Toon posts:

Advies nodig... game systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik wil graag jullie advies bij het kopen van een eventueel game systeem.

Momenteel heb ik alles van Apple.. Ik heb een macbook (zonder dedicated video) en dat gamed dus voor geen meter. Nu is dat niet erg, want als professioneel webdeveloper speel ik ook vrij weinig games.

Nu ben ik mijn huidige spelletjes (die ik in de weekende nog wel eens speel) wel een beetje zat. Denk aan Halo (1, haha) en Ghost Recon (2002?)... Nu heb ik geprobeert H.A.W.X. te installeren maar in game loopt dat toch niet helemaal lekker op een onboard videokaartje (Lees: ik zie geen ruk).

Nu dacht ik... als ik er nu eens een windhoos pc'tje bij koop, om toch een beetje te gamen! Maar je snapt het al, ik ben een mac fanaat en game niet dagelijks, het budget is dan ook niet heel hoog. Ik wil maximaal 800 ~ 1000 euro uitgeven.

Is dit mogelijk? Ik hou me al jaren niet meer bezig met windows pc's dus heb geen idee wat ik nodig heb...En zo ja... welke videokaart / merk processor ect zou dan goed zijn?

EDIT: Aanvulling... je kunt er vanuit gaan dat de pc alleen aan staat voor een spelletje... de rest doe ik op de mac. Ik hoef dus geen uber-systeem!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 14:40 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Kijk eens in dit topic:
[BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem november 2009

Daar worden verschillende configuraties gegeven voor verschillende budgetten.

offtopic:
En noem voortaan het OS van Microsoft bij haar echte naam s.v.p.

[ Voor 53% gewijzigd door HyperioN op 26-11-2009 14:41 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Je kan daar ook met een lager budget vragen hoor. Ik heb daar twee weken terug ook een pc samengesteld voor 900 euro.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

waarom geen console ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik over nagedacht... maar ik kan echt niet met zo'n controller omgaan. Wil gewoon lekker muis en toetsenbord. Daarnaast heb ik een (heel erg) goed beeldscherm en geen super tv.. dus ja.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

console kan ook op een beeldscherm aangesloten worden ;)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:48

BaRF

bijna kerst

ot:
want als professioneel webdeveloper speel ik ook vrij weinig games
wat is dat nou voor dom argument :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, het hoort niet, maar een realistische appelaar help ik graag (ik ben niet anti-apple, ben een anti-apple fan die graag objectief is, maar soms ook breezahbois wil provoceren, iemand die echter vanuit oer-oude grafische industrie bias op MacOS werkt, en niet omdat het nou eenmaal in is, is een heel ander verhaal. Ik neem aan dat je geen altaartje voor steve jobs in je woonkamer hebt?). Voorop gesteld, voor 800 á 1000 euro heb je een heel net game systeem!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 129,90€ 129,90
1Antec Three Hundred Zwart€ 45,05€ 45,05
1Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A€ 131,-€ 131,-
1Cooler Master Real Power M620€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 98,65€ 98,65
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,26€ 66,26
ImporterenTotaal€ 628,71

En dat is een basis kast (persoonlijk hou ik van een wat stevigere kast), met een 5770 kaart, een 5850 is iets duurder maar meer bang for bucks.

Dit alles is ex. muis, software (studenten licentie mogelijk? W7 is een oerdegelijk OS), en monitor, en dient slechts als een idee. Het moederbord, de CPU en de voeding heb ik persoonlijke ervaringen mee, en daar ben ik helemaal gek op, beide componenten zijn kwalitatief goed, en rete stabiel. (echt... nog nooit een crash!) Het geheugen heb ik een corsair setje van, maar dat zal niet zoveel uit moeten maken. Kijk voor de zekerheid de QVL van het moederbord na.

Overigens: gamen is iets waar je niet vanaf stapt omdat je pro webdesigner bent. Dat is net zoiets als stellen: Ik ben pro vakkenvuller, dus stop ik met mijn postzegel verzameling. Gamen is een hobby, en daar mag best wat (tijd en geld) in worden geïnvesteerd. Dat sommigen het professioneel doen is voor gamen niet uniek, voetballen als hobby is voor sommigen ook wat uit de hand gelopen. Heck, ping pong is een olympische sport!

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 26-11-2009 14:57 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:39:
Nu dacht ik... als ik er nu eens een windhoos pc'tje bij koop, om toch een beetje te gamen! Maar je snapt het al, ik ben een mac fanaat en game niet dagelijks, het budget is dan ook niet heel hoog. Ik wil maximaal 800 ~ 1000 euro uitgeven.

Is dit mogelijk?
De basis-pc in de BBG trekt alle moderne games al prima (ja, die van 500 euro ;)). Al moet je voor een game-bak toch wel windows hebben, dat is alweer 70 euro extra (jammer maar waar. Alleen met windows weet je zeker dat alle pc-games op je pc werken en dat is bij een game-pc wel zo prettig).

Als je wat meer grafische toeters en bellen wilt, en wat meer zekerheid dat games over een jaar of twee ook nog lekker draaien dan kan je iets meer richting het BBG game-systeem gaan. In plaats van een budget-athlon II een phenom II quadcore (ook niet erg duur) en als videokaart dan sowieso een uit de HD5000-serie. Het precieze model afhankelijk van hoe graag je de settings hoog wilt kunnen zetten, en of je moeite hebt met lange levertijden. De HD5700-kaarten zijn goed verkrijgbaar maar bij de HD5800- en HD5970-kaartjes is er een veel grotere vraag dan aanbod.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 05:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica