Toon posts:

pci videokaart + pci E video kaart in 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn nieuwe videokaart geen s-video uitgang heeft, en ik toch mijn pc op de tv wil aansluiten, kwam ik op het idee om er een simpele pci videokaart bij in te zetten die deze aansluiting wel heeft. Ik heb echter geen ervaring met zulke combinaties en vraag me af of dit (ivm software) te realiseren is. Als dit niet mogelijk of te omslachtig is, heeft iemand dan suggesties voor een alternatief? Een andere primaire 3d kaart bijvoorbeeld?

CPU: AMD Phenom X4 925 2,8GHz
Mem: 4GB DDR2
moederbord: Asus M4A78
videokaart: XFX HD4870 512 MB 750M GDDR5

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt vragen over of het qua software te realiseren is, maar geeft niet aan welk OS je gaat gebruiken...

Hopelijk zie je zelf in dat je zo geen eenduidig antwoord gaat krijgen :o

Wat wel en niet kan hangt sterk af van je OS, waarbij eigenlijk Windows Vista de enige is waar je sterk beperkt bent in de mogelijkheden. Bij vrijwel alle andere OSsen kun je prima twee verschillende videodrivers in je systeem hebben. Overigens kun je je afvragen of S-Video wel de beste manier is om je TV aan te sluiten - dat is alleen zinnig als het een CRT is die niet beter dan 576i (PAL) aankan. In alle andere gevallen is het stukken handiger om een andere aansluiting (VGA/Component/DVI/HDMI) te gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
mmh slim gevonden

ik zit met exact hetzelfde probleem (en ja is idd huge crt die enkel PAL lust)

de oplossing die ik had bedacht was een vga->pal convertordoosje, die zijn 30-40 euro, maar ik vind deze oplossing eigenlijk net zo mooi.

hopelijk komt er iemand die het weet

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga windows 7 ultimate gebruiken... op mijn tv zit helaas enkel een scart aansluiting. En mijn videokaart heeft alleen 2 x dvi...

Mijn oude systeem had trouwens een videokaart met s-video, die via een convertor naar een tulpkabel ging. Deze tulpkabel zat in zo'n scartblokje aangesloten op mijn tv.

Ik vraag me nu af of het mogelijk is om van dvi --> component --> scart te gaan!?
in dat geval heb ik helemaal geen 2 videokaarten nodig!!

Owja ik KAN mijn videokaart trouwens nog ruilen maar dat doe ik liever niet omdat het een goede deal was.
Maar als jullie een even snelle videokaart weten met s-video hoor ik het natuurlijk graag.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
Moet je even kijken welk type DVI het is. Er zijn twee varianten die wél het analoge signaal (dat je nodig hebt) mee geven (DVI A en DVI I), en één variant die het analoge signaal níét meegeeft (DVI-D). Als het om een A of I variant gaat kun je gaan Googelen naar verloopjes. Vraag is alleen of verloopjes goedkoper zijn dan een simpel kaartje met S-video.

• Buntmans
kijk dit is nuttige info... ik ben namelijk beiden tegen gekomen

converter : http://www.amazon.com/PC-...1CJOLBW/ref=pd_cp_e_2_img

en gewone plug : http://store.apple.com/us/product/M9267G/A

ik snap nu waarom er 2 soorten zijn! nu uitzoeken welke van de twee op de radeon hd5xxx serie zitten!

edit.
ok volgens mij is het DVI-I wat er op de radeon hd5xxx zit. dat zou dus goed nieuws zijn.

edit 2. wel vreemd als je googlet op "dvi to s-video" of "dvi-i to s-vhs" of een soortgelijke combinatie, lijkt het erop dat ze dun bezaaid zijn, ik kom steeds weer bij dat ding van apple uit. en veel topics op random forums die zich afvragen of het kan of bestaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Buntmans op 23-11-2009 19:12 ]

• ShitHappens
DVI naar s-video gaat lastig worden, omdat dat in feite twee totaal verschillende connectors zijn. Zal dus zeker één of andere convertor tussen moeten.
Het lijkt mij dat die converter op Amazon in de post hierboven prima zou moeten werken als 'ie ook daadwerkelijk doet zoals daar staat beschreven. Dan zul je hooguit een DVI -> VGA convertor nodig hebben, die in de meeste gevallen standaard bij een DVI-videokaart worden geleverd (mits er geen VGA op zit).

[ Voor 50% gewijzigd door ShitHappens op 23-11-2009 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit gewoon een DVI --> VGA convertor bij mijn videokaart (4870) dat is zo'n blokje. Dus ik heb waarschijnlijk de de DVI-A of de DVI-I variant die dus WEL het analoge signaal mee kan geven.

Nu is het toch gewoon een kwestie van een VGA --> S-video convertor kopen?? Of zit er nog een addertje onder het gras? Dit is echt een zeer goedkope oplossing namelijk!!!

Zie link:
http://www.gainbery.com/Product/Adaptor/vga%20to%20rca.jpg
(ik heb alleen een 7 pins ipv 4 pins maar dat is geen probleem)

• ShitHappens
Die laatste lijkt me wel veels te mooi om waar te zijn. Misschien even Googelen naar zo'n adapter en dan hopen dat je meer mensen vindt die hetzelfde zoeken, kijken of daar nuttige tips van komen.

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:48:
Die laatste lijkt me wel veels te mooi om waar te zijn. Misschien even Googelen naar zo'n adapter en dan hopen dat je meer mensen vindt die hetzelfde zoeken, kijken of daar nuttige tips van komen.
Veels te mooi om waar te zijn? Die adapter heb ik al gevonden, ik vraag me alleen af of ik ik geen sorftware problemen krijg.

Ik kan natuurlijk ook voor de 2 videokaarten optie gaan maar ik denk dat dat ook weer voot problemen gaat zorgen...

Of is het toch beter om een nieuwe videokaart te kopen:S
Het is misschien een beetje off topic maar heeft iemand misschien een idee wat voor videokaart?
Hij moet ongeveer even snel zijn dus het liefst een 4870 chip of beter, >512 mb, GDDR5, 256bit
En natuurlijk een s-video uitgang!!! of eventueel een tv-out.
ik wil niet meer dan 140 euro uitgeven.

alvast heel erg bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een nieuwe videokaart met een legacy EOL connector als S-Video is geen vanzelfsprekendheid. Maar goed, voor "welke videokaart?"-vragen hebben we een guide geschreven, lees die eens:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Hou er mbt verloop rekening mee dat S-Video een PAL-signaal (dus 720x576@50Hz interlaced) over twee aders verstuurt (chrominance & luiminance), terwijl VGA (waar het analoge deel van DVI voor bedoeld is) doorgaans minimaal 640x480@60Hz non-interlaced doet. De pixel clock van S-Video is dus significant lager dan die van VGA, en info moet in een andere vorm over andere pinnen lopen. Als je driver dat niet ondersteunt gaat het zeker niet werken.

Oslik blyat! Oslik!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

vreemd, ik heb dezelfde videokaart, en daar zit toch echt wel een s-video connector op... Nja, de svideo + component connector, die kan je dus fijn voor svideo --> scart gebruiken kijk eens tussen je dvi poorten?

• ShitHappens
Volgens mij kunnen de aansluitingen op een videokaart verschillen per fabrikant: dat kaarten met dezelfde chip andere uitgangen krijgen.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

dezelfde kaart van dezelfde fabrikant :+ het is gewoon een standaard ati pcb met de standaard koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt er zijn twee varianten op de markt, in Europa leveren ze alleen nog maar kaarten zonder s-video. Voordat ik de bestelling plaatste vroeg ik me af of er een s-video uitgang op zit. Volgens deze site (pricewatch) en Cool-prices was dit gewoon het geval. Voor de zekerheid heb ik het nog even nagevraagd bij cool-prices (iemand v/d assemblage) hij vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat er dus gewoon een s-video uitgang op zit. 3 dagen later kwam het pakketje aan en toen ik doos open maakte kwam ik er tot mijn verbazing achter dat er geen s-video uitgang op zit.

echt heel erg balen dit...

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

heh, nu je het zegt, heb op google inderdaad n plaatje gevonden van 1 zonder s-video... hoe komen ze daar nou weer op :S

wanneer heb je die kaart binnen gekregen? binnen 7 dagen terugsturen en beroepen op wet koop op afstand en een andere versie of merk kopen waar wel svideo op zit (en laat ze dit keer maar de doos openmaken ook om ff te kijken)

link: (ff knippen plakken ivm hotlink beveiliging: http://www.oczone.co.nz/images/XFX-Radeon-HD-4870.jpg
versus: http://www.soefkenijn.com/shop/images/wave/jcxxun.jpg
die ik heb (eigenlijk had, ging dood, kreeg een asus terug na rma bij webshop)

[ Voor 26% gewijzigd door AlexanderB op 24-11-2009 16:12 ]

• Buntmans
alle radeons uit de hd5 serie missen de s-video.. zelfds de hd4 serie hebben veelal hdmi ipv s-video.

ik heb zelf een radeon hd5850 en heb er nu een hd3450 a 25 euro bij besteld voor de s-video. Deze gebruikt onder load slechts ~20-30W begreep ik en is passief gekoeld. hopelijk gaat het werken.

op het amd/ati forum blijft het angstig stil, dus dat verloopplugje heb ik een beetje opgegeven http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=122579

offtopic: hoever zou ik die hd3450 kunnen onderclocken, gebruikt de s-video de gpu/mem?

[ Voor 8% gewijzigd door Buntmans op 24-11-2009 16:57 ]

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

die kan je behoorlijk ver onderclocken, voor gebruik als tv output zal ie gewoon in 2d low power mode kunnen draaien, of zelfs lager..

overigens kan je met vga wel een RGBS scart kabel maken :) dan moet je wel ff met powerstrip instellen dat ie de juiste resolutie enzo output, maar als je t eenmaal werkende hebt, dan heb je meteen ook het best mogelijke beeld uit je crt tv :)

• Buntmans
AlexanderB schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:10:
die kan je behoorlijk ver onderclocken, voor gebruik als tv output zal ie gewoon in 2d low power mode kunnen draaien, of zelfs lager..

overigens kan je met vga wel een RGBS scart kabel maken :) dan moet je wel ff met powerstrip instellen dat ie de juiste resolutie enzo output, maar als je t eenmaal werkende hebt, dan heb je meteen ook het best mogelijke beeld uit je crt tv :)
net met iemand gepraat die zei onderclocken heeft geen nut als je hem toch niet belast. vond ik ook wel wat inzitten.

wat is de 2d low power mode? zit dat standaard op de kaart?

maken maken ... ik vrees dat dat aan mij niet besteed is. kopen wil ik het wel, ik heb overal gezocht naar een oplossing om mijn crt aan te sturen met de radeon 5850 (zoals in dit topic oa te lezen is) maar ik was juist tot de conclusie gekomen dat zo een stekker de kwaliteit juist drukte?
Pagina: 1