik hoop echt dat er gewoon een fatsoenlijke EN of NL ondertiteling bijzit. Kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:21

-d-

De UK/Warner uitgave zal zeker geen NL ondertitels hebben - maar neem aan dat de A-Film uitgave vrijwel gelijk is aan die van Warner (en uiteraard met NL ondertiteling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:51:
[...]

Waarom moet je nou zeggen doof stomme mensen?
Zeg gewoon voor mensen die slechthorend zijn of doof.

Ik heb een enorme hekel aan het woord doofstom. Gebruik dat aub niet meer.
Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zou iedereen aanraden om deze niet te halen, dit zijn namelijk de bioscoop versies en niet de Extended Editions. Tenzij je natuurlijk de slechtere versies van de films wilt ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Nederland komen de delen op 06 april 2010 uit.

Zowel alle 3 de delen los en een complete box met alle 3 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik wacht wel todat de extended editions op Blu-ray uitkomen, zal wel weer een jaar duren ofzo maarja.
Solstice schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:24:
Waarom moet je nou zeggen doof stomme mensen?
Zeg gewoon voor mensen die slechthorend zijn of doof.

Ik heb een enorme hekel aan het woord doofstom. Gebruik dat aub niet meer.
Dank u.
Idd, als je doofstom bent kan je behalve niet horen ook niet praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ow, het is niet de extended :')
Dan wacht ik inderdaad nog wel even, voorlopig red ik me nog wel met de HD DVD transfers. Onbegrijpelijk dat ze niet meteen de Extended Edition versies ernaast leggen, lijkt wel of ze geen geld willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Arfman schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:30:
Dan wacht ik inderdaad nog wel even, voorlopig red ik me nog wel met de HD DVD transfers. Onbegrijpelijk dat ze niet meteen de Extended Edition versies ernaast leggen, lijkt wel of ze geen geld willen verdienen.
Dat is toch heel logisch? :?

Je maakt eerst de Blu-ray van de bioscoopversie, die verkoop je een jaartje, en de fans die kopen hem wel. Vervolgens breng je wat later de extended uit en dan zullen er echt wel mensen tussenzitten die ondanks dat ze de gewone versie al hebben de EE toch gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sjaahh .. zit wat in. Helaas voor hen ben ik niet zo'n domme meeloper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

8GB 720p rips zijn inmiddels van alle 3 de films verkrijgbaar, dus de Blu-rays zullen ook verkrijgbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

Wiethoofd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:34:
8GB 720p rips zijn inmiddels van alle 3 de films verkrijgbaar, dus de Blu-rays zullen ook verkrijgbaar zijn ;)
Die lui zijn natuurlijk altijd wat vroeger dan de officiële release.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:34:
Tja, volgens de meest gerenommeerde bronnen zijn die allemaal FAIL qua PQ. Uit directe vergelijking (frame-by-frame direct comparison van de 1080p) blijkt dat ze exact dezelfde PQ hebben als de HDTV versies die er al waren, ze zijn zelfs erg moeilijk van elkaar te onderscheiden. Speculaties zijn dat dat die zgn. "BD-rips" eigenlijk helemaal niet van een BD komen, maar van dezelfde HDTV-bron zijn die we al hadden, en dat er alleen een beetje met de kleur is gespeeld.

Maar aan de andere kant: Scene groepen zijn weliswaar bijna allemaal FAIL wat PQ betreft, maar zo slecht zijn ze nou ook niet. Dus als ze wel authentiek zijn, dan is de PQ van de BD onder de maat. Maar ik hoop op het eerste.

Ik wacht gewoon nog totdat ik ze in m'n handen heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
@ GMC ,\
heb je link naar sites met de vergelijkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat er in het Shopping Forum gediscussieerd wordt over de verkrijgbaarheid van films kan nog, maar laten we discussies over de beeldkwaliteit van rips a.u.b. achterwege houden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:14:
@ GMC ,\
heb je link naar sites met de vergelijkingen?
Ehh nee, die sites zouden hier niet zijn toegestaan. En wat ik ook al schreef: Ik wacht op de originele BD's in de winkels, en kijk dan gewoon met m'n blu-ray speler

Plus wat Orion hierboven dus ook al zegt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
De officiële trilogie op Blu-ray is gereviewed. Zoals te verwachten was naar aanleiding van de reeds gelekte HD-versies is het beeld nogal belabberd. En da's niet eens overdreven gesteld, als je het zo leest. Ongelooflijk zonde van zo'n release waar zo'n beetje de halve wereld op zat te wachten ;)

Misschien (hopelijk!) doen ze hier wat aan met een eventuele Extended version. Deze skip ik logischerwijs :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mezelf maar eens te quoten ....

Ik schreef op maandag 14 december 2009
Lord of the Rings Blu-ray Set for April
Posted December 14, 2009 03:28 AM by Juan Calonge

New Line Cinema New Line Home Entertainment, in conjunction with Warner Home Video, will release 'The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy' on Blu-ray on April 6, 2010. Release details are unchanged from those revealed early in the year (see blu-ray.com, June 24). The nine-disc box set will contain the theatrical versions of the movies, along with more than seven hours of special features (on three regular DVDs), digital copies for each film, and previews for the extended versions of the films (which will come out on Blu-ray "at a later date").
Dat is dus vandaag.

Dat u het allemaal maar weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

nu bij de mediamarkt daily mania

de trilogie op Blu-ray voor 48 euro

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
En op zich niet duur, op dailymania maar 48€
Jammer dat het zo'n slechte release is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Arfman schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:30:
Voor BR gaan ze voor de extended editions nog weer een stap verder. Er komt weer nieuw materiaal beschikbaar (er gaan geruchten dat ze delen van "the hobbit" in de extended versie verwerken). Er wordt gezegd dat de extended editions op BR ergens half 2011 beschikbaar komen, waarschijnlijk dus ook in de buurt van de release van "the hobbit".

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felyrion schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:01:
[...]

Voor BR gaan ze voor de extended editions nog weer een stap verder. Er komt weer nieuw materiaal beschikbaar (er gaan geruchten dat ze delen van "the hobbit" in de extended versie verwerken). Er wordt gezegd dat de extended editions op BR ergens half 2011 beschikbaar komen, waarschijnlijk dus ook in de buurt van de release van "the hobbit".
Pssst: het is geen BR maar BD (Bluray Disk).

En van je stelling zou ik graag de bron willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Hmja, BD dan ;)

Die bewering komt voornamelijk van een aantal interviews die ik gezien heb.
Deels ook hier te vinden, en zie ook deze discussie

Komt voornamelijk voort uit toespelingen van de heer jackson zelf, en het feit dat hij zegt dat hij nog één ultieme release wil creeeren die meer moet bieden dan welke andere lotr box tot nu toe.

[ Voor 38% gewijzigd door Felyrion op 07-04-2010 11:33 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Heeft iemand de BD al?
Het schijnt dat de beeld kwaliteit niet echt hoger is als de HDTV uitzendingen die er al geweest zijn.
Maar ik vraag me af of dat iemand dat kan bevestigen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 03:33:
Heeft iemand de BD al?
Het schijnt dat de beeld kwaliteit niet echt hoger is als de HDTV uitzendingen die er al geweest zijn.
Maar ik vraag me af of dat iemand dat kan bevestigen.
Da's niet helemaal waar. Vooral FotR is een teleurstelling, TT en RotK zijn een stuk beter.

Mijn persoonlijke mening is dat deze films beter af geweest zouden zijn bij bv. Sony of Disney ipv Warner. Want Warner heeft een zeer wisselvallige geschiedenis bij het produceren van BD's. Met name staan ze negatief bekend voor het overmatige gebruik van DNR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even puin geruimd, gemierenneuk over spelfoutjes en hatelijke reacties op spelcorrecties mogen achterwege blijven. Dank u :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Vandaag heb ik de BluRay box zien liggen, maar ik twijfel erg om hem aan te schaffen want is het nu echt wel een big wow! verschil of merk je het amper? Verder neem ik aan dat er zwarte balken in zitten? ( 21:9 )

Zou wel beter zijn als het 16:9 is. Het is natuurlijk "maar" de cinema versie maar het kriebelt wel om hem aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb alle drie nu gekocht in een handige box. En ik moet zeggen: het geluid is erg goed maar het beeld valt vies tegen. Het is niet echt super slecht maar de kwaliteit is gewoon niet beter als de hdtv rips die ik al op internet heb gezien.

Hopelijk komen de extended versies nog ooit eens uit en zijn die van betere kwaliteit.

Dit valt vies tegen. :(

en met zwarte balken is de verticale resolutie eigenlijk maar 800p en geen 1080p.

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 27-07-2010 20:58 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:27:
en met zwarte balken is de verticale resolutie eigenlijk maar 800p en geen 1080p.
technisch geneuzel in SF: het is 1080p als de horizontale resolutie ten minste 1920px groot is, de hoogte maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ze staan nu op Bol voor 40 euro.

http://www.bol.com/nl/p/d...02004007624772/index.html

't Is bij mij inmiddels 5 jaar geleden dat ik ze gezien heb op dvd.
De extended edition heb ik nooit gezien, zou het nog de moeite zijn om te wachten hierop?

De hamvraag is natuurlijk of de beeldkwaliteit beter gaat zijn of niet want voor wat gesnoeide scènes leg ik geen 80 euro oid neer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ondertussen nog 35 euro op Bol.
Heeft echt niemand info over de EE? Zelf vind ik niets concreets terug op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de toegevoegde waarde van de extended versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:32:
Wat is de toegevoegde waarde van de extended versie?
Extra scene's die uit de bioscoop versie geknipt waren om tijd te besparen, maar die wel degelijk wat aan het verhaal toevoegen.

Voorbeeld wat mij het meeste opviel.
In de 3 films zie je ze onder andere een lichtgevend flesje gebruiken, een elventouw (waar ze gollum aan vastbinden), en de broches die merin en pippin op de grond laten vallen wanneer ze gevangen genomen zijn, welke hun vrienden vinden tijdens hun achtervolging.

Al deze items krijgen ze cadeau van Galadriel in Lothlorien. In de originele film is deze scene afwezig.
Je ziet de voorwerpen in de bioscoop versie dus opeens wel, maar hebt geen idee waar ze vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
O ja? Volgens mij zit die scène ook in de originele versie.
Wat bvb niet in de originele zit in de dood van Saruman.
Zie je alles ontrafelen en dan plots is de film gedaan en weet je niet wat er gebeurt is met toch wel een belangrijk personage ...

Er is nergens iets te vinden over de EE versie maar de prijs van de gewone versie is toch sterk gezakt, misschien is dat omdat de EE versie eraan zit te komen (alhoewel daar nergens sprake over is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan me er iets bij voorstellen dat een uitgever niet zal aangeven dat een EE-versie er aan komt. De verkopers van de huidige versie zouden niet vrolijk worden als iedereen daar op gaat wachten.

De extra's op de EE(-DVD) kan je zien op bijv. IMDB.com: http://www.imdb.com/title/tt0120737/alternateversions

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Een tijd geleden had ik een mooi artikel hierover gelezen, dat ging over de ontwikkeling van de Blu-Ray releases en mogelijke Blu-Ray extended edition.

Het kwam er op neer dat Peter Jackson dit op de juiste manier wilt doen en hetzelfde bedrijf wat verantwoordelijk was voor de extended dvd releases wilt gebruiken. Dit bedrijf heeft ook 'meegeholpen' aan de Blu-Ray theatrical releases maar het was voornamelijk het team van Warner Bros. (dat New Line Cinema heeft overgenomen in 2008), die de versies heeft geproduceerd.

Daarnaast zou Peter Jackson nog stapels aan unseen behind the scenes materiaal hebben dat hij graag in deze edities zou willen verwerken.

Maargoed, het hangt vooral af van Warner Bros., zien zij er wel brood in en 'if so', laten we hopen dat het correct gebeurt..

Edit:
Aah hier is dat artikel/interview; http://www.thedigitalbits.com/articles/ringsbdmp/index.html

[ Voor 6% gewijzigd door Pendaco op 20-10-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

Extra scene's die uit de bioscoop versie geknipt waren om tijd te besparen, maar die wel degelijk wat aan het verhaal toevoegen.

Voorbeeld wat mij het meeste opviel.
In de 3 films zie je ze onder andere een lichtgevend flesje gebruiken, een elventouw (waar ze gollum aan vastbinden), en de broches die merin en pippin op de grond laten vallen wanneer ze gevangen genomen zijn, welke hun vrienden vinden tijdens hun achtervolging.

Al deze items krijgen ze cadeau van Galadriel in Lothlorien. In de originele film is deze scene afwezig.
Je ziet de voorwerpen in de bioscoop versie dus opeens wel, maar hebt geen idee waar ze vandaan komen.
Ik denk ook dat dit in de originele versie zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:15:
[...]
Ik denk ook dat dit in de originele versie zit
volgens mij toch niet hoor

zie hier ook uit de gelinkte pagina van imdb
The Extended Edition DVD includes the following changes to the film:
...
As the Fellowship leaves, Galadriel gives them each a personalized gift that will end up being critical to their future. Legolas gets a special bow, Sam gets some elven rope that comes in handy when he & Frodo make their way through the Emyn Muil, Frodo receives the Phial of Galadriel, and a touching moment occurs between Gimli and Galadriel.
...
en bij de beschrijving op Amazon:
...There's more character development, and more background into what is to come in the two subsequent films, such as Galadriel's gifts to the Fellowship ...
ik heb de bioscoop versies 2 keer gezien, en de extended volgens mij een keer of 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Extended tijd terug bij MusicStore op Blu-ray voor 30,- opgepikt was een actie vanuit een of ander blad :) Terwijl de adviesprijs 80,- was ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:59:
Heb de Extended tijd terug bij MusicStore op Blu-ray voor 30,- opgepikt was een actie vanuit een of ander blad :) Terwijl de adviesprijs 80,- was ofzo
De EE is nog niet uit op blu ray dus dat kan niet.
Posted July 27, 2009
In an interview with Collider.com, director Peter Jackson gave some insight into the upcoming Blu-ray releases of 'The Lord of the Rings'. He was able to not only confirm what we already knew, that the upcoming Blu-ray release of 'The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy' would present the theatrical versions of the films, but also that the Extended Editions of the films would be available on Blu-ray next year.

...

It was previously believed that the Extended Edition Blu-ray release would be held back until the theatrical release of 'The Hobbit', but Jackson's remarks seem to indicated otherwise.
Volgens de info destijds zou het nog dit jaar moeten uitkomen, ik ga iig nog wachten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:22
Ik hoop dat het beeld ook een stuk beter wordt in de EE dan in de eerdere uitgebrachte uitvoering.
ik heb de bioscoop versies 2 keer gezien, en de extended volgens mij een keer of 4
Nou maar hopen dat je de film wel begrijpt na 6 keer kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

M a r c o schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:37:
volgens mij toch niet hoor

zie hier ook uit de gelinkte pagina van imdb

en bij de beschrijving op Amazon:

ik heb de bioscoop versies 2 keer gezien, en de extended volgens mij een keer of 4 :+
Volgens mij zit in de bioscoopversie dat stuk er wel in dat Frodo het flesje krijgt, maar de rest zit in de EE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mace schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:05:
[...]
Volgens mij zit in de bioscoopversie dat stuk er wel in dat Frodo het flesje krijgt, maar de rest zit in de EE.
Ik heb het stukje even gekeken. In de biosversie zie je de fellowship wegvaren in de kano's en zie je Frodo met het flesje licht in zijn handen, en zie je een beeld dat Galadriel dat flesje in zijn handen legt.
"Farewell, Frodo Baggins. I give you the light of Erendil, our most beloved star."

Dus dat zat inderdaad wel in de bioscoop versie dan.
Unknown Alien schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:28:
Nou maar hopen dat je de film wel begrijpt na 6 keer kijken :9
haha ;) en dan heb ik ook nog eens het boek gelezen (inclusief the Hobbit en the Silmarillion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extended Lord of the Rings Blu-ray Expected This Year
Extended Lord of the Rings Blu-ray Expected This Year
Posted January 14, 2011 05:59 AM by Juan Calonge
As principal photography is about to finally begin on The Hobbit, The Digital Bits is reporting that New Line, under Warner Home Video, will release the extended edition of The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy "sometime this year," in order to "keep the franchise fresh in the minds of fans."

The Hobbit will open in theaters in two parts, in 2012 and 2013. Afterwards, the studio is expected to release an ultimate Blu-ray box set including all five movies, with 3D versions probably also available.

All of the above must be considered unofficial until there is a formal announcement from the studio.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
En hij komt er dan eindelijk aan op 27 juni.

http://www.highdefdigest....ions_Blu-ray_Details/6532

http://www.amazon.co.uk/g...=467128533&pf_rd_i=468294

Op Amazon.uk 55 pond, koopje moet ik zeggen voor zes blu-rays (elke film op twee schijven, veel zeikerds die daarover vallen op de verschillende fora) en negen DVDs met extra's. Alle extra's van de originele extended editions plus nog wat extra.

Ook mooi om te zien dat FotR een remaster heeft gekregen en er dus waarschijnlijk nu wél goed uit ziet.

Deze gaat direct in de pre-order hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

YESSS d:)b

Jaartje ongeveer had ik toch gezegd? :Y)

Ziet er uit als een mooie set, en niet duur idd, gaat hier ook in de pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Zou daar NL ondertiteling bij zitten??? hmmm...

edit: laat maar niet dus ;) tenminste volgens de specs vooralsnog alleen spaans :p

[ Voor 50% gewijzigd door alwinus op 01-04-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dr. Strangelove schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:36:
Ook mooi om te zien dat FotR een remaster heeft gekregen en er dus waarschijnlijk nu wél goed uit ziet.
Que? Wat was er niet goed dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
alwinus schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:36:
Zou daar NL ondertiteling bij zitten??? hmmm...

edit: laat maar niet dus ;) tenminste volgens de specs vooralsnog alleen spaans :p
jammer, anders had ik hem direct al besteld.
Pagina: 1 2 Laatste