ADSLv2 over UTP

Pagina: 1
Acties:

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
Een mogelijk vrij eenvoudige vraag voor velen;
Ik heb in de kelder een 'bakje' waar ADSL toekomt waar ik een RJ11 (of RJ12?) kabel kan op aansluiten
naar boven ligt er een UTP (4paar).
Nu vroeg ik mij af als ik best een bepaald kleur gebruik en of ik er beter aan doe van bvb enkel de middelste 2 van de 6 'gaatjes' te gebruiken, nl.
<leeg> <leeg> <blauw> <blauw gestreept> <leeg> <leeg>
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<leeg> <leeg> <blauw> <blauw gestreept> <leeg> <leeg>

edit: ja, aan de andere kant van de UTP moet ook een RJ11 verbonden worden, zelfde probleem

Momenteel hebt ik straight 6 kabeltjes verbonden maar dat geeft mij niet direct het gepast resultaat (wat ook aan iets anders kan liggen)

[ Voor 6% gewijzigd door lowlow op 24-11-2009 18:14 ]

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:44

TGEN

Hmmmx_

Beter plaats je je modem zo dicht mogelijk bij het punt waar je telefoonlijn binnenkomt, en trek je UTP voor gewoon ethernet naar boven.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• lowlow
spijtig genoeg kan dit niet want er zit ook wireless op hetzelfde toestel en deze heb ik nodig

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

gewoon 1 pair twisted pair gebruiken, maakt niet uit welke kleurpaar je kiest van cat5.. je hebt ook telefoonkabel met 2 sets twisted pair, is gewoon de helft van n cat5 kabel zegmaar, die heb ik ook gebruikt om adsl2+ met 8 meter te verlengen.. geen negatieve effecten.. (nogsteeds 15+ mbit geen probleem..)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In het verleden heb je de hoofdgroep Netwerken gevonden, waarom nu niet?

Overige Hardware is voor hardwarezaken die niet elders op GoT besproken worden. Vragen over Netwerken horen - zoals overigens duidelijk in de OH Beleid staat - in ... Netwerken thuis :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Zou je iets duidelijker kunnen zijn met je openingspost? Ik kan er namelijk weinig van maken.

Je hebt een ADSL modem/router in de kelder staan? Welk merk/type?
Je telefoonlijn komt niet binnen in de kelder maar in de meterkast?
Welke provider heb je een DSL verbinding van afgenomen?

Kun je een tekening/schets maken van de situatie? Waar heb je welke kabels getrokken/liggen?

Een UTP 4 paar? Is dat 4x een CAT5e kabel, of 1x een kabel met 4 aderen? Of....

En, wat wil je uiteindelijk bereiken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De standaard is de middelste twee, ofwel blauw. Maar uitmaken doet 't in dit geval niet, nee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lowlow
@dion: excuses mr.
Het is gelukt met de blauwe en blauw gestreepte in de middelste van de 6 te steken, de andere 4 leeg. Ahja, en steek ze straight.
Pagina: 1