Ik ben van plan een zuinig server te bouwen op basis van het Intel D945GCLF2 moederbord met een Atom 330 64-bit processor. http://www.intel.com/Prod...2-D945GCLF2D-overview.htm. Het OS moet Windows Server 2008 R2 worden. Gaat dit überhaupt werken?
Windows Server 2008 R2 installeert en draait prima hoor.
Wat wil je aan server-software gaan draaien?
Wat wil je aan server-software gaan draaien?
Misschien een Sempron ipv Atom? Volgens mij waren die iets sneller, maar ik weet het niet zeker, even benchmarks kijken.
Ik heb hier hetzelfde boardje met Windows 2008 SP2 (niet R2 dus) draaien. Dat werkt bijna helemaal goed, ik moest alleen een andere drivers voor de NIC opnieuw installeren (de standaard windows versie werkte niet) Verbruik ligt bij mij trouwens op 30W (met 1 3.5" HD)lfjn schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:10:
Ik ben van plan een zuinig server te bouwen op basis van het Intel D945GCLF2 moederbord met een Atom 330 64-bit processor. http://www.intel.com/Prod...2-D945GCLF2D-overview.htm. Het OS moet Windows Server 2008 R2 worden. Gaat dit überhaupt werken?
Zie Nieuwe Zuinige Server (discussie) voor tonnen aan informatie. Veel leesplezierlfjn schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:10:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb zelf nog de Atom 230 versie van het bord. Er draaide tot voor kort een Windows 2008 standalone Terminal Server op. Een poging om een Domein Controller te installeren op de host en een virtuele TS onder vmware server mislukte. De machine was niet meer vooruit te branden (2 GB Ram). Voor mij persoonlijk was dit een afknapper aangezien ik thuis 2 dingen wil:
Wil je dus een standalone fileserver of zo, dan is dat geen probleem, denk je meer te willen doen, vergeet dan die borden. Voor de zuinigheid moet je het ook niet doen, want ze verbruiken nog redelijk veel voor een zeer gelimiteerde performance (35 Watt met 80+ voeding, 3,5" disk incluis, zelf gemeten).
- Een DC om thuis toch een beetje algemene controle te hebben over de 5 toestellen die hier staan, al was het maar om niet overal de lokale paswoorden gesynchroniseerd te moeten houden.
- Een Terminal Server om ook remote thuis te kunnen aanloggen en bijvoorbeeld even enkele torrents te starten.
Wil je dus een standalone fileserver of zo, dan is dat geen probleem, denk je meer te willen doen, vergeet dan die borden. Voor de zuinigheid moet je het ook niet doen, want ze verbruiken nog redelijk veel voor een zeer gelimiteerde performance (35 Watt met 80+ voeding, 3,5" disk incluis, zelf gemeten).
Dank voor de reacties. Het OS zou in elk geval wel goed draaien. Maar Exchange erbij kan ik wel vergeten?
Ik zie dat jouw oplossing maar ondersteuning heeft tot 2GB RAM. Dit is sowieso veel te weinig voor Exchange 2010.
Pagina: 1