Toon posts:

ATI of NVIDIA?

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb laatst een forum gestart over wat ik voor mijn nieuwe super game computer moet kopen maar hij werd 30 minuten later dicht gegooid :S

nu heb ik een hele hoop research gedaan en zit nu al 2 weken met het bekende dilema: ATI of NVIDIA. |:(

hebben jullie nog goede ervaringen met een van die 2 of gewoon bijde, geef je mening, voorkeur en natuurlijk graag toelichten _/-\o_

alvast bedankt.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:35
Dit is compleet afhankelijk van je budget en de samenstelling van de rest van de pc. Je kunt niet zomaar zeggen welke van de 2 beter is..

Verwijderd

En de keuze van ati of nvidia is persoons afhankelijk de een zal zeggen wacht tot de gt300 er is en kijk dan verder de ander zal zeggen 2x5970 in cfx. En natuurlijk wat hier boven ook word gezegt

Verwijderd

Topicstarter
ok, mijn budget is ongeveer 1250 euro, max 1500 als het maar super snel is, in de zin van grafische performance.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Iedereen heeft ervaringen (met beide). Het maakt niet veel uit, de ene zegt dit, de ander dat. Ik gok trouwens dat binnen een half uur er ook op dit topic een slotje zit ;) Zoals al vaker gezegd, kijk even in de BBG's voor mooie systemen ;)

• rscheper
Oke, dat is het budget.. Had je uberhaupt al iets samengesteld of iets in gedachten qua cpu en dergelijke..?

Je zult denk ik wel iets meer info geven, zo is het voor de mensen hier vrij lastig..

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu te kijken bij de nvidia site naar de tesla C 1060, alleen ik denk dat daar een leuk museum prijskaartje aan hangt :-)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 18:16

knakworst

Get more sats!

Je andere topis is afgesloten door een modje met:
We verwachten dat je zelf eerst aan de slag gaat om wat op te zoeken. Mocht je tijdens deze zoektocht nog tegen zeer specifieke problemen aanlopen, dan kun je natuurlijk een topic openen, maar geef daarin wel aan wat je hebt gevonden en waar je nog tegenaanloopt.
Ik zie nog niet een zeer specifiek probleem waar je tegenaan loopt, dus ik verwacht weer een slotje helaas. Als je er weer eentje opent, beschrijf dan je specifieke probleem. Lees anders eerst: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2009

Daar staat de 5850 van ATI aanbevolen, lijkt me een prima kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 25-11-2009 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou, de GeForce 9400 mGPU van nvidia lijkt me wel wat, daar heb ik onderzoek naar gedaan

Verwijderd

Topicstarter
wat? alweer? ik probeer alleen maar wat meningen en misschien tips te krijgen van verschillende mensen, daarom komt hier toch niet een slot op?

• rscheper
Ik weet niet hoor, maar de 9400 is absoluut geen goede videokaart, hier zul je nooit of te nimmer fatsoenlijk op kunnen gamen, tenzij je graag spelletjes in een browser wil spelen..

Je zult tcoh wat meer informatie moeten zoeken, kijk in de pricewatch, zoek daar een paar fatsoenlijke kaarten uit & google daarna na wat benchmarks van de kaarten.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:14:
nou, de GeForce 9400 mGPU van nvidia lijkt me wel wat, daar heb ik onderzoek naar gedaan
Dat is nou niet echt een goede game-kaart. Je moet echt denken aan minimaal een 9800GT(X+) en aan je budget te zien zelfs wel een hd5850/70, of een gtx285. Een 9400mGPU is volgensmij ook nog een laptopkaart. En dat betekend niet veel goeds. Het aantal geheugen op een videokaart zegt niet alles!!!
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:16:
wat? alweer? ik probeer alleen maar wat meningen en misschien tips te krijgen van verschillende mensen, daarom komt hier toch niet een slot op?
Ja. Het is niet een erg waardevolle vraag. Dit antwoord kan je met een simpele google opdracht al vinden ;)

Verder heb ik je vorige topic even doorgelezen en ik snap niet waarom je zo graag 'in 3D' wil gamen? Koop gewoon een goede tft en een fatsoenlijke computer en het gamed stukken fijner. 3D drivers zuigen en maar een paar spellen ondersteunen het.

[ Voor 12% gewijzigd door Bobmeister op 25-11-2009 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn lijstje wordt steeds korter, alvast bedankt, ik weet steeds beter waar ik naar moet zoeken, de Geforce 310 wordt hoog geprijst door nvidia, iemand die daar ervaring mee heeft?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zucht.. moet nou echt alles voorgekauwd worden?

Kijk op http://www.tomshardware.c...uality/benchmarks,64.html voor leuke performance kaartjes en kijk dan hoe duur ze zijn in bijvoorbeeld http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html. Of vice versa.

C:\>_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATI vs Nvidia topics zijn gedoemd om uit te lopen in flamewars, dat is sowieso een reden dat deze op slot gaat. Daarnaast is het zo dat we verwachten dat je voor jezelf een goede kaart uit kan zoeken, door bijvoorbeeld **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens goed door te nemen. Op die manier kun je namelijk bepalen wat voor jou 'de beste' kaart is. Zie ook TERW_DAN in "sos, ik heb echt hulp nodig, nieuwe 3D g..."
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.