• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Voor mijn htpc heb ik het volgende samengesteld.
  • AMD Phenom II X3 720
  • Gigabyte GV-R485MC-1GI (videokaart)
  • LG BLU RAY READER CH08LS10 BLACK
  • Nexus Value 430 |
  • Intel X25-M SATA II SSD 80GB
  • Scythe Ninja Mini Rev. B SCMNJ-1100
  • Asus M3A76-CM
  • Kingston 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL6 DIMM
De pc boot met de basisopstelling (cpu, moederbord, geheugen en psu) soms wel en dan vraagt hij een bootdevice. Indien ik de pc dan weer uitzet dan start hij niet meer op. Dan moet ik de stekker achter uit de pc trekken totdat het groene lampje van het moederbord weer uit is en dan wil de pc 1 op de 20 keer wel booten. Maar als ik een hd aansluit of andere videokaart dan komt de pc helemaal niet meer in actie.
Het geheugen is in een andere pc getest en werkt prima ook memtest gaaf geen fouten.

Het opvallende is dat deze topicstarter met hetzelfde moederbord redelijk dezelfde problemen heeft.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Hij geeft geen piepjes o.i.d.? En wat doet hij als je hem met een deel of zonder geheugen aanzet?

Desktop | Server | Laptop

• Woef
  • Niet online
Zitten geen piepjes op dit moederbord. Ga ik nu even booten zonder geheugen (indien mogelijk).
Moet ie dan ook booten?

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 09:13
Hij zou moeten een paar beeps moeten geven, maar dat ligt eraan of je pc-speaker heb aangesloten op je mb.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Woef schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:34:
Zitten geen piepjes op dit moederbord. Ga ik nu even booten zonder geheugen (indien mogelijk).
Moet ie dan ook booten?
zonder geheugen zal ie de POST niet volledig doorlopen; waarna je mobo enkele piepjes geeft (mits speaker aangesloten)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Woef
  • Niet online
Net een poging gedaan.
De fans gingen tot 3x toe draaien maar gaf geen beeld. Maar na die 3x gaan ook de fans niet meer draaien en regeageert hij ook niet meer op de aan- uitknop.
Het lijkt steeds meer op een moederbord probleem gezien ook het topic op Tomsharde.
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-262512_12_0.html
...press my power button and the computer turns on (fans whirl, hd spins, etc) but no post, no beeps no nothings.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Heb je nu wel of niet een speaker op je mobo aangesloten? Zo niet, regel dat dan, kan je een hoop giswerk besparen. MIsschien kun je er wel 1 uit een oude pc halen ofzo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Probeer te achterhalen welk onderdeel voor problemen zorgt. Ik zou gokken op het moederbord, maar dat hoeft niet per se zo te zijn.
Pagina: 1