Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 21:56

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.
Ik heb momenteel een windows xp installatie. Nu was het plan om langzaam over te stappen op windows 7, want nog niet alle software die ik gebruik wordt daar ondersteund en ik wil eigenlijk wel graag terug kunnen vallen op een vertrouwd OS.

Ik heb windows 7 dus geinstalleerd op een OCZ vertex, nadat ik de stekkers uit de windows xp schijf gehaald had. (onder het mom van bootloaders zijn onzin, ik heb een F8 knop. En ik heb geen zin dat windows 7 system drive, de schijfletter D meekrijgt. En uiteindelijk gaat windows xp een keer met pensioen en zit ik met een bootloader die weer gefixed moet worden).

De installatie van windows 7 verliep voorspoedig. Alle drivers geinstalleerd etc. Mijn overige schijven kregen random schijfletters. Echter als ik de oude windows xp schijf weer in plug, boot windows 7 niet, maar windows xp. Dat vond ik al een raar probleem. Dus ik heb de stekker weer uit de windows xp schijf getrokken, de windows 7 dvd geboot en het ding een auto boot fix laten doen. Het probleem bleef bestaan.

Uiteindelijk heb ik de windows 7 installatie een weekje gelaten voor wat het was en afgelopen weekend de windows xp installatie opgeschoond. Toen kwam ik daar nog een andere, oude vista installatie tegen (op schijfletter P). Die had ik al jaren niet meer gebruikt, en die schijf heb ik geformatteerd. Slechte keus bleek later, want daar stond dus de bootloader van windows 7 op.

Gisteravond nogmaals geprobeerd windows 7 een bootfix te geven, maar de autofix mocht niet baten. Op internet verschillende dingen tegengekomen. Met diskpart de windows 7 schijf "active" maken en vervolgens een fixboot uitvoeren faalt hard. Fixboot --> "element not found".

bootrec /rebuildbcd geeft wel aan dat een windows 7 installatie gevonden is, maar wil deze niet toevoegen met als error: "element not found".

Frustrerend als het was, een wat radicalere oplossing gevonden. Een upgrade van windows 7 uitvoeren op de huidige installatie. En waar komt de windows 7 installer mee op de proppen: (losse vertaling) laad deze disk in windows en voer daar de upgrade uit.
Tja, en die krijg ik nu net NIET aan de praat.

Daarna nog 2 uur naar een autofix balkje gekeken, die klaarblijkelijk in een loop bleef hangen.

Mijn vraag is nu een stukje advies. Zou ik gewoon een reinstall van windows 7 doen, op de vertex, (dus een complete format)? of kan ik ergens anders een bootfolder vandaan toveren, die dan eventueel gefixed kan worden door de (auto)fixer van de windows boot cd?

Ps. ik heb ook dit commando geprobeerd: bootsect /nt60 c: /mbr. Die bleek echter ook vrij weinig te doen (en zelfs geen respons te geven...).

-_-