Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hi eindeloos Online abbonement. Nu kreeg ik gister een smsje dat ik 80% hebt verbruikt. dit heeft te maken met de fair use policy (10 x het gemiddelde gebruik van het gemiddelde van alle gebruikers).
In het smsje staat ook dat als ik de FUP overschreidt me snelheid wordt aangepast (verlaagd).

Maar waar kan ik zien wat ik aan data heb verbruikt? want heb helemaal niet zoveel internet op me telefoon gebruikt. Natuurlijk heb ik wel constant me mail synchronisatie aanstaan enzo.
Maar is er een manier dat ik het aantal data dat ik heb gebruikt kan zien?

De tweede vraag is:
Loopt het eindeloos online abbonement gelijk met je gewone Hi abbonement. (dit zou betekenen dat ik tot 15 november nog 20% kan gebruiken) of tot het eind van de kalendermaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja je kan het controleren, maar dat hangt van je telefoon af welke software nodig is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HTC hero, maar je kan het dus niet opvragen zoals je ook je beltegoed opvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee dat is, voor zover ik weet, niet mogelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk. Wel kun je Netcounter installeren, die houdt netjes je data bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg onhandig dat je dit niet met een of andere service kan nakijken via sms of internet. Want met een programma zoals Netcounter, kan je wel je eigen gebruik zien, maar niet vergelijken met anderen. Je weet dus nog steeds niet of je over je limiet heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 07:41

Grannd

da Granndest

Ik heb één keer een sms'je gekregen dat ik er overheen was gegaan en dat mijn snelheid omlaag ging, maar ik haalde nog steeds gewoon 400 kbps.

Ik doe ook niet veel meer dan mail synchroniseren en soms nu.nl/tweakers.net bekijken, dan moeten er toch massa's mensen zijn die het echt helemaal niet gebruiken dat je er zo makkelijk overheen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grannd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:47:

Ik doe ook niet veel meer dan mail synchroniseren en soms nu.nl/tweakers.net bekijken, dan moeten er toch massa's mensen zijn die het echt helemaal niet gebruiken dat je er zo makkelijk overheen gaat?
ja dat idee had ik ook al, je kan er wel heel makkelijk overheen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:18:
Erg onhandig dat je dit niet met een of andere service kan nakijken via sms of internet. Want met een programma zoals Netcounter, kan je wel je eigen gebruik zien, maar niet vergelijken met anderen. Je weet dus nog steeds niet of je over je limiet heen zit.
Klopt, maar je kunt het jezelf wel zo makkelijk mogelijk maken.. aangezien er geen methode is om daadwerkelijk te bekijken of je over je limiet zit. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrouwendal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb een HTC Hero en ik doe alles wat je eigenlijk zou moeten kunnen met deze telefoon. Ik kreeg dus ook het smsje. Dus ik heb even gebeld met de klantenservice en hun wisten me te vertellen dat ze zelf ook niet wisten hoeveel MB ik per maand mag gebruiken. Wanneer je 10x meer dan het gemiddelde verbruikt, word je snelheid verlaagd. Ik vind dit tegenwoordig nergens op slaan. Tegenwoordig moet je gewoon normaal gebruik kunnen maken van je telefoon. Alleen de apps uit market kunnen soms al oplopen tot 2,5 mb of meer. Laat staan het bekijken van websites, uploaden van foto's of het streamen van een filmpje. We leven toch in een digitaal tijdperk. Eindeloos online blijkt dus helemaal niet zo eindeloos te zijn. Als ik dit had geweten, had ik mijn abbo niet eens verlengt, maar was ik mooi naar Vodafone gegaan. Vriend van mij heeft daar nooit problemen en hij streamt youtube en muziek wanneer hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees blij dat alleen je snelheid omlaag gaat want ik heb al gehoord dat je er zelfs een boete door kan krijgen. Het is toch belachelijk dat je een boete krijgt terwijl je ONBEPERKT internet hebt. Wat mij betreft mogen ze gauw kappen met dat FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:56:
Ik heb een Hi eindeloos Online abbonement. Nu kreeg ik gister een smsje dat ik 80% hebt verbruikt. dit heeft te maken met de fair use policy (10 x het gemiddelde gebruik van het gemiddelde van alle gebruikers).
In het smsje staat ook dat als ik de FUP overschreidt me snelheid wordt aangepast (verlaagd).

Maar waar kan ik zien wat ik aan data heb verbruikt? want heb helemaal niet zoveel internet op me telefoon gebruikt. Natuurlijk heb ik wel constant me mail synchronisatie aanstaan enzo.
Maar is er een manier dat ik het aantal data dat ik heb gebruikt kan zien?

De tweede vraag is:
Loopt het eindeloos online abbonement gelijk met je gewone Hi abbonement. (dit zou betekenen dat ik tot 15 november nog 20% kan gebruiken) of tot het eind van de kalendermaand.
1e vraag:
Ja, SMS SALDO naar 1244 en je krijgt terug hoeveel MB je hebt verbruikt. (Het gemiddelde ligt tussen de 20 en 25MB per maand. Dus jij kan 200 - 250MB verbruiken.)

2e vraag:
Nee, je bundel en je abonnement lopen niet gelijk. Bundels (Zoals SMS en data) lopen van de eerste van de maand tot de laatste. Dus als je snelheid nu omlaag is gegaan gaat deze 1 december weer omhoog.

Met SPB wireless monitor kan je in de gaten houden (en een alarm instellen) hoeveel MB's je verbruikt in een bepaalde periode.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JamesB009 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:29:
[...]

1e vraag:
Ja, SMS SALDO naar 1244 en je krijgt terug hoeveel MB je hebt verbruikt. (Het gemiddelde ligt tussen de 20 en 25MB per maand. Dus jij kan 200 - 250MB verbruiken.)
Nou ik krijg hier structureel te zien dat ik 0MB verbruikt heb voor een prijs van 0,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

RoD schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:44:
[...]

Nou ik krijg hier structureel te zien dat ik 0MB verbruikt heb voor een prijs van 0,00.
Klopt, bij eindeloos online krijg je alleen de kosten te zien, aangezien je onbeperkt hebt geeft het 0 euro aan. Wanneer je in het buitenland bent of geen eindeloos online bundel hebt, dan staat er wel het aantal Mb dat je vebruikt hebt x de prijs.

Ik heb overigens ook een keer een smsje gehad dat ik teveel zou gebruiken. Ik heb mijn gebruik verder niet aangepast en heb er nooit meer wat van weer gehoord. Snelheid is ook niet verlaagd ofzo. (ik verbruikte toen iets van 270mb oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja maar je wilt dus ook je dataverbruik binnen je bundel kunnen zien, omdat het helemaal niet onbeperkt is. Er zit gewoon een limiet op. Dat "onbeperkt" is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 11:51
Ik heb 2 maanden via UMTS geinternet via mn laptop (vele gigabytes!) en heb ze er nooit over gehoord, noch ben ik gelimit. Ik heb klantwaarde E, mocht dat van toepassing zijn. (Ik kan me voorstellen dat hoe hoger, hoe minder ze "zeuren".)
Je kan je saldo opvragen door saldo te smsen naar 1244. Dan krijg je 2 smsjes, 1 met je belminuten en 1 met je dataverbruik.
Edit: Zoals hierboven al gezegd is, is dat bij eindeloos online wel 0MB altijd..

[ Voor 11% gewijzigd door Spiked op 01-12-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

RoD schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:57:
Ja maar je wilt dus ook je dataverbruik binnen je bundel kunnen zien, omdat het helemaal niet onbeperkt is. Er zit gewoon een limiet op. Dat "onbeperkt" is gewoon onzin.
Het is wel onbeperkt.
Het enige wat gebeurt is dat je snelheid omlaag wordt gegooid. Er worden geen kosten in rekening gebracht oid. Dus je hebt wel onbeperkt internet, maar wel met beperkingen (maar niet tot het aantal MB's)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou, die snelheid naar beneden gooien noem ik een beperking. Dat is namelijk niet waar ik voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24

ralpje

Deugpopje

JamesB009 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:01:
[...]
Dus je hebt wel onbeperkt internet, maar wel met beperkingen
Does not compute :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

RoD schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:04:
Nou, die snelheid naar beneden gooien noem ik een beperking. Dat is namelijk niet waar ik voor betaald heb.
Maargoed, je hebt zelf de handtekening gezet onder het contract, daarin staan de voorwaarden van het gebruik en wat "eindeloos" inhoud. De FUP "10x meer dan gemiddeld" vind ik ook goed van Hi. Ik denk alleen dat Hi het gemiddelde nog eens moet berekenen, aangezien ik niet denk dat dat nog klopt. De volgende keer dat ik met ze aan de telefoon hang zal ik dat ook zeker aankaarten (Ze bellen toch altijd wanneer je kunt verlengen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Fitz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:15:
[...]

Maargoed, je hebt zelf de handtekening gezet onder het contract, daarin staan de voorwaarden van het gebruik en wat "eindeloos" inhoud. De FUP "10x meer dan gemiddeld" vind ik ook goed van Hi. Ik denk alleen dat Hi het gemiddelde nog eens moet berekenen, aangezien ik niet denk dat dat nog klopt.
In de voorwaarden staat niet wat het gemiddelde of 10x het gemiddelde is. En zoals je zelf aangeeft klopt het gemiddelde wat Hi aanhoudt misschien helemaal niet. Dus je tekent voor iets wat je helemaal niet kan controlleren.

En ik zou verwachten dat ik zelf "gemiddeld" gebruik maak. Zeker als ik geen grote bestanden download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fitz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:15:
[...]

Maargoed, je hebt zelf de handtekening gezet onder het contract, daarin staan de voorwaarden van het gebruik en wat "eindeloos" inhoud. De FUP "10x meer dan gemiddeld" vind ik ook goed van Hi. Ik denk alleen dat Hi het gemiddelde nog eens moet berekenen, aangezien ik niet denk dat dat nog klopt. De volgende keer dat ik met ze aan de telefoon hang zal ik dat ook zeker aankaarten (Ze bellen toch altijd wanneer je kunt verlengen?)
Ja ik ga er ook wel mee akkoord, heb niet veel keus. Betekent niet dat ik het door de beugel vind kunnen. Het is beperkt internet, dus laat dan ook zien hoe veel de gebruiker al verbruikt heeft, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:32:
Ik heb een HTC hero, maar je kan het dus niet opvragen zoals je ook je beltegoed opvraagt?
3Gwatchdog, die houdt je dataverbruik bij per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 13:40
Ik heb mij voorgenomen om de smsjes over FUP en Datalimieten te negeren en gewoon ga doen wat ik wil doen met mijn telefoon: Onderweg streaming radio luisteren en websites bezoeken. Dat de snelheid naar 384kbps ipv 1024 gaat maakt mij niet zoveel uit, daar red ik mij wel mee.

Als KPN daar een bezwaar tegen heeft dan moeten ze mijn bundel maar afsluiten. Ze geven het de naam eindeloos, nou dan ga ik het ook eindeloos gebruiken.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is allang een topic over. Waarom weer een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:20:
Hier is allang een topic over. Waarom weer een nieuwe?
Hmzz hen het ander topic niet gevonden. Heb je mischien even de Link ervan? dan kan deze gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:15:
Hmzz hen het ander topic niet gevonden. Heb je mischien even de Link ervan? dan kan deze gesloten worden.
[HI] Overtreding Fair Use Policy
Pagina: 1