The Dig. Een van de laatste LucasArts adventures, die matig ontvangen werd, terwijl ik het toch nog een van de beste vind. IMO zwaar ondergewaardeerd in ieder geval 

ninc schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:23:
[...]
Ja, de C64. Geweldig apparaat destijds!
[video]
Snoopy C64
Niet echt een klassieker, maar wel door z'n stroeve controls, slechte muziek, slechte graphics en tergende gameplay: Klote spel, maar vroeger veel gespeeld en geërgerd![]()
Ook die levelbeschrijvingen erbij: Level 12 Good Dog Snoopy Level 16: No Inspiration Level 18: Another Level
Verwijderd
Nou ik moet zeggen dat de graphics an sich nog wel goed waren, grote, mooie sprite van Snoopy. De moon physics verzieken de gameplay helaas. Daarnaast zaten er ook nog eens bugs in zoals spontaan door de grond zakken en een leven kwijt zijn.ninc schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:23:
[...]
Ja, de C64. Geweldig apparaat destijds!
[video]
Snoopy C64
Niet echt een klassieker, maar wel door z'n stroeve controls, slechte muziek, slechte graphics en tergende gameplay: Klote spel, maar vroeger veel gespeeld en geërgerd![]()
Ook die levelbeschrijvingen erbij: Level 12 Good Dog Snoopy Level 16: No Inspiration Level 18: Another Level
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 09:03 ]
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 17:01 ]
Geweldig! Ik had niet gedacht dat ik ooit dit spel terug zou zien. Het zat te diep in mijn memoires verstopt. Maar dit was het. Heb ik ook gespeeld op de basisschool ergens (19 jaar geleden of zo).fender89 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:46:
Thuis in het milieu
[afbeelding]
niet echt een bekende game volgens mij ( vooral gespeeld op de basisschool
Thuis in het milieu.. ik herinner me het plaatje niet meer, maar wel dat als je naar het toilet gingKlepmans schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:39:
[...]
Geweldig! Ik had niet gedacht dat ik ooit dit spel terug zou zien. Het zat te diep in mijn memoires verstopt. Maar dit was het. Heb ik ook gespeeld op de basisschool ergens (19 jaar geleden of zo).
Erger is nog dat je doodgaat als je vergeet te stofzuigen of te strijkenJK schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:43:
[...]
Thuis in het milieu.. ik herinner me het plaatje niet meer, maar wel dat als je naar het toilet ging
om te schijten, hij gewoon zn hand door z'n reet haalde zonder papier.![]()
Die animatie was blijkbaar teveel voor ze.Maar dat is voor mij dan inderdaad ook 19 jaar terug,
kan je nagaan hoe lang ik dat detail dan nog heb onthouden.
[ Voor 149% gewijzigd door SideSplitter op 06-08-2011 12:47 ]
Het lelijke broertje van Wonderboy! Heb ik ook helemaal kapot gespeeld. Net als Galaxy Fighter op de Supervision. Wat een verschrikkelijk slechte Gameboy rip-off was dat, maar wel lekker betaalbaar voor een 13-jarige vergeleken met een echte Gameboy.Exorcist schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:54:
Wie kent Hero Kid voor de Supervision nog?
Alweer een oudere reactie die ik quote maar inderdaad een GEWELDIG spel. Het heeft een plot dat zo vertaald kan worden naar een Spielberg film want dat was geloof ik oorspronkelijk ook de bedoeling. Ik heb dit spel binnen een week uitgespeeld en dit was nog voor de tijd van internet en dus zonder walkthrough.apNia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:22:
The Dig. Een van de laatste LucasArts adventures, die matig ontvangen werd, terwijl ik het toch nog een van de beste vind. IMO zwaar ondergewaardeerd in ieder geval
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Dit. OMF is nog steeds heerlijk. Beste 14 gulden ooit!Nazanir schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:05:
[...]
One Must Fall 2097 is hands down nog steeds een van de beste fighting games tot aan vandaag. Vooral de mix tussen menselijke bestuurde + robot gaf heel veel verschillende mogelijkheden op. Sommigen waren heel snel, maar deden niet veel damage, andere bestuurders waren lomp traag, maar sloegen je doormidden. Anderen konden veel klappen incasseren, en daarna natuurlijk nog de keuze van je robot die bepaalde hoe je movepool eruit zag.
Ook leuk waren de envoiromental hazards erg leuk gedaan, iemand tegen het hek gooien voor een stroomstoot, straaljagers die lekker erop losschieten, rode orbs die je kapot kon slaan voor vuurballen uit de grond en spikes die uit muren komen. What's not to like. Word er weer helemaal enthousiast voor.
Tyrian vond ik naast Raptor: Call of the Shadows een van de betere in hun genre. Vooral de muziek uit Tyrian was goddelijk en het was altijd erg leuk om de beste wapen combinaties te vinden en je schipje up te graden Ik wilde perse elke zone op 100% hebben, maar dat was nogal eens een rotklus, omdat je makkelijk een en ander kon missen.
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 12-10-2011 23:09 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 07:10 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Zanac-ex op 14-10-2011 23:47 ]
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
too old, too cold
Hier heb ik de demo nog van gespeeld, en die was erg leuk inderdaad. Helaas toen geen geld om de hele game te kopen..Negakinu schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:19:
Wie kent hem nog?
[afbeelding]
[afbeelding]
WAAROM MAKEN ZE DIT SOORT SPELLEN TEGENWOORDIG NIET MEER!? Ik word oud.
Flickr PSN ID= cheironnl
Die heb ik toendertijd ook gekocht ja, demo gespeeld en meteen de full-game aangeschaft toen. Super spel, met een lange speelduur voor die tijdNegakinu schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:19:
Wie kent hem nog?
[afbeelding]
[afbeelding]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Die heeft al 2 vervolgen gekregen als ik me niet vergischeiron schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:42:
[...]
MDK werd hier ook genoemd, dat vind ik ook echt een vergeten klassieker. Voor de tijd een prachtige game, lekkere gameplay en genoeg humor. Daar mogen ze een mooi vervolg van maken
[ Voor 39% gewijzigd door SToRM666 op 29-11-2011 11:29 ]
PSN id: NL_SToRM
Heb die nog origineel liggen. Super vet spel.Negakinu schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:19:
Wie kent hem nog?
[afbeelding]
[afbeelding]
ooh die ligt ook nog ergens bij mijn ouders op zolder in een doos. Maar weer eens opduiken als ik daar ben, fantastisch spel!Negakinu schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:19:
Wie kent hem nog?
[afbeelding]
[afbeelding]
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 16:22 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dark Colony! Die stond op Twilight 17 of 18 ofzo.cable-one schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:33:
Darc colony
Wikipedia: Dark Colony
[afbeelding]
Dit zijn wel een beetje mijn favoriete games
too old, too cold
Ja gaaf. Er komt voor het PSN(PS3) een nieuwe choplifter uit, HD graphics enzo en gewoon 2d
[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 02-12-2011 10:01 ]
Offroad was en is echt een erg leuk spel. Ik heb het een tijdje geleden zelfs nog eens op mijn pc gespeeld met een emulatorJoindry schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:59:
offroad op de nes, kapotgespeeld!
Het eerste spel dat ik weet van heb dat je een upgradesysteem had voor je wagen (heel beperkt maar toch)
[afbeelding]
Die had je ook op de PC als Ironman Off road of iets in die geest.Joindry schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:59:
offroad op de nes, kapotgespeeld!
Het eerste spel dat ik weet van heb dat je een upgradesysteem had voor je wagen (heel beperkt maar toch)
[afbeelding]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 56% gewijzigd door Willybubba op 02-12-2011 14:37 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Echt helemaal mee eens, geweldige adventure !apNia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG! Stix, die heb ik veel gespeeld, kwijtgeraakt en nooit meer gevonden. Leuk dat ik nu de naam weer weet na het zien van het filmpje! ThxTomba schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:21:
[...]
Echt helemaal mee eens, geweldige adventure !
Ik moest naar aanleiding van de vele C64 games aan deze denken:
Stix van Supersoft
Bruce Lee
IK+ inderdaad en way of the exploding fist II natuurlijk !ninc schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:12:
[...]
OMG! Stix, die heb ik veel gespeeld, kwijtgeraakt en nooit meer gevonden. Leuk dat ik nu de naam weer weet na het zien van het filmpje! Thx
En natuurlijk Bruce Lee, net zoals International karate+ helemaal grijs gespeeld. Alleen van Last Ninja snapte ik vroeger helemaal niets van, dat lopen en vechten enzogood times
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Volgens mij zijn gamers juist tegenwoordig een stuk sneller tevreden?Kain_niaK schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:37:
Wat waren we vroeger toch snel tevreden.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 59% gewijzigd door SToRM666 op 04-12-2011 10:48 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ik verzon er altijd een soort van 'Thunderbird' verhaal bij: onderin leefde ik dan in een ondergrondse geheime basis, en dan als het volk mij nodig had kwam ik eruit om het kwaad te bestrijden!CapTVK schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:07:
Save New York op de C64 Al vond ik het als kind veel leuker om te zien hoeveel gebouwen ik een keer kon laten instorten.
Heheh die was oorspronkelijk voor de C64 en de Apple II (zelf uitgespeeld op de C64 overigens)Exorcist schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:15:
De meesten hebben het over Maniac Mansion: Day of the Tentacle, maar what about Maniac Mansion voor de NES/PC?
Nog steeds erg leuk om te doen, en een klassieker pur sang.
Zoek het doosje nog voor de NES..heb helaas alleen de cart.
[afbeelding]
too old, too cold
WaaahCapTVK schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:07:
Save New York op de C64 Al vond ik het als kind veel leuker om te zien hoeveel gebouwen ik een keer kon laten instorten.
[video]
Die vond ik ook helemaal geweldig. Veel gespeeld op de ps1. Undertaker was 1 van m'n favo personages.Negakinu schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:29:
Acclaim's WWF Wrestlemania The Arcade Game.
HELEMAAL. KAPOT. GESPEELD. Ik was hier echt te belachelijk goed in.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles op een Logitech gamepadje!
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door rilla op 05-05-2012 13:13 . Reden: Verdomd. Was al gepost! ]
Dit spel was zo geniaal.Negakinu schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:19:
Wie kent hem nog?
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 11:43 ]
Verwijderd
Ja. die was echt Mega Epic. Bleek in eerste instantie een filmscript te zijn, te duur.. toen maar een game gemaakt. En even of een aantal jaar erna een film die bijna 1:1 was. Met die boorplatform gasten die naar de meteoor gingen. Toch verfilmd? Anyone confirmation?apNia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dze bedoel je?Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:16:
[...]
Ja. die was echt Mega Epic. Bleek in eerste instantie een filmscript te zijn, te duur.. toen maar een game gemaakt. En even of een aantal jaar erna een film die bijna 1:1 was. Met die boorplatform gasten die naar de meteoor gingen. Toch verfilmd? Anyone confirmation?
IMDB: Armageddon (1998)When an asteroid the size of Texas is headed for Earth the world's best deep core drilling team is sent to nuke the rock from the inside.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
[ Voor 8% gewijzigd door Sneezzer op 16-08-2012 16:04 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 16-08-2012 19:20 ]
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 23:39 ]
Deze was heel mooi! Ik speelde zelf alleen liever Abe's Oddysee.Steffo78 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:31:
Volgens mij is deze nog niet gepost, wat ik best wel vreemd vind, aangezien dit spel echt geweldig was en nog steeds is. Dit spel was naar mijn idee ver vooruit op zijn tijd.
Heart of Darkness (1998)
[video]
too old, too cold
Verwijderd
Verwijderd
Haha klopt! POD echt zieklijke veel gespeeld vroeger.Jochem Boom schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:57:
^Ja nu je het zegtVolgens mij zat in datzelfde doosje ook een 'educatieve' ruimtestation bouwer.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"
Abe = GoudNegakinu schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:19:
[...]
Deze was heel mooi! Ik speelde zelf alleen liever Abe's Oddysee.
[afbeelding]
Gaaf! Maar wat is het doel van het opnieuw uitbrengen? Ga je het voor alle PC OS-en uitbrengen of ook naar telefoons?LAN schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:43:
Wie kent er Street Rod? Vast wel een groot aantal. Gereleased in 1989, een echte DOS klassieker.
Wist je dat er ook Data Disks met extra auto's voor dit spel zijn uitgebracht? Ik verwacht het niet.
Eind 2012 heb ik de auteursrechten van Street Rod en Street Rod 2 kunnen opkopen, dit komt nu goed van pas.
Dit jaar, na een lange zoektocht, heb ik extra Data Disks (met o.a. 25 nieuwe auto's) gevonden voor Street Rod.
Die worden, na ongeveer 25 jaar verloren te zijn geweest, op 1 juli 2014 opnieuw gereleased.
(om niet als spammer gemarkeerd te worden laat ik uit voorzorg URL's achterwege, die kun je zelf wel vinden)
[ Voor 4% gewijzigd door !null op 11-06-2014 11:57 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Het idee van opnieuw uitbrengen is dat Street Rod fans dit verloren juweeltje, voor het eerst, kunnen spelen.!null schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:44:
[...]
Gaaf! Maar wat is het doel van het opnieuw uitbrengen? Ga je het voor alle PC OS-en uitbrengen of ook naar telefoons?
Want je kunt het inderdaad al vrij makkelijk downloaden en in DosBox spelen zoals je eigen screenshots. Maar dan heb ik waarschijnlijk je auteursrechten geschonden
Inderdaad actief op zoek gegaan naar de oorspronkelijke eigenaar. Na lang zoeken gevonden en succesvol kunnen onderhandelen.!null schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:44:
Edit: hoe kom je daar eigenlijk bij, dat soort rechten? Loop je daar toevallig tegenaan op Ebay of heb je actief de vorige eigenaar benadert?
Dat was wel het idee ja, om een online variant te ontwikkelen: Street Rod Online. Maar door gebrek aan tijd, geld en ondernemerschap ligt dat project nu stil.Psyonara schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:48:
@Lan, dat is wel heel sweet. Ga je een remake uitbrengen oid? F2P Motor City Online iets maken?
Inderdaad, "Street Rod SE" is Street Rod 1 voorzien van de "Street Rod Car Data Disks".!null schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:26:
Wat is/wordt Street Rod SE? Dat is met de extra auto's?
Interessant, dat zou het voor heel wat gebruikers gemakkelijker maken. Het blijkt voor sommigen toch nog lastig om DOSBox te gebruiken.!null schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:26:
Wellicht kun je met DosBox libraries (of zelfs executables) de game als geheel aanbieden. Dat je vanuit je Linux of Windows pc de boel in 1 keer kan starten.
Daar heb ik wel meerdere keren om onderhandeld maar kreeg het niet voor elkaar. De codebase bestond uit Borland C en assembly (volgens de oorspronkelijke programmeurs). Nu is mijn assembly nogal roestig maar met C ben je een stap verder dan dat je alles in assembly moet doen (via een disassembler).!null schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:26:
Heb je ook source code tot je beschikking? Zat dat bij de aankoop? Of moet je alles reverse engineeren?
[ Voor 7% gewijzigd door gauntlet op 16-06-2014 21:38 ]
1
| dosbox padnaarstreetrodexecutable |
Die fox chick was echt OP as hell. Niet leuk meer Oo was voor de rest wel een geweldig spel. Ik had hem op de MegadriveDarkElement schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:15:
Wie kent Brutal Paws of Fury nog, of ben ik de enige die deze game geweldig vond
[video]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
DPC Chef-kok :)
[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 27-10-2014 19:20 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[ Voor 12% gewijzigd door Mantus op 12-11-2014 18:08 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
[ Voor 6% gewijzigd door BadpunK op 22-11-2014 10:39 ]
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 22-11-2014 19:33 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq