Zo zo. Jij hebt de kaart al binnen en hebt alles getest?
@ roelientjeL
en jouw verhaal geldt niet voor een 4670? deze heeft ook versies met beter geheugen en betere cores... wat je zegt geld voor alle videokaarten..
en jouw verhaal geldt niet voor een 4670? deze heeft ook versies met beter geheugen en betere cores... wat je zegt geld voor alle videokaarten..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik stem er voor om een hd 4670 van asus tegaan oc'en.
Verwijderd
Bij de diehards sneuvelen dure onderdelen maar dat kunnen die die-hards dan ook missen. Ik zou minstens een week met een knoop in mijn maag rondlopen als ik zo'n onderdeel om zeep help (ik vond het al kut dat ik pas een geheugenreepje PC100 van mijn laptop om zeep heb geholpen) omdat dat echt geen leuke bedragen voor mij zijn om te verliezen. Overclocken hoeft juist niet heel veel geld te kosten; als het goed is gaat het om creatitiveit. Dat is volgens mij ook de reden dat er hier naar goedkope kaartjes gekeken wordt en dat we ook geen 5970's collectief gaan overclocken. Natuurlijk kom je met dure koelsetups misschien net wat verder, maar geld ergens tegenaan gooien kan iedere malloot.roelientjeL schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:28:
Overklokken kost nou eenmaal redelijk veel geld en er kan wat kapot gaan! Dan moet je niet zeuren om een paar tientjes, bij de die-hards sneuvelen moederborden en CPU's van een aantal honderden euro's.
[...]
Conclusie: neem een iets beter kaartje zoals de 4670, die geeft wat meer speling met core/mem. Daar kunnen we best wel wat korting op krijgen!
Ergo, regel jij even een setje 4670's voor 40 euro inclusief verzendkosten, dan hoor je mij helemaal nergens meer over. Ik snap het standpunt dat die leuker zijn en ik kan daar ook zeker inkomen, maar het moet ook financieel wel leuk blijven natuurlijk. Bovendien zou ik me ook wel een beetje schuldig voelen als ik moedwillig een kaart om zeep help die anderen goed kunnen gebruiken.
De prijzen die tot nu toe zijn gegeven zijn allemaal nog exclusief verzendkosten volgens mij. Vorige keer moest je er ook nog 10 euro bij op rekenenVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:49:
[...]
Ergo, regel jij even een setje 4670's voor 40 euro inclusief verzendkosten, dan hoor je mij helemaal nergens meer over. Ik snap het standpunt dat die leuker zijn en ik kan daar ook zeker inkomen, maar het moet ook financieel wel leuk blijven natuurlijk. Bovendien zou ik me ook wel een beetje schuldig voelen als ik moedwillig een kaart om zeep help die anderen goed kunnen gebruiken.
BEtaal bare hd 4650 ook goed :p: http://www.zercom.eu/inde...php?p=35&f=1&s=1&a=177972Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:49:
[...]
Bij de diehards sneuvelen dure onderdelen maar dat kunnen die die-hards dan ook missen. Ik zou minstens een week met een knoop in mijn maag rondlopen als ik zo'n onderdeel om zeep help (ik vond het al kut dat ik pas een geheugenreepje PC100 van mijn laptop om zeep heb geholpen) omdat dat echt geen leuke bedragen voor mij zijn om te verliezen. Overclocken hoeft juist niet heel veel geld te kosten; als het goed is gaat het om creatitiveit. Dat is volgens mij ook de reden dat er hier naar goedkope kaartjes gekeken wordt en dat we ook geen 5970's collectief gaan overclocken. Natuurlijk kom je met dure koelsetups misschien net wat verder, maar geld ergens tegenaan gooien kan iedere malloot.
Nog steeds DDR2 en 128-bit.robj28 schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:54:
[...]
BEtaal bare hd 4650 ook goed :p: http://www.zercom.eu/inde...php?p=35&f=1&s=1&a=177972
Dat zeg ik toch ook, je hebt gewoon wat meer speling. Daardoor kan het net wat leuker worden! Bij de 9500GT scheelde het maar 12MHz met het geheugen en je had alweer een plaats hoger, maar dat ging niet omdat je brak geheugen had bv. Dat maakte het frustrerend omdat je gewoon een slechte kaart had, wat je ook kwa koeling of kwa voltages deed.nedernakker schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:43:
@ roelientjeL
Waarschijnlijk heb je met die kaart meer skills nodig (precies voltage, precieze temperatuur etc.).
[ Voor 9% gewijzigd door roelientjeL op 30-11-2009 21:58 ]
GDDR2
(G)ddr3 zijn er van af 60 euro
Edit : http://www.alternate.nl/h...rten&l2=Alle+PCIe+kaarten Kaasrt met DDR3
[ Voor 28% gewijzigd door robj28 op 30-11-2009 22:03 ]
Deze kaart : http://www.alternate.nl/h...rten&l2=Alle+PCIe+kaarten vind ik de beste keuze maar is alleen iets duurder dan 40 euro
[ Voor 50% gewijzigd door robj28 op 30-11-2009 22:06 ]
Die kaart heb ik zelf met een after market koeler. De standaard koeler heeft vreselijke koelpasta om te verwijderen (keihard en plakt echt zeer hard aan de core) waardoor ik zelfs een beiteltje heb moeten gebruiken 
Dit is het gebruikte geheugen trouwens:

En dit is de naakte kaart:

De achterkant:

De achterkant:

[ Voor 22% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-11-2009 22:15 ]
Wil niet alles zeggen. In de xbitlabs review hebben ze Qimonda. (die heeft 2 x DVI)
[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 30-11-2009 22:21 ]
Zelfde geheugen als op de gtx 260Admiral Freebee schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:15:
Die kaart heb ik zelf met een after market koeler. De standaard koeler heeft vreselijke koelpasta om te verwijderen (keihard en plakt echt zeer hard aan de core) waardoor ik zelfs een beiteltje heb moeten gebruiken
[afbeelding]
[afbeelding]
De achterkant:
[afbeelding]
en op de 9800 gt(Niet alle revisies)
Verwijderd
62 euro is ook wel even meer dan de 40 die de meesten hier aangeven. Ik denk dat er dan een hoop mensen gaan afvallen.
Het is een lastige zaak. Aan de ene kant wil je een leuke kaart hebben die voor een goede competitie zorgt, aan de andere kant moeten er wel mensen overblijven die competitie hebben
Het is een lastige zaak. Aan de ene kant wil je een leuke kaart hebben die voor een goede competitie zorgt, aan de andere kant moeten er wel mensen overblijven die competitie hebben
Mwa, niet dat het zó crappy is, maar het kan beter...Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:21:
Dat Qimonda zou ik met een grote boog omheen lopen.
Al dat volk dat een goedkoop kaartje wil ja. Zelfde geldt voor die HD4670, als die met veel korting wordt aangeboden komen er ook veel lui op af.Ik denk dat er dan een hoop mensen gaan afvallen.
Ik weet ook nog niet 100% zeker of ik mee doet. Heb genoeg van die rukke kaartjes hier liggen..
[ Voor 42% gewijzigd door Bolletje op 30-11-2009 22:31 ]
Als die 4670 voor minder dan 50 wordt aangeboden vind ik dat wel een interessant alternatief. Zijn er geen full height PCB's voor de 4550 ?
De wijzen komen uit het Oosten!
Is vragen om korting geen optie met als ruil dat er een Feedback over de betreffende shop wordt geschreven, reclame wordt gemaakt enz?
Ik wil het ook wel zelf doen, maar er zijn hier al lui bezig communicatie aan het voeren met andere shops
Opzich moet je je niet zo druk maken om dat DDR2 / 128Bits / 64Bits gedoe, het is en blijft een (budget) overclocking contest waarbij het doel is om van een zo goedkoop mogelijk product de beste prestaties eruit te halen.
Ik wil het ook wel zelf doen, maar er zijn hier al lui bezig communicatie aan het voeren met andere shops
Opzich moet je je niet zo druk maken om dat DDR2 / 128Bits / 64Bits gedoe, het is en blijft een (budget) overclocking contest waarbij het doel is om van een zo goedkoop mogelijk product de beste prestaties eruit te halen.
Ik heb het idee dat de meest hier gewoon uit zijn op een goedkoop kaartje.
Kaarten met 64 bit ddr2 hebben gewoon teweing overclocking's potentieel in mijn ogen.
Kaarten met 64 bit ddr2 hebben gewoon teweing overclocking's potentieel in mijn ogen.
Verwijderd
Ja, die ook ja. Maar ik ook, omdat ik gewoon weinig budget heb (of daarvoor wel in ieder geval, anders steek ik liever nog wat moois in mijn PC die ik dagelijks gebruik). 62 euro plus verzendkosten voor wat voor mij gewoon een groot experiment wordt wat niet onwaarschijnlijk tot kapotte hardware gaat leiden is mij gewoonweg te veel. Zeker als je er ook nog de kosten van de nodige koelers en dergelijke bij gaat rekenen.Bolletje92 schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:30:
Al dat volk dat een goedkoop kaartje wil ja. Zelfde geldt voor die HD4670, als die met veel korting wordt aangeboden komen er ook veel lui op af.
Ik weet ook nog niet 100% zeker of ik mee doet. Heb genoeg van die rukke kaartjes hier liggen..
Vind het te makkelijk om te roepen dat iedereen die niet meer mee wil doen als het van 40 naar 62 euro gaat (want de meesten geven aan 40 euro uit te willen geven) alleen maar uit is op een goedkope VGA. Het is wel een prijsstijging van meer dan 50 procent.
Zo was mijn opmerking niet bedoelt hoor.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:41:
[...]Vind het te makkelijk om te roepen dat iedereen die niet meer mee wil doen als het van 40 naar 62 euro gaat (want de meesten geven aan 40 euro uit te willen geven) alleen maar uit is op een goedkope VGA. Het is wel een prijsstijging van meer dan 50 procent.
Maar er zijn gelijk mensen die over korting en zo beginnen
Dan is het heel eenvoudig, we kopen gewoon een budgetkaartje. Diegene die een lekker kaartje goedkoop willen scoren vallen hiermee simpelweg af. Het is een overclocking contest, waarbij lucht, water, vapo, Dryice en LN2 mag worden gebruikt.
Niet ff stock snelheden océn en bedankt jongens voor het goedkope kaartje.
Niet ff stock snelheden océn en bedankt jongens voor het goedkope kaartje.
Dat zal wel meevallen, zolang die lijst alleen hier te vinden is iig (tot nu toe zie ik veel mensen die erg veel actief zijn op tweakers), je klikt als het goed is pas op OC contest animocheck als het je interessant lijkt of ik heb het misIk heb het idee dat de meest hier gewoon uit zijn op een goedkoop kaartje.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
ik wil 4670
, ben 'bang' dat het zo saai word en je op lucht de limiet al bereikt.
Dat ligt aan jezelf. Inzet, mods, koeling .. etc..thijszor schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:48:
ik wil 4670, ben 'bang' dat het zo saai word en je op lucht de limiet al bereikt.
Op lucht was ik ook 2de geworden op de 2600Pro contest. met 1 FPS.
iedereen wil blijkbaar wel wat. wie neemt de taak op zich om te kijken wat de bodemprijs kan zijn voor die 4670? ik hoop morgen wat te horen over leverbaarheid van de 3650 met 128 bits ddr3 en of azerty wat aan de prijs kan doen van de 4670..
we kunnen allemaal roepen, maar moet er wel wat ondernomen worden, niemeand goede connecties bij een lokale pcboer ofzo? vrienden familie enz in de branche?
kijk die 4670 is leuk, maar als daardoor er nog maar 6 deelnemers overblijven is de lol er ook snel vanaf..
we kunnen allemaal roepen, maar moet er wel wat ondernomen worden, niemeand goede connecties bij een lokale pcboer ofzo? vrienden familie enz in de branche?
kijk die 4670 is leuk, maar als daardoor er nog maar 6 deelnemers overblijven is de lol er ook snel vanaf..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ben het met je eens Thijs. Nu ik wat research heb gedaan over de HD4670 lijkt mij die kaart interessanter. Ik denk zelf dat die kaart ook te krijgen is voor 40 a 50 euro.
Kleine update van mijn kant:
Kleine update van mijn kant:
# | Naam | < or > 0°c | GPU Keuze | Max Budget |
1 | Tom [NL-RaVeR] | Zowel < als > | HD3650 | €50,- |
2 | Joël[Gobbel] | < | HD3650 | €40,- |
3 | Stefan [Watercoolertje] | > | HDXXXX | €XX,- |
4 | Bauke[Nedernakker] | beide | HD3650 | €100 |
5 | Millian[Darkasantion] | >0 | HD3650 | €50 |
6 | Boy[bovade] | >0 | HD3650 | €40 |
7 | Jeroen [Jism] | -30 | HD3650 | €75 |
8 | Lars [Lars93] | LC (>0) | HD3650 | €50 |
9 | Thijs[Thijszor] | tot waarneer hij coldbugged | HD3650 | €50-70 |
10 | Bart[MrDucky] | > | HD3650 | €40 |
11 | Matthijs[Snijtafel] | >0 | HD3650 | €40 |
12 | Roel[roelientjeL] | twee categorieën | HD4670 | €60 |
13 | Wesley[Wesjuhdabomb] | >0 | HD3650 | €40 |
14 | Neil\[Snot_Aap] | Tot het niet meer verder gaat | HD3650 | Hoe lager hoe beter |
15 | Robin[painkill] | Boven de 0 C | HD3650 | 40 of minder |
16 | Herwig[PRaGa88] | +0° | HD3650 | €40-45 |
17 | Youp [YoupS] | > | HD3650 | €40 |
18 | Eon [SECURITEH] | > | HDXXXX | €50 |
19 | Edwin [zenix] | > | HDXXXX | €40 |
20 | dyon[speedmuis] | > | HDXXXX | €40 |
21 | Joost[Rsnubje] | >0 | HD3650 | €40 |
22 | Alexander [AlexanderB] | beide | HDxxxx | €40 |
23 | Dennis [Admiral Freebee] | > | HDxxxx | €40 |
24 | Chris [Shadow] | beide | HDxxxx | €40 |
25 | Daan [Daanieboy] | Cold as possible | HD4670 | €60 / €70 |
26 | Jaco [Darkcarlaza] | In de vrieskist? | HDXXXX | €50 |
27 | Rick[NoepZor] | Boven de 0 | HD4550 | €40 |
28 | Faust[faust2016] | >0 | HDXXXX | €45 |
Het punt is meer dat ik (weet niet of ik hier ook voor veel anderen spreek) gewoon niet zoveel geld heb dat ik kaarten van 60-70 euro (incl verzending) + extra kosten voor modden, om zeep kan gaan helpen gewoon voor de lolrobj28 schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:39:
Ik heb het idee dat de meest hier gewoon uit zijn op een goedkoop kaartje.
inzet -> jahoor -> mods, moet lukken -> koeling -> tot waarneer hij coldbuggedVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:53:
[...]
Dat ligt aan jezelf. Inzet, mods, koeling .. etc..
Op lucht was ik ook 2de geworden op de 2600Pro contest. met 1 FPS.
Ik mail nu wel wat webshops over de 4670....
[ Voor 6% gewijzigd door thijszor op 30-11-2009 23:14 ]
Verwijderd
Je spreekt in ieder geval voor mij. Veertig euro vind ik al een hoop maar ik begrijp dat je daaronder al snel met bagger komt te zitten waarbij het echt de moeite niet waard is.faust2016 schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:10:
Het punt is meer dat ik (weet niet of ik hier ook voor veel anderen spreek) gewoon niet zoveel geld heb dat ik kaarten van 60-70 euro (incl verzending) + extra kosten voor modden, om zeep kan gaan helpen gewoon voor de lol
Vooruit, ik zet mijzelf in de lijst, maar het moge inmiddels duidelijk zijn dat daar kostentechnisch beperkingen aan zitten
Hoe werkt verder het een en ander eigenlijk?
14 | Neil\[Snot_Aap] | Tot het niet meer verder gaat | HD3650 | Hoe lager hoe beter |
29 | Constant [Camacha] | non subzero | HDXXXX | < €40 |
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 23:18 ]
Hehe, eindelijk zijn er mensen die het licht zien dat je toch minimaal een 4670 nodig hebt om wat resultaten te behalen!
Ik heb nog eens wat nagezocht en op HWBot zie ik niemand met subzero koeling op een 3650, maar wel een aantal op de 4670 (die mensen staan dan gelijk wat hoger)!
conclusie die je hieruit zou kunnen trekken is: aan de 4670 heb je meer als je subzero wilt. En een overklok competitie zou geen overklok competitie zijn als er geen subzero koeling is...
http://hwbot.org/hardware...4670?tab=hall%20of%20fame
http://hwbot.org/hardware...3650?tab=hall%20of%20fame
Ik heb nog eens wat nagezocht en op HWBot zie ik niemand met subzero koeling op een 3650, maar wel een aantal op de 4670 (die mensen staan dan gelijk wat hoger)!
conclusie die je hieruit zou kunnen trekken is: aan de 4670 heb je meer als je subzero wilt. En een overklok competitie zou geen overklok competitie zijn als er geen subzero koeling is...

http://hwbot.org/hardware...4670?tab=hall%20of%20fame
http://hwbot.org/hardware...3650?tab=hall%20of%20fame
Vermeld daar even bij dat het voor hun ook interessant is omwille een Banner, een shopreview of 30+ en een vermelding mocht het op de FP komen na de contest.thijszor schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:12:
[...]
Ik mail nu wel wat webshops over de 4670....
haha, ik heb net de eerste weg en ik lees je post. staat er allemaal in jism, no worriesVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:18:
[...]
Vermeld daar even bij dat het voor hun ook interessant is omwille een Banner, een shopreview of 30+ en een vermelding mocht het op de FP komen na de contest.
Ik heb er ook al een stuk of 10 gespamt 
Mooi verhaaltje, conform de Nederlandse taal
En natuurlijk gezegd dat ze er wat voor terug krijgen 
EDIT: Bij de 9500gt contest: van de 86 mensen die hebben betaald en besteld, heeft een deel niet mee kunnen doen (de Engelse), een deel heeft zijn (of haar?) kaartje opgeblazen, ruim een derde deel heeft een score geupload, dat laat de rest met een goedkoop kaartje over. Dat valt nog redelijk mee als je het mij vraagt
Mooi verhaaltje, conform de Nederlandse taal
EDIT: Bij de 9500gt contest: van de 86 mensen die hebben betaald en besteld, heeft een deel niet mee kunnen doen (de Engelse), een deel heeft zijn (of haar?) kaartje opgeblazen, ruim een derde deel heeft een score geupload, dat laat de rest met een goedkoop kaartje over. Dat valt nog redelijk mee als je het mij vraagt
[ Voor 52% gewijzigd door roelientjeL op 30-11-2009 23:38 ]
86 zullen we nu niet halen, maar denk dat het uiteindelijk wel op 30 of iets meer uitkomt, maakt mij eerlijk gezegd ook niet uit. of er nou 30 echt een score submitten, of er 80 meedoen waarvan de helft of minder wat submit, maakt ook vrij weinig uit. al zullen er vast wat tweakers een kaartje kopen die er uiteindelijk niks of weinig meedoen, vooral met de 4670 ben ik bang dat er wat 'profiteurs' bijzitten, maargoed, als je van een paar euro minder blij word
Wellicht moeten wie die profiteurs afstraffen?
Op HWI hebben ze dat ook voor elkaar gekregen. Als je geen score hebt geupload en/of niks van je hebt laten horen als de deadline is gehaald, krijg je een factuur thuisgestuurd met de resterende kosten van de grafische kaart. Als je kaart kapot is kon je dat natuurlijk wel aangeven met wat foto's etc.
Dit lijkt me iig een afschrikking voor de mensen die willen profiteren, ook al is dat bijna niet door te voeren...
Misschien een idee?
Op HWI hebben ze dat ook voor elkaar gekregen. Als je geen score hebt geupload en/of niks van je hebt laten horen als de deadline is gehaald, krijg je een factuur thuisgestuurd met de resterende kosten van de grafische kaart. Als je kaart kapot is kon je dat natuurlijk wel aangeven met wat foto's etc.
Dit lijkt me iig een afschrikking voor de mensen die willen profiteren, ook al is dat bijna niet door te voeren...
Misschien een idee?
Verwijderd
Krijg je weer vage situaties met mensen die om één of andere reden geen score hebben kunnen posten (overleden familie of wat) en mensen die op allerlei manieren scores gaan vervalsen.roelientjeL schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:49:
Misschien een idee?
Ik snap niet wat er zo erg is dat er wat mensen goedkoop aan een kaartje komen. Laat ze lekker.
Het moet wel leuk blijven he, we zijn gewoon bezig met een overclock wedstrijd, al dat gezeur over profiteurs etc maakt de sfeer er niet beter oproelientjeL schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:49:
Misschien een idee?
Wees gewoon blij dat jij wel voor een verlaagde prijs een leuke kaart kan overklokken en zo meedoet in een wedstrijd
Ik vraag me af hoe rechtsgeldig zoiets is.
Of wellicht een algemene voorwaarden aanmaken alvorens de contest officieel van start te laten gaan. Iedereen die meedoet is ook verplicht pics / scores te uploaden. Zo niet, draai je op voor de rest-kosten.
Ik vind het wel een vreemd iets. Pak dan echt budgetkaartjes waar je toch geen snars aan hebt als mooi kaartje.
Of wellicht een algemene voorwaarden aanmaken alvorens de contest officieel van start te laten gaan. Iedereen die meedoet is ook verplicht pics / scores te uploaden. Zo niet, draai je op voor de rest-kosten.
Ik vind het wel een vreemd iets. Pak dan echt budgetkaartjes waar je toch geen snars aan hebt als mooi kaartje.
Ik dacht toch echt ergens in de begin pagina's van dit topic gelezen te hebben dat de Nature benchmark wel systeem afhankelijk word bij niet budget kaartjes. Dus de hogere series van ati lijken mij al uitgesloten, of dan wint straks de persoon met de hoogste geclockte i7. Ik moet het zelf doen met een Athlon X2 en zou dan theoretisch al uitgesloten zijn een kans op de 1e plaats. Als ik de tijd en het geld kan vinden, doe ik graag weer mee. Van de 9500gt contest heb ik, ook al was het een brakke kaart, wel veel geleerd en genoten. Ik wacht af.....
Edit:
Post gevonden: Viss in "Animocheck GPU Contest"
Edit:
Post gevonden: Viss in "Animocheck GPU Contest"
[ Voor 7% gewijzigd door w-dev op 01-12-2009 00:09 . Reden: linkje ]
Ik denk inderdaad dat we het het beste zo kunnen laten mbt mensen die geen resultaten posten, teveel moeite en tijd om daar moeilijk over te doen.
Ja, maar dat blijf je toch houden. Hoe slecht het kaartje ook is, als het op een super systeem zit, zal het net die extra kwart FPS opleveren.w-dev schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:08:
Ik dacht toch echt ergens in de begin pagina's van dit topic gelezen te hebben dat de Nature benchmark wel systeem afhankelijk word bij niet budget kaartjes. Dus de hogere series van ati lijken mij al uitgesloten, of dan wint straks de persoon met de hoogste geclockte i7.
Wellicht kunnen we gewoon een waarschuwing neerzetten over dat extra betalen. Wie weet schrikt het iemand af, dat scheelt toch weer 1 profiteur
Ergens moet er een lijn worden getrokken tussen CPU-afhankelijke kaartjes, prijs, koeling en overklokbaarheid.
Waar we het nog NIET over hebben gehad is een eventuele prijs? Maar die komt zeker van de webshop af?
EDIT: Ik heb zojuist mail ontvangen van Qnexus, zij bieden 33 van deze kaartjes aan, incl. BTW en excl. verzendkosten. Ik heb al gezegd dat dit low-profile kaartje zijn, iets waar we niet naar opzoek zijn, dat er nog wat korting bij moet komen en of ze misschien een betere aanbieding hebben! Wie weet...
[ Voor 19% gewijzigd door roelientjeL op 01-12-2009 00:35 ]
Ik zou 64 bits kaartjes niet te snel afschrijven.
Wat belangrijk is, is dat de kaart niet volledig gelimiteerd wordt zijn geheugenbandbreedte.
Het kan best zijn dat een HD4550 met GDDR3 én 64 bits bus minder gelimiteerd wordt door z'n bandbreedte dan een HD4650 met DDR2 simpelweg omdat de core veel minder power heeft.
Ik zou dus graag willen zien wat het overklokken van de core doet op een HD4550 als dat kan.
Nadeel aan de HD4550 is wel dat de meeste kaarten zo laag zijn en dat het mounten van goede koeling extreem lastig is omdat de core zo dicht bij de PCI-e connector zit.
En nVidia afschrijven ? Ik denk dat als de kaartjes niet gelimiteerd zijn door het geheugen het met nVidia kaarten ook een best leuke contest kan worden, nVidia kaartjes zijn iets trickier maar daardoor niet meteen minder leuk... Benchen met artifacts zoals dat bij ATI mogelijk kan is immers ook een soort van 'cheaten'
nVidia GeForce GT220 met GDDR3 is mogelijk ook een leuke kaart en over het algemeen volgens mij een tikkeltje goedkoper dan een HD4670 en ze zijn nu volop verkrijgbaar en voorlopig nog niet EOL
Wat belangrijk is, is dat de kaart niet volledig gelimiteerd wordt zijn geheugenbandbreedte.
Het kan best zijn dat een HD4550 met GDDR3 én 64 bits bus minder gelimiteerd wordt door z'n bandbreedte dan een HD4650 met DDR2 simpelweg omdat de core veel minder power heeft.
Ik zou dus graag willen zien wat het overklokken van de core doet op een HD4550 als dat kan.
Nadeel aan de HD4550 is wel dat de meeste kaarten zo laag zijn en dat het mounten van goede koeling extreem lastig is omdat de core zo dicht bij de PCI-e connector zit.
En nVidia afschrijven ? Ik denk dat als de kaartjes niet gelimiteerd zijn door het geheugen het met nVidia kaarten ook een best leuke contest kan worden, nVidia kaartjes zijn iets trickier maar daardoor niet meteen minder leuk... Benchen met artifacts zoals dat bij ATI mogelijk kan is immers ook een soort van 'cheaten'
nVidia GeForce GT220 met GDDR3 is mogelijk ook een leuke kaart en over het algemeen volgens mij een tikkeltje goedkoper dan een HD4670 en ze zijn nu volop verkrijgbaar en voorlopig nog niet EOL
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Dat is afwachten, er zijn een aantal leveranciers in nederland, denk 4-6 waar de meeste webshops inkopen, een grote organisatie zal uiteraard meer kosten hebben, en dit drukt de prijzen, maar grotere organisaties zullen denk ik een grotere bereidheid hebben voor publiciteit. even afwachten dus, ben benieuwd!
//edit
als ik morgen / woensdag tijd heb zal ik even met mijn 4550 prutsen, naja, me vaders dan. eens kijken wat een snelle overclock oplevert.
//edit
als ik morgen / woensdag tijd heb zal ik even met mijn 4550 prutsen, naja, me vaders dan. eens kijken wat een snelle overclock oplevert.
[ Voor 19% gewijzigd door thijszor op 01-12-2009 00:34 ]
De vorige contest was een 9500GT waar alleen de die-hards iets uit konden halen. De kaart was bezeten met OCP's en OVP's. Dat wil je echt niet hebben, waarbij iedereen bij de stock voltages er al uit ligt. Mijn ervaring was de HD2600Pro, schroef het voltage omhoog, stel het e.a in je Windows configuratie in, en gaan. Zonder issues gewoon lekker océn.
GDDR3 levert net iets meer bandbreedte tov GDDR2 bij dezelfde clock. het voordeel is is dat 64 bits weer gecompenseerd wordt met GDDR3 en terwijl GDDR2 net iets langzamer / sneller is. In feite komen de prestaties op hetzelfde neer, het maken van een 64bits met GDDR3 is wel weer goedkoper.
Dus aub, laten we de reacties van een webshop eerst afwachten, of er korting bij mogelijk is. Ik wil geen nvidia kaart hebben om mee te clocken, puur om bovenstaande slechte ervaringen met de sparkle 9500GT. Ik wil gewoon het e.a kunnen doen zonder limitaties zeg maar.
En @ Thijszor, hoe kan 1 kaart nou alle 30 kaarten straks een goed beeld geven?
GDDR3 levert net iets meer bandbreedte tov GDDR2 bij dezelfde clock. het voordeel is is dat 64 bits weer gecompenseerd wordt met GDDR3 en terwijl GDDR2 net iets langzamer / sneller is. In feite komen de prestaties op hetzelfde neer, het maken van een 64bits met GDDR3 is wel weer goedkoper.
Dus aub, laten we de reacties van een webshop eerst afwachten, of er korting bij mogelijk is. Ik wil geen nvidia kaart hebben om mee te clocken, puur om bovenstaande slechte ervaringen met de sparkle 9500GT. Ik wil gewoon het e.a kunnen doen zonder limitaties zeg maar.
Hij kan natuurlijk kijken naar een mem bottleneck.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:39:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
watercoolertje nieuwe prijzen voor 4670 via pb gestuurd voor de 512/1gb gddr3 versie
Ja maar dat is geen goed beeld voor 30 kaarten straks.-The_Mask- schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:43:
[...]
Hij kan natuurlijk kijken naar een mem bottleneck.
Voor hetzelfde geldt draait dat kaartje in zijn vader PC al maanden op een te hoge temperatuur.
Verwijderd
Dat is low profile en DDR2. Afgaande op de eerdere reacties hier zitten veel mensen daar niet echt op te wachten.roelientjeL schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:27:
EDIT: Ik heb zojuist mail ontvangen van Qnexus, zij bieden 33 van deze kaartjes aan, incl. BTW en excl. verzendkosten. Ik heb al gezegd dat dit low-profile kaartje zijn, iets waar we niet naar opzoek zijn, dat er nog wat korting bij moet komen en of ze misschien een betere aanbieding hebben! Wie weet...
(ik waardeer je inzet en heb zelf ook niets beters hoor, dat dat even duidelijk is)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 03:25 ]
Hij heeft de pc pas 3weken ongeveer, dus dat zal wel meevallen. maar ok, laat dan maar.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:49:
[...]
Ja maar dat is geen goed beeld voor 30 kaarten straks.
Voor hetzelfde geldt draait dat kaartje in zijn vader PC al maanden op een te hoge temperatuur.
Wacht wel op response van webshops.
De verbeterde versie van dat script staat ook gewoon nog online (van de 9500GT contest)Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 02:21:
Grappig. Ik kwam nog een werkend script tegen op mijn webhosting van de 2600pro contest.
Opzich valt deze te gebruiken na het wissen van alle users, en kan ook dynamisch in het forum worden gebruikt. De oude URL is hier te vinden. De wiki voor de 2600pro is hier
Die is wat mij betreft ook gewoon vrij te gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Mod_Aap op 01-12-2009 10:34 ]
Ik heb een e-mail terug van Databyte dat zij ons willen helpen. Ze willen daarom weten naar welke kaartjes wij opzoek zijn en welke hoeveelheid. Wat moet ik antwoorden?
Pixmania heeft nog een aantal vragen over de competitie en wil graag TELEFONISCH contact opnemen. Wellicht dat iemand anders dit beter kan doen? (Jism?)
Pixmania heeft nog een aantal vragen over de competitie en wil graag TELEFONISCH contact opnemen. Wellicht dat iemand anders dit beter kan doen? (Jism?)
Hoeveelheid kaarten zal denk ik op de 30 stuks liggen gezien de animo momenteel. Kaarten zijn we op zoek naar HD3650/HD4570 met GDDR3 en 128bit bus. Verder een prijs die het liefst niet hoger als 50 incl. uitkomt.
Zodra we eruit zijn welke kaart we nemen meoten we de mogelijkheden bespreken met de shop(s)!
Zodra we eruit zijn welke kaart we nemen meoten we de mogelijkheden bespreken met de shop(s)!
Voeg mezelf erbij 
30 | Bob [Trip.X] | +0 | HD3650 | < €40 |
Ik hou mij ook aanbevolen voor een kaartje 
31 | Jeroen [bokkow] | dice | HD3650 | geen voorkeur |
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Jism, kan je me een pb sturen, of me email toevoegen aan msn?
Is geregeld idd.thijszor schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:59:
Jism, kan je me een pb sturen, of me email toevoegen aan msn?
Tot nu toe gereageerd:
Qnexus, Databyte, pixmania en cool-prices
Cool-prices kon alleen een 'korting' geven van 10 euro op de verzendkosten (yeah right......)
Qnexus had (zoals hierboven al gezegd) een aanbod van een low-profile kaartje, maar misschien hebben ze nog een beter aanbod.
PixMania heeft gevraagd om telefonisch contact op te nemen (het telefoonnummer van Jism is doorgestuurd).
Databyte heeft gevraagd welke grafische kaarten en hoeveel stuks, zij zijn bereid iets te regelen
Cool-prices kon alleen een 'korting' geven van 10 euro op de verzendkosten (yeah right......)
Qnexus had (zoals hierboven al gezegd) een aanbod van een low-profile kaartje, maar misschien hebben ze nog een beter aanbod.
PixMania heeft gevraagd om telefonisch contact op te nemen (het telefoonnummer van Jism is doorgestuurd).
Databyte heeft gevraagd welke grafische kaarten en hoeveel stuks, zij zijn bereid iets te regelen
ALs het om de 3650 of 4670 kaartjes gaat wil ik ook wel meedoen.
Heb tegenwoordig ook een goede soldeerbout + een beetje geoefend op mijn moederbord
, dus hopelijk ook overvolte score mogelijk.
BTW Jusm die 2600pro van die andere contest doet het nog steeds, moest hem wel heel vaak flashen om een weer een goed stabiele firmware erin te krijgen. Helaas heb ik in die contest niets kunnen laten zien, omdat oa mijn moederbord het voor de 3e keer had opgegeven (m2n sli crapware), door al die rma's heb ik nu wel heeeeel veel sata kabels en andere rommel overgehouden
Heb tegenwoordig ook een goede soldeerbout + een beetje geoefend op mijn moederbord
, dus hopelijk ook overvolte score mogelijk.
BTW Jusm die 2600pro van die andere contest doet het nog steeds, moest hem wel heel vaak flashen om een weer een goed stabiele firmware erin te krijgen. Helaas heb ik in die contest niets kunnen laten zien, omdat oa mijn moederbord het voor de 3e keer had opgegeven (m2n sli crapware), door al die rma's heb ik nu wel heeeeel veel sata kabels en andere rommel overgehouden
Nukezone FTW
Heb je 4launch en Azerty geprobeerd? Zijn mijn persoonlijke favorieten..
Zet mij ook maar in het lijstje
Thijs(thijs_cramer) - Waterkoeling (10-30c) - €40-50
Zet mij ook maar in het lijstje
Even niets...
Of Salland oid.thijs_cramer schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:04:
Heb je 4launch en Azerty geprobeerd? Zijn mijn persoonlijke favorieten..
Moet je zelf doenZet mij ook maar in het lijstje![]()
Dat is opzich al aardig wat hoor. Vorige keer met de 9500GT had je eigenlijk ook de kaart voor 45 euro terwijl die in winkel toen ook zoveel kostte. Komt op hetzelfde neer...Cool-prices kon alleen een 'korting' geven van 10 euro op de verzendkosten (yeah right......)
[ Voor 29% gewijzigd door Bolletje op 01-12-2009 21:07 ]
roel, dat hebben ze mij ook gemailed, maar ze bedoelen het anders. ze denken dat 1 van de tweakers de 20-30 exemplaren krijgt en dan zelf nog eens gaat verzenden, op deze manier bedoelen ze dat je vast 9,95 kwijt bent voor alle 30 videokaarten in een doos, waar sommige andere door het extra gewicht een hogere prijs uitkomen.
Maar dat is niet de bedoeling uiteraard. Ik krijg nog een telefoontje van azerty, dus even afwachten.
Maar dat is niet de bedoeling uiteraard. Ik krijg nog een telefoontje van azerty, dus even afwachten.
32 | Thijs \[thijs_cramer] | Waterkoeling (10-30c) | HDXXXX | €40-50 |
zo dan...
Even niets...
32 | Thijs [thijs_cramer] | Waterkoeling (10-30c) | HDXXXX | €40 / €50 |
33 | Rutger [HATA28] | >0 | HD3650 | €30,- (klein budget) |
Ik zou ook graag een keer willen mee doen
[/b]
Zo sta ik er ook bij
34 | Rob [Robj28] | >0 | HD4670 | €60,- |
Zo sta ik er ook bij
azerty heeft mij vandaag ook gemaild, ze zijn bezig met een prijs voor de 4670, en kijken wat ze kunnen doen qua sponsoring/korting.thijszor schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:18:
Je kunt ze ook gewoon ophalen.......thijszor schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:18:
roel, dat hebben ze mij ook gemailed, maar ze bedoelen het anders. ze denken dat 1 van de tweakers de 20-30 exemplaren krijgt en dan zelf nog eens gaat verzenden, op deze manier bedoelen ze dat je vast 9,95 kwijt bent voor alle 30 videokaarten in een doos, waar sommige andere door het extra gewicht een hogere prijs uitkomen.
Inderdaad. En dan onderling verzenden. Tikkeltje goedkoper.
Dat heb ik destijds bij PCPlatform ook gedaan met de X1650/2600Pro contest.
Daarom vind ik het ook belachelijk wat ze aanbiedenVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:04:
[...]
Inderdaad. En dan onderling verzenden. Tikkeltje goedkoper.
Dat heb ik destijds bij PCPlatform ook gedaan met de X1650/2600Pro contest.
Verzenden en ophalen is nog niet het grootste probleem. Er is bijna altijd wel iemand in de buurt van een webshop en zeker voor een klein land als Nederland is dat geen probleem

Nja, het is even afwachten wat de webshops te bieden hebben! Vanuit daar kunnen we verder kijken naar de mogelijkheden.
[ Voor 10% gewijzigd door roelientjeL op 01-12-2009 22:07 ]
lijkt me een goed idee...
mijn benchopstelling staat klaar, luchtkoeling ook, van de week eens een mod maken voor mijn vriesinstallatie.. wordt een uberexperiment...
mijn benchopstelling staat klaar, luchtkoeling ook, van de week eens een mod maken voor mijn vriesinstallatie.. wordt een uberexperiment...
[/b]
Wordt eerste keer subzero voor mij
34 | Stef \[stef_venner] | <0 | HD4670 | €50,- |
Wordt eerste keer subzero voor mij
hoe mount je dat ding jism?
de head ziet er nogal small uit?
Ik verwacht volgende week me gpu tube van duniek, dus ik zit ook al goed
//edit
en wie droogijs opgeschreven heeft, das nog best tricky. als de coldboot rond de -50 zit, zit je met je droogijs rond de -70, ook niet echt ideaal te noemen. en temp control met droogijs is redelijk mogelijk, maar dan moet je er echt iemand naast hebben die dat doet
Ik verwacht volgende week me gpu tube van duniek, dus ik zit ook al goed
//edit
en wie droogijs opgeschreven heeft, das nog best tricky. als de coldboot rond de -50 zit, zit je met je droogijs rond de -70, ook niet echt ideaal te noemen. en temp control met droogijs is redelijk mogelijk, maar dan moet je er echt iemand naast hebben die dat doet
[ Voor 50% gewijzigd door thijszor op 01-12-2009 23:24 ]
Ik heb een headmount ervoor met de isolatie. Dus de kou concentreren op 1 punt alleen (de core). Als het meezit geleid de core ook nog goed en koelt de rest van de kaart ook nog mee. (Ijsvorming aan de achterkant).thijszor schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:21:
hoe mount je dat ding jism?de head ziet er nogal small uit?
Moet je niet op een geforce 2xx doen dus ^^ is de core wss iets te groot voor.
bij deze bied your-pc.nl de prijzen aanroelientjeL schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:59:
Tot nu toe gereageerd:
SAPPHIRE HD4670 512MB DDR3 PCI-E 56,82 (27 stuks op voorraad bij leverancier)
http://www.hardware.info/...70_512MB_GDDR3_111381520/
SAPPHIRE HD4670 1GB DDR3 PCI-E 63,37 (90 stuks op voorraad bij leverancier)
http://www.hardware.info/...on_HD_4670_1GB_111380120/
al prijzen zijn op basis van afname van 20 stuks op basis van dagprijzen 30-11-09
voor meer vragen de mail staat open van 9:00 tot 00:00 iedere dag
[ Voor 9% gewijzigd door qonstant op 02-12-2009 01:23 ]
35 | Stef \[stef_venner] | <0 | HD4670 | €50,- |
36 | Matanos [Sniperjackal] | Alles op lucht | HDXXXX | €40,- |
Heb mezelf ook maar toegevoegd, hopende dat het geen dure grap wordt

Goed, kleine update:
Neil (snot_aap) belde net dat dollarshops hem bereikt had over de contest,
en dat hij 2 videokaarten had;
GT220
9600GT , waar neil eerder mee gespeeld heeft, coldbug van ong -50 , maar clocked erg goed.
Beide voor 49,95 excl. verzendkosten.
eens kijken wat die GT220's doen
Neil (snot_aap) belde net dat dollarshops hem bereikt had over de contest,
en dat hij 2 videokaarten had;
GT220
9600GT , waar neil eerder mee gespeeld heeft, coldbug van ong -50 , maar clocked erg goed.
Beide voor 49,95 excl. verzendkosten.
eens kijken wat die GT220's doen
Een 9600GT is erg mooi ! Die heeft namelijk een 256 bit bus
If you do not change direction, you may end up where you are heading
9600GT is wel leuk ja
Alleen zijn er nu alleen nog maar van die Green Editions die zonder PEG 6-pin komen 
Dat is wel ruk, want hij zit al tegen z'n limiet aan (75 W e.d.)
Dan is het denk ik verstandig er één mét te nemen.
Dat is wel ruk, want hij zit al tegen z'n limiet aan (75 W e.d.)
Dan is het denk ik verstandig er één mét te nemen.
Verwijderd
maar dan zit je weer met een extra stroom conector
edit spuit 11
mij lijkt de gt 220 wel een geschikte ivb pci conector
edit spuit 11
mij lijkt de gt 220 wel een geschikte ivb pci conector
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 14:39 ]
Sniperjackal schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:32:
# Naam < or > 0°c GPU Keuze Max Budget 1 Arjen [Powrskin] tec < 0 > HD4670/9600GT €50,- 1 Tom [NL-RaVeR] Zowel < als > HD3650 €50,- 2 Joël[Gobbel] < HD3650 €40,- 3 Stefan [Watercoolertje] > HDXXXX €XX,- 4 Bauke[Nedernakker] beide HD3650 €100 5 Millian[Darkasantion] >0 HD3650 €50 6 Boy[bovade] >0 HD3650 €40 7 Jeroen [Jism] -30 HD3650 €75 8 Lars [Lars93] LC (>0) HD3650 €50 9 Thijs[Thijszor] tot waarneer hij coldbugged ![]()
HD3650 €50-70 10 Bart[MrDucky] > HD3650 €40 11 Matthijs[Snijtafel] >0 HD3650 €40 12 Roel[roelientjeL] twee categorieën HD4670 €60 13 Wesley[Wesjuhdabomb] >0 HD3650 €40 14 Neil\[Snot_Aap] Tot het niet meer verder gaat HD3650 Hoe lager hoe beter 15 Robin[painkill] Boven de 0 C HD3650 40 of minder 16 Herwig[PRaGa88] +0° HD3650 €40-45 17 Youp [YoupS] > HD3650 €40 18 Eon [SECURITEH] > HDXXXX €50 19 Edwin [zenix] > HDXXXX €40 20 dyon[speedmuis] > HDXXXX €40 21 Joost[Rsnubje] >0 HD3650 €40 22 Alexander [AlexanderB] beide HDxxxx €40 23 Dennis [Admiral Freebee] > HDxxxx €40 24 Chris [Shadow] beide HDxxxx €40 25 Daan [Daanieboy] Cold as possible HD4670 €60 / €70 26 Jaco [Darkcarlaza] In de vrieskist? HDXXXX €50 27 Rick[NoepZor] Boven de 0 HD4550 €40 28 Faust[faust2016] >0 HDXXXX €45 29 Constant [Camacha] non subzero HDXXXX < €40 30 Bob [Trip.X] +0 HD3650 < €40 31 Jeroen [bokkow] dice HD3650 geen voorkeur 32 Thijs [thijs_cramer] Waterkoeling (10-30c) HDXXXX €40 / €50 33 Rutger [HATA28] >0 HD3650 €30,- (klein budget) 34 Rob [Robj28] >0 HD4670 €60,- 35 Stef \[stef_venner] <0 HD4670 €50,- 36 Matanos [Sniperjackal] Alles op lucht HDXXXX €40,-
Heb mezelf ook maar toegevoegd, hopende dat het geen dure grap wordt
Nukezone FTW
Die wel nodig is, anders kun je maximaal 75 watt uit die kaart trekken en dan kapt die ermee. Met een extra PEG aansluiting heb je dus nog is 75 watt extra speling wat dus wel nodig is...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:36:
maar dan zit je weer met een extra stroom conector
Laten we er geen zooi van maken
.
Updated List until now:
Updated List until now:
37 | Arjen [Powrskin] | tec < 0 > | HD4670/9600GT | €50,- |
Zou ook wel mee willen doen.
ben alleen bang dat mijn moederbord een beperkende vactor zal zijn.
is dit wel waar?
ben alleen bang dat mijn moederbord een beperkende vactor zal zijn.
is dit wel waar?
[ Voor 60% gewijzigd door davevogel0 op 02-12-2009 15:14 ]
Beide kaarten hebben geen extra stroom connector. Maar die kan je er natuurlijk zelf op maken.
Verwijderd
oke maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het juist zonder conector moet/magNL-RaVeR schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:39:
[...]
Die wel nodig is, anders kun je maximaal 75 watt uit die kaart trekken en dan kapt die ermee. Met een extra PEG aansluiting heb je dus nog is 75 watt extra speling wat dus wel nodig is...
Waarom dan niet even direct een kaart halen met connector?Snot_Aap schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:17:
Beide kaarten hebben geen extra stroom connector. Maar die kan je er natuurlijk zelf op maken.
Als ik op de website van dollarshops. eu kijk over de 9600GT staan er de volgende modellen:
1) http://dollarshops.eu/pro...MB%20600M%20HDMI%20Retail
2) http://dollarshops.eu/pro...I,%20TV-out,%20PCIe%202.0 ( dees heeft geen peg aansluiting )
3) http://dollarshops.eu/pro...DVI,%20HDMI,%20PCIe%202.0 ( heeft ook geen peg aansluiting )
4) http://dollarshops.eu/pro...0GT%20512MB%20PCI-E%202.0 ( ook geen peg aansluiting )
5) http://dollarshops.eu/pro...GT%201024MB%20PCI-E%202.0 ( heeft wel een peg aansluiting )
Oftewel, duurdere modellen meestal wel.
Ik weet niet welke dollarshops aanbied?
//edit
Tevens email ontvangen van takeitnow.nl , met een stuksprijs( de ATI 4670) van ongeveer 57,- EU. Het is zeker geen verkeerd aanbod, maar ik ben bang ( als alternatief op de 9600GT / GT220 ) dat hij nog iets te prijzig is.
Het moet wel leuk blijven, als er maar 10 meedoen, waarvan iedereen pas op het laatste moment scores gaat posten is het ook zown dooie boel. ik vraag aan takeitnow.nl of ze wellicht andere alternatieven hebben.
1) http://dollarshops.eu/pro...MB%20600M%20HDMI%20Retail
2) http://dollarshops.eu/pro...I,%20TV-out,%20PCIe%202.0 ( dees heeft geen peg aansluiting )
3) http://dollarshops.eu/pro...DVI,%20HDMI,%20PCIe%202.0 ( heeft ook geen peg aansluiting )
4) http://dollarshops.eu/pro...0GT%20512MB%20PCI-E%202.0 ( ook geen peg aansluiting )
5) http://dollarshops.eu/pro...GT%201024MB%20PCI-E%202.0 ( heeft wel een peg aansluiting )
Oftewel, duurdere modellen meestal wel.
Ik weet niet welke dollarshops aanbied?
//edit
Tevens email ontvangen van takeitnow.nl , met een stuksprijs( de ATI 4670) van ongeveer 57,- EU. Het is zeker geen verkeerd aanbod, maar ik ben bang ( als alternatief op de 9600GT / GT220 ) dat hij nog iets te prijzig is.
Het moet wel leuk blijven, als er maar 10 meedoen, waarvan iedereen pas op het laatste moment scores gaat posten is het ook zown dooie boel. ik vraag aan takeitnow.nl of ze wellicht andere alternatieven hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door thijszor op 02-12-2009 15:40 ]
Dan lijkt me die van XFX het leukste. Die heeft volgens mij wel veel ruimte ronde core gezien hij die platte koeler er zo op kan hebben.
De XFX is ook het goedkoopst..
Edit
Die van XFX heeft kennelijk GEEN PEG connector. Dat plaatje van DS klopt niet
De XFX is ook het goedkoopst..
Edit
Die van XFX heeft kennelijk GEEN PEG connector. Dat plaatje van DS klopt niet
[ Voor 32% gewijzigd door Bolletje op 02-12-2009 16:00 ]
Ja, die is leuk maar is het merk geheugen wel goed?
die palit heeft hem weer wel.
als je naar de website van palit kijkt.
en zelfs de gainward volgens mij.
als je naar de website van palit kijkt.
en zelfs de gainward volgens mij.
[ Voor 27% gewijzigd door davevogel0 op 02-12-2009 16:15 ]
GeForce's hebben toch een iets nadrukkelijker aanwezig zijnde OCP?
Of ben ik gek?
Of ben ik gek?
Even niets...
als er 1 is voor de 9600GT, vinden we die wel.
die kaart is kapot gebenched door veel mensen, 1500+- submits @ hwbot.org, dat moet wel lukken..
Ik wil me graag inschrijven.
Voor het overclocken ga ik samen met Bokkow Droog ijs gebruiken
Als we de tijd kunnen vinden gaan we ook nog een Phase Change systeem gebruiken (zelfbouw).
Updated List until now:
Voor het overclocken ga ik samen met Bokkow Droog ijs gebruiken
Als we de tijd kunnen vinden gaan we ook nog een Phase Change systeem gebruiken (zelfbouw).
Updated List until now:
37 | Arjen [Powrskin] | tec < 0 > | Geen Voorkeur | maakt niet uit |
37 | Kevin [KrazyKees] | PC & dice | HD4670/9600GT | €50,- |
Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D
let wel op, die 9600GT heeft coldbug rond de -50, dus dat word best lastig om het daar onder te houden
Heb afuture.nl gemaild mbt de contest en prijzen van de videokaarten e.d.
Jullie horen het wel als ik een mail terug heb ontvangen
Jullie horen het wel als ik een mail terug heb ontvangen