Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik zit sinds begin deze maand in de WW en ik moet dus solliciteren en werk zoeken. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat ik vroeg of laat wel een baan vind (december of januari) maar ik heb daarnaast ook nog altijd de wens gehad om een HBO opleiding te doen.

Ik heb een MBO Niveau 3 diploma (ICT) en nu ook MCSA 2k3 certificaat. Nu ik 21 jaar ben kan ik de 21+ test doen om aan de opleiding Bedrijfskundige Informatica te doen. Ondertussen heb ik ook 2 jaar werkervaring als helpdesk medewerker en systeembeheerder.

Om aan deze opleiding mee te doen moet ik eigenlijk snel beslissen of dit ga doen om per februari mee te doen. Mijn vraag is, hebben jullie ervaring met Hogeschool INHolland en/of Bedrijfskundige Informatica. Voor open dagen is het net te laat want er is alleen nog een inschrijf dag begin januari daar.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik jou was zou ik een werkgever als Call2 of Peak-IT zoeken, waar je momenteel vermoedelijk zo kunt beginnen met jouw achtergrond en die ook je studie (deels) meebetaalt :)

Verder: de open dagen zijn weliswaar voorbij, maar wat let je om InHolland te bellen met de vraag of je een ker een gesprek kunt hebben met iemand van het studiecentrum oid of een coordinator die je meer oevr de opleiding kan vertellen? hele normale vraag, en ik denk dat zij met z'n allen meer kunnen vertellen als dat wij dat kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben vorig jaar bij die toko afgestudeerd op bedrijfskundige informatica. Ik was ook 21 toen ik aan de studie begon, zonder overige werkervaring en vond het allemaal goed te doen. Uitgaande van het feit dat je daarnaast geen 32 uur per week hoeft te werken om rond te kunnen komen.

Mijn ervaring met INHoland als school is dat het af en toe vrij chaotisch kan zijn en je ook vrij veel op jezelf bent aangewezen om dingen te regelen. Wat betreft de onderwerpen die aan bod kwamen toen ik studeerde, deze waren vrij variërend, van architectuur tot programmeren tot basis boekhouding tot business intelligence en test methodieken.

Elke periode heeft een thema waaraan een groepsproject is gekoppeld met als eind resultaat een advies rapport, product of beide. Je kon in het derde jaar en vierde jaar een "minor" kiezen uit een aantal onderwerpen zoals architectuur en testen zodat je zelf ook nog verbreding of verdieping aan bepaalde onderdelen uit de opleiding kon geven. Tweemaal stage zoals gewoonlijk, in het derde en het vierde jaar. Daarnaast worden een aantal algemene dingen gegeven zoals studieloopbaan begeleiding waarin figuren zoals Belbin hun opwachting doen.

Mocht je verder nog vragen hebben, ik hoor het wel.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 16:41
Beste gsxanthian,

Ik kan je mededelen dat ik zelf ook gestuurd heb op Inholland Alkmaar. Dit is ruim 4 jaar geleden. Toen was het echt een BAGGER opleiding. Leraren hadden amper tijd voor je tenzij ze iets van jou nodig hebben. Tentamens die veranderd werden zonder het te melden. En wat voor mij de doorslag gaf was dat ze me gezegd hadden dat er GEEN programmeren bij zou zitten en dit bleek dus wel het geval.

Dus als je geen ervaring/interesse hebt in programmeren dan raad ik je de studie zeker af.

Daarnaast zie ik dat je al MCSA2K3 certificaat hebt. Ik zou als ik jou was lekker gaan werken als (junior) systeembeheerder bij een bedrijf of via een Detacheeringsbedrijf. Indien je via een Detacheeringsbedrijf gaat dan zou ik eerder Peak-IT vermeiden, (zie mijn reactie hier waarom: Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2)

Systeembeheer is momenteel best gewild in de regio van de Randstad en heb al meedere vacatures gezien.

Gr,
Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben zelf bezig met het afronden van de technische variant.
Lukin schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:23:
Ik ben vorig jaar bij die toko afgestudeerd op bedrijfskundige informatica. Ik was ook 21 toen ik aan de studie begon, zonder overige werkervaring en vond het allemaal goed te doen. Uitgaande van het feit dat je daarnaast geen 32 uur per week hoeft te werken om rond te kunnen komen.
Zo ook met technische informatica. Ik weet niet hoe het bij bedrijfskundige is maar bij ons verschilde de werkdruk per periode zo afentoe enorm. Heeft ook te maken of een onderwerp nieuws is natuurlijk.
Mijn ervaring met INHoland als school is dat het af en toe vrij chaotisch kan zijn en je ook vrij veel op jezelf bent aangewezen om dingen te regelen. Wat betreft de onderwerpen die aan bod kwamen toen ik studeerde, deze waren vrij variërend, van architectuur tot programmeren tot basis boekhouding tot business intelligence en test methodieken.
Tijdens de lessen wordt vaak wat basisinformatie van het onderwerp uitgelegd. Er wordt verteld wat je moet doen en wat je ervoor moet weten. De rest is aan jou. De leraar is niet alleswetend dus je moet veel zelf uitzoeken. Het ligt ook wel erg aan de leraar en je eigen instelling of zij tijd voor je hebben/maken.
Elke periode heeft een thema waaraan een groepsproject is gekoppeld met als eind resultaat een advies rapport, product of beide. Je kon in het derde jaar en vierde jaar een "minor" kiezen uit een aantal onderwerpen zoals architectuur en testen zodat je zelf ook nog verbreding of verdieping aan bepaalde onderdelen uit de opleiding kon geven. Tweemaal stage zoals gewoonlijk, in het derde en het vierde jaar. Daarnaast worden een aantal algemene dingen gegeven zoals studieloopbaan begeleiding waarin figuren zoals Belbin hun opwachting doen.

Mocht je verder nog vragen hebben, ik hoor het wel.
Volgens mij mag je als MBO'er zijnde het versnelde traject in wat betekent dat je alleen de afstudeerstage hoeft te lopen.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sajoku schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:41:
Volgens mij mag je als MBO'er zijnde het versnelde traject in wat betekent dat je alleen de afstudeerstage hoeft te lopen.
Klopt. Geen "oriënterende" stage nodig als je de versnelde route aflegt en dus binnen drie jaar klaar bent. Stap je in de gewone route in dan kan je vrijstelling krijgen, echter zal je dat moeten aanvragen en is het afwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Lukin op 26-11-2009 12:55 ]

• sajoku
  • Niet online
Volgens mij hoef je als MBO'er zijnde ook helemaal geen 21+ test te doen. Maar dat zou je even moeten navragen.
Heb je ook andere BI opleidingen bekeken of wil je sowieso naar INHolland?

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:39:
Volgens mij hoef je als MBO'er zijnde ook helemaal geen 21+ test te doen. Maar dat zou je even moeten navragen.
Bijna goed, zoals ik het begrepen heb moet je niveau 4 hebben gedaan, en dat heb ik niet. In tegenstelling tot dat heb ik wel MCSA en werkervaring. Ik ga dit naatuurlijk gewoon navragen

Verder wou ik gewoon graag weten wat jullie ervaring met die school is. Natuurlijk kan het vragen bij de school zelf maar dan krijg je naar mijn idee nooit een compleet eerlijk antwoord. Misschien dat het hier ook niet zo is, maar dit lijkt mij beter.

Ik ben nog in afwachting van 2 sollicitaties die volgende week klaar moeten zijn. Wordt het allebij niks dan wil ik graag weer verder gaan studeren. Daarnaast heb ik het idee dat deze opleiding het beste bij mijn MCSA en in de toekomst MCITP past.

Verwijderd

sajoku schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:39:
Heb je ook andere BI opleidingen bekeken of wil je sowieso naar INHolland?
Jawel, bij een MBO niveau 4 diploma kun je meteen doorstromen, bij een niveau3 helaas niet.
De volgende 21+ toets staat geloof ik voor Januari geplanned en moet je je voor 1 januari ingeschreven hebben.
Ook kost de 21+ toets 250,- euro slaag je voor de toets, dan krijg je dat bedrag weer terug of word het verrekend. (Ik weet niet of dit overal zo is).

Maar als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met inHolland of een andere instelling.

Peak-IT zou ik zeker vermijden als ik jou was!!!!

• sajoku
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:55:
[...]
Verder wou ik gewoon graag weten wat jullie ervaring met die school is. Natuurlijk kan het vragen bij de school zelf maar dan krijg je naar mijn idee nooit een compleet eerlijk antwoord. Misschien dat het hier ook niet zo is, maar dit lijkt mij beter.
Heb je wat concrete vragen voor degene die op INHolland hebben gezeten/zitten?

Ikzelf heb een beetje een soort haat- liefdeverhouding. Bepaalde periodes heb ik echt genoten van de opdrachten en was de ondersteuning erg goed. Andere periodes was het enorm aankloten en steeds weer aanpassen van de uiteindelijke opdracht.
Wat ik erg vaak merkte, dat heb ik ook aangekaart bij de opleiding, is dat de kick-off van de periodes erg slordig zijn. Vaak was de projectopdracht nog niet helemaal af, of was die van het jaar ervoor klakkeloos overgenomen (de datums nog verkeerd, maar dus ook niet documentatie aangepast naar aanleiding van problemen). Aangezien je meestal maar ongeveer 8 weken hebt om een project te maken moet je meteen goed beginnen. De eerste 2 weken was het meestal onduidelijk wat van ons verwacht werd.

Als je gewoon even contact opneemt met INHolland is er waarschijnlijk een leerling vast wel bereid om je rond te leiden en wat vragen te beantwoorden. Dat heb ik ook meerdere keren gedaan.
Pagina: 1