Toon posts:

Externe harde schijf gevallen

Pagina: 1
Acties:
  • 998 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteravond is mijn externe harde schijf van het bureau gevallen en daar viel direct ook een hifi speaker achteraan, precies er bovenop (kilootje of 5...). De harde schijf stond aan op het moment van vallen.

De harde schijf ( Toshiba 320GB, http://www.mobile-harddisk.nl/images/toshiba35inch.jpg , met daarin een Seagate Barracuda 7200.9 ) maakt bij het aanzetten nu een ratelend/zoemend geluid. na ongeveer 20seconden komt er een zacht piepje bij, dat zich af en toe laat horen. Op de laptop is de harde schijf dan niet te vinden met Verkenner.

Wat moet ik doen? Ik heb hem open gehad en kom geen kapotte dingen tegen. Ik heb wat gezocht op data recovery, en daar varieren de prijzen van 150 tot 1000 euro. Bijzonder... De shop A&A Service http://www.aenaservice.nl is het goedkoopst. Iemand ervaringen mee?

groeten, Simon

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Sja dat apparaat is niet meer te redden. De data die erop staat waarschijnlijk wel, of dat die 150-1000 euro waard is zul je zelf in moeten schatten.

Verwijderd

Ik ga er van uit de harde schijf die in de behuizing zit gecrashed is. Je kan hem nog proberen in de vriezer te leggen in een afgesloten zakje in later weer aansluiten om het e.e.a. aan data er af te halen. Voor de rest zijn er genoeg data recovery programma's die je zelf kunt uitvoeren zoek een goede trial version of iets dergelijks.

en daarna een nieuwe harde schijf kopen of een complete externe harde schijf

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:30

r44

Je kan bij seagate een test programma downloaden (Seatools for windowssetup.exe).
Daarmee kan je de schijven testen en weet je of deze stuk zijn of niet.
Bijna alle hardeschijven fabr. hebben zo een soort programma

44

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dan is nog de vraag, is je harddisk kapot of de usb conbtroller? Ik heb ook eens een draaiende schijf van een trap laten vallen. De schijf los via Sata aangesloten en hij werkte zonder problemen.
Nieuwe casing eromheen en hij werkt na 3 jaar nog steeds.

Als jej hem aansluit, herkent windows dan wel dat er nieuwe hardware aangesloten is of niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Joolee op 24-11-2009 12:24 ]

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:16:
Ik ga er van uit de harde schijf die in de behuizing zit gecrashed is. Je kan hem nog proberen in de vriezer te leggen in een afgesloten zakje in later weer aansluiten om het e.e.a. aan data er af te halen. Voor de rest zijn er genoeg data recovery programma's die je zelf kunt uitvoeren zoek een goede trial version of iets dergelijks.

en daarna een nieuwe harde schijf kopen of een complete externe harde schijf
Niet zomaar doen hoor in de vriezer! Er kan dan condens in je hdd komen. Zoek anders even naar * TERW_DAN hier op het forum die dat een keertje heeft gedaan. Dan kom je ook tegen dat het maar zeer de vraag is of dat werkt.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
Joolee schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:23:
Dan is nog de vraag, is je harddisk kapot of de usb conbtroller? Ik heb ook eens een draaiende schijf van een trap laten vallen. De schijf los via Sata aangesloten en hij werkte zonder problemen.
Nieuwe casing eromheen en hij werkt na 3 jaar nog steeds.

Als jej hem aansluit, herkent windows dan wel dat er nieuwe hardware aangesloten is of niet?
Geen reactie van Windows.

Dank voor de antwoorden zover!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist Seatools geprobeerd. Hij ziet de externe harde schijf niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG te maken, > OM
Neem BalusC in "OM FAQ" en Thematopic: Datarecovery eens door. Als de schijf al niet meer herkend wordt dan zijne r nog maar weinig dingen die je kunt doen. Als je data echt belangrijk is, dan is het verstandig naar een datarecovery bedrijf te stappen en te kijken wat zij nog voor je kunnen beteken.
Dit topic ga ik in elk geval sluiten, vragen naar ervaringen van datarecoverybedrijven is niet de bedoeling, kijk daarvoor in het recoverytopic (als het daar instaat) zoniet, zoek op google naar ervaringen met deze bedrijven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.