Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypogonder
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02-2023
Sinds enkele dagen staat redelijk nieuwe Sigma 18-250/3.5-6.3 DC OS HSM (Canon) lens op de pricewatch. Deze lens is aanmerkelijk duurder dan de oudere Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS (Canon). Scheelt zo'n 130 Euro.

Ik heb me er een beetje in verdiept en volgens mij verschilt de lens op 2 punten: 200 vs 250 mm en de HSM functie. Ik overweeg een van deze twee lensen te kopen. Heeft iemand ervaring met deze twee lenzen? Wat ik me nou afvraag is of de beeldkwaliteit nou beter is dan de oude lens (met het bereik tussen de 55 en 150mm). 130 euro voor een motortje en 50 extra mm lijkt mij niet de moeite waard voor waar ik de camera voor gebruik. Ik koop daar liever een nieuwe accu en geheugenkaart voor. Ik gebruik de camera met een objectief vooral voor verre reizen, en heb een EOS 300d body. Ik stel deze vraag omdat ik bang ben dat ik zo'n noob ben en iets over het hoofd zie.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier iets nuttigs over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb de Sigma 18-200mm. Deze lens ooit gekocht om niet steeds te hoeven wisselen.
Wat mij opvalt is dat de lens traag focust. Ik neem aan dat de HSM motor een stuk sneller is.

Zelf ben ik eigenlijk op zoek naar een lens die misschien wat minder bereik heeft, maar lichtsterker en sneller is.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Probeer het hier eens: Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0, daar is alle info over objectieven voor Canon centraal georganiseerd en is dus veel kennis.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hier heb je iig een review van de 18-200. En hier nog een. Verder hier nog wat.

Over de 18-250 kom ik weinig tegen. Wellicht dat je hier nog wat meer vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypogonder
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02-2023
Thanx voor de antwoorden tot nu toe. Ik heb van beide objectieven review gelezen. Beide zijn goed voor de doeleinden die ik heb. Maar nergens wordt ingegaan op de vraag of het prijsverschil tussen die twee objectieven de moeite waard is. Beide lenzen hebben ook dezelfde nadelen onder de <35mm en boven de 150 mm wordt de beeldkwaliteit slechter. Ik denk dat ik voor de meeste plaatjes tussen de 35 en 200 zal blijven.

Allebei Sigma, alleen wat 'kleine' verschillen in specificaties en een substantieel prijsverschil. De motor zorgt er dus voor dat het scherpstellen wat sneller gaat. Zou er verder nog verschil zitten in beeldkwaliteit vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51

ThunderNet

Flits!

Aangezien je de vraag ook al in het Canon-mount topic geplaatst hebt, kan deze op slot :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.