nieuw netwerk aanleggen icm ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:02
ik heb nu adsl van telfort en stap ivm mijn verhuizing over naar ziggo kabel.
nu heb ik thuis een zyxel modem/router staan icm een sitecom router/switch(router functie) uit welke 100mb is.

aangezien je een modem van ziggo krijgt heb ik daar toch een router achter nodig om mijn 5 pc's en squeezebox aan te sluiten.

als ik nu een 8poorts 1gb switch achter de router zet ben ik klaar toch? of kan ik ook rechtstreeks aan het modem van ziggo een 8poorts switch zetten?

heb altijd een zyxel gehad,dus ben niet echt thuis in kabelmodems.
ik kan verder ook weinig vinden als ik hier zoek op aansluiten ziggo,netwerk faq's ed.
vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Je krijgt maar één extern ip dus je zult een router moeten gebruiken. Informatie over Ziggo internet is genoeg te vinden als je in het goede subforum kijkt, zie ook: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6

Let er wel op dat veel routers de hogere Ziggo snelheden niet aankunnen, ook al zit er een 100Mb of zelfs Gb aansluiting op. Maar dat staat ook wel in bovenstaand topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 27-11-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigRick
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01-2022
lees het draadje over de Netgear WNDR3700 eens - veel Ziggo gebruikers daar (waaronder ikzelf). Gekozen vanwege de hoge LAN<>WAN snelheid en tevens 2.4 en 5 GHZ simultaan wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk ook de Draytek Vigor 2130(n) met een doorvoersnelheid op de WAN-poort van 800Mbps (down en up). Op het moment de snelste (consumenten)router van Nederland.