• Willembuksjaq
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 08:39
Hallo tweakers,

Ik ben van plan om een nieuwe beamer en een nieuw Home Cinema set te gaan kopen. Echter, ik heb met beide weinig ervaring en ik heb dan ook geen goed idee welke aansluitingen ik zal moeten gebruiken en welke kabels e.d. ik erbij moet kopen.

De beamer is een Optoma hd65:

Aansluitingen:
1x S-Video
1x SCART RGB VGA Component
1x Component
1x Video
1x HDMI V1.3

http://www.optoma.co.uk/p...ition_Home_Cinema&PC=HD65
pricewatch: Optoma HD65

Het Home Cinema set is een Panasonic SC-PT470:

Aansluitingen:
1x Digitale ingang (Optisch)
1x Scart
1x HDMI uit
1x Hooftelefoonuitgang
1x USB aansluiting (voor MP3, WMA, JPEG, MPEG4, DivX®)
1x Audio ingang (AUX)

http://www.panasonic.nl/h...CC52DBA4A8?trackInfo=true
pricewatch: Panasonic SC-PT470

Ik heb zelf een computer met:
-ATI HD4850 met vrij -
1 x DVI-I
1 x s-video
-Onboard geluidskaart waar een Logitech G51 aan zit.
-Wel is de S/PDIF op mn moederbord vrij.

Het voornaamste is dat ik m'n Home Cinema set op m'n beamer aansluit en dat ik mijn DVD's in zo'n goed mogelijke kwaliteit kijk. Upscaling wordt ondersteund dus naar mijn idee ben ik gebonden dat ik de beamer en de set met een HDMI kabel verbind.
Ik wil graag Blue Rays van mn computer af met mn beamer bekijken en het geluid afspelen met m'n Home Cinema set. Ik weet echter niet goed welke aansluitingen ik hiervoor moet gebruiken en of dit uberhaupt wel mogelijk is (het lijkt me wel aangezien de opstelling niet enorm ingewikkeld is).

Moet ik mijn computer nou aansluiten op mijn Cinema set die het beeld signaal vervolgens door stuurt of wellicht rechtstreeks op mijn beamer aansluiten, en zo ja, welke aansluitingen kan ik hiervoor gebruiken?

Ik heb de beamer en de set nog niet gekocht en hoewel dit topic niet bedoeld is voor een advies op dit gebied sta ik open voor betere alternatieven. Let wel, als arme student is mijn budget enigsinds beperkt :P .

Alvast bedankt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05
Met deze set de homecinema met een hdmi kabel naar de optoma, en de computer met een vga kabel naar de optoma en een optische kabel naar de homecinema set voor het geluid.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willembuksjaq
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 08:39
Ok, dus:
Beamer - HC setje = HDMI-HDMI
Geluid computer - HC setje = Optisch-optisch
Beeld computer - Beamer? Ik heb volgens mij geen VGA aansluiting in mn computer.. Moet ik dan een DVI>VGA eerst aansluiten en dan een VGA-VGA? (of gewoon een DVI - VGA natuurlijk).

Ik denk dat de afstand van computer naar beamer 4 a 5 meter is. Geeft dit nog merkbaar kwaliteitsverlies, of is het wellicht beter om een (niet al te dure, zeg 30 euro) hdmi switch te kopen en dan een DVI-HDMI te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05
Een hdmi switch is beter ja, of een homecinema set met (een paar) hdmi ingang(en), kun je er op den duur nog meer apparaten op aansluiten.

Mijn Home Cinema in aanbouw