Waar ligt het preciese probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views

• NoMas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Heb dan eindelijk toch besloten om maar een account aan te maken om te kijken of enig persoon hier mij van nuttige dienst kan zijn.
Ik heb zo'n 3 jaar geleden een computertje gekocht bij de Makro, was toen toppiejoppie, maar ik merk het laatste jaar vooral dat het toch niet meer zo'n fijne machine is. Nou weet ik dat Vista een minpunt is, maar ik dacht dat de rest het wel zou rechttrekken. Verwacht geen pro kaarten of processors, want het was gewoon een standaard computer die GOED was. :'(

Specs:
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 Ghz
Geheugen: 3GB
Grafisch: GeForce G8600 GS
HDD: 1 TB

Videokaart drivers zijn up-to-date maar ik denk dat de 8600 gewoon bagger is? Ik speel games als COD4 (graag ook MW2) en DOW2, maar om hier een fatsoenlijke fps (70-100) uit te halen moet de resolutie wel zóó laag staan, dat het gewoon zwaar lelijk wordt. Cod bijvoorbeeld op 800x600 om 80 fps te halen, als ik de resolutie verzet naar iets boven de 1000, daalt de fps weer naar 20, en dus onmogelijk om normaal te gamen. Het is zo dat ik de meeste games wel kan spelen, maar alleen op lage resolutie en settings low, soms medium. Ik hoop dat jullie het probleem eruit kunnen vissen want ik kan het specifieke probleem niet zo 1,2,3 aanwijzen. :?

Ps: Ik heb UAC al disabled, dat zou iets beter zijn voor de performance

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
hoe lang draai je je windows installatie al? een vervuilde install maakt je systeem traag.

je videokaart is zeker niet meer top, asl je graag wilt gamen, dan zou ik toch gaan kijken voor een andere videokaart, let wel, het is wel belangrijk wat voor voeding er in de pc zit, deze moet wel genoeg vermogen hebben voor een snellere kaart

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het eens met nedernakker. De videokaart is je bottleneck in dit geval.
Een andere videokaart lijkt me daarom een strak plan. Let ook op de grootte van een eventuele nieuwe kaart. Je kast moet namelijk groot genoeg zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• NoMas
Nou ten eerste krijg ik SP2 niet geinstalleerd, het wil gewoon niet lukken :\
En moet ik m'n kast open maken om te zien welke voeding ik heb? want van de buitenkant word ik niet veel wijzer.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Slammek schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:11:
En moet ik m'n kast open maken om te zien welke voeding ik heb? want van de buitenkant word ik niet veel wijzer.
Hoe wil jij de motor van je auto bekijken als de motorkap dicht is?

You get my point, het lijkt me wel handig ja ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
Outerspace schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:22:
[...]

Hoe wil jij de motor van je auto bekijken als de motorkap dicht is?

You get my point, het lijkt me wel handig ja ;)
Dat is te kort door de bocht, ik kan door het openen van de motorkap echt niet zien of er nou een 1.6 of een 2.0 motor in het vooronder ligt, dan kan je beter even op de achterklep kijken bij de meeste modellen ;) Op mijn voeding zit bijvoorbeeld netjes een sticker op de achterkant waar je de nodige informatie vanaf kunt lezen zoals maximum vermogen etc.

Overigens ken ik die systemen van de Makro wel, ik heb volgens mij vorige maand een exact dezelfde config in onderhoud gehad, draaide overigens wel origineel met XP, niet met Vista... Als ik mij niet vergis was dat apparaat uitgerust met 350watt voeding, maar nog belangrijker om te weten... er zat geen pci-e connector op die voeding! Dus een echt snellere videokaart in dat systeem was al zo goed als uitgesloten, de alternatieven die wel konden waren niet voldoende.

Verwijderd

MicGlou schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:49:
Als ik mij niet vergis was dat apparaat uitgerust met 350watt voeding, maar nog belangrijker om te weten... er zat geen pci-e connector op die voeding!
Dat zijn eigenlijk twee dingen die niet uitmaken. Een stickertje van 350 Watt zegt niks en geen 6 pins PCIe connector is ook niet erg verloopjes genoeg immers. ;)

Verwijderd

Overigens ken ik die systemen van de Makro wel, ik heb volgens mij vorige maand een exact dezelfde config in onderhoud gehad, draaide overigens wel origineel met XP, niet met Vista... Als ik mij niet vergis was dat apparaat uitgerust met 350watt voeding, maar nog belangrijker om te weten... er zat geen pci-e connector op die voeding! Dus een echt snellere videokaart in dat systeem was al zo goed als uitgesloten, de alternatieven die wel konden waren niet voldoende.
Een 2xmolex naar PCI-E verloopstukje is toch niet zo'n groot bezwaar? Op een 350W voeding, in een systeem met een Q6600, moet een 4850 wel werken, en dat gamed prima. Mits die voeding ook werkelijk 350W haalt.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik begrijp uit het verhaal en een reactie dat er softwarematig eerst iets zal moeten worden opgelost (wellicht een herinstallatie van vista? of overstappen op W7 raad ik zeer zeker aan. Je krijgt het laatste servicepack niet geinstalleerd en dat lijkt mij niet correct.

Eerst herinstallatie doen (tenzij je dat al gedaan hebt) vervolgens kijken naar de voeding/graka enzovoorts waarmee je het systeem eventueel weer vooruit kan helpen.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:12

silitek

Tubes Only

IDD softwarematig je systeem voorzien van een clean install liefst met Win7 erop.. Dan kijken naar de Hardware. Videokaartje is inmiddels wat aan de verouderde kant klinkt wat oneerbiedig maar zo gaat het met hardware. Eventueel een upgrade van voeding (350watt is op het randje) en videokaart en je kunt weer vooruit. CPU trekt het nog wel een aantal jaar..

Succes, en als nieuwe tweaker bouw je voortaan toch zelf een systeem :9

Tubes....It's what make music music!

• NoMas
Oke heb de kast even opgemaakt, en voeding is een FSP250 60hen, blijkbaar 250W

Ben nu allerlei onnodige programma's aan het verwijderen, en noodzakelijke programma's, paar spellen, photoshop enz op externe hdd aan het zetten. Dan ga ik waarschijnlijk een herinstallatie plegen, zonder schijfje, dus dat wordt ook weer even uitzoeken.

Welke videokaart zouden jullie kiezen die bij het systeem past? zonodig haal ik wel een nieuwe voeding, alhoewel ik geen super video kaart nodig heb. Gewoon eentje die MW2 en DOW2 lekker draait. Thanks

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..250watt voeding. Mensen worden toch afgezet met die "kant en klaar"doosjes. ;)
Ik zou zeggen een GTX260 kaartje en een coolmaster silent 600w voeding...maar ja, das maar een combinatie.

Verwijderd

Modbreak:zouten met je spam

[ Voor 80% gewijzigd door TERW_DAN op 23-11-2009 16:05 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hoewel FSP een A-merk is, is 250w inderdaad wat aan de krappe kant. Dat is het vervelende aan die voorgebouwde systemen, de voeding is meestal net toereikend waardoor uitbreidingen lastig zijn. Mocht je voor een nieuwe videokaart gaan (iets als een HD5770 oid zul je al veel profijt van hebben denk ik), dan zou ik een Corsair 450w aanraden, stil, stabiel en helemaal niet zo duur. Hoger dan 450w is al gauw echt overkill.

Rail Away!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
silitek schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:40:
^^..250watt voeding. Mensen worden toch afgezet met die "kant en klaar"doosjes. ;)
Ik zou zeggen een GTX260 kaartje en een coolmaster silent 600w voeding...maar ja, das maar een combinatie.
GTX260? 7(8)7

Tuurlijk niet, een hd 5770, dan hoef je maar een 450 watt voeding te hebben (mits A merk), en kan Cod Mw2 op hoogste spelen, en dat voor 130 euro, en 5770 is helemaal niet zo slecht leverbaar als de 5850, 5870 en 5970, en ben je meteen futureproof met DX11.

• silitek

silitek

Tubes Only

M4gick schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:32:
[...]

GTX260? 7(8)7

Tuurlijk niet, een hd 5770, dan hoef je maar een 450 watt voeding te hebben (mits A merk), en kan Cod Mw2 op hoogste spelen, en dat voor 130 euro, en 5770 is helemaal niet zo slecht leverbaar als de 5850, 5870 en 5970, en ben je meteen futureproof met DX11.
Tja, kan ook..geef maar een voorbeeld. Mag TS zelf lekker uitzoeken.. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je moet upgraden is duidelijk. Het is raadzaam daarvoor [UG] Upgrade Guide topicoverzicht, *LET OP* - Wat moet ik kopen, **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? en Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 eens door te nemen.

Welke hardware je uiteindelijk moet kopen is iets dat je zelf kunt beslissen aan de hands van de tips uit dit topic en bovengenoemde topics, evenals reviews, benchmarks en ervaringen.
Dit topic kan wat dat betreft op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.