[WIN7] Bootmgr missing 100mb partitie verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik heb een raar probleempje met mijn windows 7 installatie.
Ik had net nieuwe schijven geinstalleerd, en ik wou daar windows 7 opzetten.
Na de installatie zag ik dat de 100mb partitie aan een hele andere niet toegewezen schijvenset (raid0) was toegewezen.

Ik met mijn domme hoofd die raid set verwijderen in de bios. En voila, bootmgr is missing.

Probleem is nu dat ik via de windows dvd niet de recovery kan starten, omdat hij direct komt met het selecteren van de hardeschijf. (hij slaat het over ofzoiets :S)

Kan ik via een nieuwe installatie op een andere schijf, de bootmgr terugkopieren, of misschien opnieuw installeren op de eerste schijf? Ik wil namelijk niet weer opnieuw installeren en alle backups terugplaatsen programmas installeren etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:38
Je moet in het bios even aanpassen dat hij eerst vanaf optische schijf start in plaats van de harddisk. Daarna kun je startup repair proberen, ik weet alleen niet of dat werkt bij een verwijderde partitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Als ik vanaf een optische schijf opstart, dan zegt hij windows is loading files, maar slaat hij bijna alle opties over . Hij begint direct met het selecteren van de schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar kan je geen geavanceerd of zoiets kiezen zodat je zelf partities kan aanmaken/wijzigen enz ?

Anders ff googlen naar W7 repair disk ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

ik heb hetzelfde probleem gehad. Zie ook hier wat ik geprobeerd heb. (en niets heeft effect gehad). Tijdens de volledige herinstallatie is er op een hele oude disk ook een 100 MB partitie aangemaakt met een stel boot folders er op.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Ja echt zwaar klote..(srry).

Ik heb ook een vertex gekocht, en dus de bootloader is geinstalleerd op mijn raid 0 schijvenset van 2x1TB. Zo wij ik mijn pc indelen.
Slechte keus dus om die schijven te formatteren.

Ik doe nu maar een gewone reinstall. Moet ik wel weer moeite doen om alles te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:13:
En daar kan je geen geavanceerd of zoiets kiezen zodat je zelf partities kan aanmaken/wijzigen enz ?

Anders ff googlen naar W7 repair disk ofzo.
Je begrijpt denk ik neit wat ik bedoel. Door het formatteren van de andere schijven, heb ik de bootloader & manager van mijn win7 installatie verwijderd. De installatie DVD van windows herkent dus helemaal geen installatie op mijn computer en start dus niet met een recovery (want hij herkent niets).

helaas..
Pagina: 1